Mijn eerste baard!

Diederik

Volle Baard
Je bent gezegend met eens snelgroeiende baard zeg!

Baardolie verzacht inderdaad de jeuk. Mijn ervaring is dat ook je baard kammen/ borstelen helpt tegen de jeuk: je legt de haren immers parallel aan je huid.

Succes, je bent er vast snel vanaf.
 

Zieron

Stoppelbaard
Je bent gezegend met eens snelgroeiende baard zeg!

Baardolie verzacht inderdaad de jeuk. Mijn ervaring is dat ook je baard kammen/ borstelen helpt tegen de jeuk: je legt de haren immers parallel aan je huid.

Succes, je bent er vast snel vanaf.

Het is inderdaad makkelijk als een baard snel groeit en je iets wilt bereiken waar je niet zo heel veel geduld voor hebt :D. Al wijt ik het tempo van mijn baardgroei nu wel aan het warmere weer van afgelopen weken. Ik heb nog geen baardolie in huis gehaald maar dat borstelen en kammen doe ik wel en helpt inderdaad enorm goed! Het is al een pak minder met de jeuk en irritatie naar mijn gevoel dus al bij al kom ik er blijkbaar heel goed van af ondanks dat het een paar dagen echt erg was... Vrijdag post ik een foto update!
 

Zieron

Stoppelbaard
Bij deze mijn foto update! Een weekje verder zonder trimmen en dit is het resultaat. Ben best tevreden over de groeisnelheid al geeft de foto het niet 100% duidelijk weer. Inmiddels ben ik al over de jeuk en, soms pijnlijke, irritaties heen. De snor heb ik gelijk gezet met de lip omdat ik dat het prettigst vind.

image.jpeg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De snor heb ik gelijk gezet met de lip omdat ik dat het prettigst vind.
Dat is op den duur helemaal niet prettig, omdat de haren dan blijven prikken. Als je eenmaal de periode hebt doorlopen, dat de snor over de bovenlip is gegroeid kun je de haren gewoon zijwaarts strijken en is dit veel comfortabeler.
 

Zieron

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties mannen, het gaat goed vooruit dus ik ben blij! Het is wel wennen op alle vlak maar op een positieve manier én ik krijg enorm veel positieve reacties. Vooral vrouwen hebben het blijkbaar wel voor baarden, haha! Wat betreft de snor zal ik de raad opvolgen en eens zien wat het geeft als ik hem laat doorgroeien, uiteindelijk is het toch enkel maar vervelend om hem om de twee dagen bij te werken.
 

Lei

Baard
Succes! En ik zou de snor ook laten groeien en naar de zijkanten kammen. Beetje pommade helpt om 'm in de plooi te houden.
 

Zieron

Stoppelbaard
Dag mannen!

Ik was van plan elke vrijdag een update te posten maar ik kon het niet laten. Ik weet dat warm weer een baard, of haar in het algemeen, sneller laat groeien maar ik had nooit kunnen denken dat het bij mij zo snel zou gaan. Oordeel zelf zou ik zeggen! image.jpeg
 

Jeepie

Baard
Ik denk dat het aan de foto's ligt, maar ik zie niet zo veel verschil met de foto van vrijdag en die van vandaag. Dat gezegd hebbende zou ik graag de volheid van jou snor overnemen!
 

Zieron

Stoppelbaard
@Jeepie Nu ik het vergelijk zie je inderdaad niet heel veel verschil maar dat ligt dus inderdaad aan de foto... Sinds vrijdag is er 4mm bij aan snor, duidelijk merkbaar omdat ik hem normaal gelijk zet met de lip. Ik veronderstel dat de rest ook zo snel gegroeid is. Nu goed ik post graag foto's van mijn baard dus het is geen ramp ! Wat betreft de snor, daar ben ik al meerdere malen voor aangesproken dat ik blij mag zijn met zo'n exemplaar.
 

Jeepie

Baard
4mm in 5 dagen, doe jij Pokon op brood? Ik dacht dat mijn baard al redelijk snel groeide, maar Damn jij spant de kroon!! Lekker zeg, gewoon laten groeien en voor je het weet ben je sinterklaas voorbij qua baard
 

Diederik

Volle Baard
Ik voel toch weer de neiging om dit plaatje te posten

f400e2d89f6e294c6fcaf09c56e27ecd.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Het zal wel lekker groeien, al denk ik dat 4mm op 5 dagen mogelijk een tikkeltje optimistisch zal zijn ;)

Gemiddelde ligt ergens rond 1cm (dus 10mm) per maand.
Zelfs als je dus dubbel zo snelle groei zou hebben dan ga je nog steeds 2 weken nodig hebben voor 5mm hoor.
 

vonchipka

Baard
Voorlopig doet ie me nog steeds denken aan een playmobil manneke.:D
nog een maand of 3 wachten. Je hebt zeer veel potentieel voor een knoert van een baard en stach.
 

Zieron

Stoppelbaard
Het lijkt inderdaad optimistisch maar uiteindelijk kan ik enkel zeggen wat ik vaststel. Nu goed, we zullen het houden op 3mm om iedereen tevreden te houden ;). Al is het wel zo dat mijn baard van 6mm komt ( beginpost ) naar anderhalve cm op 2 weken tijd en dan klopt de groeisnelheid wel weer. Dit gezegd zijnde, ik zal wekelijks een update posten en we zien wel waar ik uitkom.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wekelijks? Hahaha, waarom niet dagelijks?
Een update per maand zou genoeg moeten zijn, nietwaar?
Met bijna 1000 forumleden zouden er per jaar 52.000 updates bijkomen!!! o_O
 
Banner image
Top