Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Ik krijg van mijn vriendin Meleny te horen dat de foto zonder bril beter staat, dan vind ze me er beter uit zien zegt ze net op FB
Dus hier een foto zonder bril wel met baard want die wil ik weer langer laten groeien, Meleny zegt dat een langere baard die dan een beetje taps toeloopt mij heel goed staat, dus ze wil weer de lange terug. Dus daar werken we dan maar aan, hè.
Hier nog een stukkie aan van een cm of 13.
For Fb 20240209_220229   A.jpg
 

tijn

Zware baard
Ja best wel druk, Ik heb nogal wat vaste klanten maar het was wel erg druk vooral op zaterdag, vandaag was het wat rustiger. Veel taxi's uit de grotere steden zoals Rotterdam, maar ja, ik ben tevreden.
Ha jij hebt vast een fijne taxi, maar dit was vandaag mijn taxi hihihi
 

Bijlagen

  • 20240214_160400.jpg
    20240214_160400.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 17

Macx

Baardaap
Hier weer eens een berichtje van mij. Hoi jongelui met baardje en snorretje. Ik was de laatste maanden nogal bezig op veilingsites voor Vintage horloges, het is een virus waar ik blijkbaar nogal gevoelig voor ben ik mijn best doen ga om daar vanaf te komen. Ik ga weer wat meer met de baard bezig zijn, dat is veel goedkoper.

Ik ben een paar weken geleden naar een barbier geweest en weer in modaliteiten zetten. Hoe gaat het met jullie? En Hendrik, ik ben benieuwd naar je baard?

Mijn baard hangt er nu zo bij,

20240310_010043.jpg
 

Macx

Baardaap
Ik had vanavond even dit antieke zakhorloge in de ultrasoon gekieperd, want volgens een kenner is het geen bal waard, hoewel het wel van 1915 is, dus dan ga ik er verder niets mee doen, dus even kijken als het uurwerk schoon zou zijn hoe het er dan uit ziet, en dat ziet er dan zo uit, maar er worden wat achterkleppen gemist, de veer van de balans is stuk etc etc. dus het zal waarschijnlijk wel in de rommeldoos belanden.
Misschien zet ik het weer terug op veiling te koop als antieke hanger, ik ben benieuwd of daar dan nog opgeboden zou worden haha.
20240310_002222  1.jpgClipboard.jpg
 

tijn

Zware baard
Hier weer eens een berichtje van mij. Hoi jongelui met baardje en snorretje. Ik was de laatste maanden nogal bezig op veilingsites voor Vintage horloges, het is een virus waar ik blijkbaar nogal gevoelig voor ben ik mijn best doen ga om daar vanaf te komen. Ik ga weer wat meer met de baard bezig zijn, dat is veel goedkoper.

Ik ben een paar weken geleden naar een barbier geweest en weer in modaliteiten zetten. Hoe gaat het met jullie? En Hendrik, ik ben benieuwd naar je baard?

Mijn baard hangt er nu zo bij,

Bekijk bijlage 27896
Ha jaaaaa daar ben je weer eens hahaha. Ja een virus is gevaarlijk he hahaha. Blij dat je er weer bent. De baard zoala altijd ziet er top uit.
 

Texman

Koning Baard
Hier weer eens een berichtje van mij. Hoi jongelui met baardje en snorretje. Ik was de laatste maanden nogal bezig op veilingsites voor Vintage horloges, het is een virus waar ik blijkbaar nogal gevoelig voor ben ik mijn best doen ga om daar vanaf te komen. Ik ga weer wat meer met de baard bezig zijn, dat is veel goedkoper.

Ik ben een paar weken geleden naar een barbier geweest en weer in modaliteiten zetten. Hoe gaat het met jullie? En Hendrik, ik ben benieuwd naar je baard?

