Mijn eerste baard!

Zieron

Stoppelbaard
Ik ben sinds een tweetal maand trotse eigenaar van een baard en daar hoort uiteraard een verhaaltje bij.

Ik ben op jonge leeftijd baardgroei beginnen krijgen, op zich was ik er niet met bezig maar het stond wel stoer in het eerste en tweede middelbaar! Naar mate ik ouder werd en dus de baard toenam begon ik er echt van te houden en wou ik niets liever dan een mooie volle baard. Jammer genoeg was de natuur mij niet zo gunstig en moest ik het doen met volle bakkebaarden en een volle ringbaard. Op mijn wangen en in de hals stond zo goed als geen haar maar eens de teleurstelling voorbij ben ik beginnen werken met wat ik wél had. Vele sikjes, bakkebaarden, ringbaardjes,... later heb ik mijn toenmalige vriendin leren kennen. Zij had het niet zo voor baarden en ik heb mij "uit liefde" dan 3 jaar en een half lang geschoren... Uiteindelijk zijn we elk onze eigen weg ingeslagen en door de breuk had ik, onder andere, totaal geen behoefte om mij te staan scheren. Achteraf gezien positief want de dag dat ik mij terug wou gaan scheren waren we 3 weken verder. Aangezien alles wat langer stond zag ik dat er een pak haar was bijgekomen op mijn wangen. Ik dacht nog steeds dat ik niet in staat was een volwaardige baard te laten groeien maar ik besloot om mij gewoon niet meer te scheren nu ik al zo ver stond. In tegenstelling tot vele anderen heb ik wel alles mooi bijgewerkt en afgelijnd omdat ik niet zo een fan ben van wildgroei en het resultaat mocht er zijn. Het is duidelijk dat mijn ringbaard veel dikker en voller is dan de rest maar voor mij ziet mijn baard er perfect uit! Maximale lengte tot nu toe is anderhalve cm maar ik hou het liever op 6mm en netjes afgelijnd zoals op de foto's. Selfie camera is niet de beste kwaliteit dus ik zorg later voor betere foto's!

14233703_10155149719964386_1900198927_o.jpg 14215263_10155149717164386_639294023_o.jpg 14203044_10155149717174386_602497294_o.jpg .
 
Laatst bewerkt:

Diederik

Volle Baard
Ziet er mooi gedekt uit en ik denk dat er veel meer in zit dan wat je nu hebt staan.
Persoonlijk houd ik meer van wat langere en minder strak/klinisch gelijnde baarden.
 

maximum

Zware baard
Sluit me bij me voorganger aan..Persoonlijk niet mijn style..Maar het ziet er wel erg netjes en verzorgd uit(Y):)>
 

PerryS

Baard
Ziet er goed uit hoor, zou je de baard niet een stukje kunnen laten zakken bij de kaaklijn? Hij oogt namelijk wat hoog aan de zijkanten.:D
 

Zieron

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties mannen, dit is precies waarom ik mij hier heb aangemeld, aangezien ik een leek ben kan ik alle hulp en tips gebruiken! Wat betreft de strakke lijnen kan ik jullie ergens volgen maar ik vind het wel goed zoals het is, bij een korte baard. Ik zit wel met het idee de baard wat te laten groeien dus we zien wel wat er van komt op termijn :D!


@PerryS Hij zit zo hoog aan de zijkanten omdat ik onder de kaaklijn en in de hals geen baardgroei meer heb dan wat je ziet op de foto's. Er staan nog wat verloren haartjes en wat haar onder de kin maar daar blijft het bij... Ik had het graag ook anders gezien maar goed, het bekende zinnetje luidt: Werk met wat je hebt :D
 

Zieron

Stoppelbaard
@vonchipka Mijn baard is inderdaad heel clean maar om 1 of andere reden zie ik het wel graag. Dit is mijn eerste keer dat ik een baard laat staan dus ik kan maar leren als ik "fouten" maak. Ik overweeg om alles eens te laten groeien al is er bitter weinig haar dat nog kan groeien. Onder mijn kin 2 cm op 2 cm schat ik en boven de wangen nog een halve cm ver uit elkaar staande haartjes. Op mijn kin zelf staan er wat verloren haartjes en ik heb een goed gevulde soulpatch. Het trimmen heb ik mijzelf geleerd in de afgelopen 10 jaar omdat ik kappers te duur vond :D. Mijn tondeuse en Gilette mesje zijn mijn beste vrienden (Y)
 

Zieron

Stoppelbaard
Bij deze de betere foto's, op zich niet heel veel verschil maar goed ze zijn duidelijker (Y)
Er zit naar mij idee wel nog wat potentieel in, alleen is het vervelend dat ik helemaal geen baardgroei heb in de hals...

