Eerste keer laten groeien

VinK

Baard
Mijn baard is inmiddels een jaartje 3/4 korter. Recent wel weer besloten om voor meer lengte en volume te gaan. Dus ga er weer voor!
Maar bedankt voor het compliment. Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.

Baardolie..
Holy Santa & Satan s Bluff van Dutchbeards, meerdere van Azbane, Proraso, Mr Beard enzv.
Ik heb best wat geprobeerd en bijna alles vind ik lekker. Ik moet zeggen dat ik van alles probeer, alleen onthouden wat ik nu echt lekker vind doe ik niet. Maar zoals ik al aangaf; vind veel lekker ruiken! De 'grooming tonic' van Reusel is er een die ik altijd wel gebruik. Gebruik het vaak in de avond; douchen, pyamatje aan :Den met de kam en tonic op de bank. Wereldspul!
Ik ben erg benieuwd hoe je baard er nu uitziet inderdaad!

Zoals je het beschrijft klinkt het te goed om over te twijfelen, bedankt voor de info
[DOUBLEPOST=1642269554][/DOUBLEPOST]
Dat groeit snel en ziet er heel goed uit.
Heel erg bedankt @Giant ;)
 

Pascal1

Stoppelbaard
Hallo baardmannen,

Vandaag alweer 2 maanden mijn baard laten staan en we gaan nog verder.

De laatste 2 weken heb ik het gevoel dat het iets minder snel groeit of dat je iets minder verschil ziet. Ik denk dat dit komt omdat de haren op mijn kaak niet naar beneden gaan hangen maar ze gaan eerder mee in de haren van mijn hals. Is dit normaal en gaan ze naar verloop van tijd vanzelf hangen?

Mijn halslijn is ook moeilijk om recht te krijgen omdat er veel krul in zit, een kruin denk ik. Ik laat het voorlopig gewoon zo totdat ik ooit eens een barbier ga bezoeken.

In ieder geval gaan we gewoon door en ervan genieten want ik besef ook wel dat het in de toekomst een mooie baard kan worden :p

Beard on allemaal en tot snel ! :)>;)

Zo je gaat lekker man, mooie kleur ook:)>(Y)
 

Macx

Baardaap
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zou graag wat tips en tricks leren om mijn baard te laten groeien. Als jullie eventueel een style kennen die goed bij mij zou passen, laat maar weten!

Mijn baard zoals op de foto is ongeveer 3 weken oud.

Alvast bedankt voor jullie kennis.
WoW, wat een mooie baardgroei zeg! zo lekker dicht en mooie kleur ook. Zier er goed mijnheer Vink.
[DOUBLEPOST=1642362065][/DOUBLEPOST]
Ik heb ondertussen de lijnen proberen te zetten, niet slecht gegaan al zeg ik het zelf.

De jeuk is ook veel verminderd door de baardolie.

Ik vroeg me af of jullie in de zomer soms last hebben van de baard ivm de warmte?

Nogmaals bedankt voor de hulp :)>

Ik zou het onder nog iets lager houden, voor de rest ziet het er héél goed uit.
[DOUBLEPOST=1642362507][/DOUBLEPOST]
Hallo baardmannen,

Vandaag zit ik ongeveer een maand in de baardreis ik wou nog eens een update geven. Ik ben in het algemeen tevreden over de vooruitgang. Ik heb aan een kant van mijn wang nog wat "lege" plekjes vind ik. Ik laat het gewoon groeien en we zien wat er gebeurt.

Voor de rest wil ik nog zeggen dat ik dagelijks op dit forum alle mooie verhalen lees en heel veel informatie heb gevonden. Voor mij is dit forum echt een motivatie en ik heb er een nieuwe hobby bij, namelijk een baard groeien :D:)>.

Ik gebruik tot nu toe alleen nog baardolie (niet zo goed merk heb ik hier al gelezen) dus voor kerst krijg ik nieuwe baardolie van de kerstman alsook baardbalsem en baardshampoo van bear family.

