Hoe wordt er op het werk gereageerd op jullie baard?

drummer

Baard
In mijn werk als auditor op vleesverwerkende bedrijven/slachthuizen heb ik veel contact met Poolse/Hongaarse/Roemeense mensen die amper Nederlands spreken. Sinds kort hebben deze medewerkers een nieuw Nederlands woord geleerd: ik word 'Kutkabouter' genoemd.
Ach, ik beschouw het gewoon als een geuzennaam. Laat mij maar lekker de Kutkabouter zijn met mijn baardnetje op het werk en laat die jongens maar lekker trots zijn dat ze een Nederlands scheldwoord kennen.
 

GlennBG

Volle Baard
In mijn werk als auditor op vleesverwerkende bedrijven/slachthuizen heb ik veel contact met Poolse/Hongaarse/Roemeense mensen die amper Nederlands spreken. Sinds kort hebben deze medewerkers een nieuw Nederlands woord geleerd: ik word 'Kutkabouter' genoemd.
Ach, ik beschouw het gewoon als een geuzennaam. Laat mij maar lekker de Kutkabouter zijn met mijn baardnetje op het werk en laat die jongens maar lekker trots zijn dat ze een Nederlands scheldwoord kennen.

Laat ze maar lullen idd met hun KUTkabouter, wij weten beter...;)
De meest exclusieve baardolie die er is toch! :)>
 

Ger

Baard
Ik ben momenteel niet meer werkzaam, wel veel ambachten bekleed, geen 12 en dan 13 ongelukken
Ook divers van lokaal ambtelijk in diverse diciplines tot een korte periode eigen ondernemer, verder ook publieke sector
Een van mijn eeste ervaringen was bij een bank. De mooie meiden, soms dommertjes werden aan de klantenbalie gestald. De lelijke meisjes zaten in de telexkamer ( jaja ik ben van lang geleden)
Een gesoigneerde vent in driedelig met een fraaie baard was niet een obstakel
Wat ik heb ervaren is wie zijn je collega's en zijn ze redelijk normaal
De shitbags bij wie je het toch niet goed kon doen, dat ging niet om je haar of je trui of broek
Dat ging om puur klieren
En dat is wel triest
 

Wimmeke

Stoppelbaard
Tot nu toe heb ik alleen maar positieve commentaren gekregen.

Toen mijn collega's zagen dat mijn normale "3-dagen-stoppelbaard" als maar langer werd, kreeg ik in het begin de te verwachten vragen of ik niet aan het radicaliseren was en of ik geen aanslag aan het voorbereiden was. Als met humor op die vragen reageert, dan stoppen die wel vanzelf.

Na een tijdje kwamen de mensen dan persoonlijk naar me toe om te zeggen dat ze het bij mij mooi vinden staan en dat het zelf ook wel zouden willen, maar dat ze er niet durven aan beginnen / niet mogen van hun partner / niet genoeg baardgroei hebben om zelf een mooie baard te kunnen laten staan.
 

Derek

Baard
Ik verbaas mij erover dat veel mannen zich onzeker voelen over hun baardgroei, dus scheren ze het af... dat is zo'n zonde, be a man and throw away those razors! Ik hoor op de werk vloer niemand er meer over, ik kreeg af een en toe de vraag of hij nog langer wordt en ik antwoorde altijd met ja :)

May the beard be with you!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Af en toe kan wraak zoet zijn! :)
De ploeg mannen, waarmee ik tot 1 juli jongstleden in hetzelfde gebouw werkte en die continue commentaar op mijn baardreis hadden, zijn verhuisd naar een ander pand. Met de opening van hun nieuwe pand zijn tegelijkertijd hun overalls door hun directie vervangen door tuinbroeken. En nu werkt de tijd mee, want Dispicable Me 3 is zojuist van start gegaan in de bioscopen.
Jawel, jullie voelen het al aankomen. Ik ga nog enkele keren per week bij ze langs en begin mijn bezoek dan steevast met het snoeihard door hun werkplaats roepen van: 'Hoe gaat het met de Minions?'
Ik hoor wat onduidelijk gepruttel, maar niemand maakt ook nog maar één opmerking over mijn baard. Voor hun ben ik veranderd van Professor Melchior in Doctor Nefario. :p
 

Peter85

Stoppelbaard
Ik ben pas sinds kort (weer) begonnen met het groeien van een baard, maar verwacht niet echt commentaar van collega's. Hoewel ik op kantoor werk zijn er toch meerdere collega's met een baard. Dus zal wel geen probleem zijn.
 

GlennBG

Volle Baard
Af en toe kan wraak zoet zijn! :)
De ploeg mannen, waarmee ik tot 1 juli jongstleden in hetzelfde gebouw werkte en die continue commentaar op mijn baardreis hadden, zijn verhuisd naar een ander pand. Met de opening van hun nieuwe pand zijn tegelijkertijd hun overalls door hun directie vervangen door tuinbroeken. En nu werkt de tijd mee, want Dispicable Me 3 is zojuist van start gegaan in de bioscopen.
Jawel, jullie voelen het al aankomen. Ik ga nog enkele keren per week bij ze langs en begin mijn bezoek dan steevast met het snoeihard door hun werkplaats roepen van: 'Hoe gaat het met de Minions?'
Ik hoor wat onduidelijk gepruttel, maar niemand maakt ook nog maar één opmerking over mijn baard. Voor hun ben ik veranderd van Professor Melchior in Doctor Nefario. :p

Haha! Smeuïg dit...ik zie en hoor het je doen!
(Kaakrramp van het lachen) (Y):D:)>
 

Danyael74

Stoppelbaard
Ik lees hier veel positieve reacties (Y)

Ik ben werkzaam in het onderwijs en dat doe ik met veel plezier de leerlingen vinden het prima dat ik een baard heb
mn collega's daar in tegen ..................

