Forum-moeheid

Texman

Koning Baard
Ha @Peer ,
Leuk om te horen dat je de foto's leuk vind.:)
Zelf vind ik het ook heel leuk dus ik blijf het nog wel even doen.
Texman :)>
 

MaartenK

Baard
Als ras echte nieuweling op dit forum, lees ik hier veel topics en zie hier en daar dit onderwerp: "forum moeheid" terugkomen. Tja. Dit onderwerp komt volgens mij op IEDER forum terug dat over één specifiek onderwerp gaat. Ik zelf heb jaren, samen met een team, als admin en moderator op een forum voor elektrische sigaretten "gewerkt". (als hobby). Ooit gestart rond 2007. Ook daar precies hetzelfde en ook precies dezelfde reacties... Na enige jaren.
Toen, in het begin was het voor dat forum allemaal nieuw en spannend. De elektrisch sigaret kreeg een beetje aandacht en een poot aan de grond als alternatief voor de gewone sigaret. Overheids bemoeienis, voorstanders, tegenstanders, gezondheid, steeds beter ontwikkeling van het apparaat. Steeds meer fabrikanten etc. etc. Dus heel veel om over te melden en schrijven. Maar nadat de e-sig een beetje geland was in de samenleving kwam de klat erin. En kwam ook daar het onderwerp forum moeheid (of andere benamingen) aan de orde.
Zoals ook hier het geval is ga je dan zoeken. En krijg je bijvoorbeeld ook steeds meer off-topic onderwerpen of zijdelingse onderwerpen. Ook met het oogmerk om te proberen om weer of meer traffic te krijgen. Wij hebben toen ook andere zaken ontwikkeld zoals een apart FAQ gedeelte om de vele vragen van nieuwelingen te ordenen. Zelfs een aparte database met veel voorkomende termen. En ja, ook zie je, net zoals hier, de verschillen tussen passanten en die-hards, je ziet clubjes ontstaan, vriendschappen ontstaan, maar ook ruzie' s ontstaan.

Volgens mij hoort het er allemaal bij. De uitdaging is volgens mij om, als er bij het team tenminste genoeg animo is, zo veel mogelijk efficiëntie te vinden in het aanbod van info over het forum onderwerp met de wetenschap dat als dit éénmaal staat je uiteindelijk steeds meer off-topic zult raken. Dit omdat echt nieuwe zaken zich niet meer zullen aandoen.

Ik kan als nieuweling alleen maar zeggen dat dit een leuk forum is met een goede vaste kern met veel verschillende "gezichten". Dus ik zeg: ga door zolang de animo en energie er is..en lig er niet van wakker als het allemaal even wat minder is.
 

Hartenheer

Zware baard
Vaak zakt een forum niet in {of is men forum moe} omdat men het zat is, maar er een makkelijker fenomeen is. { Facebook :mad:}
Ontzettend rommelig en vele toetsenbord ridders. Personen die denken iedereen te kunnen schofferen omdat je ze toch niet ken.
Beeldscherm aso's noemen wij ze.

Als je een gevestigd forum interessant houd is het nog wel te doen, Bewijs is mijn oude forum en database die sinds ik ziek werd onder een ander beheer draait.
Dit forum is al {in verschillende vormen} 30 jaar oud https://forum.gek.nu | database: https://database.gek.nu

Moest laatst nog een update gegeven, omdat de huidige eigenaar dit al een hele tijd niet gedaan had.
Ook dit forum merkt dat er lang niet zo veel leden meer zijn als normaal

Een nieuw forum opstarten is tegenwoordig totaal onmogelijk. {ook door FB}
Het zou voor mij een feest zijn als dit soort {a}sociale media van het web zou verdwijnen
 

MaartenK

Baard
Ik wist niet dat er over Garnalen en Kreeften zoveel te schrijven viel :). Alhoewel het Bier Fijnproevers Forum is ook niet mis natuurlijk. Mooi hoor.

Tja. Facebook. Eigenlijk een exponent van deze tijd..
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zoals ook hier het geval is ga je dan zoeken. En krijg je bijvoorbeeld ook steeds meer off-topic onderwerpen of zijdelingse onderwerpen. Ook met het oogmerk om te proberen om weer of meer traffic te krijgen. Wij hebben toen ook andere zaken ontwikkeld zoals een apart FAQ gedeelte om de vele vragen van nieuwelingen te ordenen. Zelfs een aparte database met veel voorkomende termen. En ja, ook zie je, net zoals hier, de verschillen tussen passanten en die-hards, je ziet clubjes ontstaan, vriendschappen ontstaan, maar ook ruzie' s ontstaan.

