Forum software update?

M

McSol

Guest
Hallo Admin, sitebeheerder(s),

Kan het zijn dat het forum een software update nodig is? Nieuwe versie?

Of is de PHP versie aan een update toe? Er komen vrij vaak scriptfouten voor en "deprecated" meldingen... Dit is vaak reden dat er even een update moet plaats vinden. (Y) Ook de beveiliging van de site is dan weer gegarandeerd.

(Denk wel even om de back-ups..)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De Prof is achter de schermen aanwezig, dus wees niet ongerust.;)
Het is een beetje druk, omdat ik na het afscheid van mijn moderators in mijn eentje ben.
@Cowboy had na 7 jaar genoeg van de shit en beledigingen, die sommigen over ons denken uit te kunnen storten.
Wij verdienen hier niets aan, spenderen geheel vrijwillig uren per dag aan het Baardforum en proberen een leuke club baardmannen een fijn platform te leveren, maar sommigen denken, dat we door de hoepels moeten springen, die zij voorhouden, alhoewel ze naar mijn idee niet voor een lidmaatschap betalen.
Ik mis mijn Belgische moderator @Cowboy dan ook ernstig, want het is een zeer sympathieke kerel, die zich naast zijn drukke baan van militair vele jaren voor het Baardforum heeft ingezet.

Het software-probleem was al opgemerkt, maar onze IT-man is door persoonlijke problemen een tijdje uit de roulatie.
We proberen het zo goed mogelijk werkzaam te houden, totdat de gehele opbouw doorgelicht gaat worden.
 
M

McSol

Guest
De Prof is achter de schermen aanwezig, dus wees niet ongerust.;)
Het is een beetje druk, omdat ik na het afscheid van mijn moderators in mijn eentje ben.
@Cowboy had na 7 jaar genoeg van de shit en beledigingen, die sommigen over ons denken uit te kunnen storten.
Wij verdienen hier niets aan, spenderen geheel vrijwillig uren per dag aan het Baardforum en proberen een leuke club baardmannen een fijn platform te leveren, maar sommigen denken, dat we door de hoepels moeten springen, die zij voorhouden, alhoewel ze naar mijn idee niet voor een lidmaatschap betalen.
Ik mis mijn Belgische moderator @Cowboy dan ook ernstig, want het is een zeer sympathieke kerel, die zich naast zijn drukke baan van militair vele jaren voor het Baardforum heeft ingezet.

Het software-probleem was al opgemerkt, maar onze IT-man is door persoonlijke problemen een tijdje uit de roulatie.
We proberen het zo goed mogelijk werkzaam te houden, totdat de gehele opbouw doorgelicht gaat worden.
Dat is jammer om te horen! Het is een eigen keuze om op een website te kijken en reacties te plaatsen maar dan moeten ze idd wel netjes en gepast zijn.
Laten we daar met zijn allen voor waken en het gezellig houden!!
 

Texman

Koning Baard
De Prof is achter de schermen aanwezig, dus wees niet ongerust.;)
Het is een beetje druk, omdat ik na het afscheid van mijn moderators in mijn eentje ben.
@Cowboy had na 7 jaar genoeg van de shit en beledigingen, die sommigen over ons denken uit te kunnen storten.
Wij verdienen hier niets aan, spenderen geheel vrijwillig uren per dag aan het Baardforum en proberen een leuke club baardmannen een fijn platform te leveren, maar sommigen denken, dat we door de hoepels moeten springen, die zij voorhouden, alhoewel ze naar mijn idee niet voor een lidmaatschap betalen.
Ik mis mijn Belgische moderator @Cowboy dan ook ernstig, want het is een zeer sympathieke kerel, die zich naast zijn drukke baan van militair vele jaren voor het Baardforum heeft ingezet.

