Eerste echte poging

Texman

Koning Baard
Ha @Rudubeard,
Leuk dat weer wat van je vorderingen laat zien.
Je hebt inmiddels een mooie baard gekregen en ook je wangen zijn voller geworden (Y)(Y)(Y).
Het blijft echter een kwestie van een lange adem, het wordt dus wel beter maar het gaat langzaam.
Het is ook de tijd om te zelf wat meer te bekwamen in het stylen van je baard en dat kan inderdaad met een rolborstel en een föhn.
Ik heb een heel scala aan kamen en borstels om mijn baard te verzorgen.
Een rolborstel hoef je niet te kopen bij "aliexpress" bij het Kruidvat of een andere voordeel-drogist hebben ze ook rolborstels.
Succes Texman :)>
 

marruk

Baard
Weet niet of ik dit kan zeggen maar ben eerlijk:
Door de vorm van je snor lijkt het wel of je heel erg boos of chagrijnig bent als ik heel eerlijk ben...

Als dat altijd zo zou zijn zou ik m eraf halen want als iedereen maar denkt dat je boos bent terwijl dat niet zo is, is dat niet leuk natuurlijk..
 

Joep

Zware baard
Goed resultaat hoor!
Je wangen zijn inderdaad niet heel vol behaard, maar toch is het niet slecht hoor en het zal met der tijd alleen maar voller worden. Je hebt nu al een mooie baard, dus wees er trots op. :)>(Y)

Wat betreft die rolborstel, ik weet niet of je al genoeg lengte ervoor hebt. Nu heb ik niet zoveel ervaring met zo'n ding (ik heb er wel één liggen, maar gebruik hem nooit), dus het kan best wezen dat het wel nuttig is.

Weet niet of ik dit kan zeggen maar ben eerlijk:
Door de vorm van je snor lijkt het wel of je heel erg boos of chagrijnig bent als ik heel eerlijk ben...

Als dat altijd zo zou zijn zou ik m eraf halen want als iedereen maar denkt dat je boos bent terwijl dat niet zo is, is dat niet leuk natuurlijk..

Haha, ik zie wat je bedoeld. Om eerlijk te zijn heb ik dat ook wel een beetje bij mijn snor, maar het effect is minder sterk dan bij @Rudubeard . Tja wat kan ik zeggen, het hoort bij je eigen baard/snor groei, daar doe je niets aan. Ik vind het ook wel wat hebben, zo heb je best een stoere kop. Als je de snor wegscheert dan wordt het zo'n Amish modelletje en tenzij je Amish bent denk ik niet dat je dat wilt.
 

Rudubeard

Stoppelbaard
Ha @Rudubeard,
Leuk dat weer wat van je vorderingen laat zien.
Je hebt inmiddels een mooie baard gekregen en ook je wangen zijn voller geworden (Y)(Y)(Y).
Het blijft echter een kwestie van een lange adem, het wordt dus wel beter maar het gaat langzaam.
Het is ook de tijd om te zelf wat meer te bekwamen in het stylen van je baard en dat kan inderdaad met een rolborstel en een föhn.
Ik heb een heel scala aan kamen en borstels om mijn baard te verzorgen.
Een rolborstel hoef je niet te kopen bij "aliexpress" bij het Kruidvat of een andere voordeel-drogist hebben ze ook rolborstels.
Succes Texman :)>

Achja ik ben/was in alles wat trager dus dit kan er ook wel bij joh :rolleyes::D.
De alie linkje was het eerste wat ik kon vinden via internet haha, dus niet bedoeld om daar perse aan te schaffen.
Ik heb wel een vraag hoe ik deze baard het beste kan verzorgen, Ik heb tussentijds namelijk bij de barbier ook een paar keer moet snoeien:rolleyes::oops: (belangrijke momenten waarbij ik er netjes/representatief uit moest zien). Dus ook nog niet superveel zelf gedaan en nu dat de barbier wegens mondkapjesplicht niks meer met baarden doet was dat het laatste zetje om dit zelf een beetje op te pakken. Dus mijn vraag is, waar moet ik beginnen om mijn type baard mee te verzorgen.
[DOUBLEPOST=1604241759][/DOUBLEPOST]
Weet niet of ik dit kan zeggen maar ben eerlijk:
Door de vorm van je snor lijkt het wel of je heel erg boos of chagrijnig bent als ik heel eerlijk ben...

Als dat altijd zo zou zijn zou ik m eraf halen want als iedereen maar denkt dat je boos bent terwijl dat niet zo is, is dat niet leuk natuurlijk..
Achja ik kijk altijd boos dus niks nieuws, zou houd ik de mensen van me vandaan. Nee even zonder gekheid, misschien komt het omdat ik de snor een paar keer te kort heb laten wieken. Ben nu om hem ''verzorgd'' groter te laten worden. Er af halen? nou dat is het laatste wat ik wil :)> (geen amish alstu).
[DOUBLEPOST=1604241813][/DOUBLEPOST]
Helemaal met @Joep eens: de snor verwijderen, als je geen Amish bent of dubbelganger van Chriet Titulaer wilt worden is geen optie.
Bij iets meer lengte zal de snor een andere vorm krijgen en de punten zullen over de baard vallen.
Ik laat de snor dit keer ook langer worden, maar ipv heb kort wieken proberen bij te punten.
 

