Hansje zijn eerste poging tot baard

Dat ziet er al goed uit hé Hansje, dat sommige haartjes rechtuit je wang groeien is niks mis mee hoor, wees blij dat ze eruit komen en als ze langer worden gaan ze vanzelf een beetje krullen en wordt je vacht steeds dikker en dichter, dus niet afknippen hé! Alle haartjes zijn de bouwstenen voor een mooie dichte vacht die je vanzelf gaat krijgen. Ik was elke dag mijn baard met baardshampoo en wordt ie lekker wat zacht van en ook als je zou willen om die haartjes bij wang wat platter te krijgen zou je op dat moment met de föhn op koude lucht proberen ze wat naar beneden te brengen, maar ik zou me daar totaal niet druk over maken hoor, want dat zou ook helemaal niemand opvallen, zulke details die zie alleen jij, en niemand anders. Dus lekker door genieten met alles wat er uit groeit. Heel veel succes gewenst en zoals ik het nu zie gaat het helemaal goed met je baardreis.
Bedankt Macx! Je hebt gelijk hoor. Blij zijn met elke haar! Ik ga het eens proberen met de fohn! Ook ga ik eens op zoek naar een baardshampoo. Ik was nu elke ochtend en avond mijn gezicht met Nivea Sensitive FaceWash, maar misschien moet ik voor de baardharen iets anders gaan uitproberen.
 

Mischaa

Baard
:p:cool:
Bedankt Macx! Je hebt gelijk hoor. Blij zijn met elke haar! Ik ga het eens proberen met de fohn! Ook ga ik eens op zoek naar een baardshampoo. Ik was nu elke ochtend en avond mijn gezicht met Nivea Sensitive FaceWash, maar misschien moet ik voor de baardharen iets anders gaan uitproberen.

inderdaad lekker experimenteren met verschillende producten en testen wat jij lekker vindt voor de baard. Persoonlijk zou ik niet iedere dag mijn baard met een baardshampoo wassen. Af en toe even een dagje de boel met rust laten werkt voor mij goed. Uiteraard tijdens mijn gezicht wassen meteen de baard even met koud water. Lauw water mag uiteraard ook :p
 

Macx

Baardaap
Voor baardproducten druk je op de banner hieronder en zie je alles wat je wilt hebben voor een goede verzorging voor je baard. Ik zelf gebruik Proraso producten en dat bevalt me erg goed. En de verzending is boven 25 euro gratis dus als je slim bent dan bestel je gelijk ook een kam en borstel setje plus snorwax dan kom je net iets boven de 25 euro uit en heb je het binnen twee dagen in huis.
Deze producten heb ik nu binnen gekregen.
1.jpg
 
:p:cool:

inderdaad lekker experimenteren met verschillende producten en testen wat jij lekker vindt voor de baard. Persoonlijk zou ik niet iedere dag mijn baard met een baardshampoo wassen. Af en toe even een dagje de boel met rust laten werkt voor mij goed. Uiteraard tijdens mijn gezicht wassen meteen de baard even met koud water. Lauw water mag uiteraard ook :p
Ja even goed spoelen werkt ook weer verfrissend. Ik gebruik een baardolie van Gilette en die is best prettig, maar heb nog te weinig vergelijkingsmateriaal.
Voor baardproducten druk je op de banner hieronder en zie je alles wat je wilt hebben voor een goede verzorging voor je baard. Ik zelf gebruik Proraso producten en dat bevalt me erg goed. En de verzending is boven 25 euro gratis dus als je slim bent dan bestel je gelijk ook een kam en borstel setje plus snorwax dan kom je net iets boven de 25 euro uit en heb je het binnen twee dagen in huis.
Deze producten heb ik nu binnen gekregen.
Bekijk bijlage 21064
Ja ik heb hier ook een borsteltje en een kam besteld, binnenkort jarig dus zal eens even een verlanglijstje maken :D Kan wel een paar dingen verzinnen: borsteltje met handvat, baardshampoo, baardwax en eventueel een andere baardolie.
[DOUBLEPOST=1644313097][/DOUBLEPOST]
Goed bezig hoor! De dichtheid is al aan het verbeteren en gaat alleen maar beter worden als je hem langer laat groeien (Y)
Ja merk toch wel vooruitgang. Nooit eerder een poging gedaan om een baard te laten staan, omdat ik dacht dat ik er de baardgroei niet voor had. Ik dacht altijd dat iemand met een beetje baardgroei met een week al een aardig baardje zou hebben. Ik heb op dit forum wel gezien dat de een dat wel heeft, de ander niet. Wat dat betreft was dat gek genoeg toch een openbaring.
 
