Het off-topic topic - Slow chat

B

BrotherBeard75

Guest
Ik ben het met je eens @BrotherBeard75 ,
Als sinds mijn vroegste jeugd heb ik allerlei medische problemen.
En allemaal van het soort waar je mee moet leren leven, wat niet altijd even gemakkelijk is.
Vaak was er veel onbegrip maar net zoals jij ben ik mij gaan focussen op wat ik wel kan en dat is verrassend veel.
Ik ben ook erg leergierig dus ik weet alles van wat er mis met mij is en wat ik zelf kan doen om een zo prettig mogelijk te leven en dat helpt.
Ben inmiddels 70 en hoewel ik nogal eens te maken heb met een sombere stemming sta ik heel positief in het leven.
Het is ook de enige manier om verder te komen. Ik laat mijn geluk ook niet afhangen van anderen maar neem zelf de regie in handen.
Texman :)>
Goed om te horen hoe jij er mee omgaat.
Het geeft weer wat extra moed om jou positieve instelling te horen.
That's the spirit!
 

Laurent1965

Zware baard
Mag hopen dat het arme dier niet aangereden is of zo, blijft wat te easy liggen tussen die straatstenen.... :eek:
[DOUBLEPOST=1623409973][/DOUBLEPOST]
Ik ben het met je eens @BrotherBeard75 ,
Als sinds mijn vroegste jeugd heb ik allerlei medische problemen.
En allemaal van het soort waar je mee moet leren leven, wat niet altijd even gemakkelijk is.
Vaak was er veel onbegrip maar net zoals jij ben ik mij gaan focussen op wat ik wel kan en dat is verrassend veel.
Ik ben ook erg leergierig dus ik weet alles van wat er mis met mij is en wat ik zelf kan doen om een zo prettig mogelijk te leven en dat helpt.
Ben inmiddels 70 en hoewel ik nogal eens te maken heb met een sombere stemming sta ik heel positief in het leven.
Het is ook de enige manier om verder te komen. Ik laat mijn geluk ook niet afhangen van anderen maar neem zelf de regie in handen.
Texman :)>
Helemaal mee eens!!
Vooral niet je geluk van anderen laten afhangen!

Ik zeg weleens: "Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen, een ander doet het niet voor je, wel nog even opletten dat een ander je de slingers niet aftrekt". ( Slingers= positieve dingen waar je blij van wordt.).
 

Texman

Koning Baard
Mooi uitspraak over die slingers die ga ik onthouden (Y)(Y)(Y).
En wat die kat betreft mag je je gerust afvragen of die echt is, zou zomaar gefotoshopt kunnen zijn.
Ik heb zelf ook een kat en die laat zich niet dwingen tot dingen die ze niet wil :eek:.
Het is eerder andersom:).
 

Texman

Koning Baard
Goed om te horen hoe jij er mee omgaat.
Het geeft weer wat extra moed om jou positieve instelling te horen.
That's the spirit!
Wat ik er nog aan kan toevoegen is dat ik nogal eens merk dat mensen een negatief zelfbeeld hebben :(terwijl dat echt niet nodig is.
Soms komt dit ook van buitenaf doordat er mensen zijn die voortdurend dingen tegen je zeggen als "dat is niets voor jou of dat lukt je nooit".
Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Maar in plaats van daar in mee te gaan ben ik dingen gaan doen om het tegendeel te bewijzen.
En een van die dingen was het halen van een motorrijbewijs en het kopen van een motorfiets wat gezien mijn slechte rug-conditie:confused: toch wel een risico was.
Maar het gaf mijn gevoel van eigenwaarde een enorme boost en nog belangrijker ik ontdekte dat ik ook heel leuk vond (Y).
Het laten staan van een baard was ook zo'n ding en krachttraining en het behalen van alle zwemdiploma's. Het waren dingen waar ik juist lichamelijk en mentaal sterker door werd waardoor ik beter opgewassen was tegen problemen.
Ook al zijn er beperkingen het is dus heel belangrijk dat je je eigen leven leeft en daar van geniet :):).
 
