Forum-moeheid

RCM

Baardaap
Zo dan, na lange tijd weer eens een nieuw topic van mij. Deze keer gaat het over forum-moeheid. Na ruim een jaar actief lid te zijn op dit geweldige forum valt het mij enorm op dat het de laatste maandjes gaat over: welke trimmer is de beste, of welk scheermesje, wanneer naar de barbier of ik heb al een afspraak gemaakt, ik wil wel een baard maar wil er niet uit zien als een zwerver!!!!!!! Laat staan de vragen over tips en trucks. Ik begrijp heel erg goed dat er vele leden zijn die door dit soort vragen, vragen uit luiheid, vragen omdat ze geen zin hebben te zoeken naar antwoorden, en ga zo maar door, helemaal zat zijn!!! Kom mannen, neem je baardreis eens serieus, en gedraag jullie naar volwassene kerels. Dit is geen kleuterklas waar je je vinger omhoog steekt en zomaar antwoord krijgt. Dit is een baardforum, een forum voor échte mannen, mannen die er moeite voor doen om een geweldige baard te krijgen. Vat het vooral niet persoonlijk, maar lees gewoonweg eens de vele verhalen die hier op het forum staan, PUNT!!! Zo dan, ik ben het kwijt ;)
 
Laatst bewerkt:
L

LeatherBeardEd

Guest
Hey RCM, helemaal eens ! De echte verhalen van mannen met baarden en de drive daarachter zijn steeds zeldzamer helaas. De barbier moet je zoveel mogelijk ontlopen toch ? Dat ik een beter gezicht heb voor een goatee dan voor een volle baard doet daar niks aan af. Dat hak ik zelf wel in vorm.

Maar we laten dit forum niet zakken, beard up !
 
Haha je hebt helemaal gelijk.
Ik moet meteen aan mijn maat denken. Mijn maat heeft al jaren een dikke baard. Zijn baard knipt hij met een keukenschaar 1 of 2 keer per jaar op maat' en laat de natuur lekker zijn gang gaan. Hij heeft trouwens schijt aan mensen die commentaar geven. Het is zijn leven. Prachtig toch!
 

Texman

Koning Baard
Ha @RCM en @Iedered,
Ik sta geheel achter jullie. Wat mij ook opvalt is dat er mensen zijn die zich heel enthousiast aanmelden en een maandje meedoen dan ineens in het duister verdwijnen. Deelname is niet verplicht en je hoeft hier ook je keuzes niet te verdedigen. Vrijheid, blijheid zou ik zeggen.
Er zijn echter mensen die er veel werk van maken om nieuwe leden op gang te helpen. Hulde (Y)
Tegenover die mensen zou het wel zo aardig zijn om te melden dat je stopt met het baardforum.
Texman :)>
 

Hartenheer

Zware baard
Ha @RCM en @Iedered,
Ik sta geheel achter jullie. Wat mij ook opvalt is dat er mensen zijn die zich heel enthousiast aanmelden en een maandje meedoen dan ineens in het duister verdwijnen. Deelname is niet verplicht en je hoeft hier ook je keuzes niet te verdedigen. Vrijheid, blijheid zou ik zeggen.
Er zijn echter mensen die er veel werk van maken om nieuwe leden op gang te helpen. Hulde (Y)
Tegenover die mensen zou het wel zo aardig zijn om te melden dat je stopt met het baardforum.
Texman :)>
Dat is ook de reden dat ik nooit op het voorstel gedeelte kijk.
80% zie je niet meer terug
15% houd het een paar maanden vol en verdwijnt
4% leest heel af en toe mee
1 % blijft terug komen
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
1 % blijft terug komen
Ik stel vast dat ik een 1-percenter blijk te zijn :eek:
Over 3 maanden zal het 4 jaar zijn dat ik op dit forum zit.
Forum-moe is volgens mij een perceptie van elk individu.
Niet iedereen heeft nood aan zich elke dag uitdrukken op één of andere media.
Sommigen komen hier terecht in hun zoektocht naar informatie.
Eens ze die gevonden hebben verlaten ze in stilte de zaal. Dat is niet enkel op dit forum, dat is een algemene trend, al vele jaren op vele verschillende forums.
Je kan je daar aan storen, je kan het ook eens uitschreeuwen van frustratie, maar je kan er niks aan veranderen :)>

Als je vindt dat een bepaalde vraag al TE vaak werd gesteld dan kan je ofwel verder scrolen of die persoon aanraden om zelf eens te zoeken op het forum.
Je kan ook het antwoord geven. Mogelijkheden zat dus.
Wie welke keuzes maakt kiest daar zelf voor.

