De Baard van Bolt

Bolt

Zware baard
Laten we voor de beeldvorming van wat een baard kan doen voor een man nog even de foto van week 1 er bij pakken....:cool:

Sowieso sta ik iedere keer weer opnieuw te kijken wat een extreem mooie baard(groei) jij hebt @Bolt !! :)>
screenshot_2018-10-20-22-26-48-png.10399

Echt een jochie :D
 

Rothbeard62

Volle Baard
Nu even een heel praktische vraag aan @Bolt: ja baard word nu ook langer. Hoe doe je dat met de krullen? Ik merk dat met het uitgroeien van de baard het kammen steeds lastiger wordt. Er ontstaan snel klitten, die heel moeilijk te kammen zijn, zonder haren af te breken of zelfs uit te trekken. Ik kam m'n baard meestal als ie nog licht vochtig is (handdoekdroog), maar zelfs dan is het nog flink oppassen geblazen.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen en tips! ;)
 

Bolt

Zware baard
Nu even een heel praktische vraag aan @Bolt: ja baard word nu ook langer. Hoe doe je dat met de krullen? Ik merk dat met het uitgroeien van de baard het kammen steeds lastiger wordt. Er ontstaan snel klitten, die heel moeilijk te kammen zijn, zonder haren af te breken of zelfs uit te trekken. Ik kam m'n baard meestal als ie nog licht vochtig is (handdoekdroog), maar zelfs dan is het nog flink oppassen geblazen.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen en tips! ;)
Dat is een goede vraag @Rothbeard62
Na het douchen masseer ik mijn baardbalsem in mijn handdoek droge Baard.
Dan kam ik de Baard door met een houten kam ( grof getand). Vervolgens borstel ik de Baard met een zachte borstel. Klitten heb ik niet echt last van, verschilt per haartype denk ik. Baardhaar verlies ik elke morgen met het douchen, kammen enz.. is ook normaal, heb wel eens ergens gelezen dat je wel meer dan 100 haren per x kan verliezen. Baard wordt er niet minder om.
Vind het lastig op tips te geven, dit is mijn manier en bij iemand anders werkt dat totaal niet. Veel aandacht aan de Baard geef ik niet, 1 soort baardbalsem een kam plus borstel en een goede trimmer die zelden gebruikt wordt.
 

Joep

Zware baard
Nu even een heel praktische vraag aan @Bolt: ja baard word nu ook langer. Hoe doe je dat met de krullen? Ik merk dat met het uitgroeien van de baard het kammen steeds lastiger wordt. Er ontstaan snel klitten, die heel moeilijk te kammen zijn, zonder haren af te breken of zelfs uit te trekken. Ik kam m'n baard meestal als ie nog licht vochtig is (handdoekdroog), maar zelfs dan is het nog flink oppassen geblazen.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen en tips! ;)
Ik heb me hetzelfde weleens afgevraagd, kijkende naar de baard van @Bolt . Volgens mij heb ik een paar pagina's terug de vraag ook gesteld aan @Bolt
@Bolt geeft het ook al aan, elke baard heeft een ander haartype. Ik heb minder krullen dan @Bolt maar hetzelfde probleem als dat jij aangeeft. Ik kom er met een kam alleen doorheen als mijn haar nat is en zelfs dan nog met moeite. De kam slaat telkens op slot in mijn baard en als ik niet bij elke haal oppas, dan trek ik er zo gezonden baardharen uit, wat ook nog eens erg pijnlijk is. Op het laatst heb ik zelfs een van de betere kammen aangeschaft in de hoop dit probleem op te lossen, maar helaas bood zelfs dit mooie kammetje van buffelhoorn geen soelaas.
baardkam_buffelhoorn_sandalhout.jpg

Ik werd zwaar gefrustreerd van dat kammen en uiteindelijk heb ik het kammen in zijn geheel opgegeven, nu borstel ik de baard alleen nog maar. Sinds ik deze stap genomen heb kan ik weer veel meer genieten van mijn baard, wellicht ligt hierin voor jou ook de oplossing.

Tja, ook wat dat betreft, wie zou er niet de baard van @Bolt willen hebben?
 

Rothbeard62

Volle Baard
Dank voor de tips heren! Ik heb ook de kam van buffelhoorn, die werkt redelijk goed, maar is zeer kwetsbaar. Een droge baard is inderdaad vrijwel niet te kammen, zo'n houten grofgetande kam lijkt me een prima oplossing. Over borstelen ben ik niet echt heel enthousiast. En ja, ook ik verlies dagelijk best wel wat baardharen, maar optisch geeft dat (gelukkig) geen verschil ;)(Y)
 

Joep

Zware baard
@Bolt ik heb wel van die houten kammetjes van mijnbaar.nl dat ging met korte baard nog wel goed, maar naarmate de baard langer werd ging het steeds slechter, daarom heb ik de kam van buffelhoorn gekocht. Dat is echt een heel mooi kammetje, maar helaas gebruik ik hem niet veel, omdat...nou ja, dat had ik al verteld :D
Het is niet de grofste uitvoering van de mijnbaard collectie, volgens mij is het deze:
kam3.jpg

Zou grover echt zoveel schelen?
 

Joep

Zware baard
Ik gebruik vanaf dag 1 de twee in 1 Baardolie/hold van Bossman Jelly.
Ik zie hem niet staan bij mijnbaard.nl wel op andere sites. Waar koop jij die? En welke geur gebruik jij? Als ik zoek op Bossman Jelly in dit forum, dan zie ik alleen maar hits in jouw topic, ben jij dan de enige hier die dit gebruikt, of heb ik weer eens met mijn neus gezocht?
Zoveel vragen, eigenlijk willen wij (ik) wel een review zien hier op het forum...hint hint :D :D :D
 

Joep

Zware baard
Ha @Joep, Mijnbaard.nl heeft m'n helaas niet meer in het assortiment! Knap balen, want ik gebruikt deze ook altijd; top-spul, en is bij mijnbaard jammer genoeg niet meer te bestellen! :(
Ik ga deze nu dan ook bestellen bij Barbatum.nl
https://www.barbatum.nl/brand/bossman/
Kun jij dus ook doen!
Succes kerel! (Y)
Sorrie dat ik (niet voor de eerste keer) jouw topic misbruik @Bolt , maar er komen nou eenmaal steeds allerlei interessante vraagstukken op bij jouw topic :D

Bedankt voor de tip @Ardjan (Y) Heel jammer dat ze die niet meer verkopen bij mijnbaard.nl. Behalve dat je het daar niet meer kan bestellen, ben je ook meteen alle reviews kwijt. Dat zouden ze anders moeten doen! Ik weet nog niet of ik dit product wil. Mijn flesje gearloos HA is over 1/3 nu en voor die op is wil ik een ander in huis hebben, zodat ik ook nog tijd heb om iets anders te bestellen, mocht de geur me niet bevallen. En het is binnenkort Vaderdag :)> :)> :)>
 
Banner image
Top