Vanmorgen langs de barbier geweest om mijn coronacoupe onder handen te laten nemen. Ook de baard even laten bijwerken. Ben er zeer tevreden over.
De lijnen zijn strakker gezet, het front is wat langer gelaten, de uitstekende haren zijn gekortwiekt. Dit is het model wat ik voor ogen heb, alleen dan nog wat langer.
Zat wel met wat angst en beven in de stoel toen ik de trimmer/tondeuse hoorde snoeien. Maar het is goed gekomen!
[DOUBLEPOST=1644578948][/DOUBLEPOST]Vanmorgen langs de barbier geweest om mijn coronacoupe onder handen te laten nemen. Ook de baard even laten bijwerken. Ben er zeer tevreden over.
De lijnen zijn strakker gezet, het front is wat langer gelaten, de uitstekende haren zijn gekortwiekt. Dit is het model wat ik voor ogen heb, alleen dan nog wat langer.
Zat wel met wat angst en beven in de stoel toen ik de trimmer/tondeuse hoorde snoeien. Maar het is goed gekomen!
 

Bijlagen

  • 2022-02-11 12_20_57-IMG_0738.JPEG ‎- Photos.png
    2022-02-11 12_20_57-IMG_0738.JPEG ‎- Photos.png
    566,5 KB · Weergaven: 65
  • 2022-02-11 12_21_54-IMG_0739.JPEG ‎- Photos.png
    2022-02-11 12_21_54-IMG_0739.JPEG ‎- Photos.png
    675,9 KB · Weergaven: 67
  • 2022-02-11 12_22_37-IMG_0740.JPEG ‎- Photos.png
    2022-02-11 12_22_37-IMG_0740.JPEG ‎- Photos.png
    624,2 KB · Weergaven: 69

Knulletje

Zware baard
Vanmorgen langs de barbier geweest om mijn coronacoupe onder handen te laten nemen. Ook de baard even laten bijwerken. Ben er zeer tevreden over.
De lijnen zijn strakker gezet, het front is wat langer gelaten, de uitstekende haren zijn gekortwiekt. Dit is het model wat ik voor ogen heb, alleen dan nog wat langer.
Zat wel met wat angst en beven in de stoel toen ik de trimmer/tondeuse hoorde snoeien. Maar het is goed gekomen!
[DOUBLEPOST=1644578948][/DOUBLEPOST]Vanmorgen langs de barbier geweest om mijn coronacoupe onder handen te laten nemen. Ook de baard even laten bijwerken. Ben er zeer tevreden over.
De lijnen zijn strakker gezet, het front is wat langer gelaten, de uitstekende haren zijn gekortwiekt. Dit is het model wat ik voor ogen heb, alleen dan nog wat langer.
Zat wel met wat angst en beven in de stoel toen ik de trimmer/tondeuse hoorde snoeien. Maar het is goed gekomen!
Ziet er goed uit! En nu laten groeien (Y)
 

Macx

Baardaap
Vanmorgen langs de barbier geweest om mijn coronacoupe onder handen te laten nemen. Ook de baard even laten bijwerken. Ben er zeer tevreden over.
De lijnen zijn strakker gezet, het front is wat langer gelaten, de uitstekende haren zijn gekortwiekt. Dit is het model wat ik voor ogen heb, alleen dan nog wat langer.
Zat wel met wat angst en beven in de stoel toen ik de trimmer/tondeuse hoorde snoeien. Maar het is goed gekomen!
[DOUBLEPOST=1644578948][/DOUBLEPOST]Vanmorgen langs de barbier geweest om mijn coronacoupe onder handen te laten nemen. Ook de baard even laten bijwerken. Ben er zeer tevreden over.
De lijnen zijn strakker gezet, het front is wat langer gelaten, de uitstekende haren zijn gekortwiekt. Dit is het model wat ik voor ogen heb, alleen dan nog wat langer.
Zat wel met wat angst en beven in de stoel toen ik de trimmer/tondeuse hoorde snoeien. Maar het is goed gekomen!

Jaja, dat ziet er lekker strak uit hoor, wat een verschil hé, nu weer lekker laten groeien en genieten en veel in de spiegel kijken en lekker borstelen kroelen en vertroetelen hé Hansje!
 

Texman

Koning Baard
Als je een langere baard wil dan laat hem gewoon groeien en gelijker tijd laat je de halslijn zakken zover als dat mogelijk is (aanpassen aan de lengte van je baard).
Wat belangrijk is, is dat het front van je baard langer wordt dan de flanken. Dit geeft je baard een massievere aanbik.
Ondertussen mag je wel de lijnen van je baard strak houden zodat het er niet slordig uit gaat zien.
 
