ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Goeie recensies lees ik!
De meneer Peter Wallace heeft bijna gelijk en weet zelf ook, dat hijzelf de oorzaak van het probleem is en niet de Red Wing boots.
De schoenen ademen wel degelijk, maar je moet ze wel de kans geven om te drogen na het dragen ervan, daarom wisselt men schoenen af. Hij geeft ze al 8 tot 9 maanden geen kans om te drogen en dan vallen ze naar zijn zeggen uit elkaar en wil Red Wing ze niet gratis repareren. De man kan ook diezelfde maanden met zijn Iron Rangers in een sloot gaan staan en dan klagen, dat ze week worden en verontwaardigd zijn, dat er geen garantie geldt.
Zijn eigen oplossing is om zijn sokken te wisselen. Hier kan ik weinig mee. Je kunt met een spijkerbroek in de stromende regen gaan staan, dan je onderbroek wisselen en klagen, dat je broek nat blijft.

Iedere schoen van natuurlijk leer kun je met gemak drie dagen achter elkaar dragen en daarna laat je ze een dag drogen.
De mijnwerkers waar ze voor ontworpen zijn hadden ook niet 6 paar boots, dus die trokken ze 's avonds uit, zetten ze bij een houtkacheltje en trokken ze de volgende werkdag weer aan.

Iedereen heeft tegenwoordig een dag tussendoor gympen aan of slippert in het weekend door het huis, dus een enkel paar voldoet, alleen slijt het natuurlijk eerder dan in een situatie, dat men wisselt. Vrij logisch: als je drie spijkerbroeken hebt doe je er langer mee, dan dat je constant één en dezelfde spijkerbroek draagt, want die is dan binnen een jaar totaal versleten.
 

Gunter

Baard
En zo zijn er nog wel een aantal modellen die erg mooi zijn. Het is om gek van te worden. Welk model en dan welke kleur. Had ik al eens verteld dat ik heel slecht ben in kiezen? Waarom zijn zoveel mensen zo gek op de Iron Ranger? Er zijn genoeg andere modellen die ook erg mooi zijn. Niet de de Iron Rangers niet mooi zijn hoor!

Over het algemeen ben ik heel goed in het maken van keuze's. Soms zie ik alleen het nut niet zo in van één kiezen, en zie ik het als een meerjarig project. Nu loop ik op Iron Rangers, en die voldoen precies aan wat ik zoek voor schoenen die ik naar werk wil dragen, en in sommige situaties privé. En de Copper kan nu niet altijd, dus voor de saaiere dagen zal ik toch echt de Charcoal nodig hebben (die nieuw in real life echt veel mooier is dan welk plaatje die ik ook op internet heb gezien).
Voor Moc Toe's zie ik in de toekomst ook mogelijkheden, vooral privé. Ik sluit dus niks uit en bezorg mijzelf daar ook geen slapeloze nachten of beginnende gekte.

En ja, ik weet dat het dure schoenen zijn. :)

@Joep ja, dan krijg je zo'n Hobbit look...

Maar dat is met overige kleding zoals broeken, shirts, jassen ook; die stem je ook af op je lengte. Tenminste dat doe ik wel, ben zelf namelijk ook niet lang.

Yep, met mijn 2 meter moet ik echt niet in skinny jeans gaan lopen! :confused:
 

Joep

Zware baard
Goeie recensies lees ik!
De meneer Peter Wallace heeft bijna gelijk en weet zelf ook, dat hijzelf de oorzaak van het probleem is en niet de Red Wing boots.
De schoenen ademen wel degelijk, maar je moet ze wel de kans geven om te drogen na het dragen ervan, daarom wisselt men schoenen af. Hij geeft ze al 8 tot 9 maanden geen kans om te drogen en dan vallen ze naar zijn zeggen uit elkaar en wil Red Wing ze niet gratis repareren. De man kan ook diezelfde maanden met zijn Iron Rangers in een sloot gaan staan en dan klagen, dat ze week worden en verontwaardigd zijn, dat er geen garantie geldt.
Zijn eigen oplossing is om zijn sokken te wisselen. Hier kan ik weinig mee. Je kunt met een spijkerbroek in de stromende regen gaan staan, dan je onderbroek wisselen en klagen, dat je broek nat blijft.

Iedere schoen van natuurlijk leer kun je met gemak drie dagen achter elkaar dragen en daarna laat je ze een dag drogen.
De mijnwerkers waar ze voor ontworpen zijn hadden ook niet 6 paar boots, dus die trokken ze 's avonds uit, zetten ze bij een houtkacheltje en trokken ze de volgende werkdag weer aan.

Iedereen heeft tegenwoordig een dag tussendoor gympen aan of slippert in het weekend door het huis, dus een enkel paar voldoet, alleen slijt het natuurlijk eerder dan in een situatie, dat men wisselt. Vrij logisch: als je drie spijkerbroeken hebt doe je er langer mee, dan dat je constant één en dezelfde spijkerbroek draagt, want die is dan binnen een jaar totaal versleten.
Duidelijk!
Ik kan me herinneren dat toen mijn broer in het leger zat (ik heb zelf nooit meegedaan aan die club) dat hij om precies dezelfde rede 2 paar kisten had.
Ondanks dat ik dat wist is het een kleine schok voor mij. Ik was bijna over om een paar te gaan kopen met het idee om daar elke dag op te gaan lopen. Nu valt het kwartje en zie ik dat dat geen goed idee is. Geld voor een tweede paar heb ik echt niet.

