Bildtstar's Baard

Bildtstar

Baard
Ja, foto's van baardmodellen zien we allemaal en we zijn er natuurlijk vaak jaloers op. Bedenk wel dat er uren aan de baarden is 'gewerkt' om ze zo mooi en perfect te krijgen. En de baardmodellen worden natuurlijk ook geselecteerd op een boven-gemiddelde baardgroei. En dan zijn er nog allerlei hulpmiddeltjes en ook nog photoshop. Dus: laat je daar niet teveel door leiden of ontmoedigen.

Het is vaak een voordeel als je een meerkleuren baard hebt, als je bv een lichtere snor hebt, kan deze zich mooi onderscheiden van de rest van de baard. En vergeet niet dat met het klimmen der jaren de baard zich meestal nog behoorlijk ontwikkelt. Tenminste nog één voordeel van ouder worden! ;)(Y)

U bent al wat ouder, hoe zat dat bij u, ben erg nieuwsgierig om dat te horen. Dat het bij iedereen verschillend is weet ik wel. Maar gewoon uit interesse. hoe was uw baardgroei toen u 24 jaar oud was. Niet dat het wat uitmaakt trouwens maar mijn vader had vroeger een erg dunne snor. later had hij een snor a la Hulk Hogan tot zijn overlijden, maar dat kon hij pas groeien toen hij 30 jaar en ouder was
 

Rothbeard62

Volle Baard
U bent al wat ouder, hoe zat dat bij u, ben erg nieuwsgierig om dat te horen. Dat het bij iedereen verschillend is weet ik wel. Maar gewoon uit interesse. hoe was uw baardgroei toen u 24 jaar oud was. Niet dat het wat uitmaakt trouwens maar mijn vader had vroeger een erg dunne snor. later had hij een snor a la Hulk Hogan tot zijn overlijden, maar dat kon hij pas groeien toen hij 30 jaar en ouder was

Eigenlijk heb ik toen ik in de twintig was nooit echt geprobeerd mijn baard te laten groeien (helaas, want toen was m'n baard nog donker!!). Wel heb ik in die jaren een snor gehad, die ik altijd vrij kort hield en niet, zoals nu, de vrijheid gaf. Het was toen wel al een vrij aardige snor, maar het is nu wel flink wat meer. Dus, met het klimmen der jaren neemt vaak ook de dichtheid wat toe en ook de stevigheid van de haren. Bovendien hebben grijze haren ook weer totaal andere eigenschappen (ze zijn wat harder en steviger) als de gekleurde. In ieder geval tonen donkere baarden al snel wat voller dan blonde (of grijze). Conclusie: geniet van het groeiproces, het wordt steeds leuker en beter! ;)(Y)
 

Bildtstar

Baard
Bij het opschonen van de telefoon kwam ik deze foto nog tegen, een van de zeer weinige foto's zonder baard (sinds ik baardgroei heb, heb ik eigenlijk altijd wel een baard, bakkebaarden, sik of andere gezichtsbeharing gehad) wat een verschil met nu dacht ik toen ik deze foto tegen kwam
 

Bijlagen

  • zonderbeerd.jpg
    zonderbeerd.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 51

Bildtstar

Baard
Net weer terug uit Heerenveen, heb het haar bovenop goed kort zoals te zien op de foto. De bakkebaarden mooi in model laten scheren en onder de punten er uit maar wel met zoveel mogelijk behoud van de lengte. Op de foto voor en na m'n bezoekje.
 

Bijlagen

  • _20200312_100354.JPG
    _20200312_100354.JPG
    402,5 KB · Weergaven: 45
  • _20200312_131052.JPG
    _20200312_131052.JPG
    524,9 KB · Weergaven: 44

Bildtstar

Baard
UPDATE:

Omdat de barbiers en kapperszaken nog steeds dicht zijn 2 weken terug toch zelf maar eens geprobeerd. Het hoofdhaar dan, de baard zelf heb ik niet gedaan behalve de overgang van hoofdhaar naar baard. Daar heb ik een klein beetje een van dun naar dik overgang gemaakt zodat het niet ineens van heel kort naar lang gaat. En ik moet zeggen toch wel aardig gelukt
 

Bijlagen

  • _20200507_141646.JPG
    _20200507_141646.JPG
    425,1 KB · Weergaven: 22
Banner image
Top