Beard Loading

RubenG

Baard
Hallo allemaal!

Ik volg het blog al een tijdje aangezien ik recent besloten heb om mijn baard te laten groeien! Ik had al wel langer een lange stoppelbaard (5-6mm) maat ben ondertussen toch al 4,5 weken van mijn trimmer afgebleven.
Nu vroeg ik mij af of het nog goed komt met de kale plekken in mijn halslijn links en aan beide zijden tussen bakkebaarden en kin. Zie foto's

Bedankt alvast!
Grts

CP_y3uNCJ7ppdMVwvfoN23Hr_oK9cdP5o_W3NjiY_HPpLwBzmep4nmNLgbJCuD91NVzTJcSaCmRZ6eS28y2tnNDOSIKXGsIsqcCmP3SZCDjNwkpmt0quRKvskU90GybrVC4CHOcI0OykUBZpRcjxkp_Jiqb77-5XdM3YxB3j13OyTN8dFInUrZaYVAgpJvnmN7j3IP0DJH10WCYQJns9Zl0720SZ46ci9p7sNEVj35MOywNiCJFmVTGEJgmPxkE6pOySycTUdIO9xg7__rXWAmNAb7HHed71iCC3mjr-UhiupPsrKV5h-37qJa7kAcXG7xHeTySLcZISWoWhoqIa3CGMjB29rCag0pqwchUKfAgbNg3HgWpSfnwx4c64IW8iASXgNClbBGgm1Gs5-nC46TGpXbneMl8YUvPhfgKw6REy8WXgd3hISd7CbC8lq0fUGAob85X2GINvGltuvmErnq_f7hejZdvIK5vSQ9WhCZPP58laKADnDpFGT29eLIIHnI_Abosy9Z2mdITs6yV0FILh29OANcsxfzApAKDKa4u4DzNFTU_rQbPtY5kEBS2A806JZwd-OlXdSxFSFFE3v2uJEiShWOkYCs7sAyaJ3A=w548-h974-no

IowubZS8aLJqYIxqhchXmUMfjPuxytPIdyOmLOMJXuuAMw6LvSmWGzSzQUSQZlpSvopmKP8of69nhz0zTaALTAsu92NmEwblYCPxHInjeaAcA-6mYN4oZ2gQbVOXah6WYOmROL67JD78f1tNMftI4UXEOpCQtsiH78rMJFUy3QwYhWssFG4aFecibjvlKBn1dJDWFr7gmCWecSh0RHoO-JmGDM94h2gNSRq9KgGiPH8bxNt4mt2Lk0u8S__jvM2BvY3rGSWezgJ2zP-lSp8An1iAZqU_w5lppvWovKvk-I0c25B47xgJcFDX1HaHrnAEwlbrF2RaiseCVxz_EVGpeA5QxpNitizznlB5Avkicbv6ltx7FbMI7Ydbp-GO4Sh7SLbpJrih79crBpI_PXfqdwetmoMk2L4s3eUGb0HVXkcypwYXRtFk8c-MbtGzzCHDMGulmqGTwVPt4XBF_UHbNEI200Qb0hTmy0nXsfsFRqvgFWwzCvu6fNW-Yy5bCC4BpY281lxLCRXxzM_SaCJcJL7QSpog9BMHt9fekR9bQ3oObHuFMdHiLMmFqMpUaLmy61xLLiLAj7g6vAoIRGBRS-ePMnVKT0wjYjhbS5QZIw=w548-h974-no

