Eerste echte poging

En toen was het even stil rond mijn persoontje.

Ik kreeg onverwacht bezoek van "de man met de hamer" . Ik had er geen rekening mee gehouden dat het zo onaangekondigd mis kon gaan. Het ging best goed na anderhalf jaar diep in de shit zitten. Kreeg weer wat energie , de baard groeide lekker en het leek alsof alles weer op zijn plek ging vallen.
Oh nee , toch niet moet de depressie gedacht hébben. En hup terug in de spreekwoordelijke put.
Gelukkig kan ik zeggen dat ik weer aan het klimmen ben en de bodem al bijna uit het zicht is. Natuurlijk zijn hier en daar nog hobbels op de terugweg maar die gaan we ook weer nemen .

De baard heeft het niet gered in de put.
Maar zijn opvolger 2.0 is al weer aan het groeien voor een dag of 10.
Zal als het wat langer is een update met foto plaatsen.
Ave scrotum
 

Joep

Zware baard
Dat is balen zeg voor jou. Waardeloos is dat een depressie. Ik wens je heel veel sterkte met je herstel. Ik heb iemand gekend (die was al heel oud) en die zij bij vanalles altijd "gewoon blijven ademen" en daar zit veel waarheid in. Hoe naar het op een bepaald moment ook kan zijn, er komen altijd weer betere tijden. Ik hoop voor je dat je het ergste nu weer gehad hebt.

Die baard is bijzaak. Je kan er heel veel plezier aan beleven, maar het kan ook een belasting zijn. In dat geval zou je er beter aan doen om even niet te baarden. Je kan er natuurlijk ook wel veel plezier aan beleven. Hoe dan ook maak jezelf niet gek. Als je er (weer) aan toe bent dan wens ik je heel veel plezier aan baardreis 2.0. Ik ben zelf sinds de zomer ook met baard 2.0 bezig en hoewel ik er veel spijt van heb dat ik hem eraf heb gehaald beleef ik er nu toch veel plezier aan, het lijkt een tweede keer minder spanning te geven. Succes :)> (Y)
 
He Joep, klopt helemaal. Natuurlijk heb ik spijt dat je na 5 maanden je baard eraf gehaald had. Maar goed , terugdraaien gaat niet meer. Nu het weer wat rustiger is erger ik me niet meer aan kleine dingen zoals haartjes die een eigen wil hebben. Gewoon opnieuw beginnen met groeien en nu ook weten wat er komt. En de spullen hébben we nog in huis dus dat scheelt ook weer. En bijkomende voordelen zijn dat je weer doelen kan stellen die haalbaar zijn.
B.v minimaal 3 maanden niet scheren en kijken hoe jouw baard zich gaat ontwikkelen. Zo staan we er nu in.

Ben benieuwd hoe jouw 2de reis gaat dus zal je in deze groep aandachtig volgen. En als je nog tips en tricks hebt, weet je me te vinden.
Beard on !
 
Ha @Firstbeard ,
Het is jammer van je baard maar ik weer wat een depressie met je doet.
Ik hoop dat je weer snel herstelt maar leg niet te veel druk op je zelf want dat werkt averechts ;).
Heel veel sterkte,
Texman :)>

Dank je, denk ook dat je daar een punt hebt.
Vanwege de duur van de depressie en eventueel inkomens en baanverlies deed ik er alles aan om beter te worden. Ondanks het geven van 150% zit het er nog steeds. Het heeft tijd nodig en gaat nu eenmaal niet weg wanneer je het wilt merk ik nu.
Het gaat pas minder worden wanneer het de tijd daar voor is.
Dan is een baard groeien een welkome afleiding en uitdaging.
Een baard is zoveel meer dan een statement, modegril , masker om je te verbergen of noem maar op. Het is wie je bent op dat moment.
Met al je plussen en minnen.
 

Skaggy

Volle Baard
En toen was het even stil rond mijn persoontje.

Ik kreeg onverwacht bezoek van "de man met de hamer" . Ik had er geen rekening mee gehouden dat het zo onaangekondigd mis kon gaan. Het ging best goed na anderhalf jaar diep in de shit zitten. Kreeg weer wat energie , de baard groeide lekker en het leek alsof alles weer op zijn plek ging vallen.
Oh nee , toch niet moet de depressie gedacht hébben. En hup terug in de spreekwoordelijke put.
Gelukkig kan ik zeggen dat ik weer aan het klimmen ben en de bodem al bijna uit het zicht is. Natuurlijk zijn hier en daar nog hobbels op de terugweg maar die gaan we ook weer nemen .

