Het off-topic topic - Slow chat

Yainderidoo

Zware baard
Je bent nooit voor niks Professor! :D:D Je bent niet alleen heel warm....je bent gloeiend heet. (figuurlijk gesproken dan natuurlijk :confused:) Het komt uit Papua New Guinea. Het is een sluitsteentje wat inderdaad door een schelpdier gemaakt wordt. De Turbo Petholatus (zeeslak) om precies te zijn. De afsluitplaatjes of steentjes worden Mata Biak genoemd wat "oog van Biak" betekent. Een broer heeft ooit van die dingen mee genomen toen hij in die contreien in dienst zat. Ik vond die dingetjes als klein jongetje fascinerend en heb er onlangs op een website eentje gekocht. Gewoon voor de heb! :cool:

Schermafbeelding 2019-09-25 om 00.53.10.png
 

Yainderidoo

Zware baard
Een eiPhone?

eiphone.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Yainderidoo
Leuk verhaal over die schelpdiertjes ik dacht in eerste instantie ook aan een druppel koffie.
Zo zie je maar weer we leren hier ook andere dingen dan alleen maar over baarden.
En wat die Beard Wrangler aangaat, preventief ruimen dat soort gasten :mad:
Texman :)>

Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door mijn nieuwe Ei-foon:D
images (8).jpg
 

zenn

Zware baard
Iemand toevallig van de week 'de wereld draait door' gezien? Die hadden de heren van Schorem op bezoek, ivm seizoen 5 van de serie the Peaky Blinders.
Het fragment is hier te zien en duurt zo'n kwartiertje. Dus 'k dacht naja, ze zijn laaiend enthousiast, dus ff bingen... :)

Zo gezegd, zo gedaan; dus kan iemand mij vertellen die de serie gezien heeft of het na seizoen 1 nog wat wordt!?
Want 'k vind het tot nu toe erg tegenvallen; veels te saai en veel ophef & bombarie om niets. Misschien met de komst van Tom Hardy?
 
Laatst bewerkt:

Hartenheer

Zware baard
Iemand toevallig van de week 'de wereld draait door' gezien? Die hadden de heren van Schorem op bezoek, ivm seizoen 5 van de serie the Peaky Blinders.
Het fragment is hier te zien en duurt zo'n kwartiertje. Dus 'k dacht naja, ze zijn laaiend enthousiast, dus ff bingen... :)

Zo gezegd, zo gedaan; dus kan iemand mij vertellen die de serie gezien heeft of het na seizoen 1 nog wat wordt!?
Want 'k vind het tot nu toe erg tegenvallen; veels te saai en veel ophef & bombarie om niets. Misschien met de komst van Tom Hardy?

Ik kijk {bijna} helemaal geen TV meer. Het is dat mijn vrouw kijkt anders was de TV allang weggeweest.
Word misselijk van die schuldgevoel acties waar ze de laatste tijd zeer goed in zijn.
Liegen, bedriegen, verdraaien.
Wordt er alleen maar boos om dat de mensen met een psychologische schuldgevoel actie verziekt worden.
 

zenn

Zware baard
@Hartenheer je kan hem ook wegzappen en iets anders gaan kijken of gewoon uit zetten hé. Ondanks 'k het met je eens ben hoor, teveel bedel acties op tv.
Zodra ergens weer een iets is gebeurd... Laten we eerst maar de problemen in Nederland zelf oplossen, voordat we geld aan het buitenland schenken.
Een rijk land zoals hier, waar veel armoede is in (ouderen)zorg & welzijn, huisvesting & onderwijs en torenhoge prijzen voor het dagelijks leven.
.
Maar affijn meeste series kijk 'k online; geen reclame blokken en pauzeren wanneer ik wil (wel zo handig). :)
 

Hartenheer

Zware baard
@Hartenheer je kan hem ook wegzappen en iets anders gaan kijken of gewoon uit zetten hé. Ondanks 'k het met je eens ben hoor, teveel bedel acties op tv.
Zodra ergens weer een iets is gebeurd... Laten we eerst maar de problemen in Nederland zelf oplossen, voordat we geld aan het buitenland schenken.
Een rijk land zoals hier, waar veel armoede is in (ouderen)zorg & welzijn, huisvesting & onderwijs en torenhoge prijzen voor het dagelijks leven.
.
Maar affijn meeste series kijk 'k online; geen reclame blokken en pauzeren wanneer ik wil (wel zo handig). :)

