Eerste baard, tips & tricks zijn welkom!

Baard laten groeien of trimmen?

  • Laten groeien

    Votes: 25 100,0%
  • Trimmen

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    25

KoningDK

Baard
Hallo,

Al een tijdje aan het tobben om wel of niet lid te worden van dit forum maar uiteindelijk zijn jullie degene met de meeste kennis en hoop ik een aantal tips & tricks te mogen ontvangen. Ik zal me even voorstellen; mijn naam is Dominique, 24 jaar en momenteel druk bezig met het laten groeien van een 'baard'. Vanaf Movember ben ik begonnen met het stoppen van scheren en heb m'n baard sindsdien enkele keren getrimd. Máár ik wil een echte baard waar ik trots op kan zijn en niet alleen stoppels. Nu is het probleem echter dat ik op mijn wangen wat minder lang haar heb dan op mijn kin en hals. Ohja, mijn haren groeien letterlijk alle kanten op, van mijn hals schuin naar boven en van mijn wangen naar beneden. Op de foto's die ik heb bijgevoegd is mijn 'baard' te zien. Hij komt nu alleen op een lengte waardoor er veel haren gaan uitsteken en ik op een speldenkussen lijk.
Ik kam het dagelijks maar ik vind het er persoonlijk nogal onverzorgd uitzien.

Mijn vraag aan jullie: mijn baard laten groeien en blijven kammen of moet ik het trimmen?
Ik wil dus graag een wat langere baard maar wil er ook niet onverzorgd uitzien.

Alvast bedankt voor de reacties!

Greetz!

Bijgevoegd mijn huidige baard en de baard die ik graag zou willen.

IMG_0384.JPG

IMG_0461.JPG IMG_0462.JPG IMG_0463.JPG
 
Laatst bewerkt:

Hartenheer

Zware baard
Probeer eerst je baard met baardolie te verzorgen.En daarna zachtjes met een baardenborstel eroverheen.
De wilde uitspringende haren zullen een stuk minder zijn.
 

Weeble

Volle Baard
De vraag 'trimmen of laten groeien' is hier vragen naar de bekende weg.
Hint: laten groeien!;)
 

GlennBG

Volle Baard
Hoi Dominique, welkom! (Y)
Zo te zien zit het wel goed met jouw groei voortgang.
Mooi doel ook om voor te gaan, de andere foto. Moet gaan lukken zolang je stopt met trimmen. Advies: gedurende maand of 2 de baard met rust laten, wellicht alleen neklijn bijhouden. Verder een baardolie gebruiken, zie bijvoorbeeld de site hierboven de pagina voor een uitgebreide keus aan benodigdheden. Een borstel kun je daar ook vinden.
Wat betreft er onverzorgd uitzien..tja, is ff niet anders deze fase. Daar moet je doorheen als je een langere baard wilt. Succes en beard on! :)>
 

KoningDK

Baard
Hoi Dominique, welkom! (Y)
Zo te zien zit het wel goed met jouw groei voortgang.
Mooi doel ook om voor te gaan, de andere foto. Moet gaan lukken zolang je stopt met trimmen. Advies: gedurende maand of 2 de baard met rust laten, wellicht alleen neklijn bijhouden. Verder een baardolie gebruiken, zie bijvoorbeeld de site hierboven de pagina voor een uitgebreide keus aan benodigdheden. Een borstel kun je daar ook vinden.
Wat betreft er onverzorgd uitzien..tja, is ff niet anders deze fase. Daar moet je doorheen als je een langere baard wilt. Succes en beard on! :)>

Bedankt voor de reactie. Ik ga gelijk even op de pagina kijken voor een goede baardolie en een borstel. (Y)
 

Diederik

Volle Baard
Hey welkom. Leuk dat je ons komt versterken.

Je baard ziet er alleszins netjes uit!
Dekking komt ook vast goed als je (zoals hierboven vermeld) het geduld kunt opbrengen.

Een beetje liefdevolle verzorging doet wonderen.
 

Goenie

Baard
Welkom Dominque
Voor tips en tricks ben je hier zeker op het juiste adres. Lees vooral de topics over baardverzorging goed door. Daarin vind je goed tips. Ook de overige topics zijn zeer waardevol.
Succes met je baard reis :)>
 

KoningDK

Baard
Welkom Dominque
Voor tips en tricks ben je hier zeker op het juiste adres. Lees vooral de topics over baardverzorging goed door. Daarin vind je goed tips. Ook de overige topics zijn zeer waardevol.
Succes met je baard reis :)>

