Baardreis van Max 65 jaar

Tobo

Baard
Wat negatief nieuws allemaal., klote zeg.

Je hebt hard gespaard en je steekt zoveel energie in je baard....gooi dat toch niet weg, jij staat daar boven. Al begrijp ik dat het niet gemakkelijk is. Rotte mensen toch pff.
 

Macx

Baardaap
Wat een vreselijk vervelende situatie met die Marokkaan. Ik kan mij goed voorstellen dat dit heel veel met je doet. Echt heel vervelend.

Dat je mensen ziet lachen om je baard komt mij bekend voor. Mijn snor vinden sommige mensen ook lachwekkend.
Ik zelf trek mij daar niets van aan wat soms moeilijk is. Ik ben trots op mijn snor.

Jij hebt een mooie super goed verzorgde baard. Ik snap dat je nu overweegt om hem wat in te korten. Denk er nog even over na voordat je begint.

Dankjewel voor de steun Giant, ik voel me nu alweer wat beter en ik heb nu geen drang om er iets vanaf te halen, wel wil ik een afspraak maken met een barbier voor een kleine trim zodat het er weer goed en fris en verzorgd uitziet. Ik heb vanaf 7 december dacht ik, geen haar ervan afgeknipt, dus onder mijn kin bij de hals daar mag wel even naar gekeken worden en misschien de wangen, maar niet veel afhalen daar. Maar omdat er weken tussen zitten als je belt en wanneer je dan langs kunt komen had ik vanmorgen een tondeuse en een trimmer besteld, maar intussen weer geannuleerd want de opzetstukken gingen niet verder dan 13 mm, en dat is te kort, ik zag dat pas nadat ik de bestelling al had gedaan. Kijk in sommige dingen ben ik wel impulsief en lees het maar half en daarna zie je dat pas. Maar ik ga ervan uit dat ze allemaal tot 25 mm gaan, maar dat is dus niet zo.
Ik kijk wel wat ik doe ik ga nu gewoon weer verder met groeien en bestel wel iets op het internet en een afspraak maken met een barbier.
Die barbier hier in Oosterhout heeft mijn kapsel geknipt toen ik weer voor een tweede keer wilde afspreken en dat was op 4 juni, kon ik pas op 30 juni terecht. Wat is dat nou voor een onzin, wie gaat er nu 26 dagen wachten voor dat ie geholpen kan worden. Dus die barbier daar ga ik niet meer naar toe, ik wil een afspraak maken met tino'sbarbershop.nl in Breda, dat lijkt me een goeie keuze, https://tinosbarbershop.nl/ Tino kon al knippen en heeft een opleiding gehad bij het schorem in Rotterdam.
[DOUBLEPOST=1657646104][/DOUBLEPOST]
Wat negatief nieuws allemaal., klote zeg.

Je hebt hard gespaard en je steekt zoveel energie in je baard....gooi dat toch niet weg, jij staat daar boven. Al begrijp ik dat het niet gemakkelijk is. Rotte mensen toch pff.
Dankjewel voor het support Tobo, je hebt natuurlijk wel gelijk, het zou zonde zijn als ik het verknal met m'n trimmer en tondeuse, ik denk er nu weer wat rustiger over en laat het gewoon door groeien, wel wil ik er een goeie barbier naar laten kijken en zijn advies volgen, dus nu ga ik een afspraak maken met Tino de barbier uit Breda.
[DOUBLEPOST=1657646608][/DOUBLEPOST]
Naar verhaal Macx, ik kan mij voorstellen dat dit niet in je kouwe kleren gaat zitten.

Qua apparaten, als je een vaste hand hebt kunnen deze je prima helpen. Ik zelf vind het lastig om een baardtrimmer goed toe te passen, zeker als de baard wat langer is. Maar al doende leert men en het is maar haar, het groeit weer terug. Belangrijkste vind ik om niet de wangen en/of kaaklijn te blijven volgen, maar recht naar beneden te gaan.
Ik heb er aardig wat tutorials op youtube over gezien (die jij ook vast kent, jij bent ook goed op de hoogte) en ik ga alleen van boven naar beneden met een opzetkam erop langs mijn baard. En de onderkant dan proberen recht te maken (waarbij ik met recht een strakke onderkant bedoel, kan in een punt, een ronding of een rechte lijn zijn). Zoals het filmpje dus een paar berichten naar boven.

