Nat scheren met krabbertje

Hans

Zware baard
Oerbaard
Misschien toch maar helemaal stoppen met scheren en bijwerken Rutger, dan kan
je over een poosje net als deze man incognito over straat, kan handig zijn :D:D:D

 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Haha Hans! :D(Y) Misschien als ik ooit jouw lengte bereik.

Zeg, hoe doe jij dat eigenlijk? Scheer jij de neklijn? Lijkt me niet hè..

:)>
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik hou alleen dagelijks mijn neklijn bij met mijn baardtrimmer. En eens in de 2 á 3 weken ga ik met trimmer en opzetstuk in de weer
om mijn baard in fatsoen te houden. Verder geen gedoe. Anders kan ik net zo goed mijn baard afknippen en me dagdagelijks gaan scheren
 

Bee1984

Baard
Nat scheren eindigde bij mij altijd in potentiële zelfmoordpogingen. Op een of andere manier haalde ik praktisch altijd m'n nek open...
Elektrisch scheren gaf bij mij ook wel vaak een geïrriteerde huid. Gelukkig groeit mijn baard nu (volgens mij) heel netjes op de kaaklijn en hoef ik daar praktisch niets aan bij te werken! :)>
 

David

Stoppelbaard
Misschien wat laat.
Maar ik scheer m'n hoofd al enkele maanden met een krabbertje en met messen van astra. Dit zijn de beste dat ik ooit gebruikt heb. Ze zijn dan ook vrij scherp.
Het ritueel :
Eerst was ik m'n hoofd met zeep om alle vuil en vetten weg te halen (moet niet). Dan maak ik met m'n borstel een mooi schuim (cade van l'occitane) in een gewoon kommetje. Wat ook belangrijk is is dat je warm water gebruikt. Dan schuimt alles veel beter.
Vervolgens schuim ik m'n hoofd in en begin ik te scheren.
M'n hoofd is mooi glad na 3-4 scheerbeurten( heel het "ritueel" duurt 20-30 minuten)
Daarna mooi afspoelen met warm water.
Moest ik een wondje hebben dan gebruik ik aluin. Denk niet dat je dat als aftershave moet gebruiken. Dit verstopt je porien en irriteert je huis denk ik.

Ik heb ook een heel gevoelige huid, maar sinds ik met een krabbertje scheer en de goeie mesjes heb gevonden heb ik nergens meer last van.

Mijn tools :
Merkur HD krabbertje
Astra mesjes (de groene, 10€ voor 100 mesjes, 2 scheerbeurten per mesje )
Muhle silvertip fiber borsteltje
Scheerschuim van l'occitane
Aftershave van l'occitane (ceder en sinaasappel)

Als je nog tips wil vraag je maar. Ben het al even gewoon.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Haha, heerlijk als er nieuwelingen 'oude' topics boven halen.. :D
Bij mij gaat het momenteel zeer lekker. 2x per week even met het krabbertje de neklijn en wangen scheren gaat super! Eerst had ik mijn twijfels even omdat het ook wat rood werd. Maar na de tip van @Hans om geen aluin te gebruiken gaat het bijzonder goed. Geen last meer van rode bultjes of schraalheid.
Maar toch even goed bedankt! :)(Y)
 

Geus

Baard
Ook even een tip van mij. Ik schoor mij altijd onder de douche. Door het water waren de haartjes al wat zachter en eventuele wondjes worden direct goed uitgespoeld. Werkt perfect.
 

Johan

Baard
De reden dat je nu geen rode uitslag krijgt is het volgende. Jouw double edge razor is veel scherper dan de gilettes van deze wereld. Ik scheer zelf met een open mes (strakke lijnen dus) daarnaast heb je maar 1 mes ipv 3 of vijf. Je gaat dus minder vaak over de huid. Ik hoef er zelf maar 1 of 2 keer over heen. Minder contact momenten is minder irritatie.
[DOUBLEPOST=1430854197][/DOUBLEPOST]
Het scheren met krabbertje is wel heel fijn hoor, maar als ik iedere dag of om de dag doe wordt het toch weer rood op de hals. :(

Meer contact momenten dus. Je zit met je DE mes dichter op de huid en haalt er feitelijk een laagje af. Geef het 48 uur de tijd om te herstellen.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Probleem is al tijden opgelost haha.. scheer het nog steeds om de dag en soms zelfs iedere dag. Lag niet aan de 'contactmomenten' maar aan de aluin. (Y)
Dat het vele scherpere mesjes zijn dat klopt.. heerlijk! :)
 

Johan

Baard
mooi dat het is opgelost. Ik las het pas vandaag. Staat ook zo veel op het forum. Heb nog lang niet alles gelezen haha
 
Het spijt me om weer een oude topic omhoog te halen maar bij het woord 'krabbertje' kon ik me echt niet beheersen om het niet te laten.

Aluin dient alleen ter desinfectie en om de poriën dicht te maken. Dat laatste is ook weer afhankelijk of je afspoelt met koud of warm water, want dat scheelt ook.

En aluin is een goede indicatie na een scheerbeurt of je te hard gedrukt heb met het scheermes of niet.

Mijn ideale scheerbeurt was dan ook weinig tot geen prik. En dat weinig zeg ik omdat mijn hals, ook voorheen een irritatie plek was (dat was één van de redenen om over te stappen naar open mes en krabbers).

En wat velen ook doen is na het scheren, aluin blokje overheen halen en vervolgens weer afspoelen met koud water en als laatst een verzorgende aftershave.

En tips die eerder zijn genoemd zoals een schoon en scherp mesje. Eerste gang met de haar richting mee, tweede schuin en derde gang tegen de richting in. Echter dat laatste kan gepaard gaan met scheerbrand omdat niet iedereen zijn hals tegen de richting in kan scheren.

Een echte barbier zou je daarom ook nooit tegen de richting in scheren!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik heb het aluinblok weg geflikkerd en nergens last meer van.. ;)
Maar toch bedankt voor het delen van je eigen ervaringen.. Altijd goed een kenner er bij te hebben. (Y)
 
Banner image
Top