Bedankt voor de tip, ik ga me zeker inlezen over de verzorging e.d.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Nu je je baard gaat laten groeien ga je er uitzien als een ontplofte egel, dan als een zwerver en daarna als een verdwaalde woudloper. Je zult worden bespot, gekleineerd en beledigd. Je staat jezelf urenlang voor de spiegel af te vragen, waarom je aan dit avontuur begonnen bent, maar vind het zonde om het scheermes te hanteren. Je ligt in bed tegen je baard te praten en aan de haren te vragen of ze alsjeblieft sneller willen gaan groeien. Je koopt jezelf arm aan zeepjes, borstels, kammen, baardolie, balsem en snorrenwas. Je leest jezelf bijziend op de topics van het Baardforum en probeert steun bij de leden ervan te vinden. Je ziet je vriendin aan de andere kant van de tafel naar je kijken met een blik van "moet dat nou?". De honden in de straat denken, dat je één van hen geworden bent en je collega's bezien je met een gevoel van "die arme jongen is de weg kwijt".

Maar dan!!!

Dan is het moment daar gekomen, dat je na deze lijdensweg, bewonderende blikken naar je geworpen ziet worden, mannen die jaloers zijn, dat zij dit niet hebben kunnen volbrengen, vrouwen, die de Alpha-man herkennen en dat als je ergens binnenloopt direct de aandacht hebt.

Je hebt namelijk het moment bereikt, dat je er uitziet als een volwassen man, die respect verdient en die weet, dat het iedere seconde waard is geweest!

:)>(Y)
 

KoningDK

Baard
Welkom op het forum!
Nu je je baard gaat laten groeien ga je er uitzien als een ontplofte egel, dan als een zwerver en daarna als een verdwaalde woudloper. Je zult worden bespot, gekleineerd en beledigd. Je staat jezelf urenlang voor de spiegel af te vragen, waarom je aan dit avontuur begonnen bent, maar vind het zonde om het scheermes te hanteren. Je ligt in bed tegen je baard te praten en aan de haren te vragen of ze alsjeblieft sneller willen gaan groeien. Je koopt jezelf arm aan zeepjes, borstels, kammen, baardolie, balsem en snorrenwas. Je leest jezelf bijziend op de topics van het Baardforum en probeert steun bij de leden ervan te vinden. Je ziet je vriendin aan de andere kant van de tafel naar je kijken met een blik van "moet dat nou?". De honden in de straat denken, dat je één van hen geworden bent en je collega's bezien je met een gevoel van "die arme jongen is de weg kwijt".

Maar dan!!!

Dan is het moment daar gekomen, dat je na deze lijdensweg, bewonderende blikken naar je geworpen ziet worden, mannen die jaloers zijn, dat zij dit niet hebben kunnen volbrengen, vrouwen, die de Alpha-man herkennen en dat als je ergens binnenloopt direct de aandacht hebt.

Je hebt namelijk het moment bereikt, dat je er uitziet als een volwassen man, die respect verdient en die weet, dat het iedere seconde waard is geweest!

:)>(Y)

Hahah, er staat me dus nog genoeg te wachten. Ik ga het allemaal meemaken! Ben benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn!
 

Diederik

Volle Baard
Welkom op het forum!
Nu je je baard gaat laten groeien ga je er uitzien als een ontplofte egel, dan als een zwerver en daarna als een verdwaalde woudloper. Je zult worden bespot, gekleineerd en beledigd. Je staat jezelf urenlang voor de spiegel af te vragen, waarom je aan dit avontuur begonnen bent, maar vind het zonde om het scheermes te hanteren. Je ligt in bed tegen je baard te praten en aan de haren te vragen of ze alsjeblieft sneller willen gaan groeien. Je koopt jezelf arm aan zeepjes, borstels, kammen, baardolie, balsem en snorrenwas. Je leest jezelf bijziend op de topics van het Baardforum en probeert steun bij de leden ervan te vinden. Je ziet je vriendin aan de andere kant van de tafel naar je kijken met een blik van "moet dat nou?". De honden in de straat denken, dat je één van hen geworden bent en je collega's bezien je met een gevoel van "die arme jongen is de weg kwijt".

Maar dan!!!

Dan is het moment daar gekomen, dat je na deze lijdensweg, bewonderende blikken naar je geworpen ziet worden, mannen die jaloers zijn, dat zij dit niet hebben kunnen volbrengen, vrouwen, die de Alpha-man herkennen en dat als je ergens binnenloopt direct de aandacht hebt.

Je hebt namelijk het moment bereikt, dat je er uitziet als een volwassen man, die respect verdient en die weet, dat het iedere seconde waard is geweest!

:)>(Y)

Zit ik hier rollend van de lach op onze bank dit hele verhaal voor te lezen, vraagt mijn vrouw: "En wanneer is dat dan wel?"

Nou zeg...
 
Banner image
Top