Eerste keer laten groeien

VinK

Baard
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zou graag wat tips en tricks leren om mijn baard te laten groeien. Als jullie eventueel een style kennen die goed bij mij zou passen, laat maar weten!

Mijn baard zoals op de foto is ongeveer 3 weken oud.

Alvast bedankt voor jullie kennis.
 

Bijlagen

  • IMG-20211205-WA0014.jpg
    IMG-20211205-WA0014.jpg
    283,5 KB · Weergaven: 224
  • IMG-20211205-WA0015.jpg
    IMG-20211205-WA0015.jpg
    347,6 KB · Weergaven: 230
  • IMG-20211205-WA0017.jpg
    IMG-20211205-WA0017.jpg
    402,3 KB · Weergaven: 222
  • IMG-20211205-WA0016.jpg
    IMG-20211205-WA0016.jpg
    290,1 KB · Weergaven: 207

berendgr

Volle Baard
Welkom op dit forum @VinK .
Dat ziet er goed uit na pas 3 weken .
Ik heb maar 1 tip ,voor het laten groeien van je baard , dat is geduld hebben en niet aankomen met scherpe voorwerpen .
Veel succes maar dat gaat zeker lukken zo te zien .
 

Mischa

Baard
Dat ziet er veelbelovend uit! Ik ben zelf ook nieuw, maar het advies wat ik keer op keer gekregen heb, en wat natuurlijk waar is, is inderdaad om niet te trimmen of te knippen maar gewoon zijn gang laten gaan. Nu mijn baard wat langer is vind ik het fijn om baard olie te gebruiken en hem een paar keer per dag te kammen.
 

Texman

Koning Baard
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de natuur z'n gang laten gaan en zien wat er van komt. Baardolie heb ik ondertussen aangeschaft.

Ik hou jullie op de hoogte!

Ha @VinK welkom op ons leuke forum.
Je hebt een goeie baardgroei waardoor je heel veel mogelijkheden hebt qua model en stijl (Y)(Y)(Y).
Het belangrijkste dat je je baard flink laat uitgroeien om te kijken hoe hij zich ontwikkelt.
Ondertussen mag je wel de lijnen van de baard strak houden zodat het niet al te slordig wordt.
Je houd het daardoor langer vol en het scheelt een hoop commentaar.
Op je foto heb ik aangegeven wat ik bedoel met de strakke lijnen.
Succes en hou ons op de hoogte :).
Texman :)>
Image1.jpg
 

VinK

Baard
Ha @VinK welkom op ons leuke forum.
Je hebt een goeie baardgroei waardoor je heel veel mogelijkheden hebt qua model en stijl (Y)(Y)(Y).
Het belangrijkste dat je je baard flink laat uitgroeien om te kijken hoe hij zich ontwikkelt.
Ondertussen mag je wel de lijnen van de baard strak houden zodat het niet al te slordig wordt.
Je houd het daardoor langer vol en het scheelt een hoop commentaar.
Op je foto heb ik aangegeven wat ik bedoel met de strakke lijnen.
Succes en hou ons op de hoogte :).
Texman :)>
Bekijk bijlage 20522
Super, heel erg bedankt voor de duidelijke foto's met uitleg Texman. Ik ben heel erg benieuwd naar deze baardreis en ik heb er zin in.

Ik hou jullie op de hoogte.
 

VinK

Baard
Ik heb ondertussen de lijnen proberen te zetten, niet slecht gegaan al zeg ik het zelf.

De jeuk is ook veel verminderd door de baardolie.

Ik vroeg me af of jullie in de zomer soms last hebben van de baard ivm de warmte?

Nogmaals bedankt voor de hulp :)>
 

Bijlagen

  • IMG-20211208-WA0005.jpg
    IMG-20211208-WA0005.jpg
    340,3 KB · Weergaven: 134
  • IMG-20211208-WA0006.jpg
    IMG-20211208-WA0006.jpg
    310,4 KB · Weergaven: 133
  • IMG-20211208-WA0007.jpg
    IMG-20211208-WA0007.jpg
    335,2 KB · Weergaven: 128

istawa

Zware baard
Je zou het tegendeel verwachten maar in de zomer eigenlijk nooit last van de hitte. Doe er wel vaak een elastiekje in zodat het wat luchtiger aanvoelt. Maar dat zit in de lengte. Ziet er goed uit je baardgroei.
Beard on op naar de zomer

IT ain't over until the fat lady sings
 

Texman

Koning Baard
Ik heb ondertussen de lijnen proberen te zetten, niet slecht gegaan al zeg ik het zelf.

