Nieuw lid, eerste keer baard laten groeien!

Dag mensen!

Zojuist aangemeld omdat ik van plan ben om m'n baard te laten groeien. Ik heb dit weekend de keuze gemaakt om m'n haar er af te halen aangezien ik uiteindelijk kaal zou worden. Dan maar liever zelf de touwtjes in handen nemen! Nu weet ik dat over het algemeen een kaal hoofd een stuk beter staat met een baard, en vandaar dat ik nu dit topic open.

Ik heb m'n "baard" altijd bijgehouden op 4mm. Na een week niet trimmen zal deze rond de 6-7mm zitten.
Ik heb overigens nooit baardolie of iets dergelijks gebruikt. Vanaf welke lengte wordt dit aangeraden?

Dit is hoe ik het nu heb:20210222_195525.jpg
f2fkM68
 
Succes met jouw journey! Aan de contouren te zien heb je al een hele goede baard, nu alleen langer laten groeien. Eventueel kan je je baard voortaan trimmen op een hogere stand om te wennen aan je nieuwe look. Bijv. eerst 10 mm, dan 15 mm etc.
 
Succes met jouw journey! Aan de contouren te zien heb je al een hele goede baard, nu alleen langer laten groeien. Eventueel kan je je baard voortaan trimmen op een hogere stand om te wennen aan je nieuwe look. Bijv. eerst 10 mm, dan 15 mm etc.
Thanks voor je reactie!

Ik heb me een beetje ingelezen over het laten groeien van een baard, en is het trimmen iets wat ik de komende maanden juist niet moet doen?

Geen idee of haargroei lineair is maar na 2/3 weken zou ik in principe al op de 10mm moeten kunnen zitten.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @pantrofl ,
Welkom op ons leuke forum.
Je hoeft je geen zorgen te maken want je hebt een hele mooi dichte baardgroei die garant gaat staan voor een mooie volle baard.
Het enige wat je moet hebben is geduld en als je een langere baard wil niet trimmen.
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte,
Texman:)>
 
Ha @pantrofl ,
Welkom op ons leuke forum.
Je hoeft je geen zorgen te maken want je hebt een hele mooi dichte baardgroei die garant gaat staan voor een mooie volle baard.
Het enige wat je moet hebben is geduld en als je een langere baard wil niet trimmen.
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte,
Texman:)>
Dank je! Ik ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien straks. Ik zie dat veel leden om de ~2 weken een update plaatsen. Dit was ik zelf ook van plan om te gaan doen.
 

Texman

Koning Baard
Als je dat regelmatig doet kunnen we je gelijk adviseren en zeker als voor het eerst naar een barbier gaat ;).
 
Weekje verder...
Wangen nog redelijk lichte begroeiing, maar het is nog heel erg vroeg dag!

Nog nooit langer gehad dan hoe het nu is aangezien het al begint te jeuken haha. Maar ik ga sowieso volhouden om het te laten groeien!

Overigens wel de lijn op m'n wangen ietsjes bijgehouden maar dat had ik volgens mij niet moeten doen. Zal er vanaf nu gewoon afblijven.

20210301_194501.jpg 20210301_194439.jpg 20210301_194803.jpg 20210301_194501.jpg 20210301_194439.jpg 20210301_194803.jpg
 

Texman

Koning Baard
Het gaat goed (Y)(Y)(Y).
Je schreef:
(Overigens wel de lijn op m'n wangen ietsjes bijgehouden maar dat had ik volgens mij niet moeten doen. Zal er vanaf nu gewoon afblijven)
Je mag je baard bijhouden maar beperk je tot het strak trekken en probeer de wanglijn zo hoog mogelijk te houden.
Dat geldt ook voor je halslijn maar dan zo laag mogelijk.
Succes, Texman :)>
 
20210308_174953.jpg 20210308_174814.jpg 20210308_175113.jpg

Weer een weekje verder. Week 3 zou ik zeggen aangezien ik begon op 4mm. Ondertussen baard olie gekocht omdat het ontzettend jeukte.

Lichte twijfel over hoe onverzorgd het er momenteel uit ziet omdat ik voor m'n werk deze week een paar belangrijke vergaderingen heb met klanten.

Had gehoopt dat m'n wangen wat beter zouden meegroeien, maar goed.. we zullen zien.
 

Texman

Koning Baard
Ha @pantrofl,
Ik vind dat het heel goed gaat met je baard ook met je wangen (Y)(Y)(Y). Wees niet te kritisch voor je zelf want de meeste mensen zien je van een grotere afstand dan jij jezelf in de spiegel ziet ;).
Als je belangrijke vergaderingen hebt zorg er dan voor dat de lijnen van je baard mooi strak zijn en hou je wangen en je hals schoon.
Je ziet er zo goed verzorgt uit. Op mijn werk waren er heel wat projectmanagers die ook een baard hadden dus maak je geen zorgen want het is gewoon.
Succes met de vergaderingen deze week en wie weet krijg je juist leuke opmerkingen.
Texman :)>
 
Ha @pantrofl,
Ik vind dat het heel goed gaat met je baard ook met je wangen (Y)(Y)(Y). Wees niet te kritisch voor je zelf want de meeste mensen zien je van een grotere afstand dan jij jezelf in de spiegel ziet ;).
Als je belangrijke vergaderingen hebt zorg er dan voor dat de lijnen van je baard mooi strak zijn en hou je wangen en je hals schoon.
Je ziet er zo goed verzorgt uit. Op mijn werk waren er heel wat projectmanagers die ook een baard hadden dus maak je geen zorgen want het is gewoon.
Succes met de vergaderingen deze week en wie weet krijg je juist leuke opmerkingen.
Texman :)>
Bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad proberen om de lijntjes weer wat strakker te maken om het toch iets meer verzorgd er te laten uitzien. Het is niet anders.. de bekende zure appel, haha.

Op m'n werk lopen er ook redelijk wat mensen met een baard (techneut voor de olie & gas sector), het is alleen even die groei-fase doorkomen nu. En het is ook even de week doorkomen want daarna kunnen we weer vanuit huis werken en ongegeneerd verder groeien.

Valt me trouwens wel op dat er redelijk wat grijze haren op m'n kin beginnen te groeien haha, dat had ik nog niet verwacht! (31 jaar oud). Maar dat vind ik op zich wel leuk eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top