Het grote frustratie topic

Baardsterdam

Volle Baard
Gisteravond stond ik op de bus te wachten en er gaat een jongen met zijn scootertje onderuit. Rijden er twee van die kanspakkertjes uit Erdoganië langs, die beginnen te roepen 'lekker voor je'.
Soms moet moord even buiten de wet vallen.
 

TMG1961

Baardaap
De buren zijn al maanden aan het verbouwen Nu de keuken, en zelfs op de zondag komt de klusjesman die ze ingehuurd hebben om te boren, frezen en te hameren. Doordeweeks gaat hij door tot 20.30 en dat nu al meer dan 6 maanden. 7 dagen per week is die vent bezig, vraag me af of die geen eigen leven heeft als hij constant bij hun bezig is. Heb al eens gevraagd wanneer ze denken klaar te zijn, kan volgens hun nog wel een maandje of 6-8 gaan duren. Ben serieus aan het denken om te verhuizen, dit is geen leven meer, hun hebben makkelijk praten, werken overdag en 's avonds zitten ze bij de dochter tot 21 uur.
 

Boof72

Volle Baard
Ik zou het gesprek eens aangaan met de buren.
Even vragen wat de reden is waarom ze bij dochterlief zitten ?
Dit zal wel voor de herrie en stof zijn, dus dan kan je vragen waarom ze jou wel met al die herrie op zadelen?
Kijken of je kan afspreken dat er in de weekenden niets gedaan wordt zodat jij ook je rust kan pakken.
Jij heb tenslotte geen kans om weg te gaan voor de overlast.
 

TMG1961

Baardaap
Ik zou het gesprek eens aangaan met de buren.
Even vragen wat de reden is waarom ze bij dochterlief zitten ?
Dit zal wel voor de herrie en stof zijn, dus dan kan je vragen waarom ze jou wel met al die herrie op zadelen?
Kijken of je kan afspreken dat er in de weekenden niets gedaan wordt zodat jij ook je rust kan pakken.
Jij heb tenslotte geen kans om weg te gaan voor de overlast.

Lawaai is het enigste wat er is. Van de stof heb ik geen last aangezien dat niet bij mij naar binnen komt. Zolang er niet geboord wordt is het te doen, alleen boren ze voor iedere scheet een gat. Eerst werd het dak vervangen, daarna de kozijnen en deuren in het hele huis, vervolgens de vloer woonkamer en werden er sleuven gefreesd en nu de keuken. Helaas nemen ze telkens een zzp'er in dienst die alles uitsmeert over diverse weken. Alleen het vervangen van dakpannen voorkant heeft 6 dagen geduurd. Is klusje wat normaal 1-2 dagen duurt.

Ik ben uitgepraat aangezien ze gewoon zeggen dat ze alleen werken op tijden dat het mag en dan ben je uitgeluld.
 

Boof72

Volle Baard
Ja zolang ze binnen de "gestelde" tijden werken kan je er juridisch niets meer. Die gestelde tijden zijn landelijk niet vast gelegd lees ik net. Wel kan dit gemeentelijk zijn opgesteld. Dus hier zou je nog naar kunnen kijken. (De norm is van Ma t/m Za van 07.00-22.00 en op Zondag van 10.00 - 16.00)
Maar aan de andere kant, wil je dit allemaal overhoop halen met je nieuwe buren?? Het is een slechte start om dit vanaf het begin met ruzie te doen.
Als je pech heb loopt dit helemaal uit de klauwen , maar moet je nog wel jaren naast elkaar wonen.
Dus mijn advies is om nog "even" vol te houden en op je tong te bijten. Het verbouwen zal ik een klaar zijn.
 

TMG1961

Baardaap
Ja zolang ze binnen de "gestelde" tijden werken kan je er juridisch niets meer. Die gestelde tijden zijn landelijk niet vast gelegd lees ik net. Wel kan dit gemeentelijk zijn opgesteld. Dus hier zou je nog naar kunnen kijken. (De norm is van Ma t/m Za van 07.00-22.00 en op Zondag van 10.00 - 16.00)
Maar aan de andere kant, wil je dit allemaal overhoop halen met je nieuwe buren?? Het is een slechte start om dit vanaf het begin met ruzie te doen.
Als je pech heb loopt dit helemaal uit de klauwen , maar moet je nog wel jaren naast elkaar wonen.
Dus mijn advies is om nog "even" vol te houden en op je tong te bijten. Het verbouwen zal ik een klaar zijn.

