Journey to a beard

Pat

Baard
Ha @Pat ,
Op de foto's lijkt je baard overal even lang. Je baard hoeft qua haarlengte niet altijd precies je kaaklijn te volgen. Probeer de voorkant van je baard langer te laten groeien dan de zijkanten dan krijgt je baard een eigen vorm en een voller aanzien.
Succes Texman:)>

Hoi @Texman, Dat klopt. Is het dan een idee om de zijkanten even op 2 cm te houden, de halslijn wat verder zakken en de voorkant van de baard van af blijven zodat deze wat langer wordt in verhouding met de zijkanten?

groeten Pat
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Pat ,
Ja, dat is een prima idee.(Y)
En als je dat goed bevalt kan je je baard op dezelfde manier door laten groeien.
Dus de zijkanten steeds korter houden dan de voorkant.
Probeer de zijkant vloeiend over te laten lopen naar de voorkant van je baard.
Je snor mag je ook wat langer laten groeien dan past hij wat beter bij de langere voorkant.
Op termijn is het de bedoeling dat je voor je zelf een baardstijl ontwikkeld die je mooi vind en goed bij je past.
Succes Texman:)>
 

Pat

Baard
Bedankt voor de info. Zal er over nadenken. Beetje eng om er zelf in te gaan trimmen nu mijn baard wat meer op lengte komt. Ook een optie is er toch van af blijven en later door een barbier in model laten brengen.
 

Boudi

Baard
Mooie baard...
Zou er gewoon nog een tijdje vanaf blijven en later inderdaad naar de barbier gaan. Dan kun je hem daarna eventueel zelf bijhouden... Dat doe ik, maar doe vooral wat goed voor je voelt ;)
 
  • Like
Reactions: Pat

Texman

Koning Baard
Ha @Pat ,
Ik ben het eens met @Boudi het is makkelijker als je eerst een goed model in je baard hebt en het vervolgens zelf bijhoudt.
Het zelf bijhouden van je baard is minder eng dan je denkt.
Gebruik hiervoor een goede kappersschaar en knip voorzichtig alleen die delen van je baard die uitsteken t.o.v. de rest.
Knip nooit in 1 keer grote delen van je baard weg maar werk in kleine laagjes.
Wil je liever voor het kleine werk toch naar de barbier is dat natuurlijk ook prima mits je zelf heel goed aangeeft wat je wil.
Het is jouw baard dus jij bent de baas.
Texman:)>
 

Pat

Baard
@Boudi en @Texman Bedankt voor de tips en advies, daar kan ik wat mee :). De twijfel begon al een beetje toe te slaan. Ik wacht gewoon lekker met knippen/trimmen. Die 24 uur regel is echt top. groetjes Pat
 

Pat

Baard
Weer even geleden dat ik foto's gepost heb. Dit kwam omdat ik een paar keer de baardlengte terug getrimd heb om de boel wat voller te krijgen.
Ik zit nu tegen de 2 cm aan

groeten Pat
 

Bijlagen

  • Knipsel1.JPG
    Knipsel1.JPG
    33,7 KB · Weergaven: 80
  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    36,5 KB · Weergaven: 89
  • Knipsel3.JPG
    Knipsel3.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 83
  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    35,1 KB · Weergaven: 75

Texman

Koning Baard
Ha @Pat ,
Je bent goed op weg en het resultaat mag er zijn.
Je bent nu in de fase gekomen dat wat meer aan de vorm van je baard kan gaan werken.
Dat betekend dat je baard niet overal deze zelfde lengte hoeft te hebben.
De zijkanten van je baard zien er al goed uit probeer de hals nog iets lager te krijgen.
De wangen mogen nog wat voller maar dat is een kwestie van tijd en komt vanzelf goed.
Een punt waar je echt voordeel uit kan halen is de voorkant van je baard. Probeer deze langer en voller te laten groeien.
Dan krijgt je baard een prachtige vorm. Ik geeft je deze tip om dat jouw baardgroei erg op de mijne lijkt.
De voorkant van je baard is erg bepalend voor het totale beeld van je gezicht.
Op de bijgaande foto heb ik met een paar lijnen aangegeven wat ik bedoel.
Succes en veel plezier met het vervolg,
Texman:)>

Knipsel Pat.JPG
 

Pat

Baard
@Pat dat gaat heel goed , mooie baard hoor.
Ga je de baard nog langer laten groeien? ,zal je goed staat.

@dijkie Dat is wel het plan :)
[DOUBLEPOST=1542564237][/DOUBLEPOST]
Ha @Pat ,
Je bent goed op weg en het resultaat mag er zijn.
Je bent nu in de fase gekomen dat wat meer aan de vorm van je baard kan gaan werken.
Dat betekend dat je baard niet overal deze zelfde lengte hoeft te hebben.
De zijkanten van je baard zien er al goed uit probeer de hals nog iets lager te krijgen.
De wangen mogen nog wat voller maar dat is een kwestie van tijd en komt vanzelf goed.
Een punt waar je echt voordeel uit kan halen is de voorkant van je baard. Probeer deze langer en voller te laten groeien.
Dan krijgt je baard een prachtige vorm. Ik geeft je deze tip om dat jouw baardgroei erg op de mijne lijkt.
De voorkant van je baard is erg bepalend voor het totale beeld van je gezicht.
Op de bijgaande foto heb ik met een paar lijnen aangegeven wat ik bedoel.
Succes en veel plezier met het vervolg,
Texman:)>

Bekijk bijlage 10174


@ texman, bedankt voor de tip ivm de voorzijden langer laten groeien, wat is dan het handigste de zijkanten even op lengte houden (bijv 2 cm). Dan de voorzijde langer laten door groeien? Ik zou de zijkanten zegmaar ook op 1,5cm kunnen trimmen zodat er al een halve cm verschil zit. Of gewoon laten door groeien en door een barbier in model laten brengen ?

groeten Pat
 

Texman

Koning Baard
Ha @Pat ,
Ja de zijkanten kan je gewoon op deze lengte(2cm) houden dat is prima omdat de dekking nu goed is.
Alleen de voorkant van je baard moet je langer laten worden.
Ook tegen de barbier moet je zeggen dat hij de voorkant langer moet laten anders wordt er misschien te veel afgehaald.
Bij heel veel baardmodellen is de voorkant langer dan de zijkanten en het geeft jouw ook de mogelijkheid om naar een bepaald model toe te werken.
Als je in de toekomst een bepaald model in je baard wil hebben moet je er sowieso rekening mee houden dat er wat overlengte nodig is om dit te bereiken.
Succes Texman :)>
 
Banner image
Top