En een goede kappersschaar en een kam om die paar langere haren die je niet pakt met de trimmer handmatig op lengte te brengen. Een kortere baard kan ook heel verfrissend zijn. Pas je wel de 24 uurs regel toe?

Sterkte met de situatie.
Dankjewel voor de ondersteunende woorden Daaf, ik heb vroeger een hond gehad die moest ook getrimd worden, ik heb dat meestal zelf gedaan, ik vond het wel leuk zo met je hond bezig te zijn, daarom dat ik een goeie schaar al heb en een kam die ik heb besteld is te kort, ik zou een langere kam moeten bestellen. Maar ik zie er nu even vanaf want nu ga ik eerst met Tino de barbier een afspraak maken zodat hij er naar kan kijken en met een goed advies komt. Hij is vandaag en op maandag gesloten dus ik heb geen contact kunnen krijgen met hem. Vorige week was ie met vakantie toen had ik via zijn website een afspraak willen maken, maar ik heb geen reactie terug gehad, dus morgen bellen. Ben benieuwd wanneer ik terecht kan.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Hij heeft al een flink dossier opgebouwd en is bekend bij handhaving en politie, ooit heeft hij een groepje van zes jongelui thuis afgezet en p.p. 15 euro gevraagd. Dit is een ritje van ongeveer dertig euro, deze gast durf gerust 15 p.p. te vragen, dus zes man maal 15 euro is 90 euro voor zo'n flut ritje, dus die jongens weer nuchter geworden voelden zich wel genaaid, dus de week erop bestelde ze een taxibus, wat zij dachten dat is een eerlijk bedrijf, en dat is het ook, maar dat bedrijf gaf die rit weer aan Fikri en die gaf dezelfde rit aan Abdoel die klootzak, dus toen die jongens hem aan zagen komen en hem herkende van de week ervoor, werden ze wild en hebben de achterruit ingeslagen en Abdoel de klootzak een pak slaag gegeven.
Hij is vorig jaar veroordeeld voor twintig uur taakstraf voor het mishandelen van een collega-chauffeur uit Somalië. Ik heb in het verleden vaak in de klins gelegen met deze klootzak Abdoel, die gast is gewoon niet goed wijs.
Ik heb mijn recorder in de opnamestand staan als ik hem zie op de opstapplaats zodat ik het kan opnemen. Die gast hoort niet achter het stuur van een taxi thuis.
Is onbetrouwbaar en een oplichter en deinst er niet voor terug om geweld te gebruiken. Hij bederft mij werklust en maakt mijn leven zuur met zijn achterlijk gedrag.
De volgende keer doe ik aangifte want er moet een einde komen aan deze toestand.
Ik zou zeker aangifte doen en als het kan met andere collega's samen.
Die vent verpest de werksfeer compleet.
Hij heeft nog geluk gehad dat het bij zijn achterruit is gebleven want het had veel erger gekund.
Helaas wordt dat soort mensen nooit wijs :eek::eek::eek:.
 

Macx

Baardaap
Ik zou zeker aangifte doen en als het kan met andere collega's samen.
Die vent verpest de werksfeer compleet.
Hij heeft nog geluk gehad dat het bij zijn achterruit is gebleven want het had veel erger gekund.
Helaas wordt dat soort mensen nooit wijs :eek::eek::eek:.

