Het off-topic topic - Slow chat

zenn

Zware baard
Nou, zo dus...

0bcee1a7924c16bd99f7fc7a034828a1.jpg

old-tattoos.jpg


Olds-Kool! :D
 

zenn

Zware baard

Check ff rond 3m30s; een oudere dame in 1929, 100 jaar oud, dus geboren in 1829.
En wij kijken het in 2019, bijna 200 jaar verschil ten opzicht van haar geboortedag... Maakt mij wel ff stil.


Mooi mannetje op 2m20s; zegt over de uitvindingen als telefoon "they bother us and help us", veel verschil met hedendag is er dus eigenlijk niet.
En dat echtpaar op 6m30s; nog altijd dollen met elkaar ondanks in de 90. :D
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Check ff rond 3m30s; een oudere dame in 1929, 100 jaar oud, dus geboren in 1829.
En wij kijken het in 2019, bijna 200 jaar verschil ten opzicht van haar geboortedag... Maakt mij wel ff stil.


Mooi mannetje op 2m20s; zegt over de uitvindingen als telefoon "they bother us and help us", veel verschil met hedendag is er dus eigenlijk niet.
En dat echtpaar op 6m30s; nog altijd dollen met elkaar ondanks in de 90. :D
Prachtige filmpjes @zenn en baarden waren in de mode(Y).
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De baarden en snorren zijn imposant, de vier lagen kleding die men pleegde te dragen ook, ik wil de hoed van die farmer van het tweede filmpje, die een poging doet om op mij te lijken en de gefilmde personen mogen hopen stokdoof te zijn op hun leeftijd, want het orkestje is tenenkrommend slecht.

Intrigerend om te zien, dat de puriteins christelijke moraal tot op heden niet veranderd is in de V.S.

De man in het eerste filmpje, die een poging doet om op Theodore Roosevelt te lijken (1:18 min.) is oftewel dementerend of een hersenloze, die zoals de meeste Amerikanen geen enkele notie van de rest van de wereld heeft, laat staan enig historisch besef!
De man oreert over de slag bij Cole Camp (Missouri) tijdens de Secessieoorlog tussen de Noordelijke en Zuidelijke staten en blaat over de "Dutch", die ze verslagen hebben zonder gevangenen te maken.
Maar om mijn forum-titel op historisch vlak eer aan te doen kan ik u melden, dat er geen Nederlanders bij die schermutseling aanwezig waren, maar DUITSERS !!!
 

zenn

Zware baard
Klopt duitse immigranten, dat's typisch weer 'muricans being 'muricans... "for god & country!"
'K had wel verwacht dat jij zo'n stro-achtige hoed zou hebben Proff.

Vindt dat wel altijd mooi oud beeldmateriaal, en zeker als het over gewoon alledaagse leven gaat.
Dan zie je pas echt hoe mensen doen en niet 'poseren', spreekt altijd tot mijn verbeelding.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
'K had wel verwacht dat jij zo'n stro-achtige hoed zou hebben Proff..
Die heb ik natuurlijk ook, want na Pasen "riet" en 1 november "vilt", dat is de regel, hè.

Ik was ooit aan het werk in een geluidsstudio in Memphis en een Amerikaan in het gezelschap stond me een tijd lang doordringend aan te kijken, wat nogal ongemakkelijk aanvoelde. Plotseling loopt hij recht op me af en zegt:'Je komt niet van hier, hè?' Ik vermoedde, dat ik enig accent in mijn Engels had, dat mij als Europeaan verraadde, maar de man verzekerde mij, dat dat niet het geval was. Het bleek drie dagen na Pasen te zijn en ik droeg nog steeds een vilten Western-hoed.:D
 
Banner image
Top