Hansje zijn eerste poging tot baard

Goedemorgen heren,

Eind november besloten om eens de boel te laten groeien, mede door mijn vriendin die het altijd leuk vind staan als ik het wat langer liet staan dan een paar dagen stoppels. Maximaal een week, 1,5 week hield ik dat vol. Dit kwam doordat het vooral op de kin, snor en soulpatch wel redelijk groeide, maar de rest eigenlijk niet. Ik vond het er nooit zo mooi uit zien. Eerst besloten om het tot oudjaarsdag 2021 vol te houden om te kijken hoe ik het vond, dit heb ik zonder twijfel verlengd naar 3 maanden, laten we zeggen eind februari. Vooral omdat ik hier ook lees het echt wel minimaal 3 maanden vol te houden.
Na een tijdje op dit forum te hebben rondgekeken en we nu op 8/9 weken zitten, wilde ik mijn eerste poging ook wel eens delen.
Ik ben ook wel benieuwd naar tips en meningen over de halslijn/kaaklijn, als ik dit soort selfies maak heb ik nauwelijks een kaaklijn :D.
Heb ook eerst uren hier zitten lezen en youtube uitgespeeld om te kijken hoe je nu zo'n lijn zet. De lijn op de wangen heb ik nog niet aangeraakt. Ik vind zelf momenteel een paar dingen minder aan de baard: de lange soulpatch en de uitstekende krullen aan de zijkanten. Daarentegen worden de wanger voller dan ik ooit had gedacht dat ze zouden gaan worden. De snorhaartjes knip ik bij zodat ze niet over de lip vallen. Wat me opvalt tijdens deze poging dat ik het elke dag weer anders vind zitten, waarbij ik dat de ene keer mooi vind en de andere keer weer niet. Ik gebruik nu sinds kort ook een borsteltje en baardolie/balm.
 

Bijlagen

  • voor.jpeg
    voor.jpeg
    615,3 KB · Weergaven: 180
  • links.jpeg
    links.jpeg
    695,6 KB · Weergaven: 181
  • rechts.jpeg
    rechts.jpeg
    612,4 KB · Weergaven: 174
  • onder.jpeg
    onder.jpeg
    628 KB · Weergaven: 173

Bolt

Zware baard
Goed bezig hoor.
Lekker de Baard doorlaten groeien en ervan proberen te genieten.
De halslijn kan je wat laten zakken tot ongeveer een vinger dikte boven je adamsappel, je zult zien dat je dan direct een voller aanzicht krijgt. Verder Lekker zo doorgaan. (Y):)>
 
Thanks Bolt! Ik laat het zeker doorgroeien, heb ook gemerkt dat het zo snel weer anders kan zitten en staat. Heb ook alleen nog maar positieve reacties gehad. Dat helpt ook wel mee. Heb nog even een foto toegevoegd van hoe ik het normaliter had, kortgeschoren met trimapparaat.
 

Bijlagen

  • FA6E1B73-14C4-4563-B9C8-C0E2D5107825.JPG
    FA6E1B73-14C4-4563-B9C8-C0E2D5107825.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 75

VinK

Baard
Goedemorgen heren,

Eind november besloten om eens de boel te laten groeien, mede door mijn vriendin die het altijd leuk vind staan als ik het wat langer liet staan dan een paar dagen stoppels. Maximaal een week, 1,5 week hield ik dat vol. Dit kwam doordat het vooral op de kin, snor en soulpatch wel redelijk groeide, maar de rest eigenlijk niet. Ik vond het er nooit zo mooi uit zien. Eerst besloten om het tot oudjaarsdag 2021 vol te houden om te kijken hoe ik het vond, dit heb ik zonder twijfel verlengd naar 3 maanden, laten we zeggen eind februari. Vooral omdat ik hier ook lees het echt wel minimaal 3 maanden vol te houden.
Na een tijdje op dit forum te hebben rondgekeken en we nu op 8/9 weken zitten, wilde ik mijn eerste poging ook wel eens delen.
Ik ben ook wel benieuwd naar tips en meningen over de halslijn/kaaklijn, als ik dit soort selfies maak heb ik nauwelijks een kaaklijn :D.
Heb ook eerst uren hier zitten lezen en youtube uitgespeeld om te kijken hoe je nu zo'n lijn zet. De lijn op de wangen heb ik nog niet aangeraakt. Ik vind zelf momenteel een paar dingen minder aan de baard: de lange soulpatch en de uitstekende krullen aan de zijkanten. Daarentegen worden de wanger voller dan ik ooit had gedacht dat ze zouden gaan worden. De snorhaartjes knip ik bij zodat ze niet over de lip vallen. Wat me opvalt tijdens deze poging dat ik het elke dag weer anders vind zitten, waarbij ik dat de ene keer mooi vind en de andere keer weer niet. Ik gebruik nu sinds kort ook een borsteltje en baardolie/balm.
Zo te zien heb je al veel info op het forum gehaald (Y) zoals Bolt zegt gewoon lekker laten doorgroeien en geniet van de complimenten :)>
 