Misschien is dat wel beter, Kasaab een fijne collega is vorige week bedreigt door weer een andere kale vette marrokaan, Kasaab wil het er niet bij laten zitten en overweegt een aangifte, dus misschien gaan we samen aangifte doen. Kasaab is een heel aardige man en van mijn leeftijd hij is 64 jaar maar absoluut van niemand bang, echt fijne collega, we kunnen goed met elkaar overweg, Kasaab moet niks van marrokanen hebben, Kasaab is zelf van Egypte.
[DOUBLEPOST=1657650729][/DOUBLEPOST]Zonet even een pakketje opgehaald bij de buurvrouw, ik had een paar dagen geleden wat spulletjes besteld bij Holland & Barrett, er was weer die actie van 1 betalen plus 1 gratis, dus ik heb wat ik kan gebruiken besteld. Ik las hier op het forum nogal positieve berichten over Allepo zeep, en die was ook in de actie, dus twee Allepo zeep, twee jojoba olie, twee argan olie haarmasker, twee baardolie, en een fles coconut olie. Ik heb op YT een video gezien van iemand die gebruikte coconut olie in zijn baard, je doet coconut olie in je baard, dan doe je je baard in een plastic bescherm hoesje, dan neem je een handdoek daar giet je kokend of in ieder geval heet water over en wring de handdoek uit en leg de hete handdoek tien minuten over je baard, intussen trekt de olie in je baardharen en zou deze erg zacht maken.Volgens mij wel weer goed uitspoelen, maar dat weet ik niet zeker, ik ga die video wel opzoeken en zal deze wel hier neer zetten. Ik ga dat toch eens uit proberen.
Morgen of overmorgen nog wat bestellen bij naturalheroes.nl voor de andere oliën die HB niet in de actie had opgenomen.
20220712_201146.jpg
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Ik zat nog even in mijn foto-index te kijken van mijn telefoon en zag deze foto, die heb ik inderdaad afgelopen weekend gemaakt tijdens mijn werk.
Ik dacht, heee, das wel een leuke foto misschien voor een nieuwe avatar.

Ik vind de lichtinval wel mooi, een beetje tegenlicht of meer strijklicht zo te zien, maar toch wel een goeie foto, al zeg ik het zelf hahaha
2.jpg
 

tijn

Zware baard
Macx, wat een verhaal. Sneu om te horen dat mensen zo kunnen reageren op het uiterlijk van iemand. Ik snap dat niet helemaal. Als je iets aan iemands uiterlijk niet mooi vind( wat natuurlijk kan en mag), dan mag je daar natuurlijk wat van zeggen. Verder vind ik dat we elkaar moeten respecteren om hoe en wie we zijn. Helaas merk ik dat dat vandaag de dag steeds moeilijker word. Waar zijn we mee bezig met zn allen. Ik zou zeker overwegen om aangifte te doen.

En dan het puntje over je baard inkorten?? Hmmm das lastig. Vanuit mn stoel hier op mn terassie zou ik zeggen nee natuurlijk niet, maar ik kan me voorstellen dat dat makenlijker gwzegd is dan gedaan. Wat je ook doet sucses ermee. Gelukig heb je hier een een hoop medestanders.
 

Pieter73

Baard
Pfoei... wat een verhaal inderdaad... ik ben een slechte raadgever in deze vrees ik. Ik reageer meestal verkeerd op dit soort mensen.
wat ik wel jammer vind, is dat je je baard in zou willen korten met dit verhaal als aanleiding. Los van het feit dat je je dan een beetje gewonnen geeft, zal het gedrag van die man (en de opmerkingen die hij maakt) niet verdwijnen als jij een paar centimeter van je baard afhaalt vrees ik.

Het is vooral heel naar als je bedreigd wordt in een situatie waar je niet voor kunt wijken (je werk). Een gezamenlijke aangifte zou zeker een mooie eerste stap zijn!
 

Macx

Baardaap
Pfoei... wat een verhaal inderdaad... ik ben een slechte raadgever in deze vrees ik. Ik reageer meestal verkeerd op dit soort mensen.
wat ik wel jammer vind, is dat je je baard in zou willen korten met dit verhaal als aanleiding. Los van het feit dat je je dan een beetje gewonnen geeft, zal het gedrag van die man (en de opmerkingen die hij maakt) niet verdwijnen als jij een paar centimeter van je baard afhaalt vrees ik.