Het zijn geen nieuwe buren. Ik woon hier nu 25 jaar en zij wonen er iets langer. Alleen hebben ze zo ongeveer 25 jaar totaal niets gedaan en nu ineens alles. Ze hebben de afgelopen maanden het dak gedaan, nieuwe kozijnen, nieuwe badkamer, vloer vervangen, nu de keuken en dan gaan ze boven beginnen
 

RBBP

Baard
Het hoort er nu eenmaal bij.
Jij hebt het nadeel dat je altijd thuis bent
Als ze bij mij naast de boel aan het verbouwen zijn heb ik er een uurtje last van na werk en in het weekend zoek ik mijn rust elders… jij zit er de hele dag in wat alles versterkt.. maar kun je dat op je buren afschuiven?
Deels denk ik.
 

TMG1961

Baardaap
Het hoort er nu eenmaal bij.
Jij hebt het nadeel dat je altijd thuis bent
Als ze bij mij naast de boel aan het verbouwen zijn heb ik er een uurtje last van na werk en in het weekend zoek ik mijn rust elders… jij zit er de hele dag in wat alles versterkt.. maar kun je dat op je buren afschuiven?
Deels denk ik.

Deels wel, ze hadden ook ipv telkens klusjesmannen een bedrijf kunnen inhuren wat de badkamer in een paar dagen gedaan had ipv klusjesman die er 3 weken over gedaan heeft. Zelfde met de ramen/rolluiken, ipv bedrijf een klusjesman, resultaat 2 weken over iets waar een bedrijf 2 dagen over doet. Nu ook weer met de keuken, zijn inmiddels al weer ruim 2 weken bezig keuken eruit te halen incl vloer en de nieuwe keuken komt pas laatste week van mei en ook weer klusjesman.

Nu wil ik niet zeggen dat klusjesmannen slecht werk afleveren maar helaas die ze voor de badkamer en ramen hebben gehad waren niet echt bedreven in hetgeen wat ze deden.
 

RBBP

Baard
Deels wel, ze hadden ook ipv telkens klusjesmannen een bedrijf kunnen inhuren wat de badkamer in een paar dagen gedaan had ipv klusjesman die er 3 weken over gedaan heeft. Zelfde met de ramen/rolluiken, ipv bedrijf een klusjesman, resultaat 2 weken over iets waar een bedrijf 2 dagen over doet. Nu ook weer met de keuken, zijn inmiddels al weer ruim 2 weken bezig keuken eruit te halen incl vloer en de nieuwe keuken komt pas laatste week van mei en ook weer klusjesman.

Nu wil ik niet zeggen dat klusjesmannen slecht werk afleveren maar helaas die ze voor de badkamer en ramen hebben gehad waren niet echt bedreven in hetgeen wat ze deden.

Zal ongetwijfeld een geld kwestie zijn.
Ik ben net zelf klaar met verbouwen en heb alles zelf gedaan. Ook dan ben ik langer bezig dan wanneer ik het door een bedrijf laat doen die zijn personeel aan de gang moet houden, maar scheelt mij wel een paar duizend euro per project.
Dat zal ongetwijfeld meespelen in hun keuze.

Maar ik snap je frustratie en als die er eenmaal zit komt alles wat erop volgt in kwadraat binnen.
Eigenlijk zijn jij en je buren in deze situatie de slechtst bedenkbare buren.
 

TMG1961

Baardaap
Zal ongetwijfeld een geld kwestie zijn.
Ik ben net zelf klaar met verbouwen en heb alles zelf gedaan. Ook dan ben ik langer bezig dan wanneer ik het door een bedrijf laat doen die zijn personeel aan de gang moet houden, maar scheelt mij wel een paar duizend euro per project.
Dat zal ongetwijfeld meespelen in hun keuze.

Maar ik snap je frustratie en als die er eenmaal zit komt alles wat erop volgt in kwadraat binnen.
Eigenlijk zijn jij en je buren in deze situatie de slechtst bedenkbare buren.

Ze hebben geld zat, hadden het er vorige week over dat ze een camper wilden gaan kopen, budget ruim 40-45duizend
 

RBBP

Baard
Werkelijk geen enkele zzp-er die ik ken (en dat zijn er een hoop) is vrij met Koningsdag.
Dat is een vrije dag voor loonwerkers.
 

zenn

Zware baard
Klopt, 'k werk voor een bedrijf die aan zzp'ers levert... En 'k heb het gewoon druk gehad hoor.
Wellicht is het dusdanig verouderd dat alles wel vernieuwd moest worden...
 