Tot snel weer en beard on :)>

Kijk hier is de hals iets lager dan op de vorige update, nu ziet het er beter uit, ik kan wel zeggen, je hebt al een prachtige baard ook voor de wangen zie ik geen enkele minpuntje. Alles ziet er gewoon heel goed uit en ook de kleur is heel mooi. Je bent een gezegend mens met zo'n mooie bedekking.
[DOUBLEPOST=1642362974][/DOUBLEPOST]
Hallo baardbroeders,

Bij deze nog eens een update. Ondertussen ongeveer een maand en iets minder dan 2 weken ver. Voorlopig heb ik alleen nog maar positieve commentaar gehoord waar ik heel blij mee ben.

Zelf vind ik het steeds moeilijker om de baard er verzorgd te laten uitzien. Nu de lengte toeneemt zijn er steeds meer haren die alle kanten op gaan. Ik weet wel dat ik geduld moet hebben. Mijn baard haren zijn heel dik en stroef. Als ik met de kam tegen de haren in ga dan blijven ze gewoon recht staan (zie eerste 2 foto's). Hadden jullie dit ook? De haren onder mijn kin leven helemaal een eigen leven, ik denk dat ik daar een kruin heb.

Ik heb nu baardolie, baardwax en baardshampoo van mr bear family. De wax doet heel weinig voor de haren die niet mee willen werken voor mijn gevoel. Misschien dat dit verbetert als de lengte toeneemt. De shampoo werkt wel goed, ik voel mijn huid trillen als ik het even op m'n baard laat zitten en het voelt lekker schoon.

Ik doe eerst de shampoo en droog dan met een handdoek de baard. Daarna de olie en even met een kam erdoor. Daarna gewoon met de hand de wax erin.

Al bij al ben ik nog steeds zeer tevreden en blijf ik doorgaan!



Tot ziens baardbroeders en nog een fijne feestdagen toegewenst! :)>:)>(Y)

OH ja al laatste foto nog eentje van een week geleden, daar is goed op te zien hoe mijn snor van nature de vorm van @Giant wil aannemen. Na een tijdje springen ze steeds omhoog :D:p
Bekijk bijlage 20642 Bekijk bijlage 20643 Bekijk bijlage 20644 Bekijk bijlage 20645 Bekijk bijlage 20646 Bekijk bijlage 20647
Bekijk bijlage 20648


Ik heb nog niet eerder zo'n mooie dichte baardgroei gezien op het forum, fantastisch gewoon, en die slag daaronder in is prachtig man, dit heeft niet iedereen.Zou je moeten koesteren.
[DOUBLEPOST=1642363968][/DOUBLEPOST]
Hallo baardmannen,

Vandaag alweer 2 maanden mijn baard laten staan en we gaan nog verder.

De laatste 2 weken heb ik het gevoel dat het iets minder snel groeit of dat je iets minder verschil ziet. Ik denk dat dit komt omdat de haren op mijn kaak niet naar beneden gaan hangen maar ze gaan eerder mee in de haren van mijn hals. Is dit normaal en gaan ze naar verloop van tijd vanzelf hangen?

Mijn halslijn is ook moeilijk om recht te krijgen omdat er veel krul in zit, een kruin denk ik. Ik laat het voorlopig gewoon zo totdat ik ooit eens een barbier ga bezoeken.

In ieder geval gaan we gewoon door en ervan genieten want ik besef ook wel dat het in de toekomst een mooie baard kan worden :p

Beard on allemaal en tot snel ! :)>;)


Dit is gewoon een heel mooie baard en ik zou de snorharen gewoon lekker die kant op laten gaan waar ze willen gaan en ik zie dat ze de neiging hebben om horizontaal te gaan, dat zou prachtig zijn, dan krijg je zo'n mooie snor die er echt uit springt.
 

VinK

Baard
WoW, wat een mooie baardgroei zeg! zo lekker dicht en mooie kleur ook. Zier er goed mijnheer Vink.
[DOUBLEPOST=1642362065][/DOUBLEPOST]

Ik zou het onder nog iets lager houden, voor de rest ziet het er héél goed uit.
[DOUBLEPOST=1642362507][/DOUBLEPOST]

Kijk hier is de hals iets lager dan op de vorige update, nu ziet het er beter uit, ik kan wel zeggen, je hebt al een prachtige baard ook voor de wangen zie ik geen enkele minpuntje. Alles ziet er gewoon heel goed uit en ook de kleur is heel mooi. Je bent een gezegend mens met zo'n mooie bedekking.
[DOUBLEPOST=1642362974][/DOUBLEPOST]