Ik zet hem niet eens aan in plaats van over de zenders te vluchten, scheelt me een hoop frustratie :D
 

zenn

Zware baard
Ook ik heb een paar nieuwe boots; zwarte Caterpillar Nyles, gemaakt door Wolverine work boots. :)
721814-blk.jpg

Zat eerst te denken aan een paar nieuwe kisten; tactical boots, maar die staan niet mooi onder een paar jeans.
En toevallig kwam 'k deze tegen voor maar 1/3 van de prijs omdat het de oude collectie betreft, dus win win.

Maar affijn, nu vroeg 'k mij af; beter om te impregneren met spray of gewoon ouderwets ledervet gebruiken?
Online lees 'k namelijk tegenstrijdige dingen... :confused: en @ProfessorMelchior jij hebt vast wel raad! :rolleyes:
 

Joep

Zware baard
Volgens mij kunnen we beter een topic over schoenen gaan starten, want nu raakt alles verspreid over het forum. :eek:

Ik ben geen echte schoenen kenner, maar loop wel graag op "goede" schoenen. Ik ben best bereid iets meer uit te geven aan een paar schoenen, als je dat terug verdient doordat ze langer meegaan. Voorheen kocht ik vaak Ecco's en meer van dat soort in die prijsklasse. Nu ben ik eigenlijk wel weer toe aan een nieuw paar schoenen, maar de schoenenwinkel waar ik voorheen kocht is failliet :( Waar koop ik nou nog goede schoenen in Amsterdam? Ik kom normaal niet in het centrum en vermijd dat liever zo veel mogelijk. Amsterdam centrum is niet meer voor de Amsterdammers :eek: :( Een gekkenhuis is het eerder.
Zijn die Catterpillars wat? Ik loop vaak op lage schoenen, omdat ik helaas snel last heb van zweetvoeten o_O Vroeger niet, toen liep ik altijd op legerkisten, maar dat vind ik nu iets te heftig (zwaar).

Ik wil de @ProfessorMelchior niet aan het werk zetten, maar probeer het stiekem toch :p:D:D:D Zou jij anders de laatste paar berichten over schoenen op één hoop kunnen gooien in een nieuw topic? Dan blijft het overzichtelijk en dan kan ik en andere er nog lekker even over door babbelen.
Kijk hier stond ook al wat leuks over schoenen: https://baardforum.nl/threads/post-een-foto-van-je-favoriete-baard.171/page-54#post-79847
Als je me een vervelende bemoeial vind dan mag je dat ook rustig zeggen hoor, dan houd ik mijn mond daar verder over en ben ik niet beledigd ;)
 

zenn

Zware baard
Ah Joep, 'k loop meestal gewoon altijd op 'n paar Converse High Top sneakers; vind 'k gewoon lekker zitten en hoog ivm ondersteuning enkels. Alleen met regen & kou is het niets want dan zijn ze zo lek als een mandje door de luchtgaatjes en koud, dus vandaar de nieuwe boots.

Wat je eraan uitgeeft bepaal je zelf natuurlijk en ook ik ben bereid iets meer te betalen voor een paar die langer meegaat (maar er zijn ook limieten hé). 'K heb weleens eerder andere varianten CAT's gehad; warm, waterdicht, licht (ten opzichte van kisten), daar deed 'k zo'n 2 jaar mee en elke dag continue op gelopen ivm werk. Maar daar hoeft je niet speciaal naar Amsterdam voor hoor. 'K woon 'r een steenworp vandaan, maar kom er nauwelijks; teveel toeristen, oostblokjatters en onzin winkels.

*kick* Voor een schoenen topic! :D(Y)

En totaal iets anders, ff een foto van een mooie lamp die 'k net tegen kwam>

pics_105_clean_790.jpg
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top