Na een maand weer eens een update

Lei

Baard
Na een kleine twee maanden vind ik het tijd worden om wat van de voortgang te laten zien. Of het ook vooruitgang is laat ik aan jullie over :)
Vanaf begin augustus ben ik gestopt met scheren. Daarna heb ik elk haartje in mijn gezicht laten staan. Er is tot nog toe geen tondeuse of schaar aan te pas gekomen. Ik heb halverwege dit avontuur een week lang jeuk in mijn gezicht gehad, die is nu al weer een tijd voorbij. Inmiddels weet ik ook hoe de haartjes groeien: recht, dus geen gekrulde baard. Ik ben intussen ook aan het bedenken wat ik er verder mee wil. Gewoon laten groeien? Of over een tijdje toch wat model er in (laten) knippen.
Over het algemeen ben ik dik tevreden over het resultaat tot nog toe. Wel is het een beetje jammer dat de dekking aan de bovenkant van mijn wangen wat mager is, terwijl de onderkant van de kaak juist dicht begroeid is. Maar ik wacht het nog een beetje af en zie wel of het toch nog dicht wil groeien daar. De snor gaat ook goed, die is nu nog wat wild, maar ik laat het doorgroeien zodat ik de haren naar de zijkant kan kammen. Ik heb jullie instructies goed opgevolgd :)>

Als je wilt vergelijken kijk dan even op mijn eerste post, een maand geleden : http://baardforum.nl/threads/een-nieuwe-baard-op-dit-forum.956/

Lei

IMG_0171kl.JPG IMG_0178kl.JPG IMG_0202kl.JPG
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Volgens mij hoef je niet iedere keer een nieuw topic te starten voor je updates, maar kun je beter voortborduren op de eerste, anders wordt het een beetje verwarrend.
Dat je dik tevreden over de groeiresultaten van de baard bent kan ik snappen. Het ziet er goed uit en met enig geduld zullen de flanken heus wel begroeien. En inderdaad een prima snor. :)>(Y)
 

vonchipka

Baard
Wat betreft het recht groeien van de haren,is het nog even afwachten hoor. Binnen een maand of 3 kan deze sterk veranderen hoor. Bij mij springt deze ook alle kanten uit. En hoe langer hij wordt hoe slechter. Zit onderaan de kin ook al met serieuze krullen. Lijkt soms wel een permenant zoals bij de vrouwen
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wat betreft het recht groeien van de haren,is het nog even afwachten hoor. Binnen een maand of 3 kan deze sterk veranderen hoor. Bij mij springt deze ook alle kanten uit. En hoe langer hij wordt hoe slechter. Zit onderaan de kin ook al met serieuze krullen. Lijkt soms wel een permenant zoals bij de vrouwen
Volgens mij delen we dezelfde baard! :confused::D
 
  • Like
Reactions: Lei

Lei

Baard
Na een kleine maand weer een paar nieuwe foto's gemaakt. Er zit vooruitgang in, maar de haargroei op de wangen blijft duidelijk achter bij de rest.
Ik ben nog steeds niet naar de barbier geweest, dus alles groeit zoals het groeit. Wel ben ik zelf met de tondeuse aan de gang geweest om dikke plukken haar onder in mijn nek iets te stroomlijnen. Er begint nu ook al wat model onder de kin te komen (ik streef naar een iets hoekige spitse baard).
Nog tips of zeggen jullie "let it grow"? :)>
 

Bijlagen

  • IMG_1202a.JPG
    IMG_1202a.JPG
    295,2 KB · Weergaven: 125
  • IMG_1218a.JPG
    IMG_1218a.JPG
    439,4 KB · Weergaven: 129
  • IMG_1235a.JPG
    IMG_1235a.JPG
    309,6 KB · Weergaven: 131

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Gaat op zich best lekker vind ik (Y)

Die kalere plekken op de wangen heb ik ook lang gehad. Op termijn komt dat goed en dekken de bovenste haren de rest naar onderen af.

Ik zou de tondeuze ook niet AL te veel gebruiken en gewoon laten groeien wat komt. Op termijn kan de barbier na enkele maanden dan de hele handel in een gewenst model knippen.
 
  • Like
Reactions: Lei

Lei

Baard
Bijna anderhalve maand na mijn laatste update weer eens wat foto's gemaakt. De groei lijkt een beetje stil te staan en er lijkt niet zoveel te zijn veranderd sinds de laatste keer. Maar objectief weet ik dat de haren weer wat langer zijn geworden al is dat niet meteen te zien. Maar gewoon door laten groeien dus.
 

Bijlagen

  • IMG_1880kl.JPG
    IMG_1880kl.JPG
    390,4 KB · Weergaven: 116
  • IMG_1948kl.JPG
    IMG_1948kl.JPG
    381,7 KB · Weergaven: 122

maximum

Zware baard
Netjes..Ik zou persoonlijk je neklijn minder hoog bijwerken als je voor meer lengte gaat..Anders mis je straks dekking:)>
 

Lei

Baard
Netjes..Ik zou persoonlijk je neklijn minder hoog bijwerken als je voor meer lengte gaat..Anders mis je straks dekking:)>
Bedankt voor de tip. Ik zal de neklijn inderdaad nog iets lager scheren vanaf nu. Overigens ben ik qua lengte van het deel onder de kin tevreden. Ik streef wel naar iets meer dekking aan de zijkanten en ben voorlopig helemaal gestopt met scheren van de de wanglijn. En de snor laat ik helemaal ongemoeid. Die moet flink groeien ten opzichte van de rest in de hoop dat het litteken dat nu duidelijk zichtbaar is bedekt wordt door haren er naast. Uiteindelijk doel (en zonder verdere pretenties) streef ik naar een baard zoals King George van Engeland had.
 

Bijlagen

  • George.jpeg
    George.jpeg
    342,9 KB · Weergaven: 65
Banner image
Top