Texman

Koning Baard
Achja ik ben/was in alles wat trager dus dit kan er ook wel bij joh :rolleyes::D.
De alie linkje was het eerste wat ik kon vinden via internet haha, dus niet bedoeld om daar perse aan te schaffen.
Ik heb wel een vraag hoe ik deze baard het beste kan verzorgen, Ik heb tussentijds namelijk bij de barbier ook een paar keer moet snoeien:rolleyes::oops: (belangrijke momenten waarbij ik er netjes/representatief uit moest zien). Dus ook nog niet superveel zelf gedaan en nu dat de barbier wegens mondkapjesplicht niks meer met baarden doet was dat het laatste zetje om dit zelf een beetje op te pakken. Dus mijn vraag is, waar moet ik beginnen om mijn type baard mee te verzorgen.
Allereerst heb je goed gereedschap nodig t.w,
-- goede kappersschaar
-- baardkam en snorkammetje
-- een niet te harde baardborstel
-- tondeuse/baardtrimmer (Ik heb sinds kort Panasonic ER-GB80-H503 en bevalt prima en is ook geschikt voor lichaamshaar. Kost bij Coolblue €75,00).
-- baardolie en baardbalsem.
Op de bijgaande video kan je zien hoe je je baard zelf kan trimmen.
Nog een paar tips:
Hou de halslijn zo laag mogelijk
Hou de wanglijn zo hoog mogelijk
Ga je trimmen of knippen werk dan in kleine laagjes dan gaat het niet gauw fout.
Hou de hals en wangen beneden en boven de haar lijn schoon.
Je baard komt dan veel beter tot zijn recht.
Succes Texman :)>
 

Rudubeard

Stoppelbaard
Allereerst heb je goed gereedschap nodig t.w,
-- goede kappersschaar
-- baardkam en snorkammetje
-- een niet te harde baardborstel
-- tondeuse/baardtrimmer (Ik heb sinds kort Panasonic ER-GB80-H503 en bevalt prima en is ook geschikt voor lichaamshaar. Kost bij Coolblue €75,00).
-- baardolie en baardbalsem.
Op de bijgaande video kan je zien hoe je je baard zelf kan trimmen.
Nog een paar tips:
Hou de halslijn zo laag mogelijk
Hou de wanglijn zo hoog mogelijk
Ga je trimmen of knippen werk dan in kleine laagjes dan gaat het niet gauw fout.
Hou de hals en wangen beneden en boven de haar lijn schoon.
Je baard komt dan veel beter tot zijn recht.
Succes Texman :)>
Hoi @Texman,
Voldoet deze?: https://www.coolblue.nl/product/79689/wahl-groomsman-black-ice-wa9918-1016.html#product-reviews want deze heb ik namelijk hier al in de kast staan:).

een niet te harde baardborstel? Wat voor een zou je dan aanraden?
baardbalsem heb ik al en gebruik ik ook: https://www.reuzel.com/products/wood-spice-beard-balm
 

Texman

Koning Baard
Ik denk dat de Wahl baardtrimmer een prima apparaat is (ook gezien de vele positieve reacties).
Dus een nieuwe kopen hoeft niet.
Een baardborstel van "Damn Good Soa[ Company" is een goede keuze en is zacht.
Zelf heb ik deze ook https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardborstel/baardborstel-damn-good-soap.html?v=167
De reuzel baardbalm kan ik niets over zeggen want ik ken deze niet. Maar als deze balsem jou goed bevalt zou ik heb gewoon blijven gebruiken.
 

Rudubeard

Stoppelbaard
@Texman dank voor de advies!

Toch begint het de laatste 2 a 3 weken te kriebelen, baard afscheren en helemaal het nieuwe jaar opnieuw oppakken en opnieuw beginnen of laten staan.. Klinkt raar maar ik vind hem zelf niet echt mooi en te lang.
(Mondkapje op en af doen elke dag helpt niet echt met het modelhouden van de baard).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou willen adviseren om door te groeien.
Je bent al zover gekomen dat afscheren al dat werk teniet doet. Baarden hebben een paar dingen nodig.
Verzorgingsproducten, tijd, en advies van de experts op dit forum.
Ik weet zeker dat de baardfamilie hier je hetzelfde adviseren. En over een kleine periode in het door jou gewilde model wil je jouw mooie baard echt niet kwijt.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Rudubeard ,
Je baard afscheren zou ik niet doen want als je weer opnieuw begint kom je weer op dit punt terecht.
Ik denk dat je je nu moet gaan richten op de verzorging en onderhoud van je baard.
Om te beginnen zou ik afspraak maken met de barbier om je baard te laten bijwerken en dat geeft al veel verbetering.
Een lange baard is geen verplichting als jij je beter voelt met een wat kortere baard is dat prima.
Een baard moet geen stressfactor worden, je moet je er juist fijn bij voelen.
Volg je eigen gevoel dat is het beste;).
Succes Texman:)>
 

Rudubeard

Stoppelbaard
Ik zou willen adviseren om door te groeien.
Je bent al zover gekomen dat afscheren al dat werk teniet doet. Baarden hebben een paar dingen nodig.
Verzorgingsproducten, tijd, en advies van de experts op dit forum.
Ik weet zeker dat de baardfamilie hier je hetzelfde adviseren. En over een kleine periode in het door jou gewilde model wil je jouw mooie baard echt niet kwijt.

@Texman Het punt is dat ik nu überhaupt niet welk model mooi is of wat ik zelf echt wil. Als ik mijn baard aan de zijkant zie vind ik hem wel wat hebben, zie ik de vooraanzicht dan totaal weer niet.
+ snor vind ik niet echt goed overlopen en zijkanten blijven toch wat gaten hebben.
 

Texman

Koning Baard
Laat je adviseren door de barbier dat lijkt mij de beste optie voor als je zelf niet weet welk model je wil.
Kijk ook wat rond op internet naar voorbeelden van baarden die je mooi vind en neem die mee.
Maar nogmaals afscheren nee dat is doodzonde ;).
 
Banner image
Top