Ik heb om weer te wennen aan wat hogere schoenen mijn Meindels weer eens aangetrokken nadat ik ze al een paar jaar in de kast had staan. Eerlijk gezegd zitten ze niet eens slecht en de zweetvoeten waar ik het eerder over had heb ik nu ook geen last van. Misschien was dat een probleem waar ik in de zomer last van had. Ik weet het niet meer, want het is al een aantal jaren geleden dat ik ze droeg. Wel heb ik aan het einde van de dag vermoeide voeten. Wellicht kan ik de Meindels gebruiken om af te wisselen met de Red Wings, maar dan gaat dat natuurlijk enorm tegenvallen als ik een dagje op de Meindels loop.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Eén paar volstaat echt in het begin. Rustig aan voordat je ineens een speciale kast aan moet gaan schaffen. Gewoon in kleine stapjes. Ze vallen heus niet uit elkaar, als je ze een paar dagen achter elkaar draagt en als je geen dagmarsen maakt, dan zal de vochttoevoer zeker niet overmatig worden.
Als ik op reis ga, dan neem ik echt niet drie paar Rangers mee: ook maar eentje!
 

Nib85

Volle Baard
Yep, met mijn 2 meter moet ik echt niet in skinny jeans gaan lopen! :confused:

Je bedoeld natuurlijk: “...als man moet ik echt niet in skinny jeans gaan lopen!” :D


Ik heb om weer te wennen aan wat hogere schoenen mijn Meindels weer eens aangetrokken nadat ik ze al een paar jaar in de kast had staan. Eerlijk gezegd zitten ze niet eens slecht en de zweetvoeten waar ik het eerder over had heb ik nu ook geen last van. Misschien was dat een probleem waar ik in de zomer last van had. Ik weet het niet meer, want het is al een aantal jaren geleden dat ik ze droeg. Wel heb ik aan het einde van de dag vermoeide voeten. Wellicht kan ik de Meindels gebruiken om af te wisselen met de Red Wings, maar dan gaat dat natuurlijk enorm tegenvallen als ik een dagje op de Meindels loop.

Ik weet niet wat voor Meindels je hebt, maar mijn Meindels zijn geen goedkope schoenen (en tevens ook gemaakt om jaren mee te gaan), daarbij lopen ze ook nog eens meer dan prima.
Enorm tegenvallen lijkt me dus wat overdreven (maar dan ben je goed in ben ik inmiddels wel achter ;) ).
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik moest vreselijk lachen om de skinny jeans opmerkingen…

…totdat één der huisgenoten (die zichzelf hierdoor onterfd heeft) aan kwam huppelen met dit oude 45-toeren singletje!:confused:

image.jpeg

Jaahaa, ik ben de linker, maar het was wel 30 jaar geleden, dus hou eens op met lachen! :mad:
 

Joep

Zware baard
Geweldig dit Professor!
Je mag daar dan wel jonger zijn, maar ik vind je met baard knapper :)> (Y)
Ik weet niet wat voor Meindels je hebt, maar mijn Meindels zijn geen goedkope schoenen (en tevens ook gemaakt om jaren mee te gaan), daarbij lopen ze ook nog eens meer dan prima.
Enorm tegenvallen lijkt me dus wat overdreven (maar dan ben je goed in ben ik inmiddels wel achter ;) ).
Ik kan dit tegen gaan spreken, maar dan sta ik waarschijnlijk te liegen :D
Zo slecht lopen ze inderdaad niet. Wat ze gekost hebben, geen idee. Ik heb ze 10 of 15 jaar terug gekocht. Ze bevielen me niet heel goed, al weet ik niet meer precies waarom. Een beetje zweetvoeten. Ik heb ze nu al 2 dagen aan en dat met die zweetvoeten valt best mee en ze lopen ook wel goed en ze staan zeker niet verkeerd. Ik denk wel dat als je Iron Rangers met deze schoenen gaat vergelijken dat de Meindels het gaan afleggen. Dat hoop ik althans, anders sta je 325 euro te betalen terwijl je daar ook 2 tot 3 Meindels van had kunnen kopen.
Deze heb ik: https://baardforum.nl/threads/beards-boots.3480/page-2#post-79960
 

Joep

Zware baard
Wat een lelijke dingen... Kan me voorstellen dat je een paar Iron Rangers wilt. :D

Inmiddels kennen we je zo goed dat we je mogen plagen, toch @Joep ?

Vriendelijke groet, René
Hahahaha, ja hoor dat is geen probleem. Daar kan ik alleen maar om lachen.
En ik zij nog dat ik ze niet niet verkeerd vond staan :confused: :eek:
 

Joep

Zware baard
Ik heb ze nu al 2 dagen aan en dat met die zweetvoeten valt best mee...
Dat kwam omdat ik de afgelopen 2 dagen lui was. Vanmorgen was ik aanzienlijk actiever binnenshuis en op een gegeven moment moesten de schoenen uit. Het voelde als een oventje. Zou je dat effect niet hebben bij Iron Rangers?
 

Joep

Zware baard
Ik ben zo blij als iemand hier weer post. Dan kan ik weer even kwijlen.
Van wat ik gehoord heb moet je een halve maat kleiner nemen, omdat het leer nog wat rekt. Maar je tenen mogen niet krap zitten.
 
Banner image
Top