De baardperikelen van Chow

Ik ben weer even terug uit Suriname. Heb de boel weer even op 1 lengte getrimd en ga vanaf vandaag de ringbaard goed laten doorgroeien. Dus alleen de lijnen trimmen. Ik heb een goedkope baardtrimmer die het op zich wel goed doet. Overweeg een Wahl trimmer.. De soulpatch heb ik al die weken niet aangeraakt dus dat is inmiddels na heeeeeeeel lang wachten nu een beetje redelijk.
 
Een ringbaard is ook ontzettend gaaf, staat lekker bad-ass :D helaas wil bij mij het stukje tussen m'n snor en sik nog niet echt door komen anders liet ik het ook staan, wel laat ik nu ook m'n snor vol groeien (had ik altijd wat korter getrimd) omdat ik dat in combinatie met m'n lange sik mooier vind.
 
Ik heb alleen wat problemen met het laten doorgroeien. Het is al snel langs de lijnen erg slordig heb ik gemerkt. Misschien meer oefenen met de trimmer of een betere trimmer kopen.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Misschien is voor jou een open scheermes ook een uitkomst om de lijnen strak te houden. Zelf heb ik een paar maand terug een shavette van Bluebeards Revenge gekocht (€12,-). Ben er zeer tevreden mee.. En lijntjes kan ik nu retestrak zetten.. ;)
 
Vond de baard wel kicke staan bij je,zou m gewoon laten groeien,je staat er van te kijken wat een paar haartjes onder je bovenlip kunnen bedekken als ze eenmaal aardig op lengte zijn..volle grote baarden staan gelijk aan geduld,is het wachten allemaal waard
 

maximum

Zware baard
Als je een goed scheermesje hebt is het hetzelfde als met een pen een rechte lijn tekenen;)Gebruik voor bovenzijde kaaklijn gewoon een gilette wegwerp scheermesje met 4 mesjes..Beard up:)>
 
De zijkanten van een ringbaard zijn wat minder precies te doen met normale scheermesjes. Ik gebruik voor mijn kale kop Wilkinson met 5 mesjes. Dat werkt als een malle. Maar echt hele strakke lijnen rondom de ringbaard krijg je er niet mee. Een shavette zou dat inderdaad beter moeten doen zoals Arjay ook voorstelt. Of een ragscherpe tondeuze. In Suriname gebruiken de barbieren beiden om contouren te zetten.
 
Got it!!! Straks eerste poging wagen..

20160113_193656004_i_OS.jpg
 

Fernand

Baard
Ik heb via de chinese sites ook een shavette gekocht inclusief 10 mesjes (die je moet breken) voor nog geen 3 euro.
duurde 2 weken voordat ik het binnen had.

http://www.aliexpress.com/item/1set...61,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6148

En bij de Etos scheer olie gekocht. dat is wel een must voor strakke lijnen (en rustige hand/oog/stand van mes coordinatie :D) om te zien wat je scheert

@Elfdutch via mijnbaard.nl voor 13.95 is degene die Chowmonkey heeft :)>
 
Mijnbaard had hem niet op voorraad dus heb hem zelf besteld hier

https://www.manandshaving.nl/product/618/bluebeards_revenge_cut-throat_shavette_scheermes.aspx

Heb daar ook de mesjes bijgekocht en inderdaad scheerolie zodat je ziet wat je doet.

Ik heb deze scheerolie.. https://www.manandshaving.nl/product/867/dr_k_soap_company_scheerolie_50ml.aspx

Daar heb ik ook baardshampoo van dus dat leek me wel aardig.

Ik ben echt supertevreden met het resultaat. Eindelijk een ringbaard zoals ik die alleen had na de barbier. Dan gaat mijn baardreis nu verder op weg naar een lange goatee :)
 

Almer

Baard
Ik heb zelf een vrij dure, ooit van mijn ex gekregen. Heeft geen wisselbare mesjes maar blijft goed scherp. Zal vanmiddag wel effe een foto schieten. Scheerolie maakt wel een goed verschil voor het zetten van de lijnen
 
Banner image
Top