Eerste echte poging

Hallo Baardbroeders,

Zwervend over het www hier terecht gekomen op zoek naar informatie over het groeien van een baard.
Al vaker geprobeerd om een baard te kweken maar vaak na 3 weken de mes er weer in .
Vaak liep ik me te ergeren aan het stukje tussen snor en baard wat weinig haar bevat en anders zat mijn vrouw vaak aan te sturen op een gladde huid (haar voorkeur).

Nu 13 weken volgehouden en het lijkt langzaam wat te worden. Wil nog zeker 3 maanden volhouden en dan langs een goede barbier voor advies voor het model. Maar stiekem hoop ik om een volle baard te krijgen. Maar we gaan het zien.
Adviezen zijn altijd welkom.

Wat ik nu doe is 2 x per week een baardshampoo van Bulldog met conditioner en baardolie van Vintage elke dag.

Arjan (Firstbeard)
 

Bijlagen

  • Arjan met baard.jpg
    Arjan met baard.jpg
    3,7 MB · Weergaven: 105
welkom en je heb al een goede start gemaakt.
Probeer niet teveel olie erin te smeren, heb nu het idee dat de haren helemaal glimmen.
Dit kan op den duur huidirritatie geven.

Klopt. Zag het hier op het forum al staan.
De verkoper van de baardolie had het over 5 a 6 druppels maar lees hier dat 2 a 3 al genoeg zijn.
 

Mistered

Baard
Ligt een beetje aan de lengte van je baard natuurlijk en ook wel wat aan het merk
Ben zelf begonnen met 2 of 3 druppels maar gebruik er nu toch wel 7 of 8 maar dan weer niet iedere dag ene dag olie andere dag balsem.
En om het nog makkelijker te maken soms allebei

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Rothbeard62

Volle Baard
Sorry @Firstbeard, ik had je topic even gemist..... Je baard ziet er al goed uit en het enthousiasme is groot, zie ik. Dus dat komt zeker goed met je baard. Hou ons op de hoogte van je baardreis! :)>(Y)(Y)
 
Hey Rothbeard62.

De laatste week heb ik alleen maar bad beard days.
Hij lijkt minder hard te groeien. Hij wil tussen snor en baard niet dichtgroeien en moet mijn snor stevig in de wax opzijkammen ander lijk ik net een walrus.
Ook lijkt grijs te domineren boven de rode en zwarte haren.
Ik stond al 2 keer met de tondeuse in mijn handen.
Maar de 24 uur regel toegepast.
We kijken het nog even aan.
Maar het groeiproces is niet altijd even makkelijk.
 

Bijlagen

  • 20200708_142820.jpg
    20200708_142820.jpg
    738,4 KB · Weergaven: 55
  • 20200708_142811.jpg
    20200708_142811.jpg
    780,1 KB · Weergaven: 56

Rothbeard62

Volle Baard
Het ziet er toch prima uit! Ik zou je alleen aanraden je snor toch niet zo 'geforceerd' opzij te kammen met wax erin. Dat ziet er wat onnatuurlijk uit. Het is denk ik beter om de snor eerst naar beneden te kammen en pas onderaan iets opzij te kammen. Een trucje wat je even onder de knie moet krijgen, maar wat voor een wat natuurlijker en vloeiender effect zorgt. Tijdens de groei van je baard moet je af en toe een moeilijk stadium door. Daarom de 24 uurs regel. Even volhouden, het wordt snel beter! :)>(Y)
[DOUBLEPOST=1594221459][/DOUBLEPOST]Hier kun je wat goeie tips vinden voor de snor:

https://www.tapatalk.com/groups/jefffsbeardboard/taming-the-wild-stache-t30822.html
 

Ardjan

Baardaap
Probeer ook eens Got2b. utra glued van Schwarzkopf in combinatie met de tip van @Rothbeard62 dan zit je snor gebeiteld.
Ik gebruik het nu al een paar dagen n.a.v. de tip van @Mrgourmet en wil al niet meer anders.
Ja, dit is echt de gouden tip!;)(Y)
[DOUBLEPOST=1594234998][/DOUBLEPOST]
Maar het groeiproces is niet altijd even makkelijk.
Klopt! :D
Maar de 24 uur regel toegepast.
Heel verstandig! :)
Ik stond al 2 keer met de tondeuse in mijn handen.
Niet meer doen, jij! :mad::D
 
Laatst bewerkt:
Haha weggooien doen we maar niet. Het wordt nog gebruikt voor bovenop.
[DOUBLEPOST=1594319357][/DOUBLEPOST]Dat waren handige tips @Rothbeard62 . Daar hebben we wat van opgestoken. Qua snor hebben we al wat meer progressie geboekt zoals je op de foto kan zien.

De Got2be is op het boodschappenlijstje gezet dus dat is ook in de nabije toekomst in huis.
Dus baardbroeders, bedankt voor de tips in lastige baard en snordagen.
 

Bijlagen

  • 20200709_195954.jpg
    20200709_195954.jpg
    975,5 KB · Weergaven: 49
Banner image
Top