Het is vooral heel naar als je bedreigd wordt in een situatie waar je niet voor kunt wijken (je werk). Een gezamenlijke aangifte zou zeker een mooie eerste stap zijn!

Daarom ook dat ik er niks afhaal, want je hebt gelijk, het zou een teken van zwakte zijn en er veranderd niks aan zijn gedrag.
LET IT GROW AND LET IT FLOW
[DOUBLEPOST=1657724793][/DOUBLEPOST]
Macx, wat een verhaal. Sneu om te horen dat mensen zo kunnen reageren op het uiterlijk van iemand. Ik snap dat niet helemaal. Als je iets aan iemands uiterlijk niet mooi vind( wat natuurlijk kan en mag), dan mag je daar natuurlijk wat van zeggen. Verder vind ik dat we elkaar moeten respecteren om hoe en wie we zijn. Helaas merk ik dat dat vandaag de dag steeds moeilijker word. Waar zijn we mee bezig met zn allen. Ik zou zeker overwegen om aangifte te doen.

En dan het puntje over je baard inkorten?? Hmmm das lastig. Vanuit mn stoel hier op mn terassie zou ik zeggen nee natuurlijk niet, maar ik kan me voorstellen dat dat makenlijker gwzegd is dan gedaan. Wat je ook doet sucses ermee. Gelukig heb je hier een een hoop medestanders.

Als hij zo gek tekeer gaat dan komt het uiterlijk ook aanbod en zegt hij, 'je ziet er niet uit kabouter Plof', ik vind het niet leuk, maar hij is ook niet normaal, dat is wel weer een verzachtende omstandigheid vind ik.
 

tijn

Zware baard
Daarom ook dat ik er niks afhaal, want je hebt gelijk, het zou een teken van zwakte zijn en er veranderd niks aan zijn gedrag.
LET IT GROW AND LET IT FLOW
[DOUBLEPOST=1657724793][/DOUBLEPOST]

Als hij zo gek tekeer gaat dan komt het uiterlijk ook aanbod en zegt hij, 'je ziet er niet uit kabouter Plof', ik vind het niet leuk, maar hij is ook niet normaal, dat is wel weer een verzachtende omstandigheid vind ik.
Ik snap niet dat mensen zo n probleem met iemand anders zn uiterlijk hebben. Laat iedereen lekker in zn waarde. Vind je iets niet leuk of mooi bij iemand anders dan mag dat natuurlijk, maar hou het netjes en beschaafd. Maar dat is vandaag de dag erg moeilijk. Sucses /sterkte ermee. En ik hoop dat je je mooie baard niet inkort voor iemand anders.
 

Macx

Baardaap
Ik snap niet dat mensen zo n probleem met iemand anders zn uiterlijk hebben. Laat iedereen lekker in zn waarde. Vind je iets niet leuk of mooi bij iemand anders dan mag dat natuurlijk, maar hou het netjes en beschaafd. Maar dat is vandaag de dag erg moeilijk. Sucses /sterkte ermee. En ik hoop dat je je mooie baard niet inkort voor iemand anders.
Hij is de enige tot nu toe die zo reageert, hij was op het moment totaal van het padje omdat hij dacht dat ik een klant van hem had meegenomen, wat niet waar is, maar hij gelooft dat niet en blijft raar doen en probeert mij te raken met uitspraken die kant nog wal raken en niet voor herhaling vatbaar zijn voor hier op het forum.
[DOUBLEPOST=1657736536][/DOUBLEPOST]Dit net besteld bij naturalheroes.nl
Sommige oliën zijn bijna op dus werd weer tijd voor een nieuwe bestelling, ik heb ook wat nieuwe producten besteld, ik ga dat uit proberen om iets in elkaar
te draaien. Jojoba olie had ik al binnen gekregen van HB.

