Journey to a beard

Texman

Koning Baard
Ha @Pat ,
Helaas heb je geen foto van de zijkant gemaakt, maar je halslijn ziet er nu wel prima uit.(Y)
Als je een korte baard wil is dit goed. Mocht je gaan voor een langere baard dan kan je de halslijn gewoon mee laten zakken.
Texman :)>
 

Pat

Baard
Ha @Pat ,
Helaas heb je geen foto van de zijkant gemaakt, maar je halslijn ziet er nu wel prima uit.(Y)
Als je een korte baard wil is dit goed. Mocht je gaan voor een langere baard dan kan je de halslijn gewoon mee laten zakken.
Texman :)>

Hoi Texman
Hier nog de zijkant, uiteraard zit er wat lengte verschil omdat ik pas later de 1 tot 2 cm erbij ben aan het kweken :)
Merk wel dat aan 1 zijde het achter minder hard groeit dan de rest. Tja valt de baard later wel over heen.
Knipsel4.JPG Knipsel5.JPG
 

Texman

Koning Baard
Ha @Pat ,
Ook dit ziet er goed uit, de halslijn is nu goed.(Y)
Als je nu je baard langer laat uitgroeien dan kan het een heel mooi exemplaar worden.
Als je een langere baard wil laat je de halslijn gewoon mee zakken.
Succes en hou ons op de hoogte,
Texman:)>
 

Pat

Baard
Ha @Pat ,
Ook dit ziet er goed uit, de halslijn is nu goed.(Y)
Als je nu je baard langer laat uitgroeien dan kan het een heel mooi exemplaar worden.
Als je een langere baard wil laat je de halslijn gewoon mee zakken.
Succes en hou ons op de hoogte,
Texman:)>


@ Texman, zal ik doen. Bedankt voor de tip.

Groeten Pat
 

Pat

Baard
Dag baardbroeders. Foto's zijn van vandaag (week 7). Wat zal ik met de lange uitstekende haren doen? Zo laten of de bijtrimmen ?

groeten Pat
 

Bijlagen

  • Knipsel1.JPG
    Knipsel1.JPG
    59,1 KB · Weergaven: 108
  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 113
  • Knipsel3.JPG
    Knipsel3.JPG
    46,7 KB · Weergaven: 109
  • Knipsel5.JPG
    Knipsel5.JPG
    65,6 KB · Weergaven: 103

Hartenheer

Zware baard
Zou het nog even lekker laten gaan en wat langer laten groeien voor je de schaar er in zet.
In het begin krijg je toch een periode dat de haren alle kanten op willen.

Misschien is een baard balm even een oplossing om die springerige haren in bedwang te houden.
 

Pat

Baard
Bedankt voor de tips. Heb nog baard balm liggen. Zal ik eens proberen. Eventueel van die paar echt hardnekkige haartjes de puntjes iets korter. Anders laat ik het even zo. Zelf vind ik het niet zo storend. Mijn doel is om pas bij te werken als de meeste haren boven de 2 cm zijn.
 

RCM

Baardaap
Gaat goed zo te zien. Je kan ze Indd knippen, maar persoonlijk zou ik even wachten en kijken hoe het over enkel weken is. Succes (Y)(Y)
 

Ardjan

Baardaap
Ik zou niet te veel knippen; want na dat ene haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje nog een haartje; En na verloop van tijd hou je geen baard meer over gek gezegd. Ik zou voorlopig is lekker laten groeien; eventueel wat baardbalsem/wax gebruiken; en gewoon lekker z'n gang laten gaan.
En..., ik zou de baard écht bij de kaakhoeken (hals) nóg verder laten zakken! Succes en beard-on! (Y)
 
Ik zou niet te veel knippen; want na dat ene haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje zie je nog een haartje; en nadat haartje nog een haartje; En na verloop van tijd hou je geen baard meer over gek gezegd. Ik zou voorlopig is lekker laten groeien; eventueel wat baardbalsem/wax gebruiken; en gewoon lekker z'n gang laten gaan.
En..., ik zou de baard écht bij de kaakhoeken (hals) nóg verder laten zakken! Succes en beard-on! (Y)

Haha ik ga stuk! Mooi geschreven.
100% eens met je tips.
 

