hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

Texman

Koning Baard
Gisteren was ik op bezoek bij een nu al 38 jaar bevriend stel. Hun dochter, die ik al sinds de bevruchting ken, was er ook met haar man en 8-jarige zoon Guus.
Zodra ik binnenstap begint het avontuur voor Guus, want voordat ik mijn jas uit heb weten te krijgen volgt zijn vraag: 'Mag ik je cowboyhoed op?'.
'Als je er voorzichtig mee bent', antwoord ik en dan verdwijnt Guus met mijn hoed op zijn hoofd om ermee te paraderen of op een stoel te gaan zitten stralen.
In het foto-album van zijn moeder had hij enige tijd geleden oude rodeo-foto's van mij ontdekt en haar de oren van het hoofd gevraagd. 'Dat moet je hem zelf maar vragen, als je hem weer ziet', had ze gezegd, dus nu kreeg ik de vragen-regen cadeau.
'Heb je die laarzen nog? Waarom draag je handschoenen? Is dat een echt geweer? Waarom zit je in het verband? Kun je echt lasso'en?'. Ik probeer geduldig uit te leggen, dat het "geweer" eigenlijk een revolver was (geholsterd, want dat was toen nog wettelijk toegestaan), dat "het verband" zwachtels waren om geen blessures op te lopen en dat ik de laatste tijd niet echt meer een lasso nodig heb, behalve als hij er vandoor wil gaan met mijn hoed.
Over zijn volgende vraag heeft Guus waarschijnlijk diep nagedacht: 'Waarom kijk je zo stoer op alle foto's?'. Ik schiet in de lach: 'Dat is meer concentratie, dan stoer doen, Guus'.
'Dat ga ik oefenen', deelt hij me ernstig mede en spoedt zich naar de hal, waar een spiegelwand is. Een kwartier later komt hij vragen of ik een foto van hem wil maken.

Ik heb het sterke vermoeden, dat ik binnenkort één van mijn Western-hoeden zal moeten doneren aan een cowboy, die stoer, danwel geconcentreerd kan kijken. ;):D

Bekijk bijlage 14432
Dit is echt geweldig leuk(Y)(Y)(Y) en heel herkenbaar. :)
 
P

Pellie

Guest
Gisteren nog eentje op Marktplaats gescoord, ben benieuwd as week, is blauw, hoop alleen niet TE blauw...:(, als ik er niet meer op terug kom was hij prut, anders plaats ik een foto binnenkort....
Was dat die blauwe fedora, engels merk? Die stond al tijdje te koop nl. Van Christies dacht ik?
 

Yainderidoo

Zware baard
Dat word dus trakteren!!! Ik ben benieuwd wat we krijgen ;) Tilley forever! :D Ook gefeliciteerd.....:) Ik zou ter ere van de Tilley en dit heugelijke jubileum je avatar ook aanpassen met een Tilley dracht. ;) Heb je de felicitaties van Alex al binnen?

upload_2020-1-13_13-31-32.png
"
We’re often asked, “What does it take to make a Tilley hat?”

Most folks already know they’re handmade. But it takes more than one pair of hands to usher a legendary Tilley hat into the world. In all, it takes 23 pairs of hands. 23 highly trained, skilled and caring craftspeople to follow a process first conceived by sailor Alex Tilley in 1980 and then thoughtfully and continually refined over the following decades.

In all, those 46 hands follow 41 steps, a precise and practised process that begins with cutting cotton and foam canvas and ends with steaming and packing the flawless final product. In between, we’re busy joining, binding, lining, stitching and adding those essential signature details that distinguish a Tilley hat from all others.

Guaranteed for life, an iconic Tilley hat fits low and loose, floats, hides a secret pocket and blocks 98% of the sun's harmful rays. Proudly made in Canada and designed to endure whatever the world can throw at it, a Tilley hat is more, though, than simply a lightweight, practical, durable, reliable, stylish travel essential. It’s history on your head.
"
 
Banner image
Top