4 weken sinds het barbier bezoek en de laatste foto’s. In die tussentijd alleen de lijnen bijgehouden en onder de kin wat haren ingekort die erg veel langer waren dan de rest. Ik zit me momenteel af te vragen wat ik met de soulpatch moet doen. Ik vind het niet zo mooi dat hij uit steekt. Vraag me dan af of ik hem wat moet inkorten en/of dat niet nog gekker gaat staan. Zijn er meer mensen die hier ook tegenaan gelopen zijn? Wat zouden jullie aanraden?
[DOUBLEPOST=1646665583][/DOUBLEPOST]4 weken sinds het barbier bezoek en de laatste foto’s. In die tussentijd alleen de lijnen bijgehouden en onder de kin wat haren ingekort die erg veel langer waren dan de rest. Ik zit me momenteel af te vragen wat ik met de soulpatch moet doen. Ik vind het niet zo mooi dat hij uit steekt. Vraag me dan af of ik hem wat moet inkorten en/of dat niet nog gekker gaat staan. Zijn er meer mensen die hier ook tegenaan gelopen zijn? Wat zouden jullie aanraden?
 

Bijlagen

  • 19D9FE7A-AB7D-4BAF-9186-8CF145018A00.jpeg
    19D9FE7A-AB7D-4BAF-9186-8CF145018A00.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 55
  • FD1B5A8E-4A84-48F2-8510-A602FFE4864F.jpeg
    FD1B5A8E-4A84-48F2-8510-A602FFE4864F.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 51
  • 3020AA55-2E07-414B-86EB-01996841A0D4.jpeg
    3020AA55-2E07-414B-86EB-01996841A0D4.jpeg
    1 MB · Weergaven: 46
  • E2739594-D46E-4590-819F-0D1F4334FA3B.jpeg
    E2739594-D46E-4590-819F-0D1F4334FA3B.jpeg
    2,8 MB · Weergaven: 50
  • 50BFF564-D9B1-4108-857A-EA9BD975F5C1.jpeg
    50BFF564-D9B1-4108-857A-EA9BD975F5C1.jpeg
    1 MB · Weergaven: 46

Macx

Baardaap
Hoi Hansje, dat ziet er al veel belovend uit hé, de soulpatch zou ik zelf niks aan doen, op die laatste foto steken de haren vooruit, maar dat komt omdat je je onderlip naar binnen trekt, op de andere foto's ziet het er goed uit hoor en zie ik geen reden om de soulpatch in te korten. Al bij al ziet het er goed uit man. Lekker door gaan baarden en laten groeien en zo nu en dan de lijnen bijwerken.(Y)(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @HansjeKesting,
Ik zou hem inkorten zoals ik aangegeven heb op je foto dat staat beslist niet gek (eerder een beetje eigenwijs).
De soulpatch in vorm kippen volgens de blauwe lijn en vervolgens wat dunner maken zodat deze niet meer ze er uitsteekt.
Ik doe dat zelf ook regelmatig. In de jaren 60 was er een acteur (Steve Reeves) die die vorm ook vaak in zijn baard en dat vond ik erg mooi.
Succes Texman:)>

3020AA55-2E07-414B-86EB-01996841A0D4.jpeg

proxy-image

Steve Reeves
 

Macx

Baardaap
Ha @HansjeKesting,
Ik zou hem inkorten zoals ik aangegeven heb op je foto dat staat beslist niet gek (eerder een beetje eigenwijs).
De soulpatch in vorm kippen volgens de blauwe lijn en vervolgens wat dunner maken zodat deze niet meer ze er uitsteekt.
Ik doe dat zelf ook regelmatig. In de jaren 60 was er een acteur (Steve Reeves) die die vorm ook vaak in zijn baard en dat vond ik erg mooi.
Succes Texman:)>

Bekijk bijlage 21413

proxy-image

Steve Reeves
Is ook wel mooi zo, Texman heeft dat goed gezien.
 
Hoi Hansje, dat ziet er al veel belovend uit hé, de soulpatch zou ik zelf niks aan doen, op die laatste foto steken de haren vooruit, maar dat komt omdat je je onderlip naar binnen trekt, op de andere foto's ziet het er goed uit hoor en zie ik geen reden om de soulpatch in te korten. Al bij al ziet het er goed uit man. Lekker door gaan baarden en laten groeien en zo nu en dan de lijnen bijwerken.(Y)(Y)(Y)
Bedankt voor je reactie Macx! Klopt hoor, als ik mijn onderlip naar binnen trek, dan steekt hij helemaal uit. Ik houd voor nu de lijnen gewoon bij, benieuwd of en hoe de wangen gaan bijtrekken.
Ha @HansjeKesting, ik zie dat de foto van Steve Reeves niet overgekomen is.
Dus bij deze nogmaals.:)>

Bekijk bijlage 21420
Ha Texman, bedankt voor je suggestie en het voorbeeld, dat ziet er best leuk uit. Ik neem dat zeker mee in de overweging! Ik had de foto wel gezien, maar hij was vanmorgen ook weer weg.
 
Banner image
Top