IowubZS8aLJqYIxqhchXmUMfjPuxytPIdyOmLOMJXuuAMw6LvSmWGzSzQUSQZlpSvopmKP8of69nhz0zTaALTAsu92NmEwblYCPxHInjeaAcA-6mYN4oZ2gQbVOXah6WYOmROL67JD78f1tNMftI4UXEOpCQtsiH78rMJFUy3QwYhWssFG4aFecibjvlKBn1dJDWFr7gmCWecSh0RHoO-JmGDM94h2gNSRq9KgGiPH8bxNt4mt2Lk0u8S__jvM2BvY3rGSWezgJ2zP-lSp8An1iAZqU_w5lppvWovKvk-I0c25B47xgJcFDX1HaHrnAEwlbrF2RaiseCVxz_EVGpeA5QxpNitizznlB5Avkicbv6ltx7FbMI7Ydbp-GO4Sh7SLbpJrih79crBpI_PXfqdwetmoMk2L4s3eUGb0HVXkcypwYXRtFk8c-MbtGzzCHDMGulmqGTwVPt4XBF_UHbNEI200Qb0hTmy0nXsfsFRqvgFWwzCvu6fNW-Yy5bCC4BpY281lxLCRXxzM_SaCJcJL7QSpog9BMHt9fekR9bQ3oObHuFMdHiLMmFqMpUaLmy61xLLiLAj7g6vAoIRGBRS-ePMnVKT0wjYjhbS5QZIw=w548-h974-no
SXuZaeXiVfpQHemJcShGOQlnU2EKT6oQldASYNFynhp_ZCL_hE6sNnl9lyd0sFdboCP1E0qtHUZ5TmtBbH702F7xZ3-8QMb59wDaXflmEhakXs9PPBH2rdJybScft5wpRnFqoqMX6yvWLa7n2rCmUCba5T9SyB9C9cYUK-oH39C8a84WCJEIsJed1W9IRZNGog8CE57cCA7dIr4TF8pdLu1OU5B8-ftXK7FjHk-WfQ19XLyY-zm25rx96PJueccPdESsvouGL6VhJ1XkAvr4UbErm2uoCqRzQxElBCkU6m6KOLb1Js_LtyDkgj_jY46wFUD5zm12-cWZ3h2NM05jIO6MB2wd3Xb_JuL0ZhuzTRUaPgxm79T6R_Jupie8TaVse2DXGROa0_TB_dG7oWZcqkvoItvQRKIcoxXWWLunN-sOp6esAd7yw0j-XQC2l0sabCSA7hZgp_EA2e8tc55vSAone3G5kBsvqiirU9QX_pzyiUuY6PQCRBxOB2_I6AiDAWyn-oYKO27YKuV4CVHyVyKyeg5qrdtkNRKXowvcHQ6GJwnyTgecLcIPvwIu1b_i0taUy5jHpXquapR6hrCi8q9_xBhYd7wuYqOL64u2iQ=w548-h974-no


IowubZS8aLJqYIxqhchXmUMfjPuxytPIdyOmLOMJXuuAMw6LvSmWGzSzQUSQZlpSvopmKP8of69nhz0zTaALTAsu92NmEwblYCPxHInjeaAcA-6mYN4oZ2gQbVOXah6WYOmROL67JD78f1tNMftI4UXEOpCQtsiH78rMJFUy3QwYhWssFG4aFecibjvlKBn1dJDWFr7gmCWecSh0RHoO-JmGDM94h2gNSRq9KgGiPH8bxNt4mt2Lk0u8S__jvM2BvY3rGSWezgJ2zP-lSp8An1iAZqU_w5lppvWovKvk-I0c25B47xgJcFDX1HaHrnAEwlbrF2RaiseCVxz_EVGpeA5QxpNitizznlB5Avkicbv6ltx7FbMI7Ydbp-GO4Sh7SLbpJrih79crBpI_PXfqdwetmoMk2L4s3eUGb0HVXkcypwYXRtFk8c-MbtGzzCHDMGulmqGTwVPt4XBF_UHbNEI200Qb0hTmy0nXsfsFRqvgFWwzCvu6fNW-Yy5bCC4BpY281lxLCRXxzM_SaCJcJL7QSpog9BMHt9fekR9bQ3oObHuFMdHiLMmFqMpUaLmy61xLLiLAj7g6vAoIRGBRS-ePMnVKT0wjYjhbS5QZIw=w548-h974-no


Ik zag laatst op een ander topic de foto van een "Zweedse baard " zoals hij dat toen noemde, en dat zag ik wel zitten (maar dan misschien iets korter aan de zijkanten)!
6970df84bd2dfdea5b5e270c7e93ff50--beard-pictures-sexy-beard.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
De foto's zijn niet zichtbaar, maar na 1 à 2 maanden heeft een baard zich nog niet gevuld, dus met de kale plekken zal het wel goed komen. Geduld hebben en ondertussen het forum lezen.:)
 

RCM

Baardaap
Amai zeg, volgens mij kan dit een mega-baard worden.. lekker laten groeien en ons op de hoogte houden. Maak er een leuk en leerzaam topic van. Succes ermee!!

:)>(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
De foto's op de 2de post zijn wel zichtbaar ;)

Kaal zou ik die plekken op de zijkanten niet echt noemen.
Minder dekking eventueel, maar zelfs dat is niet echt overdreven.

Ik heb daar ook last van en gewoon wachten tot de boel langzaam toe groeit zal zeker een hoop voldoening geven ;)

Veel success met je baardreis (Y)
 

RubenG

Baard
Thanks!
Ik heb altijd een beetje bang gehad voor de 'comb-over' look met die lichte plekken, maar we zullen zien wat het geeft als de baard iets langer is ;)
Nu mijn omgeving (lees: vrouw) nog overtuigen van een vollere baard :D Ze vindt het ondertussen wel lang genoeg, maar daar zijn we het dus niet over eens :)>
 

istawa

Zware baard
Lekker laten groeien. Voor je het weet mag tie er niet meer af

it aint over until the fat lady sings
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat gaan geen " comb over's" worden, maar gaan na verloop van tijd dichtgroeien.
Zoals @Cowboy al aangaf is dit bij mij ook het geval en duurde het zeker tot de Yeard, voordat ik het genoeg dekking vond hebben.
 