Ik heb nog niet eerder zo'n mooie dichte baardgroei gezien op het forum, fantastisch gewoon, en die slag daaronder in is prachtig man, dit heeft niet iedereen.Zou je moeten koesteren.
[DOUBLEPOST=1642363968][/DOUBLEPOST]


Dit is gewoon een heel mooie baard en ik zou de snorharen gewoon lekker die kant op laten gaan waar ze willen gaan en ik zie dat ze de neiging hebben om horizontaal te gaan, dat zou prachtig zijn, dan krijg je zo'n mooie snor die er echt uit springt.
Heel erg bedankt voor de mooie complimenten @Macx !! Het is heel aanstekelijk om te zien hoe enthousiast je bent en het is leuk om te zien hoe actief je bent op het forum. Ga zo door (Y):)>
 

Macx

Baardaap
Heel erg bedankt voor de mooie complimenten @Macx !! Het is heel aanstekelijk om te zien hoe enthousiast je bent en het is leuk om te zien hoe actief je bent op het forum. Ga zo door (Y):)>

Ik ben nu met die lockdown het slachtoffer geworden voor de zoveelste keer, en hierdoor heb ik wat meer tijd dan in normale omstandigheden, vandaar dat ik wat meer op het forum zit dan normaal zou zijn, het geeft me ook de sterkte die ik zeker ook nodig heb om zonder twijfel door te gaan. Ik moet ook die drie maanden door zoals iedereen die een mooie baard wilt dragen. Ik hoop dat het iets wordt.

Wat betreft mijn reacties op je baard, die zijn welgemeend en alles wat ik schrijf daar sta ik achter met 100%, ik kan zelf ook allerlei soorten kritiek goed verdragen en ga er al snel vanuit dat een ander dat ook kan. Jou baard is precies zoals ik dat in mijn reacties heb aangegeven. Een zeer prachtige baard met een heel mooie krul onderin. Die moet je echt koesteren, daar zouden de dames niet vanaf kunnen blijven als ze het zien.

Wat ik nu aan het doen ben op het forum is het lezen van de ervaringen van mensen die een poging doen om een baard te laten groeien, ik zie ook dat dat wel wat oudere post is maar dat komt omdat die mensen abrupt stoppen zonder ons verder iets te laten weten, dat vind ik niet leuk en laat dat op een nette manier weten door toch nog een berichtje te zetten op hun topic. Ik weet ook wel dat het geen zin heeft maar dat is toch wel iets dwangmatigs van mij waar ik moeilijk tegenstand aan kan bieden. We willen toch het eindresultaat zien, of het nou gelukt is of niet, dat maakt niet uit, maar een baardreis heeft een begin maar er komt ook een eindpunt en hoe die is uitgevallen maakt het juist erg leuk om te lezen en dan moet je niet als reiziger zonder iets te laten weten zomaar uitstappen zonder dat we weten wat er is gebeurd. Is maar een mening, maar ik vind dat.
 

Macx

Baardaap
Ik ben nu met die lockdown het slachtoffer geworden voor de zoveelste keer, en hierdoor heb ik wat meer tijd dan in normale omstandigheden, vandaar dat ik wat meer op het forum zit dan normaal zou zijn, het geeft me ook de sterkte die ik zeker ook nodig heb om zonder twijfel door te gaan. Ik moet ook die drie maanden door zoals iedereen die een mooie baard wilt dragen. Ik hoop dat het iets wordt.

Wat betreft mijn reacties op je baard, die zijn welgemeend en alles wat ik schrijf daar sta ik achter met 100%, ik kan zelf ook allerlei soorten kritiek goed verdragen en ga er al snel vanuit dat een ander dat ook kan. Jou baard is precies zoals ik dat in mijn reacties heb aangegeven. Een zeer prachtige baard met een heel mooie krul onderin. Die moet je echt koesteren, daar zouden de dames niet vanaf kunnen blijven als ze het zien.