Mijn baard hangt er nu zo bij,

Bekijk bijlage 27896
Ha @Macx .
Fijn om weer wat van je te horen, je baard ziet er nog steeds prima uit dus doorgaan zo :)>:)>:)>(Y)
We hebben allemaal wel eens een virus te pakken. Op dit moment ben ik besmet met een bouwpakket van de beroemde Amerikaanse stoomlocomotief "Bigboy". Het bouwpakket bevat 1608 stukjes. Dus dat houd mij lekker van de straat. Ik vind het erg leuk om hiermee bezig te zijn.
Texman:)>
 

Texman

Koning Baard
Ik had vanavond even dit antieke zakhorloge in de ultrasoon gekieperd, want volgens een kenner is het geen bal waard, hoewel het wel van 1915 is, dus dan ga ik er verder niets mee doen, dus even kijken als het uurwerk schoon zou zijn hoe het er dan uit ziet, en dat ziet er dan zo uit, maar er worden wat achterkleppen gemist, de veer van de balans is stuk etc etc. dus het zal waarschijnlijk wel in de rommeldoos belanden.
Misschien zet ik het weer terug op veiling te koop als antieke hanger, ik ben benieuwd of daar dan nog opgeboden zou worden haha.
Bekijk bijlage 27899Bekijk bijlage 27900
Het zakhorloge mag dan misschien niets waard zijn maar ik vind het wel mooi.
Daarnaast is het ook een tijdsbeeld en knap gemaakt.:)>
 

Macx

Baardaap
Hallo beste broeders,
Hier weer een berichtje van mij.
Ik ben op dit moment aan het werk, ik ben ookl druk doende met de vintage horloges, ik knap ze op en het groeten gaat ook de goede kant op. Sorry dat ik de laatste tijd geen berichten heb gestuurd, maar ik heb dikwijls aan jullie gedacht. Hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat iedereen die ik heb leren kennen in goede gezondheid verkeert, en de baard van Hendrik hoe is het daarmee gesteld? Tijn en Texman en alle die ik ken ik kom snel weer terug dan zit ik achter de pc en zal ik weer wat foto's posten. Ik zit nu in de auto maar hier is een plaatje van de baard.
Het gaat jullie goed en tot horens.
Groet Macx

20240420_033449.jpg
20240420_033449.jpg
 

tijn

Zware baard
Hallo beste broeders,
Hier weer een berichtje van mij.
Ik ben op dit moment aan het werk, ik ben ookl druk doende met de vintage horloges, ik knap ze op en het groeten gaat ook de goede kant op. Sorry dat ik de laatste tijd geen berichten heb gestuurd, maar ik heb dikwijls aan jullie gedacht. Hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat iedereen die ik heb leren kennen in goede gezondheid verkeert, en de baard van Hendrik hoe is het daarmee gesteld? Tijn en Texman en alle die ik ken ik kom snel weer terug dan zit ik achter de pc en zal ik weer wat foto's posten. Ik zit nu in de auto maar hier is een plaatje van de baard.
Het gaat jullie goed en tot horens.
Groet Macx

Bekijk bijlage 28066
Bekijk bijlage 28066
Hey @Macx daar ben je weer. Ha een mens kan het nou eenmaal druk hebben he. Goed om te horen en te zien dat het goed gaat.
 

Macx

Baardaap
Hoi Tijn, ik ben lekker bezig met de horloges, ik heb er al een aardig aantal verzamelt en sleutelen aan de klokjes is een fijne bezigheid, ook de kasten opknappen is erg bevredigend. Op veilingen vertoeven is ook al erg verslavend en resulteert in een aardige verzameling vintage horloges, ik zit nu dacht ik al dicht tegen de 200 stuks. Dit is de laatste die gisteren is binnengekomen, het is een Eterna uit 1955 met een H 520 kaliber, ik heb het de hele nacht om gehad, en het blijft goed door lopen, ik heb er ook al een mooi leren bandje voor besteld, ik zal de verzameling wel een keer laten zien.
Maar deze Eterna is één van de mooiste in de verzameling vind ik persoonlijk.
20240419_205943  6.jpg
 