Het software-probleem was al opgemerkt, maar onze IT-man is door persoonlijke problemen een tijdje uit de roulatie.
We proberen het zo goed mogelijk werkzaam te houden, totdat de gehele opbouw doorgelicht gaat worden.
Ha @ProfessorMelchior,
Gelukkig ben je er nog en gaat het goed met je :). Ik mag aannemen dat je baard ook weer een stukje langer is geworden ;):)>
Wat jammer dat @Cowboy er mee gestopt is maar wel begrijpelijk.
Ik hoop dat we met zijn alle nog een tijdje door kunnen gaan met het baardforum want het blijft leuk.
Weet dat jou inzet voor het forum zeer gewaardeerd wordt.
En mocht je Cowboy nog eens spreken doe hem dan maar de groeten van mij.
Groet Texman :)>
 
Laatst bewerkt:

Peter1960

Baard
De Prof is achter de schermen aanwezig, dus wees niet ongerust.;)
Het is een beetje druk, omdat ik na het afscheid van mijn moderators in mijn eentje ben.
@Cowboy had na 7 jaar genoeg van de shit en beledigingen, die sommigen over ons denken uit te kunnen storten.
Wij verdienen hier niets aan, spenderen geheel vrijwillig uren per dag aan het Baardforum en proberen een leuke club baardmannen een fijn platform te leveren, maar sommigen denken, dat we door de hoepels moeten springen, die zij voorhouden, alhoewel ze naar mijn idee niet voor een lidmaatschap betalen.
Ik mis mijn Belgische moderator @Cowboy dan ook ernstig, want het is een zeer sympathieke kerel, die zich naast zijn drukke baan van militair vele jaren voor het Baardforum heeft ingezet.

Het software-probleem was al opgemerkt, maar onze IT-man is door persoonlijke problemen een tijdje uit de roulatie.
We proberen het zo goed mogelijk werkzaam te houden, totdat de gehele opbouw doorgelicht gaat worden.
Ha, daar is mijn broer weer ;) Fijn weer van je te horen. Het is wel godgeklaagd dat er mensen zijn die anderen lopen af te zeiken. Zoals je zelf aanhaalt is dit een gratis forum waar baardbroeders leuke dingen met elkaar delen en dan dagen zulke kerels op. Kan het mij levendig voorstellen, heb zo'n bovenbuur die altijd op iedereen en alles kankert. Maar als zelfs een getraind militair capituleert voor die bende moet het echt wel de spuigaten uitlopen... Professor, keep up the good work! (Y)(Y) En laat vooral je baard flink groeien, de lente is er weer, toch bij uitstek de tijd dat alles lekker groeit.:D:)>
 

Daaf

Baard
Het lijkt wel of mannen met baarden ook gewoon een afspiegeling van de maatschappij zijn ;-)

Hoe dan ook triest dat je in een dusdanige ondersteunende rol daarmee te maken krijgt.
Uit interesse, is daar een protocol voor? Eén keer je onbeschoft gedragen, zeker tegen een moderater of admin, en een ban op mail adres en ip adres. Iedereen mag natuurlijk een mening hebben, maar in het algemeen vind ik dat moderators niet altijd de discussie hoeven aan te gaan en hoeven te accepteren dat ze voor alles en nogwat uitgemaakt worden. My way, or the highway...
 
W

Wanderoe

Guest
Het lijkt wel of mannen met baarden ook gewoon een afspiegeling van de maatschappij zijn ;-)

Hoe dan ook triest dat je in een dusdanige ondersteunende rol daarmee te maken krijgt.
Uit interesse, is daar een protocol voor? Eén keer je onbeschoft gedragen, zeker tegen een moderater of admin, en een ban op mail adres en ip adres. Iedereen mag natuurlijk een mening hebben, maar in het algemeen vind ik dat moderators niet altijd de discussie hoeven aan te gaan en hoeven te accepteren dat ze voor alles en nogwat uitgemaakt worden. My way, or the highway...

In grote lijnen mee eens... maar geef een moderator niet te veel vrijheden... dan zou het kunnen zijn dat ze zich als dictator gaan opstellen en met ieder weerwoord leden gaan verbannen. Sommige mensen die het moderatorschap op zich nemen zijn totaal ongeschikt voor die rol. Die leggen op elke slak zout en denken dat ze heer en meester zijn.