Volgens mij hoort het er allemaal bij. De uitdaging is volgens mij om, als er bij het team tenminste genoeg animo is, zo veel mogelijk efficiëntie te vinden in het aanbod van info over het forum onderwerp met de wetenschap dat als dit éénmaal staat je uiteindelijk steeds meer off-topic zult raken. Dit omdat echt nieuwe zaken zich niet meer zullen aandoen.

Ik wil hier even enkele zaken extra verduidelijken.
Het "team" waar je over spreekt bestaat op dit forum, op dit moment en dat eigenlijk al quasi 2 jaar, uit TWEE personen.
Ik neem aan dat je zult begrijpen dat het dus niet altijd eenvoudig is om alles te volgen en in het oog te houden.
Laat staan dat we "als team" ook nog eens zouden gaan zoeken naar bepaalde zaken om meer traffic te krijgen. Wat dat betreft is het dus...wat het is. Er werden tot op heden geen initiatieven genomen om ergens terug meer vaart in te krijgen. Wat komt komt, al de rest zien we wel.
Wat die ruzies betreft is het op dit forum uitzonderlijk kalm. Op één of twee rare snuiters na die al enkele keren met meerdere aliassen zijn komen proberen om ruzie te stoken. Alleen snap ik niet goed wat zijn/hun beweegredenen waren.
 

MaartenK

Baard
Begrijp mij niet verkeerd hoor. Geen kritiek op het forum, absoluut niet. En ik wist niet dat het team maar uit twee personen bestaat. Ik ben dan op het verkeerde been gezet door de informatie rond de medewerkers op dit forum. Daar staat (nog?):
Admin:
ProfessorMelchior
Barrymossel

Moderators:
Arjay
Cowboy
Ronald
Medwerker: Sander.

Kan mij voorstellen dat met twee man de zaak bijhouden niet mee zal vallen, dus chapeau!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik vatte het ook niet op als kritiek, maar deze lijst is eigenlijk aan een update toe ;):

Admin:
ProfessorMelchior (inderdaad Admin) (Y)
Barrymossel (meer dan 4 jaar geleden medeoprichter van het forum, maar na een jaartje de zaak overgelaten aan "mijnbaard.nl) / hij bestaat eigenlijk NIET echt :eek:

Moderators:
Arjay (initieel bij de start 4 jaar geleden veelvuldig aanwezig maar al enkele jaren in het beste geval zo om de 6 à 8 maanden een teken van leven) :rolleyes:
Cowboy (al meer dan 4 jaar aanwezig) :)>
Ronald (initieel bij de start 4 jaar geleden veelvuldig aanwezig maar nu reeds zeker meer dan 2 jaar niks van gehoord) :rolleyes:

Medwerker:
Sander. (deze was een uit de hand gelopen grap bij de start van het forum want HIJ is eigenlijk de oprichter van het forum en omdat hij zich in het begin eenzaam voelde had hij toen óók de account van Barrymossel aangemaakt om de eerste topics op gang te trekken o_O

Zoals je ziet is de informatie qua "team" een beetje verkleurd omdat dit met de jaren ook nooit werd aangepast.
Niemand is "officieel" opgestapt en dus eigenlijk nog medewerker. Maar de realiteit is helaas lichtjes anders.
Ik heb eerlijk gezegd ook al enkele keren met de idee gespeeld om "de boel de boel te laten" maar voorlopig kan ik na elke kampeertrip om de zoveel weken mezelf nog motiveren om verder te doen :cool:
 

MaartenK

Baard
:( Ja, dat zit dus even anders met het team, duidelijk! Petje af dat je het nog vol houdt. Ik begrijp ook heel goed dat de moed af en toe even gaat zakken. Uit ervaring: jouw rol is moderator. Dus feitelijk niet meer dan de zaken in de gaten houden t.a.v. de regeltjes van het forum en inhoud van posts. Dat je het als je plicht vindt om ook overal te reageren.. kan natuurlijk maar zou eigenlijk niet moeten. Zou een luxe situatie moeten zijn. Maar goed wie ben ik om te oordelen :)

Gelukkig zie ik hier ook een aantal "vaste forumleden" die mee reageren. Dus dat helpt denk ik. In ieder geval: het blijft een leuk forum en ik hoop dat het in stand blijft (Y) en dat jij "overeind" blijft.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik wist niet dat er over Garnalen en Kreeften zoveel te schrijven viel :). Alhoewel het Bier Fijnproevers Forum is ook niet mis natuurlijk. Mooi hoor.

