De baard van Hendrik

Macx

Baardaap
Dat varieert tussen de 12 en 14cm als ik hem kam is hij 14cm lang
Dat klopt, wel een grove kam gebruiken en voorzichtig kammen, om geen schade toe te brengen met kammen. Ik kam niet heel veel en borstelen doe ik ook niet, borstelen is meer voor kortere baarden en voor lange baarden alleen oppervlakkig lichtjes borstelen, zodat er geen haren breken of worden beschadigd.
Ook niet kammen als de baard nat is, het beste is om je baard te kammen na het douchen de baard droog deppen dan wat baardolie erin zetten en dan pas voorzichtig kammen. Door de baardolie glijdt de kam wat makkelijker door de baard, dat is het idee.
Ik gebruik de beste kam die er is volgens experts op YT en dat is de
Chicago Comb model no. 8
Hier is een link waar je deze kunt aanschaffen
Chicago Comb Co. Kam - Model No. 8 - Carbon
 

Hendrik63

Baard
Dat klopt, wel een grove kam gebruiken en voorzichtig kammen, om geen schade toe te brengen met kammen. Ik kam niet heel veel en borstelen doe ik ook niet, borstelen is meer voor kortere baarden en voor lange baarden alleen oppervlakkig lichtjes borstelen, zodat er geen haren breken of worden beschadigd.
Ook niet kammen als de baard nat is, het beste is om je baard te kammen na het douchen de baard droog deppen dan wat baardolie erin zetten en dan pas voorzichtig kammen. Door de baardolie glijdt de kam wat makkelijker door de baard, dat is het idee.
Ik gebruik de beste kam die er is volgens experts op YT en dat is de
Chicago Comp model no. 8
Hier is een link waar je deze kunt aanschaffen
Chicago Comb Co. Kam - Model No. 8 - Carbon
Ik gebruik zo'n Afro kam noem ik het maar heel grof getand en nat kammen doe ik nooit want nat haar is kwetsbaar idd
 

Macx

Baardaap
Ik gebruik zo'n Afro kam noem ik het maar heel grof getand en nat kammen doe ik nooit want nat haar is kwetsbaar idd
Is ook goed, de kam die ik bedoel, is op dit moment niet leverbaar bij Thealphamen.nl ook niet op een andere site waar deze kam wordt aangeboden. Ik heb nog even verder gezocht en hier is de kam wel leverbaar op dit moment.
De link is dus voor eenieder die zo'n kam wilt aanschaffen.
Chicago Comb Model No. 8
 

Macx

Baardaap
Heb de mijne bij de Trekpleister gekocht iets van een tientje meen ik.
Die kam die jij gebruikt is ook goed hoor, als er maar flink wat ruimte zit tussen de pinnekes is het een prima kam. Als het maar niet van plastic is, maar ik heb zo'n kam weleens gezien en ik dacht daar stalen pinnen te zien, klopt dat?
 

Hendrik63

Baard
Dit zijn de kammen die ik gebruik die met de stalen pinnen gebruik ik als ik Castorolie in de baard heb gedaan na het wassen van de baard de zwarte voor dagelijks gebruik die is wel van plastic maar glad afgewerkt IMG_0358.JPEGen unbreakable.
 

Macx

Baardaap
Ik denk dat het wel goed zit met jouw kammen Hendrik, je kunt altijd nog zo'n Chicago Comb model no 8 aanschaffen in de toekomst.
 
Banner image
Top