Ik vind dat bij een ban op het IP adres het lid het wel heel erg bont moet hebben gemaakt.
Een keer een pittige discussie waar dan af en toe een paar harde woorden vallen moet gedoogd zijn. Ik ben er schuldig aan om mijn mening niet (altijd) onder stoelen of banken te stoppen en eerst tot 10 te tellen. Of zoals hier de 24 uurs regel vaak genoemd word.
Ik ben minder op het forum en ik reageer eigenlijk nog maar zelden op onderwerpen omdat sommige woorden die ik gebruik verkeerd vallen of verkeerd begrepen worden.
Sommige woorden had ik beter over moeten denken.

Zeg je nu dat een lid die tijdens een discussie woorden gebruikt die niet aardig zijn meteen geband moet worden?
Zo ja... Dan heb ik geluk dat jij geen moderator bent.

Is het tussen Moderator en een lid... een prive discussie dan vind ik niet dat het lid verbannen hoeft worden. Het is een aangelegenheid tussen moderator en lid. Laat ze het samen uitkibbelen. In de meeste gevallen gaat de moderator indien hij beschikt over de functies van bannen... over tot het bannen van het betreffende lid. Met als resultaat het wordt niet uitgepraat... en er blijft een ruziesfeer bij beide...
In dat geval zou een admin in kunnen grijpen met maximaal 2 waarschuwingen en de derde waarschuwing een (IP) ban. Maar een IP ban schijnt lastig weer op te heffen te zijn... dus dat als laatste redmiddel.

Dus... ja baardmannen zijn dus gewoon een afspiegeling van de maatschappij, de een wat aangenamer in de omgang dan de ander.
En laat ik nou net tot de categorie behoren die niet de makkelijkste is.

Dus nogmaals... Bannen op IP-adres als laatste redmiddel na maximaal twee waarschuwingen van een admin.
Moderators moeten niet te veel vrijheden krijgen!

Mijn mening!
 

Daaf

Baard
Bij mij valt "de shit en beledigingen, die sommige over beheerders uitstorten" niet onder het hebben van een goede discussie. Dus ja, een goede discussie kan gevoerd worden, en ga je een grens over dan kan je wat mij betreft vertrekken. Maar die discussie hoeft niet altijd gevoerd te worden, soms moet je gewoon doen wat je gezegd wordt zonder discussie te voeren. En als je dat niet zint, dan zou je wat mij betreft hier niet welkom zijn. Ik kots echt op die "iedereen heeft recht op mijn mening" mentaliteit van sommige mensen. Want blijkbaar moet je alles maar aanhoren en mag je niet zeggen dat je niet op diegene zijn of haar mening zit te wachten en de discussie niet voeren.
Het is een forum gerelateerd aan het onderwerp baard, al het verdere is bijzaak en hoeft hier niet besproken te worden als dat niet op een normale manier kan. Maar wat is normaal? Mijn normaal kan anders zijn dan ieder ander willekeurig lid hier.

Als ik bij jou thuis te gast ben, en ik ga een felle discussie aan zoals ik die op internet gevoerd zie worden, dan schop je mij (terecht) denk ik je huis uit. Als ik jou zo behandel op straat, dan loop je als ik geluk heb weg zonder wat te zeggen en in het ergste geval krijg ik een tik op mijn neus. Waarom zou dan diegene die zijn tijd en middelen investeert in een plek als deze op internet, de shit en beledigingen moeten accepteren? My house, my rules...

En je hebt gelijk, het is goed dat ik hier geen moderator hier ben. Mijn mening wijkt (voor zover ik het kan beoordelen) af van die van de professor en van cowboy. Dat zou geen goede combi zijn (dan krijg je achter de schermen ook nog discussies), en ook geen eenheid uitstralen naar de leden van dit forum.
 