Werner

Baard
Komt goed, ziet er nu al goed uit so don’t worry! Al is het makkelijker gezegd dan gedaan want ik zit ook met vragen... maar ik heb inmiddels begrepen dat je van je baard de eerste maande af moet blijven, de rest volgt daarna...
 

RubenG

Baard
Vandaag bestelling baardbalsem (Bay Rum van Grave before Shave en Cpt. Fawcett Booze & Baccy) binnengekregen, meteen duidelijk verschil qua 'springerige haartjes'!
Zalige geuren ook allebei, ook al zijn ze totaal verschillend.

Ondertussen een maand verder als mijn barbierbezoek, maar aangezien ik toen besloten heb om te laten groeien heeft hij er niet veel vanaf gedaan...
Denk dat ik ondertussen een dikke 8 weken trimmervrij ben, al heb ik geen echte startdatum :).
Moet eerlijk zeggen dat ik bang had voor een onverzorgde look, maar eigenlijk vind ik het nu beter als een week of twee geleden.
Wel hou ik de halslijn en kaaklijn een beetje bij, zonder echt veel weg te nemen.

De opmerkingen van mijn vrouw beperken zich nog tot in de slaapkamer, als mijn snor in haar neus prikt :D:)>
Hopen dat de balsems de haartjes wat zachter maken, zodat deze niet meer recht vooruit staan!

Over een week of 2 post ik nog eens een foto denk ik, anders is het verschil te miniem:)

Denk dat dit het einddoel is, tenzij ik mij nog eens bedenk:
7dFpMJa.jpg
 

Werner

Baard
Vandaag bestelling baardbalsem (Bay Rum van Grave before Shave en Cpt. Fawcett Booze & Baccy) binnengekregen, meteen duidelijk verschil qua 'springerige haartjes'!
Zalige geuren ook allebei, ook al zijn ze totaal verschillend.

Ondertussen een maand verder als mijn barbierbezoek, maar aangezien ik toen besloten heb om te laten groeien heeft hij er niet veel vanaf gedaan...
Denk dat ik ondertussen een dikke 8 weken trimmervrij ben, al heb ik geen echte startdatum :).
Moet eerlijk zeggen dat ik bang had voor een onverzorgde look, maar eigenlijk vind ik het nu beter als een week of twee geleden.
Wel hou ik de halslijn en kaaklijn een beetje bij, zonder echt veel weg te nemen.

De opmerkingen van mijn vrouw beperken zich nog tot in de slaapkamer, als mijn snor in haar neus prikt :D:)>
Hopen dat de balsems de haartjes wat zachter maken, zodat deze niet meer recht vooruit staan!

Over een week of 2 post ik nog eens een foto denk ik, anders is het verschil te miniem:)

Denk dat dit het einddoel is, tenzij ik mij nog eens bedenk:
7dFpMJa.jpg
That’s my goal as well, en ik voel hetzelfde als jij, ben vang voor een onverzorgde look, zeker met mijn grijze baard en doe er alles aan om ‘m ‘decent and lookable’ te houden.. dus vaak ff bijpunten (snor) en idd, het ziet er steeds beter uit, net als bij jou...
 

RCM

Baardaap
Mooie doelstelling hoor, het is echt een vette baard. Betreft te termijn gezien zal dit niet meer zo heeeeeeeeel lang duren... En ja, die zogenaamde 'onverzorgde' look, denk dat het wel meevalt hoor. Natuurlijk ben je kritisch omtrent jezelf, en dat mag ook, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die met hun neus in jouw baard zitten om eventuele springhaartjes te gaan tellen ;) Succes ermee! :)>(Y)
 

RubenG

Baard
Ik haat het als mijn baard niet symmetrisch is... En dus zit ik nu met het volgende dilemma: de uiteindes van de snor symmetrisch maken of toch nog volhouden tot de haren langer zijn, zodat dit niet meer merkbaar is?
Nu loopt de snor rechts al door tot in de baard, maar links nog bijna niet, op enkele haartjes na.
 

Bijlagen

  • IMG_20171011_192041.jpg
    IMG_20171011_192041.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 41
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Zoals ik al eerder schreef is het goed om kritisch te zijn omtrent jezelf en dus ook je baard. Op de foto vind ik het reuze meevallen en valt het haast niet op. Ik zou de schaar, trimmer of wat dan ook zeker laten liggen en het gewoon door laten groeien. Op korte termijn zie je er niks meer van! Succes ermee!! :)>(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ziet er naar mijn mening behoorlijk uit (Y)

Leuk idee qua "einddoel" ook, al ben ik het zelf niet echt eens met die term op zich.
Ik heb al langere baarden gehad, terug korter, dan weer langer etc....
Ik vind het juist leuk dat je kan afwisselen, dus dat bedenken van je is mogelijk iets blijvens, en dus ook je mogelijk variabele "einddoel" ;)
 
Banner image
Top