Wat ik nu aan het doen ben op het forum is het lezen van de ervaringen van mensen die een poging doen om een baard te laten groeien, ik zie ook dat dat wel wat oudere post is maar dat komt omdat die mensen abrupt stoppen zonder ons verder iets te laten weten, dat vind ik niet leuk en laat dat op een nette manier weten door toch nog een berichtje te zetten op hun topic. Ik weet ook wel dat het geen zin heeft maar dat is toch wel iets dwangmatigs van mij waar ik moeilijk tegenstand aan kan bieden. We willen toch het eindresultaat zien, of het nou gelukt is of niet, dat maakt niet uit, maar een baardreis heeft een begin maar er komt ook een eindpunt en hoe die is uitgevallen maakt het juist erg leuk om te lezen en dan moet je niet als reiziger zonder iets te laten weten zomaar uitstappen zonder dat we weten wat er is gebeurd. Is maar een mening, maar ik vind dat.
Verder vind ik je reactie op mijn reacties fijn om te horen. Op dit moment staat mijn baard ontwikkeling voor mij op nummer 1, dus is het logisch dat ik zowat elke dag op het forum aanwezig ben. Ook om aan iedereen hier op het forum mijn baard ontwikkeling te tonen, zodat men daar weer op kan reageren. Juist die reacties zijn ook leuk om te lezen, mag ook best wel kritische reacties zijn hoor, daar ben ik niet bang voor als het maar eerlijk gemeend is dan kan ik daar iets mee.
 

Macx

Baardaap
Ik had per ongeluk op jouw topic m'n foto's geupload. Ik heb ze er weer snel afgehaald.
 

Bijlagen

  • snor in model krijgen1.jpg
    snor in model krijgen1.jpg
    468,2 KB · Weergaven: 28
  • snor in model krijgen.jpg
    snor in model krijgen.jpg
    485,1 KB · Weergaven: 28
  • snor in model krijgen2.jpg
    snor in model krijgen2.jpg
    550,2 KB · Weergaven: 27
  • 20220118_144239.jpg
    20220118_144239.jpg
    455,1 KB · Weergaven: 28
  • 20220118_163345.jpg
    20220118_163345.jpg
    520,6 KB · Weergaven: 28
  • 20220118_163348.jpg
    20220118_163348.jpg
    535,4 KB · Weergaven: 28
  • 20220118_162925.jpg
    20220118_162925.jpg
    466,8 KB · Weergaven: 28
  • 20220118_163531.jpg
    20220118_163531.jpg
    468 KB · Weergaven: 28
  • avatar.jpg
    avatar.jpg
    507,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Een mooie snorborstel heb je!
Je baard ziet er prima uit!
Aan de borstel ligt het niet, is een prima borstel, nu nog een mooie snor. Ik dacht al wel dat het redelijk goed ging maar een bevestiging van een expert is zo nu en dan nodig.
Bedankt voor je reactie Giant.
 

VinK

Baard
Ik had per ongeluk op jouw topic m'n foto's geupload. Ik heb ze er weer snel afgehaald.
Je foto's staan er nog steeds, ik zie dat je nu zelfs mijn post al in pikt. Nee hoor grapje :p jouw mooie baard is altijd welkom. Je bent goed bezig en je baard en vooral snor groeien echt heel snel vind ik. Ik ga morgen ook eens een nieuwe tandenborstel zoeken en hetzelfde proberen ;)
 

Macx

Baardaap
Je foto's staan er nog steeds, ik zie dat je nu zelfs mijn post al in pikt. Nee hoor grapje :p jouw mooie baard is altijd welkom. Je bent goed bezig en je baard en vooral snor groeien echt heel snel vind ik. Ik ga morgen ook eens een nieuwe tandenborstel zoeken en hetzelfde proberen ;)
Leuk om te lezen en bedankt voor je leuke reactie en fijn dat je er niet te zwaar aantilt dat ik per ongeluk op je topic mijn foto's had geupload. Ik heb geprobeert om ze eraf te halen en dat ging ook wel behalve die miniatuur foto's bleven erop staan, daar kon ik niets aan veranderen.
Ja de snor wil wel en wat ook wel aardig is dat er toch wat blonde haartjes tussen zitten, ik ben benieuwd hoe die verder zal ontwikkelen.
[DOUBLEPOST=1642537075][/DOUBLEPOST]
Een mooie snorborstel heb je!
Je baard ziet er prima uit!
Dank je hartelijk voor je reactie.
 