De baard heeft het niet gered in de put.
Maar zijn opvolger 2.0 is al weer aan het groeien voor een dag of 10.
Zal als het wat langer is een update met foto plaatsen.
Ave scrotum

Ha Arjan, lees nu pas jouw bericht van alweer een maand geleden. Fijn dat je de stijgende lijn weer te pakken hebt en ik hoop dat je ondertussen de nodige extra hoogtemeters hebt mogen maken. Good goan! (Y):)>
 
Ha Arjan, lees nu pas jouw bericht van alweer een maand geleden. Fijn dat je de stijgende lijn weer te pakken hebt en ik hoop dat je ondertussen de nodige extra hoogtemeters hebt mogen maken. Good goan! (Y):)>

Dank Skaggy, dat waardeer ik(Y)

Zit nu op 6 weken groei, probeer deze week even een foto update te plaatsen.
Voordeel is dat een 2de baardreis in mijn beleving makkelijker gaat. Je weet wat er komt en het lijkt ook dat het sneller gaat als de eerste baardreis.
En met alle spullen in huis wordt hij lekker vertroeteld.
En door de baardreis wordt je aandacht ook weer afgeleid. Dat is een belangrijke tip zei een hulpverlener tegen mij.
Gezond leven, genoeg slaap en afleiding , veel afleiding. Dus dan is dit forum een welkome afleiding qua tips en leesvoer.(Y)
Het zou toch wat zijn als het beste medicijn tegen een depressie het nemen van een baard zou zijn.;)
Voorlopig gaat het de goede kant op , zowel in het hoofd als met de baard:)>

Free your mind, let's grow a beard:)>
 

Skaggy

Volle Baard
Goed om te lezen Arjan. Mooi dat je weer op baardreis bent en dat het goed bevalt, ik ben benieuwd naar jouw vorderingen. Ja een baard is zo gek nog niet en hier op het forum genoeg interessante informatie en natuurlijk ook slap geouwehoer met de nodige humor. (Y):)>
 

Ruben92

Stoppelbaard
Top om te zien dat je terug bent op het forum Arjan!:D

Serieus fijn om te lezen dat het inmiddels wat beter met je gaat! (Y)(Y) Die kloterige man met de hamer ook.... Je gezondheid is veel belangrijker dan een baard (weet er alles van). En als het kweken van een baard een “moetje” begint te worden, snap ik heel goed dat bovengenoemde man z’n hamer inruilt voor een tondeuseo_O Het fijne aan de baard is dat ie begripvol is en trouw terug groeit:)>

Onze baardpotenties komen (zoals je zei) idd wel wat overeen:) Jouw snor is sowieso dikker en voller & je kin is dikker bezaaid(Y) Mocht je twijfels hebben over je baardpotentie: bij deze sowieso loslaten! Ik ben nu al jaloers op jouw snor- en baardmogelijkheden:cool: (serieus waar)

Zolang je hoofd de baardreis leuk vindt, lekker laten groeien! Ben zelf ook stiekem benieuwd wat voor toffe baard je uiteindelijk krijgt.
Je baard en je hoofd houden allebei van gezond eten, genoeg water drinken, goed slapen & (buiten) lekker bewegen:cool:

Ondertussen heb je hopelijk wat aan de positieve sfeer op dit leuke forum!

Keep up the good work!:)>
 

Raaf80

Baard
Hey Firstbeard. Top dat het stukken beter met je gaat. Ik kom zelf ook uit een zware depressie en gelukkig gaat het de laatste maanden ook zeer goed met me. Wat je zei over dat een baard laten staan het beste medicijn is tegen een depressie klopt wel. Ik ben het onder andere ook gaan doen om een leuk doel te hebben en ook al begin ik net en weet ik na 4 weken nog niet of het wel wat wordt, het geeft toch een soort kick om er mee bezig te zijn. Er over lezen en leren is leuk maar ook de vorderingen te zien, geeft echt positieve energie.

succes met je nieuwe baard reis
 
Hey Firstbeard. Top dat het stukken beter met je gaat. Ik kom zelf ook uit een zware depressie en gelukkig gaat het de laatste maanden ook zeer goed met me. Wat je zei over dat een baard laten staan het beste medicijn is tegen een depressie klopt wel. Ik ben het onder andere ook gaan doen om een leuk doel te hebben en ook al begin ik net en weet ik na 4 weken nog niet of het wel wat wordt, het geeft toch een soort kick om er mee bezig te zijn. Er over lezen en leren is leuk maar ook de vorderingen te zien, geeft echt positieve energie.

succes met je nieuwe baard reis

Hey Raaf,

Bedankt voor je reactie.
Helaas hebben toch veel mensen tegenwoordig last van depressies. Er is toch ergens in de maatschappij iets niet goed aan het gaan. En dan hebben we het niet over Covid 19.

Gelukkig gaat t met jouw ook weer wat beter.
Qua depressie gaat het in het hoofd goed. Alleen nog wat concentratie te kort hier en daar.
Restklacht is nog steeds vermoeidheid. Dus dat moet ik accepteren dat ik gedoseerd moet werken en op tijd rust moet nemen.

Daarom is een baard groeien een welkome afleiding, een bezigheid die ook staat voor je nieuwe periode na een depressie.

Meer voor jezelf kiezen en doen wat je leuk vind.
Ik ben ook heel benieuwd hoe jouw baard zich gaat ontwikkelen. En daarmee ook jouw innerlijk.
Beard on Raaf!!!
 
Banner image
Top