Boudi

Baard
Zou ook niet gaan knippen als ik jou was. Baardbalsem erin en nog even de kans geven... en niet teveel kijken, dan zie je ze ook niet :)

Groet Boudi
 

HarleyDavidson

Stoppelbaard
Zeker! Niet snoeien maar eerst laten groeien, zeker ook de hals. Dat is de 'body' van je baard straks. Pas als je voldoende lengte hebt, kan je (laten) bijwerken. Weet uit ervaring hoe lang dat duurt maar is het zeker waard. :)
 

DNA76

Baard
Hey Pat! Ziet er lekker uit zo, de halslijn is naar mijn mening een stuk beter nu (alvast een stuk natuurlijker qua uitzicht). Of je die halslijn nu vrije loop laat of niet is je eigen keuze. Wil je het iets netter dan scheer je de halslijn mee en mag het iets zwerverachtig worden, blijf je er gewoon van af. Pure smaakkwestie. Ikzelf hield het netjes tot de baard lang genoeg was vooraan om ermee te stoppen en alles zijn gang te laten gaan! Succes met de verdere reis!
 

Pat

Baard
Dag Baardbroeders. Zit nu op 2 maanden (ruim 9 weken). Omdat mijn 1e doel 2 cm was heb ik gisteren de haren welke langer waren wat bijgewerkt. Reden 2 was dat het wat rommelig oogde omdat er veel lengte verschil in zat. De langste haren zaten al tegen de 2,5 cm aan. Nu zit alles meer op dezelfde lengte. Mijn eerste stap is alles zoveel mogelijk op 2 cm. Daar zit ik nu dicht bij.

Kan nu 2 dingen doen. Eerst zorgen dat alles op 2 cm zit en vandaar laten doorgroeien. Of niet verder op 2 cm brengen en eerst verder laten groeien vanuit de huidige lengte. Ben toch erg benieuwd hoe mijn baard zou zijn als hij langer is. De halslijn waar ik nog niet 100% tevreden over ben zou dan met de lengte eventueel nog wat kunnen zakken. Zeker bij een wat langere baard. Voor een korte lengte lijkt me de halslijn wel redelijk qua basis. Hebben julie nog tips?

groeten Pat
 

Bijlagen

  • Week 9a.JPG
    Week 9a.JPG
    66,3 KB · Weergaven: 77
  • Week 9.JPG
    Week 9.JPG
    57,5 KB · Weergaven: 80
  • Week 9e.JPG
    Week 9e.JPG
    48,7 KB · Weergaven: 84
  • Week 9g.JPG
    Week 9g.JPG
    70,7 KB · Weergaven: 77
  • Wek 9b.JPG
    Wek 9b.JPG
    56 KB · Weergaven: 67
Ik vind al dat je al een hele mooie baard hebt! En als je dan toch niet zeker bent welke lengte je precies wil hebben' zal ik de baard mooi laten groeien als ik jou was!
 
  • Like
Reactions: Pat

Texman

Koning Baard
Ha @Pat ,
Op zich heb je een erg mooie baardgroei waar veel mee mogelijk is.
Net als @Stefan38 zeg ik, ga voor een langere baard en kijk hoe laag je de hals lijn kan krijgen.
Hij mag gerust nog wel een cm of twee zakken. Op de foto's lijkt je baard overal even lang. Je baard hoeft qua haarlengte niet altijd precies je kaaklijn te volgen. Probeer de voorkant van je baard langer te laten groeien dan de zijkanten dan krijgt je baard een eigen vorm en een voller aanzien.
Succes Texman:)>
 
  • Like
Reactions: Pat
Banner image
Top