My first beard

Ik zal dan toch maar gehoor geven aan de subtiele hint van Arjay ;).

Anno 2015, medio augustus ben ik begonnen met het laten staan van mijn Baardhaar. Daarvoor liet ik reeds al iets meer dan de 5 'o clock shade staan, maar dat mocht verder geen naam hebben.

Rondom de feestdagen kon ik me nog niet meten met Sinterklaas of de Kerstman, maar mijn omgeving en wildvreemden begonnen notie te krijgen van mijn baardhaar met allerhande feedback tot gevolg. Van, haal dat ding er af, tot, wow hoe heb je dat bewerkstelligt.

IMG_20151205_104948.jpg

De reden dat ik (op mijn wangen na) de wildgroei op z'n beloop liet, was omdat ik in oktober een "Outlaw Combi (King's Cut & Mountain Men)" arrangement had gehad van een vriend. Dit zou mijn eerste bezoek worden aan een Barbershop, de Gentlemens Barbershop in Amsterdam.

IMG_20151205_181927.jpg

Momenteel ben ik zelf aan de slag gegaan, zowel met het trimmen van de baardharen, als met het maken van baardolie, en daarop kwam ik op dit forum terecht, in mijn zoektocht naar de geur van Morgan's Beard & Moustache Wax :)>.
 
Welkom en veel plezier met het forum. Mooie baard. Persoonlijk vind ik de langere versie van de eerste foto beter bij je staan. :)>(Y)
Momenteel ben ik in dubio, ik probeer de wildgroei sowieso wat in toom te houden zodat e.e.a. niet teveel opkrult e.d.

Wel ben ik op dit moment bezig het volume rondom de wangen te herstellen sinds de volledige reset van afgelopen Pasen. Wat ik sindsdien in ieder geval wel weet is dat geen baard op dit moment voor mij ook geen optie is ;).
 

maximum

Zware baard
Welkom op dit baardig forum(Y)Persoonlijk(totaal niet relevant) heeft foto 1 ook mijn voorkeur qua baard;)En het kapsel van foto 2:DBeard up:)>
 
Ben het wel met Melchior eens. Vind de langere versie ook mooier en beter bij je gezicht passen.. (Y)
Kreeg daar wel vaak het commentaar dat mijn gezicht zo lang werd, iets waar ik het ergens wel mee eens ben, vooral met het 2de kapsel waar de zijkanten dan wat korter zijn. Ergens heeft de eerste foto natuurlijk zijn charmes, maar als je daar even niet op let, zijn de gevolgen gelijk niet te overzien :p.

Ik schrok er recentelijk zelfs een beetje van "hoe lang" mijn baard eigenlijk is geweest, zo heb ik dat zelf nooit gezien, maar dat groeit natuurlijk millimeter, per millimeter.
 
Dikke baard hoor Simon! En dat langere baard staat je gewoon goed!

Je kan eventueel om het effect van een langer gelaat te verminderen gewoon het haar boven op je hoofd kortwieken!

Gezien het eerste plaatje, schuilt er we degelijk een goede snor in huis!
 

maximum

Zware baard
Als je qua wanglijn zo hoog mogelijk wil blijven kun je het beste de natuurlijke lijn aanhouden:)Als je consequent deze bij houd is de kans groot dat je ongewild steeds lager gaat zitten;)Kunnen er hier op het forum meerdere over mee praten:cool:Mijn open mes ligt hoofd zakelijk stof te vangen hier:DWerk nu +/- 1x per maand die enkele haartjes bij die buiten de linie komen (Y)
En de rest blijf ik er vanaf:p Beard up:)>
 

GlennBG

Volle Baard
Glenn heeft het over foto 2 neem ik aan ;)Beard up:)>

Idd foto 2 bedoel ik.
Heb het natuurlijk niet over je baard zoals hij op je kin verschijnt.
Daar heb je uiteraard geen invloed op..

Wat Maximum aangeeft idd..
Dat de wanglijn te laag wordt geschoren, ongemerkt of bewust gebeurt heel vaak. Ben er zelf zeer alert op nu en scheer nauwelijks daar meer.
 
Banner image
Top