Bier!

Ivan

Baard
Tja, bier. Veel te lekker allemaal, met als gevolg donderdag een leveronderzoek :(

Oei :oops: Zelf drink ik vrijwel nooit op meer dan één dag per week alcohol, en soms ook twee, drie of vier weken na elkaar niets. Maar die éne dag per week waarop ik wél drink, blijft het zelden bij één of twee glaasjes. Een glaasje smaakt me niet, een vaasje wel. Het is momenteel geleden van 10 februari dat ik nog bier gedronken heb, want de laatste dag dat ik alcohol gedronken heb, vorige zaterdag, is het, uitzonderlijk, toch bij twee cocktails gebleven.

Ik drink trouwens ook graag Duits witbier. Zoals Franziskaner Weissbier, Grafenwalder Hefe Weissbier (in België ooit verkrijgbaar in de Lidl, maar nu helaas al lang niet meer), enz.
 

zenn

Zware baard
Over het algemeen ben ik wel fan van het wit- en blondbier (Affligem, Hoegaarden, Duvel, Erdinger). Ook drink ik graag een 'Palmke', alleen zijn ze hier moeilijk in flesjes te vinden.

Maar laatste tijd vaker aan het proeven geweest o.a. La Trappe (wit, blond, bock, isid'or), La Chouffe (blanch, blond, soleil, bok 6666), Hertog Jan (weizen, bock, karakter), Sancti Adalberti, Steenbrugge, Corsendonk.

Waarbij de La Chouffe Blond (kabouterbier) mij zeer goed bevalt en ik deze nu ook koud heb staan. :)>
 
Laatst bewerkt:

stefke

Baard
Ik ben een bierliefhebber. Daar ik vaak met de wagen ben zijn er gelukkig tegenwoordig meer en meer alcoholarme (0.4%) en alcoholvrije bieren. Sinds enkele maanden hebben in mijn stamcafé het alcoholvrije bier van brouwerij Dillewijns , genaamd NANO. Het is onmiddellijk mijn favoriet geworden. Helaas is het bijna nergens te verkrijgen.
 
Banner image
Top