Freddeh's baard

Freddeh

Baard
We zijn een aantal maanden verder en om heel eerlijk te zijn werd mijn baard (voor mij) onhandelbaar. De haren bleven niet plat liggen, ook als ze langer werden staken ze gewoon nog uit in plaats van te gaan liggen naar beneden toe. Het werd enorm bushy.
24068235_10155711452391166_7306843427584969957_n.jpg
Omdat ik het niet meer wist heb ik dus vanavond de baardtrimmer er overheen gehaald. Het ruimt weer even mooi op en geeft weer even een schone lei om opnieuw mee te beginnen. Voor mijn smaak is het te kort, maar dat is dan ook weer iets dat ik geleerd heb vanavond. Centimeters groeien dan maar weer.
23795694_10155711452371166_275101549668916192_n.jpg
Zoals jullie zien heb ik inmiddels ook niet meer een kale of gemilimeterde kop, maar wat meer haar bovenop. De dekking van mijn haar blijkt nog redelijk, dus daar doen we dan ook maar wat mee.
 

RCM

Baardaap
Oei, dat is indd een stuk korter. Wellicht een idee om de volgende keer eens e.e.a met een barbier te bespreken of wellicht eerst hier advies te vragen. Je hebt misschien wel weer een prima basis om ermee verder te gaan, maar je komt toch weer tot het zelfde resultaat, dus wordt het weer 'bushy'. Wil je echt een lange baard, volg dan het advies van de professor eens op, blijf dus van die trimmer af :D. Desondanks wens ik je toch heel veel succes toe! :)>(Y)
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
Ja een week verder valt het niet meer op.
Ach ja zonde,maar gewoon weer met frisse moed weer verder.
Gr,richard
 

Freddeh

Baard
Heb nog wel gezocht naar een barbier hier in de buurt, maar die heb je eigenlijk. Er lijkt sinds kort wel eentje in Assen te zitten, maar daarover lees ik totaal geen recensies nog.

Zoals jullie zeggen groeit het wel weer aan. Denk alleen wel dat ik hem in het vervolg wat korter houd dan hij eerst was, maar zo kort als hij nu is is me toch eigenlijk wel te kort. Ik voel me naakt en ik heb het koud ;)
 

RCM

Baardaap
Heb nog wel gezocht naar een barbier hier in de buurt, maar die heb je eigenlijk. Er lijkt sinds kort wel eentje in Assen te zitten, maar daarover lees ik totaal geen recensies nog.

Zoals jullie zeggen groeit het wel weer aan. Denk alleen wel dat ik hem in het vervolg wat korter houd dan hij eerst was, maar zo kort als hij nu is is me toch eigenlijk wel te kort. Ik voel me naakt en ik heb het koud ;)
Het lijkt mij wel een must dat je naar een barbier gaat die heeeeeeeel kundig is... En ja, het groeit wel weer aan. Je vorige lengte was best cool, daar was echt wel iets van te maken zonder teveel van de lengte af te halen. Maar je moet vooral doen wat jezelf wil, want dan kan je 'nooit' de verkeerde beslissing maken! :)>(Y)
 

Kale666man

Baardaap
Ach freddeh,voor de kou heb je bij de kringloop zo een
lekkere muts voor 50 cent.
Nee maar ik begrijp je wel hoor en ik zou ook de tering er ff in hebben
Maar ja als je hem toch korter wilde dan ben je al vroeg in het nieuwe jaar weer gelukkig en bega je die fout geen tweede keer meer.
Kijk ook eens boj het topic messen,daar zitten mooie exemplaren bij en als je dan naar de barbier gaat laat je hem zien en zegt dan.
We gaan mekaar toch geen pijn doen he.
Paar weekies jongen en dan lach je erom.
Succes met het herstel van de baard.
 

Texman

Koning Baard
Ha Freddeh,

Als je een lange baard wil dan moet je geen baardtrimmer gebruiken die is echt bedoeld voor de korte baard.
Als je baardtrimmer een tondeuse heeft gebruik deze dan. Anders is een losse niet al te grote tondeuse ook en optie.
Voor het in vorm brengen van je baard kan je als volgt te werk gaan.
Voor dat je begint eerst je baard wassen, drogen en goed uitkammen zodat je kan zien waar je uitstekende haren zitten.
Vervolgens haal je de te lange haren in meerdere kleine stappen met de tondeuse weg. Je kort dus niet je gehele baard in want dan wordt deze nooit langer.

Voor de dagelijkse verzorging kan je je baard wassen met een goede baardshampoo. Goed uitspoelen met lauw warm water mag ook. Hierna kan je je baard drogen en in vorm brengen een föhn (laagste warmte stand). Trek met een borstel of kam niet te hard aan je baardharen want dit is niet goed en kan leiden tot uitval van baard haren.

Succes.
 

Ardjan

Baardaap
We zijn een aantal maanden verder en om heel eerlijk te zijn werd mijn baard (voor mij) onhandelbaar. De haren bleven niet plat liggen, ook als ze langer werden staken ze gewoon nog uit in plaats van te gaan liggen naar beneden toe. Het werd enorm bushy.
Had ik ook, maar ik kan je zeggen, de haren moeten écht langer worden, dan gaan ze tóch 'hangen'. Nu blijf je, al wil je een langere baard, het 'probleem' namelijk houden. Maar 't is jouw baard, aan jou de keus. Doen waar jij je goed bij voelt. Succes man!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Drastisch besluit maar hopelijk krijg je die wilde haren de komende weken wel onder controle.

Wax met een erg sterke "hold" proberen??
 

Freddeh

Baard
Bedankt voor de reacties!

Voorlopig laat ik hem weer groeien. Aan de ene kant voel ik wel wat voor de optie van Texman maar ben ik bang dat de baard dan wat dun blijft. Hij was op zich vrij vol met hier en daar een dunner bezaaide plek, maar dat viel niet op door de overlap van al die haren. Wellicht had ik nog meer geduld moeten hebben, zoals Ardjan stelt. Ik en geduld zijn nooit de beste vrienden geweest ;)
 

Weeble

Volle Baard
Wat kan helpen tegen die springerige haardjes is als je onderstaande methode uit de video toe past.
Ik heb zelf ook hele erge last van springerige haartjes, maar door deze '1 minute beard care' wordt het toch wat tegen gehouden:

 

Kale666man

Baardaap
Nou en,iedeen maakt fouten,en zonder fouten leren we niks ook.
Ben daarom superblij met dit forum waar mensen op zitten die je er voor proberen te behoeden.
En als ik even geen zin heb daarin ga ik naar woordslang lekker woordjes verzinnen op dit forum.
Leuk hoor en als je niks te doen hebt leuke tijds besteding
 

RCM

Baardaap
Nou en,iedeen maakt fouten,en zonder fouten leren we niks ook.
Ben daarom superblij met dit forum waar mensen op zitten die je er voor proberen te behoeden.
En als ik even geen zin heb daarin ga ik naar woordslang lekker woordjes verzinnen op dit forum.
Leuk hoor en als je niks te doen hebt leuke tijds besteding
Dat klopt helemaal Richard, en woordenslang is ook wel erg leuk. Het houd ons van de 'straat', haha, en we leren er ook nog iets van.. (Y)
 
Zonde man! ik had er ook last van. Dus ging ik met een föhn in de weer. Na het douchen met een koude föhn en een borstel alles naar beneden kammen.
Dat werkt prima. Alleen was het naarmate hij steeds langer werdt niet meer nodig.
 
Banner image
Top