De baard en kleine ongemakken - uit de kraan drinken

MennoT

Stoppelbaard
Toen de baard de naam waardig begon te worden kwam één van de kleine ongemakken naar voren...het drinken van water uit de kraan. Ik weet niet hoe het bij mede-baardmannen gaat maar bij mij heeft het water de nare gewoonte al vrij snel over de snor te gaan rollen zo mijn neusgat in. De eerste keer kan je er nog om lachen...ok, eigenlijk de eerste keer al niet aangezien ik geen andere lichaamsholtes anders dan mijn mond kan bedenken waar het aangenaam mee is om water tot je te nemen.
Je probeert een workaround door de snor vast te houden maar wat ik ook probeerde, de kraan was iets om op te geven in ruil voor het grote baard genot.

Lastige was wel dat tanden poetsen toch twee keer per dag op het programma staat, inclusief die inmiddels gehate kraan. De ochtend oplossing was simpel, onder de douche is het prima spoelen. Dan blijft de avond over. Een beker neerzetten? Inderdaad een aardige oplossing. Maar die wordt toch gauw wat smoetsig en verdwijnt naar de vaatwasser en de volgende avond rolt er weer water in je neus en lig je met een branderige neus in bed.

En toen kwam er nieuwe wijsheid! Voordeel van een wat grotere baard is dat mensen het een leuk gespreksonderwerp vinden en ik krijg een hoop vragen. Toen ik mijn kraan anekdote vertelde kreeg ik te horen dat 's avonds spoelen helemaal niet goed is. Wat, poets ik al 40+ jaar mijn tanden niet goed? Ik geloofde er weinig van maar dokter Google liet me zien dat er een grote groep voorstanders is van het 's avonds niet spoelen. Even spugen, restjes tandpasta uit de baard wassen, nog één keertje kammen en slapen maar.
Kraan probleem opgelost!!
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik zie ook geen probleem...Bij elke wasbeurt snuif ik zelfs water op (minimaal 3x) en spoel de neus uit. Of het zo is weet ik natuurlijk niet zeker...maar ben ook al heel lang niet verkouden geweest. Ik kan me overigens best voorstellen dat het voor sommigen vervelend kan zijn. Had ik al gezegd dat je een mooie Baard hebt? :)>(Y)
 

zenn

Zware baard
'K vind het persoonlijk irritanter dat de snor nat wordt tijdens het drinken uit de kraan... Maja, je moet er wat voor over hebben. ;)

Over kleine onegmakken gesproken; 'k eet alles met mes & vork + servet... Croissantje? Mes & vork! Saucijsenbroodje? Mes & Vork! Hamburger? Mes & vork Broodje kroket? Mes & vork! :p Alleen maar om zo min mogelijk kruimels in de baard te krijgen, wat niet altijd lukt, maar toch...

Owjah, beschuit met mes & vork werkt niet en is bijna niet uit de baard te krijgen... :D
 

BigBeard

Baard
Gister een heule dikke dubbele broodje hamburger gegeten. Mn vriendin is wel 10 minuten bezig geweest om de saus en sla uit mn baard te halen. Nu zou je kunnen zeggen dat of mn vriendin niet kan poetsen of dat ik niet kan eten maar kan je garanderen dat beide niet het geval is.

Voor wat betreft de kraan, ik heb er ook last van dus even een beker mee.

Nog even een opmerking over het 's avonds na het poesten niet spoelen, zoek eens op hoeveel kankerverwekkende stoffen in de gemiddelde tandpasta zit. Ik adviseer iedereen om juist goed te spoelen want die troep wil je niet in je lichaam!
 

Yainderidoo

Zware baard
:confused::oops: Het "toeval" wil dat wij vanavond dik aan de snack zitten. De vrouw gaat met pers. ver. uit eten. De mannen die achter blijven grijpen hun kans.;) Ik onthoud me vandaag verder van commentaar. :eek:
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Zij die tandpasta gebruiken doen er goed aan om in ieder geval fluor vrij te poetsen. Ik poets wel mijn tanden maar gebruik geen pasta. Kwa uit de be.....eh...mond stinken gaat dat hartstikke prima. Af en toe gebruik ik de aleppo zeep daarvoor....echt:cool:
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Schitterende verhalen hierboven.. Sommige kan ik meer dan beamen...

Over de "natte snor" kan ik duidelijk zijn.. Hier ook.. meer dan.. loopt over de snor heen... baard ook nat.. arghhh :confused:
Meestal, wat ook vaak werkt als ik geen beker heb een kommetje maken met de hand... Dat scheelt toch wel een hoop merk ik...
Ach en anders douchen na het poetsen..

Goed het spoelen... mhm altijd lastig.. Jan zegt dit, Piet dat... Klaas liever zo... Alles heeft z'n voors en tegens....
Ik denk dat je moet doen wat je denkt dat goed is en goed voelt voor jou...

Kijk, ik heb vroeger minimaal 2x per dag gepoetst.... En dat ging goed.. netjes mond spoelen en voila...
Na verloop van tijd is dit een periode maar 1x geweest, ga je naar de tandarts.... gevolg veel tandsteen en het is weer 2x... enz...

Ik weet het van mezelf, maar ik drink door de dag heen eigenlijk te weinig; ook een discussiepuntje natuurlijk; maar hierdoor krijg je ook sneller een slechte adem.
Dus weer 2x poetsen etc....

Wat ik nu doe; althans blijf proberen:
- 2x per dag poetsen
- (Na)spoelen met mondwater (al dan niet CB12)
- Genoeg proberen te drinken.....

Maar dan de baard.. tja... In de avond ga ik toch naar bed, afdrogen en model maak ik me minder zorgen om hoor......
(Tenzij de vrouw het vraagt :)> en een "andere" avond volgt ... hahahah)

Anders is in de ochtend douchen icm tandenpoetsen toch nagenoeg samen dus spoelen maar!!!!!
 

Laurent1965

Zware baard
'K vind het persoonlijk irritanter dat de snor nat wordt tijdens het drinken uit de kraan... Maja, je moet er wat voor over hebben. ;)

Over kleine onegmakken gesproken; 'k eet alles met mes & vork + servet... Croissantje? Mes & vork! Saucijsenbroodje? Mes & Vork! Hamburger? Mes & vork Broodje kroket? Mes & vork! :p Alleen maar om zo min mogelijk kruimels in de baard te krijgen, wat niet altijd lukt, maar toch...

Owjah, beschuit met mes & vork werkt niet en is bijna niet uit de baard te krijgen... :D
Ja, zo herkenbaar dit, super, dacht, heb ik weer...
 

Carlstein11

Volle Baard
allemaal zeer herkenbaar maar ik maak me daar niet druk over.
Ik wilde en baard dus neem ik de ongemakken dus voor lief.

iu
 
Banner image
Top