Heb de nodige opmerkingen al mogen incasseren.
ISIS strijder, syrie ganger , waar is je bomgordel , het oosten is die kant op , wanneer ga je een jurk dragen enz

Vandaag 1 van m'n favoriete vrouwelijke collega's vertelde dat ze eigenlijk mijn baard te lang vond :eek::eek::eek::eek:
had eigenlijk moeten zeggen dat ze over een jaar bij de kerstman (ik dus ) opschoot mocht komen zitten:p .
Maar heb vriendelijk gezegd dat ik binnenkort weer naar de Barbier ga om mn baard weer in shape te brengen .

Gelukkig voel ik me gesterkt door 3 collega's die ook best een flinke :)> hebben en dat maakt een hoop goed (Y)
 

Nemmarith

Stoppelbaard
Op mijn werk vind iedereen het wel prima volgens mij hoor althans alleen positieve geluiden ook van leiding gevende al heb ik die nooit gezien als leidinggevende ze geven ook geen leiden althans niet aan mij het is eerder andersom. Ik merk wel dat mensen anders op mij reageren. Ik ben blijkbaar nog intimiderender geworden dan ik al was. Daar was ik eigenlijk al bang voor. De vorige keer dat ik een baard liet groeien maar het toen niet bij hield zodat ik er al snel als een zwerver uitzag gaf mij dit dat gevoel al.

Gelukkig ben ik mij bewust dat ik niks met die informatie hoef te doen. Het is de ander zijn probleem. Mensen zijn eigenlijk altijd al heel onzeker bij mij geweest. Terwijl ze mij totaal niet kennen. (ijsberg ze zien het topje) Eigenlijk zijn de meeste mensen met baarden vaak juist vriendelijk en vaak past hun ruige uiterlijk niet bij hun innerlijk.





c3321799b0db7ad30f4c0a3be9f32d4e--beards-funny-beard-quotes.jpg
 

Hartenheer

Zware baard
Ik lees hier veel positieve reacties (Y)

Ik ben werkzaam in het onderwijs en dat doe ik met veel plezier de leerlingen vinden het prima dat ik een baard heb
mn collega's daar in tegen ..................

Heb de nodige opmerkingen al mogen incasseren.
ISIS strijder, syrie ganger , waar is je bomgordel , het oosten is die kant op , wanneer ga je een jurk dragen enz

Vandaag 1 van m'n favoriete vrouwelijke collega's vertelde dat ze eigenlijk mijn baard te lang vond :eek::eek::eek::eek:
had eigenlijk moeten zeggen dat ze over een jaar bij de kerstman (ik dus ) opschoot mocht komen zitten:p .
Maar heb vriendelijk gezegd dat ik binnenkort weer naar de Barbier ga om mn baard weer in shape te brengen .

Gelukkig voel ik me gesterkt door 3 collega's die ook best een flinke :)> hebben en dat maakt een hoop goed (Y)

Misschien eens uitleggen dat een baard een natuurlijk fenomeen is.
Zij dit zich scheren zijn onnatuurlijk bezig. :rolleyes: De volgende keer vragen, of ze jaloers zijn omdat zij een te kort aan mannelijke hormonen bezitten waardoor ze geen baard kunnen laten groeien.:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Vandaag 1 van m'n favoriete vrouwelijke collega's vertelde dat ze eigenlijk mijn baard te lang vond :eek::eek::eek::eek:
had eigenlijk moeten zeggen dat ze over een jaar bij de kerstman (ik dus ) opschoot mocht komen zitten:p .
Maar heb vriendelijk gezegd dat ik binnenkort weer naar de Barbier ga om mn baard weer in shape te brengen
Ander eens vriendelijk vragen of zij blij zou zijn met een soortgelijke opmerking over haar kapsel ;)
 
Ik heb ervoor gekozen om vlak voor mijn vakantie te beginnen met het groeien van de baard. Daarvoor heb ik altijd een stoppelbaardje gehad.
Hierdoor heb ik de periode waarin het "net niet" was op werk overgeslagen.
Op werk word wisselend gereageerd sommige vinden dat ik ouder lijk en grotendeels vinden hem goed staan. Gek genoeg heeft mijn werkgever tot op heden geen vragen gesteld.

Ik ben trouwens hypotheekadviseur
 
P

Pellie

Guest
Ik werk bij IKEA en tot nu toe nog geen rare opmerkingen gehad. Komt ook wel omdat ik altijd al wel baardgroei had, alleen nu is ie iets langer. Denk dat mijn collega's het eigenlijk al wel gewend waren bij mij!!
 

daniel77

Baard
Eigenlijk nog niet echte negatieve reacties gehad , wel dingen als Hey baardmans/ snorremans. Wel opvallend dat andere collega opeens ook baard laat staan... net een maand kijken hoe lang hij het nog mag van zijn Vrouw :)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bij ons op het werk zijn er de laatste tijd ook een aantal baarden bij gekomen.

Best grappig dat die kerels vroeger af en toe een opmerking hebben gemaakt over mijn baard en nu boos zijn wanneer anderen hen een opmerking geven :rolleyes:
 
Banner image
Top