Eerste echte poging

Rudubeard

Stoppelbaard
Hoi Baardforumers!

Ooit op mijn 17/18e wat laten groeien (nu 23), nou ik kan je zeggen als ik achteraf terugkijk zag het er niet uit mede omdat de groei niet echt optimaal was :rolleyes: (veel lege plekken etc). Vorig jaar weer geprobeerd maar toen snel na 2 a 3 weken gestopt.. mede toch niet doorzetten en voor safe willen gaan en alles weer afgeschoren.

Nu mede door corona en het thuis studeren mijzelf voorgenomen om een baard te laten groeien indien dit mogelijk is natuurlijk.
20 maart mijzelf voor het laatst geschoren en ben toen hier mee begonnen (foto is ietsjes ouder dan de 5 weken):
IMG_20200426_162033.jpg

Nu zijn we iets meer dan 5 weken verder en dit is het huidige resultaat:
IMG_20200426_162346.jpg IMG_20200426_162232.jpg IMG_20200426_162210.jpg IMG_20200426_162301.jpg

Hopelijk is het nu wel een ''project'':)> dat de moeite waard is om vol te houden.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Rudubeard,
Welkom op ons leuke forum.:)
Je resultaat van 5 weken is prima dus het is zeker de moeite waard om je project vol te houden.(Y)(Y)(Y)
De eerste 3 maanden zijn soms lastig maar als je daar doorheen bent heb je een meestal een aardige baard.
Ook zijn de meeste mensen uit je omgeving er dan aan gewend en krijg je wat minder opmerkingen.
Veel succes en hou ons op de hoogte want dat vinden we leuk.
Texman:)>
 

Rudubeard

Stoppelbaard
@Texman Dankjewel!
Dat ben ik zeker van plan, ja had ook gelezen dat je pas na 3 maanden pas kan zien welke kant je op kunt.

Ik heb wel een vraag over de nek, dien ik deze wat bij te werken of moet ik alles in zijn beloop gaan?

@berendgr Dank voor je wijze woorden! ;)
Dat zal ik zeker doen. In week 2 had ik wel een twijfel moment zou ik nu wel verder gaan of gewoon scheren, toch voor het eerste gegaan.
 

Texman

Koning Baard
@Texman Dankjewel!
Dat ben ik zeker van plan, ja had ook gelezen dat je pas na 3 maanden pas kan zien welke kant je op kunt.

Ik heb wel een vraag over de nek, dien ik deze wat bij te werken of moet ik alles in zijn beloop gaan?

@berendgr Dank voor je wijze woorden! ;)
Dat zal ik zeker doen. In week 2 had ik wel een twijfel moment zou ik nu wel verder gaan of gewoon scheren, toch voor het eerste gegaan.
Als je de baardgroei in je hals te slordig vind worden mag je dat gerust schoon gaan houden. Probeer wel halslijn zo laag mogelijk te houden want anders wordt het moeilijk om de baard massief te krijgen. We zeggen vaak laat alles maar zijn gang gaan maar dat advies is vooral bedoeld voor mannen die snel een langere baard willen.
Bij de wat kortere modellen kan je al veel eerder beginnen om de baard te vormen en bij te houden. Als je op een later tijdstip toch een lange baard wil proberen dan kan dat altijd ook nog.
 

Rudubeard

Stoppelbaard
Even een update en ja we zitten alweer in week 8, van de week weer bij de kapper geweest voor een frisse kapsel. En het eerste opmerking die ik kreeg was, hey corona baardje :D:)>.
Hij was zo vriendelijk geweest om het ''baardje'' ietsepietse netter te maken en de lijnen voor mij te zetten, zie hier het resultaat:
IMG_20200517_193513.jpg IMG_20200517_193224.jpg IMG_20200517_193309.jpg IMG_20200517_193337.jpg
 

Rudubeard

Stoppelbaard
Je bent de tweede reeds deze week. Ben je naar de barbier van @Wilco66 geweest?
Mijn commentaar bij hem kun je hier gewoon "copy-paste" doen.
Welk commentaar de positieve of het resultaat is verschrikkelijk?
Jammer dat je er daar zo over denkt, kun je ook aangeven waarom je dat vindt?
De barbier in kwestie had verschillende argumenten waarom je beter zo kon doen, hij gaf aan dat als je het zo doet, je hem netter in model kan laten groeien mede omdat de wangen minder dekkend zijn om dan de onderkant eerst voller te laten groeien zodat het 1 mooi geheel wordt. Anders het geen mooi geheel en puilen de zijkanten uit, op deze manier kan het op een ''nettere'' manier groeien.
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De "verschrikkelijk" versie. :D

De redenatie begrijp ik ook niet. Als je een baard netter in model wilt laten groeien en de zijkanten langer wilt hebben, omdat ze minder bedekt zouden zijn (optisch), dan moet je deze zijkanten zeker niet gaan knippen en stoppelkort houden.
Als je eerst de onderkant laat groeien wordt het zeer zeker niet één geheel maar korte bakkebaarden, die een struikgewas onder de kin vasthouden.
Van nature zit er geen ruimte tussen de oren en de baard, zodat het op deze manier van styling lijkt of de baard naar voren schuift of is vastgeplakt als nep-baard. Het "uitpuilen" ga je tegen door met balsem of wax te modelleren.
:)>
 

Rudubeard

Stoppelbaard
Ha @Rudubeard ,
Je heb in drie maanden een prima baard gekregen. De wangen zijn wat minder vol maar dat kan nog veranderen en omdat je het scherp afgelijnd houd komt je baard sterker uit. Ik zou nog niet naar een barbier gaan laat het nog maar wat langer worden, het staat je prima (Y)(Y)(Y).
Groet Texman:)>
Hoi Texman,
Leuk om jouw positieve woorden te horen! :)>
Daar ben ik me inderdaad van bewust, waarom zou je aanraden om nog niet naar de barbier te gaan? ik dacht er juist aan om volgende week of de week daarop de lijntjes opnieuw te laten zetten en het een klein beetje fatsoeneren (haartjes die uitsteken en de snor moet ik continue beetje terug duwen).
 

Texman

Koning Baard
Hoi Texman,
Leuk om jouw positieve woorden te horen! :)>
Daar ben ik me inderdaad van bewust, waarom zou je aanraden om nog niet naar de barbier te gaan? ik dacht er juist aan om volgende week of de week daarop de lijntjes opnieuw te laten zetten en het een klein beetje fatsoeneren (haartjes die uitsteken en de snor moet ik continue beetje terug duwen).
Op zich is er niets op tegen om je baard een beetje te fatsoeneren maar ik ben ervan uit gegaan dat je er een bepaald model in wilt hebben of dat een wat langere baard wil.
In beide gevallen is er een zekere overlengte nodig anders heeft de barbier niets om te knippen.
Je baard heeft nu een mooie lengte en alles wat je eraf haalt is zonde.
 

Rudubeard

Stoppelbaard
Op zich is er niets op tegen om je baard een beetje te fatsoeneren maar ik ben ervan uit gegaan dat je er een bepaald model in wilt hebben of dat een wat langere baard wil.
In beide gevallen is er een zekere overlengte nodig anders heeft de barbier niets om te knippen.
Je baard heeft nu een mooie lengte en alles wat je eraf haalt is zonde.
Ja daar ging het me dus om, ik wil het gewoon een beetje laten fatsoeneren en de lijntjes weer wat netter maken en dat is het :)>.
 
Banner image
Top