De baard van Hendrik

Macx

Baardaap
Je hebt er graszoden in gelegd, paar dagen terug was het nog woestijngebied, ziet er best goed uit, Hendrik. Mooie muts op, wel frissies hé, trouwens, de snor gaat goed hé! de baard doet het ook al aardig.
Lekker alles laten groeien, wel plantjes water geven en gras ook wel een beetje vochtig houden want anders is zo meteen al het werk weer voor niks. Ik ga lekker slapen, jij gaat nog even lekker in de tuin rommelen, tot vanmiddag, Hendrik.
 

Hendrik63

Baard
Hoi Macx, dit is de achtertuin de voortuin is nog steeds de Sahara:(
Probeer zo min mogelijk water te geven de natuur zijn gang te laten gaan,
net als met de baard eigenlijk.
Ook dit stukje gras wordt een wilde bloementuin (hopelijk)
De snor is op mijn gezicht vanaf mijn 17E dus en is denk ik op zijn max op dit moment.

Prettig weekend en veel groei plezier.
 

Macx

Baardaap
Hoi Macx, dit is de achtertuin de voortuin is nog steeds de Sahara:(
Probeer zo min mogelijk water te geven de natuur zijn gang te laten gaan,
net als met de baard eigenlijk.
Ook dit stukje gras wordt een wilde bloementuin (hopelijk)
De snor is op mijn gezicht vanaf mijn 17E dus en is denk ik op zijn max op dit moment.

Prettig weekend en veel groei plezier.
Dank je Hendrik, jij ook een fijne zondag en tot vanmiddag, dan zie ik je wel weer online. Maak er een mooie wilde bloementuin van en niet te nauw kijken lekker rommelig en toch netjes, daar houden de vogels van, dat heb ik ook zo gemaakt, veel vlinderstruiken heb ik er in staan, ze komen nu ook voor de eerste keer in bloei. Ik zag vanmorgen dat er een Roek aan zat te knabbelen, ik heb zo'n zeven roeken elke morgen in de tuin, die maken toch een herrie, mijn buurman vind het ook niet leuk, misschien zo'n namaak roofvogel in de tuin plaatsen, maar misschien blijven die andere vogels dan ook weg. Ik moet er nog eens over nadenken wat ik er aan kan doen. Tot straks.
 

Texman

Koning Baard
Hoi Macx, dit is de achtertuin de voortuin is nog steeds de Sahara:(
Probeer zo min mogelijk water te geven de natuur zijn gang te laten gaan,
net als met de baard eigenlijk.
Ook dit stukje gras wordt een wilde bloementuin (hopelijk)
De snor is op mijn gezicht vanaf mijn 17E dus en is denk ik op zijn max op dit moment.

Prettig weekend en veel groei plezier.

Ha @Macx en @Hendrik63, Ik heb dit voorjaar een vlinderstruik in de tuin geplant omdat deze redelijk goed tegen droogte kunnen.
Hij staat nu al mooi in bloei en is inmiddels 75cm hoog.
Op de voorgrond van de foto zie je Sedum dat is ook een plant die heel goed tegen de droogte kan en in het najaar mooi gaat bloeien met schermbloemen.
In de achtertuin hebben we ook een vlinderstruik en die is spontaan in de tuin terecht gekomen (vogels) maar die doet het ook heel goed en staat ook al in bloei. Wat ik ook leuk vind zijn papavers die vooral in voortuin spontaan groeien.
Ik probeer nu zoveel mogelijk water vast te houden met sterke bodembedekkers en het zo nodig toedekken van de grond met Cocopit waardoor vocht minder snel verdampt. Wat ook goed gaat zijn Tuingeraniums (ooievaarsbek). Dit is een overblijvende plant die bloeit met kleine bloemetjes en zijn er in vele varianten. Wat ik ook kan aanbevelen is zelf een watervoorraad aan te leggen door regenwater op te vangen in een regenton. Water geven doen we alleen aan de planten die in potten staan.
Ik laat echter geen planten doodgaan door water gebrek dus die geef ik als het nodig is water.
Texman :)>

20230628_102338.jpg

20230628_102518.jpg
 

Hendrik63

Baard
Hoi Texman, hierbij een foto van mijn vlinderstruik dit voorjaar verplant van een spontaan opgekomen exemplaar de grond mulch ik om uitdroging tegen te gaan ook varens een clematis en hortensia's
hedera en varens verbergen de schutting.

Ook veel groeiplezier en een prettig weekend Texman
 

Macx

Baardaap
Ik zou ook een paar van deze in je tuin zetten, dit zijn echt prachtige bloemen die in deze struik komen. Ik weet niet de naam, maar ik kan daar wel achter komen.
In het echt nog mooier dan op de foto.
Foto net even gemaakt20230702_151454.jpg
 

Texman

Koning Baard
Hoi Texman, hierbij een foto van mijn vlinderstruik dit voorjaar verplant van een spontaan opgekomen exemplaar de grond mulch ik om uitdroging tegen te gaan ook varens een clematis en hortensia's
hedera en varens verbergen de schutting.

Ook veel groeiplezier en een prettig weekend Texman
Dat is een hele mooie vlinderstruik die kan heel groot worden.
Vroeger hebben wij ook een hele grote gehad maar die is op een gegeven moment om gewaaid.
En dat bleek te komen doordat bij de grond de de stammen helemaal verrot waren.
Voor heb ik nog een hele oude pluimhortensia staan en die heeft ook een slechte stam maar hij staat wel mooi in de bloei dus die haal ik niet weg.
 

Texman

Koning Baard
Ik zou ook een paar van deze in je tuin zetten, dit zijn echt prachtige bloemen die in deze struik komen. Ik weet niet de naam, maar ik kan daar wel achter komen.
In het echt nog mooier dan op de foto.
Foto net even gemaaktBekijk bijlage 26072
Ha @Macx ,
Ik heb op mijn smartfoon een App zitten en die heet "Lens" (alleen Android) als je je smartfoon op een plant richt zegt hij wat het ervoor een is.
Zelfs op jouw foto werkt het want de app geeft aan dat het een Viburnum Tinus LilaRose-c2 is.
Texman :)>
 
Banner image
Top