tijn

Zware baard
Hoi Tijn, ik ben lekker bezig met de horloges, ik heb er al een aardig aantal verzamelt en sleutelen aan de klokjes is een fijne bezigheid, ook de kasten opknappen is erg bevredigend. Op veilingen vertoeven is ook al erg verslavend en resulteert in een aardige verzameling vintage horloges, ik zit nu dacht ik al dicht tegen de 200 stuks. Dit is de laatste die gisteren is binnengekomen, het is een Eterna uit 1955 met een H 520 kaliber, ik heb het de hele nacht om gehad, en het blijft goed door lopen, ik heb er ook al een mooi leren bandje voor besteld, ik zal de verzameling wel een keer laten zien.
Maar deze Eterna is één van de mooiste in de verzameling vind ik persoonlijk.
Bekijk bijlage 28070
200 klokkies???????? En moet je die allemaal opknappen??????
 

Texman

Koning Baard
Hallo beste broeders,
Hier weer een berichtje van mij.
Ik ben op dit moment aan het werk, ik ben ookl druk doende met de vintage horloges, ik knap ze op en het groeten gaat ook de goede kant op. Sorry dat ik de laatste tijd geen berichten heb gestuurd, maar ik heb dikwijls aan jullie gedacht. Hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat iedereen die ik heb leren kennen in goede gezondheid verkeert, en de baard van Hendrik hoe is het daarmee gesteld? Tijn en Texman en alle die ik ken ik kom snel weer terug dan zit ik achter de pc en zal ik weer wat foto's posten. Ik zit nu in de auto maar hier is een plaatje van de baard.
Het gaat jullie goed en tot horens.
Groet Macx

Bekijk bijlage 28066
Bekijk bijlage 28066
Ha @Macx ,
Hier is alles nog goed, fijn dat je zoveel plezier hebt met je horloges :)(Y).
Je baard ziet er als vanouds nog steeds goed uit (Y)(Y)(Y).
Ook ik heb een nieuwe hobby nl. het bouwen van allerlei modellen met Lego(chinees)steentjes.
Ik zal binnenkort wel een paar foto's plaatsen.
Groet Texman :)>
 

Macx

Baardaap
200 klokkies???????? En moet je die allemaal opknappen??????
Bij vele is het enkele uurtjes werk, bij andere is het onderdelen bestellen daar op wachten intussen verder gaan met een ander horloge ook daar weer onderdelen bestellen en wachten en ondertussen naar nummer drie, en dan komen de onderdelen van nummer 1 en ga je verder met nummer 1 en dan is die klaar ga je naar nummer vier en dan hoef je misschien geen onderdelen te bestellen en alleen een servicebeurt geven dan ga je het horloge helemaal uit elkaar halen en leg je de onderdeeltjes in daarvoor speciaal gemaakte bakkies, als er niets meer op de patine aanwezig is dan ga je de patine alvast een beetje inspecteren en met een stukje zacht hout voor schoonmaken als dat klaar is gaat de hele boel in speciale korfjes en dat gaat dan in de Elma cleaning machine, de hele zooi wordt dan 15 minuten rondgedraaid in vloeistof, als de 15 minuten om zijn gaat het spul in spoelvloeistof, ook weer 10 minuten draaien en dan naar nummer drie ook spoelvloeistof ook weer spoelen en als dat klaar is gaat het naar de verwarmingspot ook daar tien minuten laten draaien.