B

BrotherBeard75

Guest
De Prof is achter de schermen aanwezig, dus wees niet ongerust.;)
Het is een beetje druk, omdat ik na het afscheid van mijn moderators in mijn eentje ben.
@Cowboy had na 7 jaar genoeg van de shit en beledigingen, die sommigen over ons denken uit te kunnen storten.
Wij verdienen hier niets aan, spenderen geheel vrijwillig uren per dag aan het Baardforum en proberen een leuke club baardmannen een fijn platform te leveren, maar sommigen denken, dat we door de hoepels moeten springen, die zij voorhouden, alhoewel ze naar mijn idee niet voor een lidmaatschap betalen.
Ik mis mijn Belgische moderator @Cowboy dan ook ernstig, want het is een zeer sympathieke kerel, die zich naast zijn drukke baan van militair vele jaren voor het Baardforum heeft ingezet.

Het software-probleem was al opgemerkt, maar onze IT-man is door persoonlijke problemen een tijdje uit de roulatie.
We proberen het zo goed mogelijk werkzaam te houden, totdat de gehele opbouw doorgelicht gaat worden.
Ik heb je in het begin vd maand een persoonlijk bericht gestuurd... wie behandeld dit dan nu, want als jij het niet doet, bij wie moet ik dan zijn aub?
 
W

Wanderoe

Guest
Bij mij valt "de shit en beledigingen, die sommige over beheerders uitstorten" niet onder het hebben van een goede discussie. Dus ja, een goede discussie kan gevoerd worden, en ga je een grens over dan kan je wat mij betreft vertrekken. Maar die discussie hoeft niet altijd gevoerd te worden, soms moet je gewoon doen wat je gezegd wordt zonder discussie te voeren. En als je dat niet zint, dan zou je wat mij betreft hier niet welkom zijn. Ik kots echt op die "iedereen heeft recht op mijn mening" mentaliteit van sommige mensen. Want blijkbaar moet je alles maar aanhoren en mag je niet zeggen dat je niet op diegene zijn of haar mening zit te wachten en de discussie niet voeren.

Goed... je kotst dus op mij. Helemaal geen probleem daaf... Maar ik had het i mijn bericht volgens mij over dat men het maar onderling uit moet vechten dmv een prive bericht.

Is het tussen Moderator en een lid... een prive discussie dan vind ik niet dat het lid verbannen hoeft worden. Het is een aangelegenheid tussen moderator en lid. Laat ze het samen uitkibbelen. In de meeste gevallen gaat de moderator indien hij beschikt over de functies van bannen... over tot het bannen van het betreffende lid. Met als resultaat het wordt niet uitgepraat... en er blijft een ruziesfeer bij beide...
In dat geval zou een admin in kunnen grijpen met maximaal 2 waarschuwingen en de derde waarschuwing een (IP) ban. Maar een IP ban schijnt lastig weer op te heffen te zijn... dus dat als laatste redmiddel.

Ik vind dus dat ieder mens recht heeft op vrijheid van meningsuiting.
Of een flinke scheldkanonnade thuis hoort in een topic dat heb ik nergens beweerd. Ik had het over een pittige discussie dat is wat anders dan meteen klootzak dit lamlul dat...

Maar ik stel voor dat jij je aanmeldt als moderator... lijkt me wel een goede taak voor jou. Kun je mensen zoals mij meteen verbannen als er in jouw ogen een verkeerd woord valt. De vrijheid van meningsuiting is al in gevaar in NL. Dus waarom ook niet op het forum.

Waarom is er geen kots emoji?

Zo late reactie maar ben een paar dagen niet op het forum geweest...
 
M

McSol

Guest
Goed... je kotst dus op mij. Helemaal geen probleem daaf... Maar ik had het i mijn bericht volgens mij over dat men het maar onderling uit moet vechten dmv een prive bericht.



