Borstel

tijn

Zware baard
Goedendag allemaal hier op het ooooohhhh zo fijn forum.

Ik vroeg mijzelf af wat is nou de " beste" borstel voor je baard. Je ziet zo veel verschillenden soorten dat je gewoon door de bomen de baard niet meer ziet.

Wat ik me dan vooral afvraag is moet je nou een borstel met harde haren hebben of een borstel met zachte haren? Of hebben ze verschillende functies?

Nou ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 

Texman

Koning Baard
Ik heb een zachte borstel om de baard is lekker in vorm te borstelen maar ga nooit zo diep dat je je huid raakt (beschadigd).
Daarnaast heb ik borstel met korte zachte haren en wat langere haren met en klein bolletje erop. Die gebruik ik om baardbalsem optimaal te verdelen in de baard.
In alle gevallen moet je je realiseren dat je nooit ruw te keer mag gaan met het borstelen van je baard. De kans is namelijk groot dat daar door vroegtijdig baardharen loslaten. Een grote kam met fijne tanden die je diep door je baard kan halen en een zachte borstel lijken mij een mooi combinatie.
 

tijn

Zware baard
Ik heb een zachte borstel om de baard is lekker in vorm te borstelen maar ga nooit zo diep dat je je huid raakt (beschadigd).
Daarnaast heb ik borstel met korte zachte haren en wat langere haren met en klein bolletje erop. Die gebruik ik om baardbalsem optimaal te verdelen in de baard.
In alle gevallen moet je je realiseren dat je nooit ruw te keer mag gaan met het borstelen van je baard. De kans is namelijk groot dat daar door vroegtijdig baardharen loslaten. Een grote kam met fijne tanden die je diep door je baard kan halen en een zachte borstel lijken mij een mooi combinatie.
Oke das al een duidelijk antwoord, dank je wel top
 

Joep

Zware baard
Ik heb zelf net de borstel van OAK binnen en die is -zoals al eerder ook door andere gezegd op dit forum- behoorlijk hard!
Ik heb nou ook niet zo'n tere huid dat ik de borstel niet kan verdragen, maar iets zachter had van mij wel gemogen.
....In alle gevallen moet je je realiseren dat je nooit ruw te keer mag gaan met het borstelen van je baard. De kans is namelijk groot dat daar door vroegtijdig baardharen loslaten....
Dat is bij deze borstel bijna onmogenlijk, tenminste met mijn korte baard. Het is bijna een vorm van SM, het kan best lekker zijn, maar niet iedereen vind het fijn. Is deze borstel dan wel geschikt (voor mij)?
Gezien de jeuk die mijn jonge baard me nog geeft is het ook wel fijn en ik gebruik hem dus wel, maar begin nu te twijfelen of dat wel verstandig is. De kam die ik heb doet ook niet veel, daar is mijn baard echt nog te dun voor. (bijna 4 weken)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ahum, hier typt uw Administrator: heren, doorzoek eerst de posts voordat u een nieuw en onnodig topic start, aangezien er reeds zeer veel betreffende baardborstels gepubliceerd is op ons Baardforum.
 

Joep

Zware baard
Ahum, hier typt uw Administrator: heren, doorzoek eerst de posts voordat u een nieuw en onnodig topic start, aangezien er reeds zeer veel betreffende baardborstels gepubliceerd is op ons Baardforum.
Heb ik gedaan en ben inderdaad al het één en ander tegengekomen, maar ik kon zo lekker inhaken op de vorige post, vandaar. Ik zal kijken of ik mijn vraag elders kan stellen.
 

tijn

Zware baard
Ahum, hier typt uw Administrator: heren, doorzoek eerst de posts voordat u een nieuw en onnodig topic start, aangezien er reeds zeer veel betreffende baardborstels gepubliceerd is op ons Baardforum.
Oeps als ik iets niet wil is het de Administrator boos maken hahaha. Ik had idd al gezocht in de verschillende topics masr kon niet vinden wat ik zocht. Zal in het vervolg nog beter uitkijken :D
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Boos wordt ik niet zo snel hoor, hahaha.
Het is meer om ervoor te zorgen, dat nieuwe Baardforummers makkelijker toegang tot informatie hebben, als het iets geconcentreerder bij de topics aansluit.
:)>
 
Banner image
Top