Winkelwagen
Productafbeelding Beschrijving Aantal Prijs
Arganolie (Biologisch & Koudgeperst) - 30 ml1
Arganolie (Biologisch & Koudgeperst)
30 ml
1 € 10,99
Kokosolie (Biologisch & Koudgeperst) - 500 ml1
Kokosolie (Biologisch & Koudgeperst)
500 ml
1 € 10,99
Shea Butter (Biologisch & Ongeraffineerd) - 100 ml1
Shea Butter (Biologisch & Ongeraffineerd)
100 ml
1 € 5,99
Olijfolie - Biologisch, Koudgeperst - 300 ml1
Olijfolie - Biologisch, Koudgeperst
300 ml
1 € 8,99
Castorolie (Biologisch & Koudgeperst) - 100ml1
Castorolie (Biologisch & Koudgeperst)
100ml
1 € 8,99
Avocado Olie (Biologisch & Ongeraffineerd) - 300ml1
Avocado Olie (Biologisch & Ongeraffineerd)
300ml
1 € 26,99
Vitamine E Olie (70% Tocoferol) - 30 ml1
Vitamine E Olie (70% Tocoferol)
30 ml
1 € 10,99
Cupuaçu Butter (Koudgeperst & Ongeraffineerd ) - 100 ml1
Cupuaçu Butter (Koudgeperst & Ongeraffineerd )
100 ml
1 € 8,99
Amarantolie (Koudgeperst & Ongeraffineerd). - 10 ml1
Amarantolie (Koudgeperst & Ongeraffineerd).
10 ml
1 € 9,99

[DOUBLEPOST=1657737697][/DOUBLEPOST]Deze spullen gisteren besteld bij Bol.com

Wahl Home Pro 100 Combo - Tondeuse en trimmer zeer voordelig € 22,99
1200x1018.jpg

En omdat ik lees dat Sandelwood zo lekker ruikt heb ik deze baardbalsem besteld, ben benieuwd hoe dat ruikt.
BarberRonny® - Baardbalsem voor Echte Mannen - Sandelhout - 30 Gram € 20,00 ook via Bol.com
1200x844.jpg
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Laat die trimmer nog maar ff in de kast (of verpakking) zitten ;-)
Ja, dat doe ik ook wel hoor want het zou toch wel zonde zijn als ik em verpest door mijn impulsieve daden haha
Kijk zo ziet ie eruit nadat ik hem heb gewassen olie erin en baard balsem van Blue zoo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Texman

Koning Baard
Hij is de enige tot nu toe die zo reageert, hij was op het moment totaal van het padje omdat hij dacht dat ik een klant van hem had meegenomen, wat niet waar is, maar hij gelooft dat niet en blijft raar doen en probeert mij te raken met uitspraken die kant nog wal raken en niet voor herhaling vatbaar zijn voor hier op het forum.
[DOUBLEPOST=1657736536][/DOUBLEPOST]Dit net besteld bij naturalheroes.nl
Sommige oliën zijn bijna op dus werd weer tijd voor een nieuwe bestelling, ik heb ook wat nieuwe producten besteld, ik ga dat uit proberen om iets in elkaar
te draaien. Jojoba olie had ik al binnen gekregen van HB.

Winkelwagen
Productafbeelding Beschrijving Aantal Prijs
Arganolie (Biologisch & Koudgeperst) - 30 ml1
Arganolie (Biologisch & Koudgeperst)
30 ml
1 € 10,99
Kokosolie (Biologisch & Koudgeperst) - 500 ml1
Kokosolie (Biologisch & Koudgeperst)
500 ml
1 € 10,99
Shea Butter (Biologisch & Ongeraffineerd) - 100 ml1
Shea Butter (Biologisch & Ongeraffineerd)
100 ml
1 € 5,99
Olijfolie - Biologisch, Koudgeperst - 300 ml1
Olijfolie - Biologisch, Koudgeperst
300 ml
1 € 8,99
Castorolie (Biologisch & Koudgeperst) - 100ml1
Castorolie (Biologisch & Koudgeperst)
100ml
1 € 8,99
Avocado Olie (Biologisch & Ongeraffineerd) - 300ml1
Avocado Olie (Biologisch & Ongeraffineerd)
300ml
1 € 26,99
Vitamine E Olie (70% Tocoferol) - 30 ml1
Vitamine E Olie (70% Tocoferol)
30 ml
1 € 10,99
Cupuaçu Butter (Koudgeperst & Ongeraffineerd ) - 100 ml1
Cupuaçu Butter (Koudgeperst & Ongeraffineerd )
100 ml
1 € 8,99
Amarantolie (Koudgeperst & Ongeraffineerd). - 10 ml1
Amarantolie (Koudgeperst & Ongeraffineerd).
10 ml
1 € 9,99

