erg droge huid, wat nu?

Kale666man

Baardaap
Net wat Glenn zei heb ik ook aleppo zeep,heb wel 5 euro betaald voor een blok maar waar iemand het over 89 cent had was hier niet te krijgen.
Ik vind het heerlijk,ik heb die zonder laurier en je baard en huid wordt er lekker zacht van.
 

Glenn

Baard
Die Aleppo zepen zie ik ook doorgaans rond de 5 Euro te koop staan.
Laatste blok Aleppo kocht ik bij de Tuinen voor een 5 tal Euro's en was een stuk zonder Laurier.
Toch verkies ik de stukken met Laurier omdat die naar mijn gevoel beter schuimen.
 

Texman

Koning Baard
Ik gebruik al jaren Dr. Bronner`s Magic Liquid Soap Peppermint voor het wassen van mijn baard.
Ik gebruik de variant Peppermint omdat deze heerlijk verkoelend is en een vloeibare zeep is.:):)

Dit is de meest populaire geur van Dr Bronner's. De pepermunt etherische olie tintelt het lichaam en verheldert de geest. Pepermuntolie is therapeutisch en heeft een milde stimulant en verhoogt de vitaliteit en helderheid.;)

Dr. Bronner's 100% biologische en Fairtrade zeep en verzorgingsproducten. De puur natuurlijke zeep van Dr. Bronner wordt met liefde gemaakt van volledig biologische en extra vierge olijfolie, kokosolie, jojoba-olie en hennepolie, met pure essentiële oliën. Deze plantaardige zeep reinigt effectief en niet-agressief en het geeft een heerlijk schuim dat de huid herstelt, verfrist en zijdezacht maakt. Dr. Bronner's zeep en verzorgingsproducten zijn dus geschikt voor mensen met een gevoelige huid, kinderen en baby's en mensen met een huidallergie.

Dr. Bronner's:
  • Is het best verkochte natuurlijke zeepmerk in de Verenigde Staten
  • heeft 150 jaar ervaring en traditie in natuurlijke zeep maken
  • wordt gemaakt van gecertificeerd biologisch en Fairtrade oliën
  • is 100% biologisch afbreekbaar en plantaardig
  • kent vele toepassingen: 18-in-1 zeep
  • bevat geen kunstmatige schuim-, verdikkings- en conserveringsmiddelen
  • 100% herbruikbare (PCR) verpakkingsmaterialen
IngrediëntenWater, Organic Coconut Oil*, Potassium Hydroxide**, Organic Palm Kernel Oil*, Organic Olive Oil*, Mentha Arvensis, Organic Hemp Oil, Organic Jojoba Oil, Mentha Piperita, Citric Acid, Tocopherol
*CERTIFIED FAIR TRADE INGREDIENTS
**None remains after saponifying oils into soap & glycerin.


Om zeep hard te maken wordt er gebruik gemaakt van een chemisch stof met de naam Potassium Hydroxide.
Kaliumhydroxide/Potassium Hydroxide. is een anorganische verbinding van kalium, met als brutoformule KOH. De stof komt voor als een witte hygroscopischevaste stof, die zeer corrosief is voor de huid en de ogen. De INCI-naam is Potassium Hydroxide.
Deze stof komt in vloeibare zeep niet voor (wel is de stof nodig bij de fabricage maar zit niet in het uiteindelijke product)

Als je problemen met je huid hebt raad ik aan om alleen vloeibare zeep te gebruiken.
En zeker geen chemische producten.
Dr. Bronner is verkrijgbaar bij https://www.biggreensmile.nl/produc...e-zeep-946ml/drbpep1l.aspx?productid=drbpep1l
Ik koop altijd de grootste fles van bijna een liter voor 25 euro en doe er een heel jaar mee. Per week is dat 48 eurocent.
Mocht je het product willen kopen neem dan eerst het kleinste flesje om het te proberen.

Succes


 

Kale666man

Baardaap
Nou das weer een duidelijke uitleg en voor de prijs als je het omrekent is het helemaal goedkoop.
Denk er wel is over na want die blokjes aleppo worden altijd zo smerig op den duur en ik heb net wel wat tips gelezen maar mede door je uitleg en wat het product nog meer doet neem ik dit weer in mijn volgende zeepkeuze zeker mee.
Het spreekt in ieder geval aan.(Y)
 

Texman

Koning Baard
Zit inderdaad wat in @Kale666man & @Texman ... weer een nadenker waard..
Ik merk idd dat ik het prettig vind zo min mogelijk van die "chemische zooi" te gebruiken en het wel natuurlijk wil houden indien mogelijk..
Kijk uitzonderingen daar gelaten en de prijs moet wel na gelang zijn.. maar eentje voor de list wellicht

Die "chemische zooi" geld niet alleen voor je baard. Chemische producten kunnen ook veel schade aan je lichaam aanrichten.:eek::eek:.
De effecten hiervan zijn vaak pas op de lange termijn zichtbaar:(. Wees dus voorzichtig en kijk altijd goed wat er op een verpakking vermeld staat.
Texman:)>
 
Ik had onlangs een droge elleboog .
Is natuurlijk een totaal ander plekje op het lichaam maar... Ik gebruikte toen telkens als ik douchte of in bad ging een scrub. en achteraf nivea of jojoba olie... een week later had ik terug zachte ellebogen.
Dus ik zou zeggen jojaba olie, is zoiezo niet slecht voor de baard.
 

Texman

Koning Baard
Dus ik zou zeggen jojaba olie, is zoiezo niet slecht voor de baard.
Ha Rob,
Jojobaolie, mits van goede kwaliteit, is niet echt slecht voor je baard.:)
Maar omdat het nogal vet is kan je beter een baardolie kiezen waar verschillende oliesoorten in zitten waaronder jojobaolie.
Deze laten zich beter in masseren en hebben vaak ook een lekkere geur.
Op het forum is veel informatie te vinden m.b.t. gebruik van en ervaring met baardolie.
Succes. Texman:)>
 
Ha Rob,
Jojobaolie, mits van goede kwaliteit, is niet echt slecht voor je baard.:)
Maar omdat het nogal vet is kan je beter een baardolie kiezen waar verschillende oliesoorten in zitten waaronder jojobaolie.
Deze laten zich beter in masseren en hebben vaak ook een lekkere geur.
Op het forum is veel informatie te vinden m.b.t. gebruik van en ervaring met baardolie.
Succes. Texman:)>
Zelf gebruik ik dan ook baardolie en /of balsem voor de mijne. ;)...
Maar ik heb geen last van droge huid onder mijn baard.
Er zit inderdaad al jojobaolie in baardolie, dus je hebt volkomen gelijk.

Ik zie dat deze topic al langere tijd erop staat, dus ik hoop dat de man in kwestie inmiddels van zijn probleem geholpen is.
 
Banner image
Top