VinK

Baard
Leuk om te lezen en bedankt voor je leuke reactie en fijn dat je er niet te zwaar aantilt dat ik per ongeluk op je topic mijn foto's had geupload. Ik heb geprobeert om ze eraf te halen en dat ging ook wel behalve die miniatuur foto's bleven erop staan, daar kon ik niets aan veranderen.
Ja de snor wil wel en wat ook wel aardig is dat er toch wat blonde haartjes tussen zitten, ik ben benieuwd hoe die verder zal ontwikkelen.
[DOUBLEPOST=1642537075][/DOUBLEPOST]
Dank je hartelijk voor je reactie.
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte (Y)
 

VinK

Baard
Hey allemaal,

Nu ongeveer 2 maanden + 2 weken bezig. Het gaat voorlopig goed. Ik moet wel zeggen dat ik het echt moeilijk vind om de baard onder controle te houden door de vele krullen en de dikke haren. Daarom ga ik over 2 weken voor de eerste keer naar de barbier, kijken wat die erover te zeggen heeft. Van de lengte ga ik nog niks laten afhalen, daar ga ik heel duidelijk over zijn. Iemand al ervaring met deze barbershop
https://www.bruutbarbershop.nl/ ?

Ik vond ook dat ik te lang bezig was voor de spiegel maar de baard wou ik niet inkorten dus ik heb dan maar voor mijn hoofdhaar gekozen :D.

Al bij al gaat het goed. Tot snel weer baardbroeders :)>;)IMG_20220128_121332845_HDR.jpg IMG_20220128_121602206.jpg IMG_20220128_121614109.jpg IMG_20220128_121640105.jpg
 
Laatst bewerkt:

Knulletje

Zware baard
Dikke baard man! Goed dat je er niets vanaf gehaald hebt. Met een baard sta je misschien net zo veel voor de spiegel als de gemiddelde vrouw ;). Ik herken wat je zegt. De baard doet z'n eigen ding en past zich helaas niet makkelijk aan aan hetgeen jij wilt. Gelukkig hebben we dwangmiddelen maar het vraagt wel wat van je. Draag 'm met trots (Y)
 

VinK

Baard
Dikke baard man! Goed dat je er niets vanaf gehaald hebt. Met een baard sta je misschien net zo veel voor de spiegel als de gemiddelde vrouw ;). Ik herken wat je zegt. De baard doet z'n eigen ding en past zich helaas niet makkelijk aan aan hetgeen jij wilt. Gelukkig hebben we dwangmiddelen maar het vraagt wel wat van je. Draag 'm met trots (Y)
Bedankt @Knulletje . Het is gewoon ook nog een beetje oefenen en experimenten ;)
 

Macx

Baardaap
Nou zeg, prachtige baard man! en dat al na 11 weken, ongelooflijk. Het ziet er ontzettend mooi en vol uit ook de kleur is heel mooi, het is voortaan mijnheer VinK zou ik zeggen. Het ziet er uit of je zo van de barbier komt, wat wil je daar nu gaan doen mijnheer VinK? halslijn en bovenlijn zien er goed uit zover ik dat kan beoordelen.
Ik zou nog ff wachten met de barbier. Ik heb ff gekeken op de site van bruut barbershop en op de foto's zie ik wel dat ze al aardig wat tattoos hebben dus dat zou wel een indicatie kunnen zijn dat ze zich echt een barbier voelen en weten waar ze mee bezig zijn, Ik zou er wel heen gaan als ik daar in de buurt zou wonen.
Je kunt ze ook van tevoren meedelen dat je op baardforum zit en dat hij dus goed moet luisteren wat je wilt want anders wordt dat ook vermeldt op baardforum als je daar je ervaring schrijft over bruut barbershop,
 
Laatst bewerkt:

VinK

Baard
Haha bedankt mijnheer Max :D heel grappig want mijn oudste zoontje van 3 noemt me nu ook soms mijnheer :p. Ik zou graag naar de barbier gaan voor m'n halslijn, ik weet echt niet wat ik er mee moet doen. Heel veel krullen. Op de foto kan je het niet een beetje zien maar is niet heel duidelijk.

En ook voor de ervaring, daarna ga ik alles zelf proberen bij te houden. IMG_20220128_145526976.jpg
 
Banner image
Top