Voorlopig doe ik hier nog even verder. Ik zal wel zien wanneer ik het helemaal beu zal zijn :cool:
 

Hartenheer

Zware baard
Ik stel vast dat ik een 1-percenter blijk te zijn :eek:
Over 3 maanden zal het 4 jaar zijn dat ik op dit forum zit.
Forum-moe is volgens mij een perceptie van elk individu.
Niet iedereen heeft nood aan zich elke dag uitdrukken op één of andere media.
Sommigen komen hier terecht in hun zoektocht naar informatie.
Eens ze die gevonden hebben verlaten ze in stilte de zaal. Dat is niet enkel op dit forum, dat is een algemene trend, al vele jaren op vele verschillende forums.
Je kan je daar aan storen, je kan het ook eens uitschreeuwen van frustratie, maar je kan er niks aan veranderen :)>

Als je vindt dat een bepaalde vraag al TE vaak werd gesteld dan kan je ofwel verder scrolen of die persoon aanraden om zelf eens te zoeken op het forum.
Je kan ook het antwoord geven. Mogelijkheden zat dus.
Wie welke keuzes maakt kiest daar zelf voor.

Voorlopig doe ik hier nog even verder. Ik zal wel zien wanneer ik het helemaal beu zal zijn :cool:

Denk dat je nu twee berichten door elkaar haalt @Cowboy :D

Ik heb het niet over berichten die te vaak gesteld worden.
Mijn bericht gaat alleen over de percentages die ik heb ervaren.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik maakte eerder een woordspeling ;)
Zoek online maar eens wat een one percenter eigenlijk is ;)

AUX3k80.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, Cowboy the Outlaw, maar tevens de veteraan van het Baardforum.
Vier jaar: hulde!

image.jpeg

Na twee jaar ben ik er nu aan gewend, dat leden extreem enthousiast van start gaan, alle baard-informatie in een noodtempo geserveerd willen krijgen en na enige tijd in de vergetelheid verdwijnen.
Net als @Cowboy maak ik me er niet meer druk over. Leden komen en gaan en het Baardforum dendert door als een stoomlocomotief.
De blijvende Baardforummers reizen rustig en vastbesloten verder, omdat ze ervaring opbouwen en met de andere passagiers converseren en hierdoor een band krijgen. De passanten helpen we een stukje verder met de hoop, dat ze tevreden verder leven met hun baard, waarna ze afscheid van ons nemen.

image.jpeg
 

RCM

Baardaap
Wellicht kom je er pas achter, nadat je minimaal een jaar actief hebt deelgenomen aan dit forum (of welk forum dan ook). Ik stap dan ook uit deze trein, en stap dan bij jouw trein weer in @ProfessorMelchior. Ik reis rustig en vastbesloten weer verder, en maak mij niet meer druk ;). Mijn koffer zit vol met een hele hoop ervaring, deze ik zo nu en dan zal delen met de huidige en nieuwe leden. (Y)
 

istawa

Zware baard
Merk voor mijzelf dat ik het af en toe gewoon leuk vind om een aantal vragen/verhalen te lezen en soms een foto te plaatsen. Maar op een gegeven moment heb ik vaak genoeg gezegd dat een baard mooi is en dat je er af moet blijven en genieten.... . Misschien is dat idd wel forum moeheid. Wil niet zeggen dat als ik niet reageer op iets dat ik niet op het forum aanwezig ben

it aint over until the fat lady sings
 

Gunter

Baard
My 2 cents

Ik ben één van de minder actieve leden, die wel dagelijks even een kijkje neemt op het forum, maar zeker niet wekelijks reageert. Eerlijk gezegd, hoe leuk het ook is om welkom geheten te worden als je nieuw bent en je je voorstelt, ik heb dat niet in mij. En dat van dezelfde vragen stellen, herken ik ook. Eerlijk gezegd lees ik selectief, en laat ik de voorstel topics vaak voor wat het is. Ook de progressie topics ga ik pas een beetje interessant vinden als er wat te zien is, en er vaker gereageerd wordt.