[DOUBLEPOST=1657737697][/DOUBLEPOST]Deze spullen gisteren besteld bij Bol.com

Wahl Home Pro 100 Combo - Tondeuse en trimmer zeer voordelig € 22,99
Bekijk bijlage 22481

En omdat ik lees dat Sandelwood zo lekker ruikt heb ik deze baardbalsem besteld, ben benieuwd hoe dat ruikt.
BarberRonny® - Baardbalsem voor Echte Mannen - Sandelhout - 30 Gram € 20,00 ook via Bol.com
Bekijk bijlage 22482
Ha @Macx ,
Mensen zoals die Marokkaan zoeken met iedereen ruzie de kleinste aanleiding is al voldoende om door het lint te gaan. Het is een soort patroon in hun dagelijkse bestaan. Ze hebben dus ook altijd problemen, het is eigenlijk heel zielig.
Ik zou zeggen niets van aantrekken en niet op reageren. :confused::confused::confused:

Dat is weer een mooie voorraad met spullen die je besteld hebt.
Ik ben ook klant bij Naturalheroes.nl hun spullen zij erg goed.
En de trimmer van Wahl dat is natuurlijk een prachtige aanbieding, ik benieuwd hoe hij bevalt.
En als laatste je baard ziet er weer fantastisch uit dus haal er niet te veel vanaf.
Groet Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Mensen zoals die Marokkaan zoeken met iedereen ruzie de kleinste aanleiding is al voldoende om door het lint te gaan. Het is een soort patroon in hun dagelijkse bestaan. Ze hebben dus ook altijd problemen, het is eigenlijk heel zielig.
Ik zou zeggen niets van aantrekken en niet op reageren. :confused::confused::confused:

Dat is weer een mooie voorraad met spullen die je besteld hebt.
Ik ben ook klant bij Naturalheroes.nl hun spullen zij erg goed.
En de trimmer van Wahl dat is natuurlijk een prachtige aanbieding, ik benieuwd hoe hij bevalt.
En als laatste je baard ziet er weer fantastisch uit dus haal er niet te veel vanaf.
Groet Texman :)>
Ik ga er zelf nu niet aan beginnen, ik heb een afspraak staan voor volgende week bij https://tinosbarbershop.nl/ hier in Breda, ik laat van de lengte niks afhalen alleen een beetje netjes maken is de bedoeling.
 

Macx

Baardaap
Die Tino's Barbershop ziet er veelbelovend uit (Y). Ik ben benieuwd naar je ervaring :)>
Ja, ik heb er wel vertrouwen in, het ziet er goed uit en hij heeft veel ervaring dus ik denk dat het wel goed zit. Volgende week woensdag om 14.30 zit ik bij Tino in de stoel, ben zeer benieuwd wat hij gaat zeggen en adviseren.
 

tijn

Zware baard
Ja, ik heb er wel vertrouwen in, het ziet er goed uit en hij heeft veel ervaring dus ik denk dat het wel goed zit. Volgende week woensdag om 14.30 zit ik bij Tino in de stoel, ben zeer benieuwd wat hij gaat zeggen en adviseren.
Nou ik denk dat hij zal zeggen, lekker door baarden hahahaha
 
Banner image
Top