Ik vind dus dat ieder mens recht heeft op vrijheid van meningsuiting.
Of een flinke scheldkanonnade thuis hoort in een topic dat heb ik nergens beweerd. Ik had het over een pittige discussie dat is wat anders dan meteen klootzak dit lamlul dat...

Maar ik stel voor dat jij je aanmeldt als moderator... lijkt me wel een goede taak voor jou. Kun je mensen zoals mij meteen verbannen als er in jouw ogen een verkeerd woord valt. De vrijheid van meningsuiting is al in gevaar in NL. Dus waarom ook niet op het forum.

Waarom is er geen kots emoji?

Zo late reactie maar ben een paar dagen niet op het forum geweest...
Het ging hier over het updaten van het forumsoftware... laat die discussie maar varen... is niet fijn om te lezen en niet nodig. Dank
 

Daaf

Baard
Goed... je kotst dus op mij. Helemaal geen probleem daaf... Maar ik had het i mijn bericht volgens mij over dat men het maar onderling uit moet vechten dmv een prive bericht.
Neuh, ik had het niet over jou in het bijzonder, maar over mensen in het algemeen die ongevraagd waar dan ook hun mening hun mening laten horen. Maar prima als je het op jezelf wilt betrekken en jij je aangesproken voelt. Jij kent jezelf beter als ik jou ken. Ik zie dus ook geen enkele reden waarom ik je in een privé bericht zou moeten benaderen, wat zou ik daarmee bereiken? Dat wij geen vrienden zullen worden lijkt mij duidelijk, maar ik ben ook niet op zoek naar vijanden.

Ik vind dus dat ieder mens recht heeft op vrijheid van meningsuiting.
Of een flinke scheldkanonnade thuis hoort in een topic dat heb ik nergens beweerd. Ik had het over een pittige discussie dat is wat anders dan meteen klootzak dit lamlul dat...

Maar ik stel voor dat jij je aanmeldt als moderator... lijkt me wel een goede taak voor jou. Kun je mensen zoals mij meteen verbannen als er in jouw ogen een verkeerd woord valt. De vrijheid van meningsuiting is al in gevaar in NL. Dus waarom ook niet op het forum.

Waarom is er geen kots emoji?

Zo late reactie maar ben een paar dagen niet op het forum geweest...
Lezen is volgens mij niet je sterkste kant, en je betrekt het nogal op jezelf. Ik reageer met een quote ( "de shit en beledigingen, die sommige over beheerders uitstorten") van de professor, waarom cowboy ermee gestopt is. Aangezien cowboy voor het laatst april 2021 gezien is, en jij veel later ons kwam verblijden met jouw gezelschap heeft ook dit geen betrekking op jou of jouw gedrag. Dat gezegd hebbende, ik snap niet wat je hier doet, iemand die zijn baard eraf scheert na een periode wat nog geen eens een serieuze poging genoemd kan worden en die mensen uitscheld omdat ze zijn vraag beantwoorden en hem proberen te steunen. Nu zoek je weer een confrontatie, ga je nu later ook weer berouw tonen en zeggen dat je anders had moeten reageren? Bovenstaande reacties gingen tot deze post niet over jou.

Vreemd dat je nu voorstelt dat ik mij aanmeld als moderator, terwijl we het er samen over eens waren dat dat geen goede zet was. Ben je nu bewust aan het draaien en doen om de boel op te ruien? Nogmaals, wat doe je hier? En dat is een serieuze vraag, van mij hoef je hier niet te zijn en maakt het mij ook niet uit als je hier wel bent. Maar zonder baard op een baardforum de ene keer a zeggen, en de volgende keer b begrijp ik niet. Zodoende mijn vraag.
[DOUBLEPOST=1647803223][/DOUBLEPOST]
Het ging hier over het updaten van het forumsoftware... laat die discussie maar varen... is niet fijn om te lezen en niet nodig. Dank

Als je op de volgende link klikt, krijg je mijn reacties niet meer te lezen: https://baardforum.nl/members/daaf.3748/ignore dank (Y)
 
Banner image
Top