Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Enorme jazzliefhebber dus varieert enorm van dag tot dag maar mannen met baard zoals Joe Lovano hebben een streepje voor :D Op dit Filmpje nog niet veel baard maar als je eens op Youtube kijkt die man heeft ondertussen al een ferme baard.
 

Texman

Koning Baard
Ik was vroeger wat minder van de Beatles en de Stones maar wel een hele grote fan van The Who (wie).
Ik kon dit concert nog niet en was aangenaam verrast wat een kwaliteit(Y)
 

MaartenK

Baard
Leuk topic is dit. Ik heb niet het hele topic doorgenomen dus mogelijk val ik in herhaling, maar ik ben nog altijd een fan van goede gitaristen. (Ik probeer zelf ook wel eens wat op de gitaar, maar dat mag geen naam hebben :D). De eerste gitarist waar ik echt fan van werd is de helaas te vroeg overleden Jimi Hendrix. Ik had alle albums, ook de bootleg albums. Had, helaas, ooit eens bij een verhuizing weggegooid. Want de cd was toch het je van het... :eek:

Hendrix staat vooral bekend voor de wat rauwe muziek, maar ook zijn rustige (blues) nummers vind ik fantastisch.. wat een fantastische gitarist was dat!

Hier het nummer waar hij denk ik wel het meest bekend van is geworden:


 

MaartenK

Baard
Ik was vroeger wat minder van de Beatles en de Stones maar wel een hele grote fan van The Who (wie).
Ik kon dit concert nog niet en was aangenaam verrast wat een kwaliteit(Y)

Dat waren nog eens tijden THE WHO. (Y)
[DOUBLEPOST=1556195836][/DOUBLEPOST]Ook ongeveer uit de tijd van The Who. En ook (door een ongeluk) veel te vroeg overleden, volgens mij één van de beste blues gitaristen ooit..... even een sound-check :eek::rolleyes: :eek::eek:



Stevie Ray Vaughan.
[DOUBLEPOST=1556198620][/DOUBLEPOST]Nog eentje dan, kan het niet laten, ook uit de oude doos, Eric Johnson, kan ie gitaar spelen?

 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Dan ken je waarschijnlijk ook Steve Morse, The Steve Morse Band en de Dixie Dregs.
Steve Morse is ook een van mijn favoriete gitaristen.
 

MaartenK

Baard
Klinkt goed! Ik kende Steve Morse eigenlijk nog niet. Heb er wat op ge youtubed. Die kan er ook wat van moet ik zeggen. Wat voor mij wel zo is (geldt niet volgens mij voor Steve Morse) is dat ik het meest hou van een gitarist met een eigen stijl/geluid. Je hebt gitaristen die fenomenaal zijn op de gitaar, maar dat dan ook zo brengen. Neem bijvoorbeeld Steve Vai of Yngwie Malmsteen, de Hans Kloks op de gitaar. Snel en technisch en enorm goed natuurlijk. Maar ik hou meer van die gitaristen die iets "hebben" zoals bijvoorbeeld Carlos Santana (het nummer Samba Pa Ti, wie kent het niet van de wat oudere generatie) of toch ook wel slowhand Eric Clapton. Het is wat moeilijk uit te leggen en heeft natuurlijk ook te maken met smaak. Maar misschien is een goed voorbeeld van wat ik bedoel de gitarist: David Gilmour van Pink Floyd. Een heel eigen stijl en direct herkenbaar. Neem bijvoorbeeld deze clip met David Gilmour op zijn Black Strat.

 

Yainderidoo

Zware baard
@Blues Wat een geweldige video (Durant Jones).....bijna een soort van aaneenschakeling van schitterende foto's...muziek en tekst geweldig!....nou zo kan hij wel weer....wat een video........wow.....
:cool:(Y)
[DOUBLEPOST=1556396256][/DOUBLEPOST]Blues beste man.....wat een ontdekking voor mij...The Delines..wow wat past die muziek vandaag goed bij mijn gevoel....(Y) genieten......
 
Banner image
Top