Om wel duidelijk te laten merken dat ik de berichten waardeer die geplaatst worden, deze reactie. De moppentrommel en grappige plaatjes topic, het hoeden topic, de voortgang van een aantal machtige baarden en nog een paar andere topics, ik bekijk ze graag. En ik laat het niet vaak blijken, maar ik waardeer de berichten die jullie plaatsen. (Y)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Voor vele herkenbaar, de ene keer ben je "vaker" hier te vinden dan de andere keer.. De ene keer heb je "zin" om te reageren en de andere keer niet... De ene keer heb je "tijd" om te reageren en de andere keer niet...

Voor mij is het ook een komen en gaan, ik lees veel, maar reageer niet altijd overal op... waarom?
Niet altijd nodig, mijn neus hoeft niet overal in. Maar toch wel mooi om sommige gesprekken aan de zijlijn te volgen...

Ik zeg gewoon je ding doen.. En een komen en gaan is overal... Is het niet met de baard dan wel met klederdracht of zelfs met werk..
De ene keer is het komen en gaan, maar er blijven er altijd wel een paar achter... de oude rotten blijven over... de echte... dat zijn de mensen die het goed vinden en er tevreden mee zijn.... En ja je hebt altijd mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang zitten, en brutale mensen hebben de halve wereld.. maar of dit altijd goed is? Ach het moet tegenwoordig allemaal snel, sneller maar het liefst snelst... Nou... een baard groeien kost tijd...... en dat moet je willen.... (en kunnen)...
Nu meen ik ook dat er een uitspraak was: het koren van het kaf.... ja die ja!

Want eerlijk is eerlijk, je moet het eerst proberen voor je weet of het je ding is... Nou ik ben er nog steeds trots op en draag hem met eer en geweten....
en ja de ene dag is het een bad-beard-day en de andere dag is het 24uur-regel of zelf 48 uurs.. maar de bijna alle tijd.. dan ben ik blij met die harige-kin :)

Wat een geintje al niet te weeg heeft gebracht :)
 

Boudi

Baard
My 2 cents

Ik ben één van de minder actieve leden, die wel dagelijks even een kijkje neemt op het forum, maar zeker niet wekelijks reageert. Eerlijk gezegd, hoe leuk het ook is om welkom geheten te worden als je nieuw bent en je je voorstelt, ik heb dat niet in mij. En dat van dezelfde vragen stellen, herken ik ook. Eerlijk gezegd lees ik selectief, en laat ik de voorstel topics vaak voor wat het is. Ook de progressie topics ga ik pas een beetje interessant vinden als er wat te zien is, en er vaker gereageerd wordt.

Om wel duidelijk te laten merken dat ik de berichten waardeer die geplaatst worden, deze reactie. De moppentrommel en grappige plaatjes topic, het hoeden topic, de voortgang van een aantal machtige baarden en nog een paar andere topics, ik bekijk ze graag. En ik laat het niet vaak blijken, maar ik waardeer de berichten die jullie plaatsen. (Y)

Ik sluit me hier graag bij aan. Veel reageren zit niet in me, nergens. Wel lees ik veel op het forum en waardeer ik de input en vele berichten, tips en verhalen. Bedankt daarvoor... het geeft mijn baardreis vleugels :)>:)(Y)

Groet, Boudi
 

Peer

Baard
Ben zelf ook nog steeds een nieuweling op het forum.
Ik heb het juist heerlijk gevonden om avonden achter elkaar alle berichten en tips en tricks door te nemen, voordat ik überhaupt m’n eerste bericht plaatste.

Ben zelf iemand die niet altijd even actief zal zijn. De ene keer zeer actief en dan weer iets minder ;-)

Heb op een aantal topics de notificaties aanstaan. Waaronder “Post een foto van je favoriete baard”. Ben inmiddels verslaafd geraakt aan de foto’s van @Texman...

Groet,
Peter
 
Banner image
Top