Macx

Baardaap
Het zijn geen nieuwe buren. Ik woon hier nu 25 jaar en zij wonen er iets langer. Alleen hebben ze zo ongeveer 25 jaar totaal niets gedaan en nu ineens alles. Ze hebben de afgelopen maanden het dak gedaan, nieuwe kozijnen, nieuwe badkamer, vloer vervangen, nu de keuken en dan gaan ze boven beginnen


Als ik me er ook even mee mag bemoeien, je woont al 25 jaar naast dezelfde buren, deze houden blijkbaar niet van klussen, dus je hebt 25 jaar geen last van hun gehad, dat is heel veel waard, omdat ze niet van klussen houden is er achterstallig onderhoud ontstaan, dus 25 jaar rust en totaal geen overlast omdat de buren niet hebben geklust, nu moet alles ineens gebeuren en heb je misschien een paar dagen echt wat overlast gehad, maar daar staan wel 25 jaar rustige buren tegenover.
Ik vind dit echt veel waard, je hebt mensen die blijven klussen, hun hele leven lang, kijk dan heb je echt last van je buren, maar in dit geval moet je ook wat begrip kunnen op brengen.

Wil je helemaal niets horen van het geklus of andere geluiden waar je je aan ergert, dan heb ik nog een oplossing voor je.
Ik heb van de week oordopjes gekocht, met andere woorden, er is wel iets aan te doen hoor en met deze oordopjes kun je je muziek lekker hard aanzetten zonder dat je buren er last van hebben en jij hebt geen last meer van het geklus.
Hier is een link,
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_samsung-galaxy-buds-live-zwart-1669219.html
mobile_200_200_png.png
 

tijn

Zware baard
Als ik me er ook even mee mag bemoeien, je woont al 25 jaar naast dezelfde buren, deze houden blijkbaar niet van klussen, dus je hebt 25 jaar geen last van hun gehad, dat is heel veel waard, omdat ze niet van klussen houden is er achterstallig onderhoud ontstaan, dus 25 jaar rust en totaal geen overlast omdat de buren niet hebben geklust, nu moet alles ineens gebeuren en heb je misschien een paar dagen echt wat overlast gehad, maar daar staan wel 25 jaar rustige buren tegenover.
Ik vind dit echt veel waard, je hebt mensen die blijven klussen, hun hele leven lang, kijk dan heb je echt last van je buren, maar in dit geval moet je ook wat begrip kunnen op brengen.

Wil je helemaal niets horen van het geklus of andere geluiden waar je je aan ergert, dan heb ik nog een oplossing voor je.
Ik heb van de week oordopjes gekocht, met andere woorden, er is wel iets aan te doen hoor en met deze oordopjes kun je je muziek lekker hard aanzetten zonder dat je buren er last van hebben en jij hebt geen last meer van het geklus.
Hier is een link,
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_samsung-galaxy-buds-live-zwart-1669219.html
Bekijk bijlage 21845
Ja daar zit wat in. En idd oordoppen kan altijd he
 

TMG1961

Baardaap
Wellicht is het dusdanig verouderd dat alles wel vernieuwd moest worden...

Ik ken mensen die hebben in minder tijd een compleet huis gebouwd met alles er op en er aan. Is makkelijk als je zelf de hele dag werkt en pas thuis komt als de zzp'er weer weg is en je geen last hebt van al het lawaai.

Ik ben heel gevoelig voor het geluid van het boren en krijg er altijd gigantische hoofdpijn van. Heb de laatste maanden zoveel pijnstillers geslikt dat mijn nieren een flink tik gehad hebben. De werking ervan
Als ik me er ook even mee mag bemoeien, je woont al 25 jaar naast dezelfde buren, deze houden blijkbaar niet van klussen, dus je hebt 25 jaar geen last van hun gehad, dat is heel veel waard, omdat ze niet van klussen houden is er achterstallig onderhoud ontstaan, dus 25 jaar rust en totaal geen overlast omdat de buren niet hebben geklust, nu moet alles ineens gebeuren en heb je misschien een paar dagen echt wat overlast gehad, maar daar staan wel 25 jaar rustige buren tegenover.
Ik vind dit echt veel waard, je hebt mensen die blijven klussen, hun hele leven lang, kijk dan heb je echt last van je buren, maar in dit geval moet je ook wat begrip kunnen op brengen.

Wil je helemaal niets horen van het geklus of andere geluiden waar je je aan ergert, dan heb ik nog een oplossing voor je.
Ik heb van de week oordopjes gekocht, met andere woorden, er is wel iets aan te doen hoor en met deze oordopjes kun je je muziek lekker hard aanzetten zonder dat je buren er last van hebben en jij hebt geen last meer van het geklus.
Hier is een link,
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_samsung-galaxy-buds-live-zwart-1669219.html
Bekijk bijlage 21845

Ik heb nooit gezegd dat het rustige buren waren, alleen dat ze 25 jaar niets aan huis gedaan hebben.
[DOUBLEPOST=1651090206][/DOUBLEPOST]Maar ik zal jullie er niet meer mee lastig vallen
 
Banner image
Top