20240416_163927  2.jpg

Dan is het klaar en ga je de hele handel weer in elkaar zetten alle jewels met speciale olie behandeling en staal op staal weer met een andere dikke olie crease wordt het ook wel genoemd, en dan probeer je het horloge weer helemaal compleet in elkaar te zetten en als laatste gaat de balans er op en als die gaat tikken is dat een ongelooflijk fijn gevoel!
Dit is dus een gedeelte van de hobby, kasten restaureren is ook ontzettend leuk werk het geeft heel veel voldoening, polijsten van de glaasjes de kast een milde polijstbehandeling geven, maar ik doe altijd eerst de kast in de ultrasoon, vooral ook de stalen bandjes, daar zit voor tientallen jaren viezigheid in, eerst in de ultrasoon reiniger, 5 minuten is meestal genoeg, dan lekker afspoelen onder warm water, of koud mag ook. Dan met de haardroger even goed droog blazen en whala klaar is kees.
Dit is gisteren gebeurd, het stalen bandje van de Entera in de ultrasoon gedaan en moet je kijken hoe smerig het water is geworden. Daarom gebruik ik een glazenpotje van de baardbalsem of zo voor de onderdelen in de ultrasoon, zo blijft het water schoon in de machine en werkt een stuk voordeliger zo.

Clipboard.jpg


En wat ook heel erg leuk is om te doen is inkopen doen op de veiling, ik zit dikwijls op een Zweedse veilingsite, en als je eenmaal begint met kopen dan kan het best verslavend werken en koop je misschien wel te veel en te snel. Maar het geeft ook weer voldoening als je iets kunt kopen en dat je weet dat het 10 keer zo veel marktwaarde heeft, ik doe veel vergelijkingen op chrono24 en ebay en kijk dan voor welke prijs dan eenzelfde horloge wordt verkocht of wat ervoor wordt gevraagd, die info neem ik dan mee als ik op de veiling aan het bieden ben, dus alle horloges die ik tot nu to heb gekocht kunnen sowieso voor hetzelfde geld weer worden verkocht of voor meer als je ze opknapt en een servicebeurt geeft, en dat je kan garanderen dat het horloge goed is. Dat heeft allemaal invloed op de vraagprijs.

Ik weet niet hoeveel horloges er intussen zijn binnengekomen, maar ik heb zes verzamelboxen met 24 slots en dan liggen er nog wel een stuk of veertig of vijftig denk ik.
20240419_205933  4.jpg
Ik koop niet zomaar iets, ik heb wel voorkeur voor bepaalde jaartallen en merken en hoe mooi is de wijzerplaat, en hoe uniek is het horloge, ik heb een paar unieke Russen in de verzameling, een Boctok die is gemaakt in 64 dacht ik en nog nooit gedragen, we noemen dat NOS horloges, dat betekent, new old stock. Daar kun je het wel eens heel goed mee treffen als verzamelaar. Daarom zijn die veilingen ook zo leuk, want telkens weer andere gading om naar te kijken onderzoek naar te doen en eventueel een bod uitbrengen.
Maar dit horloge bv ben ik erg mee in mijn nopjes, ik heb het te koop zien staan voor meer malen de prijs wat ik er voor heb betaald en dat was voor mij al tien keer zoveel als ik voor een normaal vintage horloge betaal. Zo heb ik wel meer horloges binnengesleept voor weinig geld en op ebay dezelfde voor €500 wordt aangeboden.
Ik heb twee Tissots uit 1940 die zijn normaal gesproken best wel duur maar ik heb ze toch voor een habbekrats binnengesleept. Het bieden moet je ook trainen en leren, ik ga het hier niet uitleggen hoe je het beste kunt bieden als het een seconde systeem heeft en er geen minuten worden bijgeteld, zoals op catawiki. Nee in Zweden is dat veel leuker, de veiling loopt af en er komt geen tijd bij als er in de laatste 2 minuten wordt geboden.

Zomaar wat foto's van een paar leuke vintage horloges
 

Bijlagen

  • 20240304_152956.jpg
    20240304_152956.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 5
  • 20240329_143852.jpg
    20240329_143852.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 5
  • 20240227_223900  3.jpg
    20240227_223900 3.jpg
    335,9 KB · Weergaven: 5
  • 20240319_173649   1.jpg
    20240319_173649 1.jpg
    283,4 KB · Weergaven: 4
  • 20240319_012043   1.jpg
    20240319_012043 1.jpg
    296,6 KB · Weergaven: 4
  • Clipboard.jpg
    Clipboard.jpg
    739,5 KB · Weergaven: 5
Banner image
Top