Marcello's baardreis

Marcellos

Baard
Hoi hoi,

Zoals geschreven in mijn voorsteltopic, ben ik ook begonnen aan een baardreis :)>.
Ik ben al druk doende om mezelf in te lezen op het baardforum, want ja, alle tips en tricks zijn welkom (Y)
Bedoeling is om hier sowieso 1x per maand een nieuwe foto van mijn baardgroei te posten en de daarbij nodige praatjes :)

Voor nu om mee te beginnen hier alvast de foto's van mijn 10 dagen baardje.
 

Bijlagen

  • 20171205_005210-800x426.jpg
    20171205_005210-800x426.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 89
  • 20171205_005257-800x520.jpg
    20171205_005257-800x520.jpg
    92 KB · Weergaven: 86
  • 20171205_005326-800x442.jpg
    20171205_005326-800x442.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 88

Kale666man

Baardaap
Goeiemorgen marcellos.
Ziet er goed uit voor die korte tijd en vind hem goed bedekt ook.
Ben benieuwd naar een paar maanden hoe die er dan uit ziet.
Heb je al een idee wat voor soort baard of kant je op wilt.
Voorlopig lekker laten groeien en inlezen is alleen maar goed.
Fijne baardreis(Y)
 
Welkom! het is inderdaad beter om eens in de maand te uploaden. alleen dan zie je echt enorme vooruitgang. hoewel ik mijzelf het nog moet ofleren niet elke week er een serie te maken haha. heb je al een idee wat je zou willen?
 

RCM

Baardaap
Dag Marcel! Ook ik ben benieuwd naar je ontwikkelingen. Heel slim van je om alvast zoveel mogelijk informatie hier te zoeken op het forum. Op bijna al je vragen is wellicht een antwoord te vinden, kom je er echt niet uit dan mag je ze uiteraard hier stellen hoor ;). Het belangrijkste beginnersadvies is dat je komende maanden niets moet scheren. Het liefst ook je wang en halslijn niet. Gewoonweg even de boel zijn gang laten gaan en genieten van je vorderingen. Succes! :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ziet er veelbelovend uit:):) Leuk dat je je baardreis met ons gaat delen;)
Veel succes onderweg:)>
 

Marcellos

Baard
Ik heb nog geen idee wat voor type baard het gaat worden. Voorlopig doe ik er helemaal niets aan, lekker laten groeien en wat verwennen met een baardolie .

Ik lees wel wat over een "24 uurs regel", maar ik heb geen idee wat daar mee bedoelt wordt...
 
24 uurs regel, is ervoor om te zorgen dat wanneer je twijfelt er eerst 24 uur van af blijft. (niet te snel snoeien).
Er schijnt ook een stilzwijgende regel eraan gekoppeld te zijn, waarbij je na 24 uur nog twijfelt, er een dag extra aanplakt!

Of te wel, foei afblijven!
 

Marcellos

Baard
Duidelijk! Gaat goed komen, want eraan komen is wel het laatste waar ik aan denk.

Geduld hebben is de juiste methode
 

Weeble

Volle Baard
Welkom Marcellos!
Goed dat je alvast begint aan baardolie, wellicht dat je daardoor geen 'jeuk-fase' gaat ervaren.
Beard up!:)>(Y)
 

Marcellos

Baard
Ondertussen weer een paar dagen verder en de baard groeit lekker door :)
Wel met het nodige gekriebel, maar dat hoort er simpelweg gewoon bij.
Op dit moment zit ik in de fase "zwerverlook", das niet echt mijn type baard, maar het heeft ook wel z'n charmes;)

Complimenten worden inmiddels ook gemaakt.
Het thuisfront vind het erg cool en op het werk ook krijg ik ook de nodige complimenten.
Vrouwlief is ook al opzoek naar flatcaps, omdat ze die icm een baard erg mooi vind.

Wat ik nu wel merk, is dat de haartjes al wat zachter beginnen te worden en dat voelt zeker prettiger aan.
Dus volgens mij verloopt de reis wel prima en is het eindstation nog lang niet in zicht.
:)>
 

Kale666man

Baardaap
Ha fijn voor je en ook leuk dat het thuisfront achter je staat.
Ja die kriebelfase ben je zo doorheen enblij dat je er zoveel plezier aan beleeft want het is ook leuk.
Succes(Y)
 

RCM

Baardaap
Fijn dat de baard zo goed groeit, en tja dat gekriebel kan een paar weken duren maar dat wordt beloond. Lekker olie blijven gebruiken dan maar... De 'zwerverlook' fase, die ga je zo af en toe krijgen, ook daarbij kunnen de juiste producten je een beetje helpen.. Fijn dat het thuisfront en je werk het zo cool vinden. En ik zou zeggen, scoor een juiste flatcap, ze zitten heerlijk bij de juiste vorm en materiaal!! Succes met je verdere reis! :)>(Y)
 

Freerider

Baard
Baardolie gebruik je als het goed is al, dit helpt al tegen de jeuk. Daarnaast werkt het ook om je baard te borstelen met een baardborstel (helpt ook om de jeuk te verlichten doordat de borstelharen krabben). Eventueel nog regelmatig je gezicht scrubben, zodat je de dode huidcellen verwijdert en haren vrij kunnen groeien.
 

Marcellos

Baard
Heerlijke borstel voor een mooie prijs; zwijnharen borstel, 8 euro Etos. (Y)

Baardolie gebruik je als het goed is al, dit helpt al tegen de jeuk. Daarnaast werkt het ook om je baard te borstelen met een baardborstel (helpt ook om de jeuk te verlichten doordat de borstelharen krabben). Eventueel nog regelmatig je gezicht scrubben, zodat je de dode huidcellen verwijdert en haren vrij kunnen groeien.

Bedankt voor deze tips mannen, ga ik zeker wat mee doen (Y)
[DOUBLEPOST=1512990421][/DOUBLEPOST]
Ha fijn voor je en ook leuk dat het thuisfront achter je staat.
Ja die kriebelfase ben je zo doorheen enblij dat je er zoveel plezier aan beleeft want het is ook leuk.
Succes(Y)

Dat is zeker fijn en het stimuleert ook :)
[DOUBLEPOST=1512990709][/DOUBLEPOST]
Fijn dat de baard zo goed groeit, en tja dat gekriebel kan een paar weken duren maar dat wordt beloond. Lekker olie blijven gebruiken dan maar... De 'zwerverlook' fase, die ga je zo af en toe krijgen, ook daarbij kunnen de juiste producten je een beetje helpen.. Fijn dat het thuisfront en je werk het zo cool vinden. En ik zou zeggen, scoor een juiste flatcap, ze zitten heerlijk bij de juiste vorm en materiaal!! Succes met je verdere reis! :)>(Y)

Dank je en die flatcap komt wel goed.
 
  • Like
Reactions: RCM
Banner image
Top