Texman

Koning Baard
Goedemorgen heren,

Eind november besloten om eens de boel te laten groeien, mede door mijn vriendin die het altijd leuk vind staan als ik het wat langer liet staan dan een paar dagen stoppels. Maximaal een week, 1,5 week hield ik dat vol. Dit kwam doordat het vooral op de kin, snor en soulpatch wel redelijk groeide, maar de rest eigenlijk niet. Ik vond het er nooit zo mooi uit zien. Eerst besloten om het tot oudjaarsdag 2021 vol te houden om te kijken hoe ik het vond, dit heb ik zonder twijfel verlengd naar 3 maanden, laten we zeggen eind februari. Vooral omdat ik hier ook lees het echt wel minimaal 3 maanden vol te houden.
Na een tijdje op dit forum te hebben rondgekeken en we nu op 8/9 weken zitten, wilde ik mijn eerste poging ook wel eens delen.
Ik ben ook wel benieuwd naar tips en meningen over de halslijn/kaaklijn, als ik dit soort selfies maak heb ik nauwelijks een kaaklijn :D.
Heb ook eerst uren hier zitten lezen en youtube uitgespeeld om te kijken hoe je nu zo'n lijn zet. De lijn op de wangen heb ik nog niet aangeraakt. Ik vind zelf momenteel een paar dingen minder aan de baard: de lange soulpatch en de uitstekende krullen aan de zijkanten. Daarentegen worden de wanger voller dan ik ooit had gedacht dat ze zouden gaan worden. De snorhaartjes knip ik bij zodat ze niet over de lip vallen. Wat me opvalt tijdens deze poging dat ik het elke dag weer anders vind zitten, waarbij ik dat de ene keer mooi vind en de andere keer weer niet. Ik gebruik nu sinds kort ook een borsteltje en baardolie/balm.
Welkom op ons leuke forum:).
Ik zie dat je de lijnen van je baard al aardig strak hebt staan.
Net zoals @Bolt al zij zou ik de halslijn nog wat laten zakken dat staat echt beter.
Daarnaast moet je baard echt 3 maanden laten groeien waarbij het strak houden van de lijnen toegestaan is.
Dit is nodig om te bezien hoe je baard zich ontwikkeld.
Hou ons maar op de hoogte dan kunnen we adviseren.
Texman :)>
 
Bedankt Texman!
We zijn nu 2 weken verder sinds de vorige foto's. Zit nu op iets meer dan 2 maanden. Laatste 2 weken best aardig gegaan vind ik zelf. Ben de halslijn aan het laten zakken/bijgroeien. Ik heb nu met de badkamerspiegel standen gevonden waarbij ik het veel beter kan zien, daardoor ook kunnen zien dat ik totaal niet content ben met de halslijn en spijt heb van het bijwerken van die lijn een tijdje terug. Zoals gezegd gebruik ik een baardolie en een baardbalm, beiden van Gilette. Deze gebruik ik na het douchen. Ik heb wel het idee dat de haartjes meer springerig zijn als ik dit heb gebruikt. Ik smeer soms een heel klein beetje wax om de boel onder controle te houden, echter is dit wel wax voor hoofdhaar. Het plan is nog steeds om eind februari langs een barbier te gaan om de lijnen wat netter te zetten.
 