Tja. Facebook. Eigenlijk een exponent van deze tijd..
Samen met Charles Buddendorf ben ik verantwoordelijk voor de zoetwater siergarnalen die nu in Europa verkocht worden.
Het is begonnen toen ik het ''bijtje'' uit Hongkong mee genomen had. Daarna volgde snel de Cambarellus patzcuarensis {rode dwergkreeft} uit Mexico.

Iedereen verklaarde ons voor gek {ze hebben gelijk, maar dat laten we niet blijken :D}. Wie gaat er nu van die domme garnalen houden.
Dat er in de jaren vele kleuren variaties gekweekt zijn, toen werd het helemaal een hit.
Mijn boeken werden toen goed verkocht, maar de uitgever is een tijd geleden gestopt.
Internet kan je {bijna} alles vinden, dus de boeken werden niet meer verkocht
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
En we houden de forumleden in de tang!
@Cowboy vanuit het Zuiden (Belgistan) en ik vanuit het Noorden (Nederpolder), zodat er geen ontkomen aan is. :D

Het forum is vooral leuk, informatief en sociaal gezellig.
Sporadisch komt er een "gekkie" langs, waarvan ik net als @Cowboy ook niet begrijp, wat hun doel is.o_O

We ploeteren voort, haha.:p
 

Laurent1965

Zware baard
Als nieuweling wil ik van mezelf zeggen dat ik van nature absoluut geen afhaker ben, van mij zijn jullie nog niet af!!
Veel te leuk dit, dagelijks even checken, het kleurt je dag een beetje meer...
CHAPEAU en een GRAND MERCI voor de mensen die dit hebben opgericht en vooral die zich nog steeds inzetten hiervoor!!
 

DNA76

Baard
Moeheid, luiheid, zin, geen zin ... dit blijft een leuk forum waar ik mijn info opzoek als ik die nodig heb, mijn tijd verdrijf als dit me uitkomt en reageer wanneer ik zin heb. Respect aan de mensen die dit recht houden en leden die nog steeds wat leven in de brouwerij houden! Het is fijn zoals het is voor mij!
Groeten vanuit het verre Belgistan :D
 

Laurent1965

Zware baard
Maar wel toffe baardmannen:)> zit hier nu ongeveer een weekje en tis toch plezant om info op te zoeken en eens te reageren :)
Maar er moet uiteraard gewerkt worden tussendoor;)
Helemaal mee eens, mij aangemeld ergens in februari dit jaar, betrap mij zelf erop dat ik letterlijk geen dag heb overgeslagen om in te loggen en even te checken....;) Ps, verder heb ik niets met sociale media, geen Facebook, instagram of wat dan ook, ook geen enkele behoefte aan, maar baardforum is een ander verhaal, super dit!!:)>:)>
 

Hartenheer

Zware baard
Helemaal mee eens, mij aangemeld ergens in februari dit jaar, betrap mij zelf erop dat ik letterlijk geen dag heb overgeslagen om in te loggen en even te checken....;) Ps, verder heb ik niets met sociale media, geen Facebook, instagram of wat dan ook, ook geen enkele behoefte aan, maar baardforum is een ander verhaal, super dit!!:)>:)>

Ik ook niet, helaas hebben ze wel gezorgd dat vele hobbysites en fora van het web verdwenen zijn.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Het Baardforum.
8 Facebook pagina's ==> 1
3 Instagram accounts ==> nope
Pinterest ==> yep
Twitter ==> nope
You Tube kanaal ==> yep, maar al 5 jaar niks gepost en enkel kijken ;)
17 mail-adressen ==> 2
Whats App ==> yep...……….maar dat vervangt eigenlijk gewoon SMS van voordien ;)
Skype ==> nope
Viber ==> nope
Etsy ==> nope
+ 1 ander forum
waar ik regelmatig op vertoef
Valt bij mij dus reuze mee merk ik :D
 
Banner image
Top