14194248_10155152816689386_1292908426_n.jpg 14194344_10155152816724386_1094596420_n.jpg 14169672_10155152816729386_53689347_n.jpg
 

Lei

Baard
Het ziet er allemaal zeer gedekt uit, mooie gelijkmatige baardgroei op de plekken waar je niet scheert. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je de haren in je nek wat meer kans geeft het nog wel eens zou kunnen meevallen. Je hebt zelf al gezien dat je toen je ouder werd meer baardgroei kreeg. En niet alles groeit even snel als de rest. Wat zou er gebeuren als je je nek een tijdje niet meer gladscheert, maar alleen af en toe trimt?
 

Zieron

Stoppelbaard
@Lei Mijn baard is inderdaad goed gedekt dus ik heb zeker geen klagen maar het haar in de hals is echter wel héél dun bezaaid... Ik heb terug stoppeltjes staan dus heb er snel even foto's van genomen. Het zou kunnen dat het nog iets wordt als ik het lang genoeg laat groeien maar ik vrees er wel een beetje voor om eerlijk te zijn.

14191707_10155153028599386_896325048_o.jpg 14191736_10155153035744386_356502776_o.jpg 14233709_10155153028679386_573933074_o.jpg
 

Lei

Baard
Het hoeft niet echt een probleem te zijn. Alleen als je een 'epische baard' wilt hebben, zo een als bijvoorbeeld de vroegere Belgische koning Leopold II had, heb je nekharen nodig om de baard te ondersteunen. :)
 

Zieron

Stoppelbaard
Haha zo een Leopold II baard zal niet lukken maar dat hoeft voor mij ook helemaal niet :p. Vandaag heb ik nog wat zitten rondneuzen op het forum en héél veel mooie en lange baarden gezien! Het heeft mij doen nadenken en ik heb beslist mijn baard vanaf nu niet meer te kortwieken. Ergens stond dit niet op de planning omwille van reacties die ik soms kreeg maar uiteindelijk moet ik er mee rondlopen! Ik ben alvast benieuwd hoe het er bij mij zal gaan uitzien!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Haha zo een Leopold II baard zal niet lukken maar dat hoeft voor mij ook helemaal niet :p. Vandaag heb ik nog wat zitten rondneuzen op het forum en héél veel mooie en lange baarden gezien! Het heeft mij doen nadenken en ik heb beslist mijn baard vanaf nu niet meer te kortwieken. Ergens stond dit niet op de planning omwille van reacties die ik soms kreeg maar uiteindelijk moet ik er mee rondlopen! Ik ben alvast benieuwd hoe het er bij mij zal gaan uitzien!
Ik vind het nog steeds een hip baardje, maar goed om het gewoon te laten groeien en te zien, waar het uitkomt. Mocht het uiteindelijk niet zijn, wat je voor ogen had, kun je het altijd nog trimmen en gezien je trimkunsten krijg je het wel weer strak. Succes nu de "rommelige" periode gaat beginnen. :)
 

Zieron

Stoppelbaard
Een kleine update en tevens een vraagje!

We zijn amper 5 dagen verder sinds ik heb beslist mijn baard niet meer te trimmen en ik moet zeggen het is een hele uitdaging... Mijn baard groeit echt zo ontzettend snel door het warme weer waardoor hij nu al meer dan een cm lang is. Mijn snor heb ik al gelijk gezet met mijn lip want ik at meer snor dan eten :p... Maar het meest vervelende is dat de haartjes nu lang genoeg zijn om te gaan krullen en dus tegen mijn huid schuren. Het jeukt soms en op sommige plaatsen is het echt pijnlijk aan het worden. Iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Baardolie gaan gebruiken. Dat verzacht de haren. Door het vele trimmen zullen de uiteindes van de haren scherp zijn. Even doorzetten en dan is het zo voorbij. :)
 
Banner image
Top