Bijlagen

  • 2022-01-24 10_49_42-IMG_0581.JPEG ‎- Photos.png
    2022-01-24 10_49_42-IMG_0581.JPEG ‎- Photos.png
    938,2 KB · Weergaven: 77
  • 2022-01-24 10_51_03-IMG_0584.JPEG ‎- Photos.png
    2022-01-24 10_51_03-IMG_0584.JPEG ‎- Photos.png
    774,6 KB · Weergaven: 83
  • 2022-01-24 10_51_38-IMG_0585.JPEG ‎- Photos.png
    2022-01-24 10_51_38-IMG_0585.JPEG ‎- Photos.png
    986,8 KB · Weergaven: 81
  • 2022-01-24 10_52_33-IMG_0586.JPEG ‎- Photos.png
    2022-01-24 10_52_33-IMG_0586.JPEG ‎- Photos.png
    972,3 KB · Weergaven: 83
Bedankt Texman!

Heb een vraag m.b.t. de snorharen aan de zijkant van mijn mond. Ik heb nauwelijks begroeiing tussen mijn mondhoeken en de kin/wang. De snorharen aan de zijkant van mijn snor worden nu best lang en bedekken dat een beetje. Ik knip ook alleen de haren boven mijn lip tot aan de mondhoeken. Nu vraag ik me af wat met ik met die lange haartjes moet doen, ik vind het zelf een beetje gek staan, het steekt een beetje uit. Misschien is dit gewenning en wordt het na mate dat het groeit minder opvallend. Is dit iets wat ik ook zou moeten bijknippen of lekker zo laten gaan? Wat is jullie mening?
 

Bijlagen

  • 2022-01-26 09_46_34-IMG_0618.jpeg ‎- Photos.png
    2022-01-26 09_46_34-IMG_0618.jpeg ‎- Photos.png
    1,8 MB · Weergaven: 56
  • 2022-01-26 09_47_55-IMG_0617.jpeg ‎- Photos.png
    2022-01-26 09_47_55-IMG_0617.jpeg ‎- Photos.png
    1,2 MB · Weergaven: 51

Texman

Koning Baard
Bedankt Texman!

Heb een vraag m.b.t. de snorharen aan de zijkant van mijn mond. Ik heb nauwelijks begroeiing tussen mijn mondhoeken en de kin/wang. De snorharen aan de zijkant van mijn snor worden nu best lang en bedekken dat een beetje. Ik knip ook alleen de haren boven mijn lip tot aan de mondhoeken. Nu vraag ik me af wat met ik met die lange haartjes moet doen, ik vind het zelf een beetje gek staan, het steekt een beetje uit. Misschien is dit gewenning en wordt het na mate dat het groeit minder opvallend. Is dit iets wat ik ook zou moeten bijknippen of lekker zo laten gaan? Wat is jullie mening?
Iedere baard is uniek zo ook je jouwe. En dat betekend dat je er het beste van moet maken.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan dus je moet een beetje gaan experimenteren. Het is niet de bedoeling dat je je irriteert aan je baard en/of je snor.
Om te beginnen zou ik die snorpunten een klein beetje korter maken en kijken hoe dat bevalt. Probeer eerst 1 a 2 mm in te korten en kijk hoe het staat en bevalt.
Wat je ook kan doen is de lijn van je snor volgen vanaf de bovenkant van je lip. Op je foto heb ik in blauw aangegeven wat ik bedoel.
Ook kan je het sikje onder je lip wat strakker maken dat staat lekker eigenwijs.

2022-01-26 09_46_34-IMG_0618.jpeg _- Photos.png
 
Ik heb de haartjes aan de uiteinden van de snor ietwat ingekort, en er zelf best tevreden mee. Weer 1 week verder en ik zie zelf toch wel weer verschil. De halslijn begint nu ook wat meer bij te trekken, na hem een tijdje terug iets te hoog te hebben gezet. Ik heb best wat uitstekende haren die je met name op de wangen goed ziet. Ik ga hier zelf niet in knippen of trimmen. Ik wil eind februari de boel door een barbier netjes laten maken, en dan met name de lijnen en de zijkant van de kaken.
 