De jeuk is ook veel verminderd door de baardolie.

Ik vroeg me af of jullie in de zomer soms last hebben van de baard ivm de warmte?

Nogmaals bedankt voor de hulp :)>
Je hebt de lijnen heel goed gedaan ziet er nu heel goed uit (Y)(Y)(Y).
In zomer ook bij heel heet weer heb ik geen last van de warmte :cool:.
 

VinK

Baard
Hallo baardmannen,

Vandaag zit ik ongeveer een maand in de baardreis ik wou nog eens een update geven. Ik ben in het algemeen tevreden over de vooruitgang. Ik heb aan een kant van mijn wang nog wat "lege" plekjes vind ik. Ik laat het gewoon groeien en we zien wat er gebeurt.

Voor de rest wil ik nog zeggen dat ik dagelijks op dit forum alle mooie verhalen lees en heel veel informatie heb gevonden. Voor mij is dit forum echt een motivatie en ik heb er een nieuwe hobby bij, namelijk een baard groeien :D:)>.

Ik gebruik tot nu toe alleen nog baardolie (niet zo goed merk heb ik hier al gelezen) dus voor kerst krijg ik nieuwe baardolie van de kerstman alsook baardbalsem en baardshampoo van bear family.

Tot snel weer en beard on :)>
 

Bijlagen

  • IMG_20211216_145250408.jpg
    IMG_20211216_145250408.jpg
    1.022,2 KB · Weergaven: 113
  • IMG_20211216_145309311.jpg
    IMG_20211216_145309311.jpg
    1 MB · Weergaven: 119
  • IMG_20211216_145300649.jpg
    IMG_20211216_145300649.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 114

Texman

Koning Baard
Ha @VinK,
Voor een maand vind ik het resultaat heel erg goed (Y)(Y)(Y).
De meeste mannen hebben hier echt veel meer tijd voor nodig.
Ik benieuwd wat je van de baardspullen vind die je voor de kerst gaat krijgen.
Groet Texman :)>
 

tijn

Zware baard
Hallo baardmannen,

Vandaag zit ik ongeveer een maand in de baardreis ik wou nog eens een update geven. Ik ben in het algemeen tevreden over de vooruitgang. Ik heb aan een kant van mijn wang nog wat "lege" plekjes vind ik. Ik laat het gewoon groeien en we zien wat er gebeurt.

Voor de rest wil ik nog zeggen dat ik dagelijks op dit forum alle mooie verhalen lees en heel veel informatie heb gevonden. Voor mij is dit forum echt een motivatie en ik heb er een nieuwe hobby bij, namelijk een baard groeien :D:)>.

Ik gebruik tot nu toe alleen nog baardolie (niet zo goed merk heb ik hier al gelezen) dus voor kerst krijg ik nieuwe baardolie van de kerstman alsook baardbalsem en baardshampoo van bear family.

Tot snel weer en beard on :)>
1 maand?????? Echt????? Wow. Ziet er geweldig uit. Alvast veel plezier toegewensd met je baardspullen. En ga lekker door met je nieuwe hobby;):)
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ha VinK, geweldig resultaat tot nu toe! Je hebt de aanleg voor een prachtige volle baard. Met wat geduld en een niet te kritische instelling kune je een prachtig resultaat bereiken! Succes met je baardreis :)>(Y)
 

VinK

Baard
Ha VinK, geweldig resultaat tot nu toe! Je hebt de aanleg voor een prachtige volle baard. Met wat geduld en een niet te kritische instelling kune je een prachtig resultaat bereiken! Succes met je baardreis :)>(Y)
@Rothbeard62 Bedankt voor de mooie woorden! Ik ben zeker al blij met het resultaat en de complimenten hier op het forum helpen zeker om meer geduld te hebben ;)
 
Banner image
Top