hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

Laurent1965

Zware baard
Ik was dit weekend in het hoge noorden, Groningen.
Viel mij op, amper tot geen hoeden.., kon ze op 1 hand tellen.
Voelde mij soms best wel een bezienswaardigheid met m'n Stetson.
Hier in het zuiden ( Maastricht met name ) toch heel wat algemener.
Ik pleit voor meer hoeden (en baarden uiteraard) in het straatbeeld...! ;)
 
Laatst bewerkt:
P

Pellie

Guest
Ik was dit weekend in het hoge noorden, Groningen.
Viel mij op, amper tot geen hoeden.., kon ze op 1 hand tellen.
Voelde mij soms best wel een bezienswaardigheid met m'n Stetson.
Hier in het zuiden ( Maastricht met name ) toch heel wat algemener.
Ik pleit voor meer hoeden (en baarden uiteraard) in het straatbeeld...! ;)
Grappig, ik was laatst ook in Groningen en vond juist dat er aardag wat 'goede' hoeden rondliepen.
En eens.... het mag vaker voorkomen in het straatbeeld.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De reden voor het verschil in populariteit in hoedendracht tussen Noord- en Zuid-Nederland heeft een meer historische reden.
Limburg is van huis uit Rooms-Katholiek, waar versiering en opsmuk is toegestaan en zelfs wordt aangemoedigd, terwijl in Groningen een Protestantse norm geldt, die voorschrijft het sober te houden.
De volgelingen van mijnheer pastoor dragen dus hoedjes en de clubleden van de dominee moeten het doen met een petje.
 

Laurent1965

Zware baard
De reden voor het verschil in populariteit in hoedendracht tussen Noord- en Zuid-Nederland heeft een meer historische reden.
Limburg is van huis uit Rooms-Katholiek, waar versiering en opsmuk is toegestaan en zelfs wordt aangemoedigd, terwijl in Groningen een Protestantse norm geldt, die voorschrijft het sober te houden.
De volgelingen van mijnheer pastoor dragen dus hoedjes en de clubleden van de dominee moeten het doen met een petje.
Ja, dat is zo, houden wel van wat decorum en een feestje hier, momenteel ook een stevige carnavalsdreun hier binnen te horen..., geen ontkomen aan.... :D
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top