Bijlagen

  • 2022-01-31 10_47_37-Window.png
    2022-01-31 10_47_37-Window.png
    1,6 MB · Weergaven: 73
  • 2022-01-31 10_48_38-Window.png
    2022-01-31 10_48_38-Window.png
    1,3 MB · Weergaven: 71
  • 2022-01-31 10_49_32-Window.png
    2022-01-31 10_49_32-Window.png
    727,6 KB · Weergaven: 69
  • 2022-01-31 10_50_07-Window.png
    2022-01-31 10_50_07-Window.png
    565,1 KB · Weergaven: 71
  • 2022-01-31 10_52_01-Window.png
    2022-01-31 10_52_01-Window.png
    684,5 KB · Weergaven: 73
  • IMG_0658.JPEG
    IMG_0658.JPEG
    812,3 KB · Weergaven: 66
  • IMG_0659.JPEG
    IMG_0659.JPEG
    658,6 KB · Weergaven: 72
  • IMG_0661.jpeg
    IMG_0661.jpeg
    470,2 KB · Weergaven: 74
Weer een weekje verder, gaan richting de 3 maanden. Zit nu in week 13. Ik zie wel dat het ietsje verder is gegroeid. Zoals je kunt zien heb ik diverse haren die bijna recht uit mijn wang steken. Verder groeit de halslijn beetje bij beetje bij. Ben niet geheel ontevreden, het is meer dan ik ooit had verwacht. Alleen de uitstekende haren zijn soms nauwelijks te bedwingen.
[DOUBLEPOST=1644223474][/DOUBLEPOST]Weer een weekje verder, gaan richting de 3 maanden. Zit nu in week 13. Ik zie wel dat het ietsje verder is gegroeid. Zoals je kunt zien heb ik diverse haren die bijna recht uit mijn wang steken. Verder groeit de halslijn beetje bij beetje bij. Ben niet geheel ontevreden, het is meer dan ik ooit had verwacht. Alleen de uitstekende haren zijn soms nauwelijks te bedwingen.
 

Bijlagen

  • 2022-02-07 09_33_13-IMG_0708.jpeg ‎- Photos.png
    2022-02-07 09_33_13-IMG_0708.jpeg ‎- Photos.png
    1,4 MB · Weergaven: 55
  • 2022-02-07 09_32_32-IMG_0707.JPEG ‎- Photos.png
    2022-02-07 09_32_32-IMG_0707.JPEG ‎- Photos.png
    1,7 MB · Weergaven: 59
  • 2022-02-07 09_30_27-IMG_0705.JPEG ‎- Photos.png
    2022-02-07 09_30_27-IMG_0705.JPEG ‎- Photos.png
    1,6 MB · Weergaven: 50
  • 2022-02-07 09_29_31-IMG_0703.JPEG ‎- Photos.png
    2022-02-07 09_29_31-IMG_0703.JPEG ‎- Photos.png
    1,7 MB · Weergaven: 55

Mischaa

Baard
Weer een weekje verder, gaan richting de 3 maanden. Zit nu in week 13. Ik zie wel dat het ietsje verder is gegroeid. Zoals je kunt zien heb ik diverse haren die bijna recht uit mijn wang steken. Verder groeit de halslijn beetje bij beetje bij. Ben niet geheel ontevreden, het is meer dan ik ooit had verwacht. Alleen de uitstekende haren zijn soms nauwelijks te bedwingen.
[DOUBLEPOST=1644223474][/DOUBLEPOST]Weer een weekje verder, gaan richting de 3 maanden. Zit nu in week 13. Ik zie wel dat het ietsje verder is gegroeid. Zoals je kunt zien heb ik diverse haren die bijna recht uit mijn wang steken. Verder groeit de halslijn beetje bij beetje bij. Ben niet geheel ontevreden, het is meer dan ik ooit had verwacht. Alleen de uitstekende haren zijn soms nauwelijks te bedwingen.

Gaat best lekker toch? Behoorlijke vooruitgang! De uitstekende haren is even afzien... Succes!
 

