Eerste baard, tips & tricks zijn welkom!

Baard laten groeien of trimmen?

  • Laten groeien

    Votes: 25 100,0%
  • Trimmen

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    25

JeroenP

Volle Baard
flink laten groeien en met een maand of drie een keer bij de barbier langs om een goede lijn er in te zetten.

succes met je baardreis
 

KoningDK

Baard
flink laten groeien en met een maand of drie een keer bij de barbier langs om een goede lijn er in te zetten.

succes met je baardreis

Ik laat het inderdaad groeien, ik scheer het alleen bij mn hals weg. Over enkele maanden een bezoekje brengen aan een barbier om te kijken wat er allemaal mogelijk is!
 

Bijnabaard

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Ook net nieuw op het forum en kan mij goed vinden in de beschrijving ontplofte egel. Vraag tot waar kan je het beste je neklijn bijscheren?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Moeilijk om daar een standaard antwoord voor te formuleren ;)

Wat is je beoogde einddoel?
Welk soort/vorm van baard had je graag gehad (als de genen mee willen uiteraard ;) )
 

Bijnabaard

Stoppelbaard
Moeilijk om daar een standaard antwoord voor te formuleren ;)

Wat is je beoogde einddoel?
Welk soort/vorm van baard had je graag gehad (als de genen mee willen uiteraard ;) )


Beste cowboy

Dat weet ik niet zoals je zien groeit het nog niet overal en heb ik kale plekken. Ik wil uiteindelijk een volle baard en zie het vanaf daar wel verder denk ik
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
In dat geval is geduld de beste tip die ik je kan geven ;)

Maand of 4 à 6 laten groeien en dan kijken waar je met je kaaklijn en neklijn naartoe wilt.
Wegknippen kan altijd, aanplakken helaas niet.

Let it grow :)>
 

tijn

Zware baard
Welkom op het forum!
Nu je je baard gaat laten groeien ga je er uitzien als een ontplofte egel, dan als een zwerver en daarna als een verdwaalde woudloper. Je zult worden bespot, gekleineerd en beledigd. Je staat jezelf urenlang voor de spiegel af te vragen, waarom je aan dit avontuur begonnen bent, maar vind het zonde om het scheermes te hanteren. Je ligt in bed tegen je baard te praten en aan de haren te vragen of ze alsjeblieft sneller willen gaan groeien. Je koopt jezelf arm aan zeepjes, borstels, kammen, baardolie, balsem en snorrenwas. Je leest jezelf bijziend op de topics van het Baardforum en probeert steun bij de leden ervan te vinden. Je ziet je vriendin aan de andere kant van de tafel naar je kijken met een blik van "moet dat nou?". De honden in de straat denken, dat je één van hen geworden bent en je collega's bezien je met een gevoel van "die arme jongen is de weg kwijt".

Maar dan!!!

Dan is het moment daar gekomen, dat je na deze lijdensweg, bewonderende blikken naar je geworpen ziet worden, mannen die jaloers zijn, dat zij dit niet hebben kunnen volbrengen, vrouwen, die de Alpha-man herkennen en dat als je ergens binnenloopt direct de aandacht hebt.

Je hebt namelijk het moment bereikt, dat je er uitziet als een volwassen man, die respect verdient en die weet, dat het iedere seconde waard is geweest!

:)>(Y)
Wowwww dat heb je heel mooi verwoord
 

KoningDK

Baard
Heren,

Mijn baard is inmiddels mooi aan het groeien en die verzorg ik prima. Nu begint mijn snor natuurlijk ook te groeien (Goh).. bij mijn lip trim ik het weg omdat het er anders niet mooi uitziet. Ik heb nu alleen het idee dat ik steeds haren in mn mond heb en dat komt voornamelijk door m'n mondhoeken. Terwijl m'n snor nog helemaal niet zo lang is. Hebben meer mannen hier last van? En wat kan ik er eventueel aan doen?
 

Bijlagen

  • IMG_0638.JPG
    IMG_0638.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 46

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Als je een getrimde snor wilt ben je al goed bezig. Als je een forse snor wilt, dan zul je de haren in je mond voor lief moeten nemen, totdat de haren lang genoeg zijn om opzij te kunnen kammen.
 

KoningDK

Baard
Als je een getrimde snor wilt ben je al goed bezig. Als je een forse snor wilt, dan zul je de haren in je mond voor lief moeten nemen, totdat de haren lang genoeg zijn om opzij te kunnen kammen.

Ik wil graag een forse snor. Sterker nog, het lijkt me echt badass als ik m'n snor zou kunnen draaien. Maar ook hier de tip om het te laten groeien en door de zure appel heen bijten?
 

Edd

Baard
Als je een getrimde snor wilt ben je al goed bezig. Als je een forse snor wilt, dan zul je de haren in je mond voor lief moeten nemen, totdat de haren lang genoeg zijn om opzij te kunnen kammen.
Precies zoals het is Professor .(Y)
Tips.
Gewoon laten groeien en voortaan netjes met mes en vork eten rietje gebruiken met drinken ha ha .
En vooral niet te veel denken gewoon het groei proces zijn gang laten gaan.
Je moet er wat voor over hebben .
En als het langer word je snor naar links en rechts kammen hoe meer lengte hoe beter en mooier dat het valt .
Beetje wax als je dat prettig vind of reuzel .
Groetjes
EDD.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik wil graag een forse snor. Sterker nog, het lijkt me echt badass als ik m'n snor zou kunnen draaien. Maar ook hier de tip om het te laten groeien en door de zure appel heen bijten?
@Edd weet precies hoe het werkt, dus afblijven en een tijdje haren kouwen en dan kun je over enkele maanden aan de punten van je epische snor draaien.
 
  • Like
Reactions: Edd
Banner image
Top