B

BrotherBeard75

Guest
Wat ik er nog aan kan toevoegen is dat ik nogal eens merk dat mensen een negatief zelfbeeld hebben :(terwijl dat echt niet nodig is.
Soms komt dit ook van buitenaf doordat er mensen zijn die voortdurend dingen tegen je zeggen als "dat is niets voor jou of dat lukt je nooit".
Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Maar in plaats van daar in mee te gaan ben ik dingen gaan doen om het tegendeel te bewijzen.
En een van die dingen was het halen van een motorrijbewijs en het kopen van een motorfiets wat gezien mijn slechte rug-conditie:confused: toch wel een risico was.
Maar het gaf mijn gevoel van eigenwaarde een enorme boost en nog belangrijker ik ontdekte dat ik ook heel leuk vond (Y).
Het laten staan van een baard was ook zo'n ding en krachttraining en het behalen van alle zwemdiploma's. Het waren dingen waar ik juist lichamelijk en mentaal sterker door werd waardoor ik beter opgewassen was tegen problemen.
Ook al zijn er beperkingen het is dus heel belangrijk dat je je eigen leven leeft en daar van geniet :):).
Amen!!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ter overdenking:
iedere Nederlander heeft op 17 maart kunnen stemmen. Dat is nu drie maanden geleden.
Een half jaar geleden is het vorige kabinet met ontslag gegaan.
Dagelijks ziet eenieder personen in de Tweede Kamer debatteren en worden er wetten doorgevoerd.
Wanneer valt het kwartje, dat er een “zachte” staatsgreep heeft plaatsgevonden, waarbij niet gekozen personen zonder rechtmatige functie de dienst uitmaken?
Maar gelukkig kunnen we het over voetbal en de Oranje Leeuw hebben!
 

Oerwoutje

Baard
Ter overdenking:
iedere Nederlander heeft op 17 maart kunnen stemmen. Dat is nu drie maanden geleden.
Een half jaar geleden is het vorige kabinet met ontslag gegaan.
Dagelijks ziet eenieder personen in de Tweede Kamer debatteren en worden er wetten doorgevoerd.
Wanneer valt het kwartje, dat er een “zachte” staatsgreep heeft plaatsgevonden, waarbij niet gekozen personen zonder rechtmatige functie de dienst uitmaken?
Maar gelukkig kunnen we het over voetbal en de Oranje Leeuw hebben!
Ik hoor je en ik onderschrijf je bevindingen
 

zenn

Zware baard
NED 3 - 1 OEK

Hmm, Oekraine waar de Russen de Krim bezetten. Maar niemand durft Poetin aan te pakken.
Want dan gaat de gaskraan dicht... Of word de sluimerende Koude Oorlog alsnog heet!?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Leuke afleiding van het onderwerp, maar de Krim was al van de Russen en de enige af- en toevaart voor hun marine-vloot in de Zwarte Zee.
De haven voor onderzeeërs te Moermansk is driekwart van het jaar dichtgevroren.
80% van de inwoners van Ukraïne is trouwens van Russische komaf en het Westen kan wel blijven trekken aan de Oostblok-staten, maar Putin vind het echt niet leuk, als de Europese Unie dadelijk voor de poorten van Moskou staat.
Niet de Russen zijn de agressors, maar West-Europa.
Is dat in de geschiedenis weleens anders geweest? Rusland is nog nooit deze kant op komen marcheren. De Fransen onder Napoleon Bonaparte en de Duitsers onder Adolf H. wel.
…en nu wordt ons aangepraat, dat de Koude Oorlog weer van stal wordt gehaald. Angst zaaien als afleiding voor wat hier gebeurd!
Oh ja…en de Chinezen maken onze economie kapot, maar niet onze regering, die staatsrechtelijk geen enkel mandaat heeft.
En de Arabieren vernietigen onze cultuur!
Alhoewel alle vormen van enige cultuur afgelopen jaar gesloopt zijn door…je raadt het al.
 
Banner image
Top