Texman

Koning Baard
Volgens mij gaat het prima met je baardgroei (Y)(Y)(Y).
Die haren die bijna recht uit je wang steken zijn wel een dingetje :confused:.
Bijna iedereen die zijn baard voor de eerste keer laat staan is erg kritisch op het verkeerde moment van de reis.
Je baard is gewoon nog te kort om er een goede vorm in te brengen dus doorgroeien is mijn advies en a niet te dicht bij de spiegel staan ;).
Je mag de haren die recht uit je wang steken gerust een beetje inkorten.
Wat je ook mag doen is je wanglijn en halslijn wat strakker maken dan komt je baard direct veel beter tot zijn recht :)>.
 
Volgens mij gaat het prima met je baardgroei (Y)(Y)(Y).
Die haren die bijna recht uit je wang steken zijn wel een dingetje :confused:.
Bijna iedereen die zijn baard voor de eerste keer laat staan is erg kritisch op het verkeerde moment van de reis.
Je baard is gewoon nog te kort om er een goede vorm in te brengen dus doorgroeien is mijn advies en a niet te dicht bij de spiegel staan ;).
Je mag de haren die recht uit je wang steken gerust een beetje inkorten.
Wat je ook mag doen is je wanglijn en halslijn wat strakker maken dan komt je baard direct veel beter tot zijn recht :)>.
Haha ja het te dicht bij de spiegel staan is niet bevorderlijk. Alleen doen als je wat bij wil werken. De halslijn probeer ik wat lager te krijgen, helaas ziet dat er dan even onverzorgd uit. Voor wat betreft de wanglijn ben ik bang dat ik daar te veel weghaal, elk haartje wat daar zit is namelijk mooi meegenomen Ik probeer niet aan de wilde haren te zitten en deze met wax of haargel in toom te houden.
[DOUBLEPOST=1644261024][/DOUBLEPOST]
Zoals gezegd; het zijn fases en daar moet je even doorheen. Maar snap dat je irritatie hebt aan die haartjes waar je niets mee kunt. Maar ook die maken je baard :)>(Y) lekker doorgaan!
Ja heb al wel een paar fases gehad waarbij ik dacht: dat thuiswerken en minder mensen zien komt nu niet heel verkeerd uit!
 

Macx

Baardaap
Weer een weekje verder, gaan richting de 3 maanden. Zit nu in week 13. Ik zie wel dat het ietsje verder is gegroeid. Zoals je kunt zien heb ik diverse haren die bijna recht uit mijn wang steken. Verder groeit de halslijn beetje bij beetje bij. Ben niet geheel ontevreden, het is meer dan ik ooit had verwacht. Alleen de uitstekende haren zijn soms nauwelijks te bedwingen.
[DOUBLEPOST=1644223474][/DOUBLEPOST]Weer een weekje verder, gaan richting de 3 maanden. Zit nu in week 13. Ik zie wel dat het ietsje verder is gegroeid. Zoals je kunt zien heb ik diverse haren die bijna recht uit mijn wang steken. Verder groeit de halslijn beetje bij beetje bij. Ben niet geheel ontevreden, het is meer dan ik ooit had verwacht. Alleen de uitstekende haren zijn soms nauwelijks te bedwingen.
Dat ziet er al goed uit hé Hansje, dat sommige haartjes rechtuit je wang groeien is niks mis mee hoor, wees blij dat ze eruit komen en als ze langer worden gaan ze vanzelf een beetje krullen en wordt je vacht steeds dikker en dichter, dus niet afknippen hé! Alle haartjes zijn de bouwstenen voor een mooie dichte vacht die je vanzelf gaat krijgen. Ik was elke dag mijn baard met baardshampoo, daar wordt ie lekker wat zachter van, en als je zou willen om die haartjes bij je wang wat platter te krijgen zou je op dat moment met de föhn op koude lucht kunnen proberen ze wat naar beneden te brengen, maar ik zou me daar totaal niet druk over maken hoor, want dat zou ook helemaal niemand opvallen, zulke details dat ziet alleen jij, en niemand anders. Dus lekker door genieten met alles wat er uit groeit man. Voor nu wens ik je heel veel succes en plezier met de baardreis Hansje, en zoals ik het nu zie gaat het helemaal goed komen en ga jij zometeen genieten van je mooie baard.
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top