Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Wow daar is wel een stuk af zeg. Maar ik moet zeggen wel heel mooi.
Dankjewel Tijn, ik voelde me de laatste tijd een beetje eenzaam en begreep dat mensen het niet begrijpen waarom zo'n lange baard, naar de supermarkt of me bewegen in de openbaarheid werd steeds weer een opgave en ik voelde me er niet echt happy bij, alleen als ik in de auto zat of alleen thuis zat was ik erg blij met m'n lange baard, maar toen de baard steeds dunner werd onderin heb ik Tino gebeld voor een afspraak, ik kon niet direct terecht en het zou nog een week duren, nog een week, ik zat in twijfel, zal ik het z\elf doen, zo moeilijk is dat niet, dacht ik, dus nadat ik Tino had gesproken en nog een week moest wachten, was ik best wel teleurgesteld dat dat nog een week moet duren, ik ging onder de douche en toen ik klaar was en de baard een beetje droog had gedept keek ik in de spiegel naar de lange baar en nam afscheid, ik nam de baard in de linkerhand kneep mijn hand dicht, pakte met mijn rechterhand de schaar, en wachtte nog een paar seconden en toen in één keer knipte ik er een stuk vanaf. Dat was wel een opluchting dat ik nu door had gezet, het is moeilijk afscheid nemen als je er al zolang mee heb gelopen. Meer nu was er geen weg meer terug en vandaag is Tino in de weer geweest om er iets leuks van te maken en ik vind dat het inderdaad goed is gelukt.
Hier de verschillen tussen 7 oktober en nuClipboard2.jpg
 

tijn

Zware baard
Dankjewel Tijn, ik voelde me de laatste tijd een beetje eenzaam en begreep dat mensen het niet begrijpen waarom zo'n lange baard, naar de supermarkt of me bewegen in de openbaarheid werd steeds weer een opgave en ik voelde me er niet echt happy bij, alleen als ik in de auto zat of alleen thuis zat was ik erg blij met m'n lange baard, maar toen de baard steeds dunner werd onderin heb ik Tino gebeld voor een afspraak, ik kon niet direct terecht en het zou nog een week duren, nog een week, ik zat in twijfel, zal ik het z\elf doen, zo moeilijk is dat niet, dacht ik, dus nadat ik Tino had gesproken en nog een week moest wachten, was ik best wel teleurgesteld dat dat nog een week moet duren, ik ging onder de douche en toen ik klaar was en de baard een beetje droog had gedept keek ik in de spiegel naar de lange baar en nam afscheid, ik nam de baard in de linkerhand kneep mijn hand dicht, pakte met mijn rechterhand de schaar, en wachtte nog een paar seconden en toen in één keer knipte ik er een stuk vanaf. Dat was wel een opluchting dat ik nu door had gezet, het is moeilijk afscheid nemen als je er al zolang mee heb gelopen. Meer nu was er geen weg meer terug en vandaag is Tino in de weer geweest om er iets leuks van te maken en ik vind dat het inderdaad goed is gelukt.
Hier de verschillen tussen 7 oktober en nu
Hahaha lijkt wel een spannend verhaal zo. Maar wel goed dat je het gedaan hebt. Bij word het al veel sneller dun aan de onderkant dus ook voor mij geen lange baard. Eerst vond ik dat jammer, maar nu ben ik blij mey wat ik heb. En eenzaam worden of onzeker door de baard is niet goed. He ziet top uitzo vind ik
 

Macx

Baardaap
Hahaha lijkt wel een spannend verhaal zo. Maar wel goed dat je het gedaan hebt. Bij word het al veel sneller dun aan de onderkant dus ook voor mij geen lange baard. Eerst vond ik dat jammer, maar nu ben ik blij mey wat ik heb. En eenzaam worden of onzeker door de baard is niet goed. He ziet top uitzo vind ik
Het went snel hoor, kijk, nu vinden wij dit een korte baard, maar eigenlijk is het gewoon een forse volle baard, dat komt doordat ik die lange gewend was en alles korter vond ik maar amper een baard, bij wijze van spreken, zo keek ik er naar de laatste tijd, maar ik merkte wel dat de mensen geen complimenten meer maakten en het een beetje raar vonden, denk ik, kijk dan gaat de leut er wel snel af en word je onzeker je gaat nadenken, en zo aan. Nu laat ik de baard weer lekker door groeien en over enkele maanden weer naar de barbier weer een stukje terug snoeien, op die manier blijft de baard onderin wel dicht en wordt HIJ niet transparant, het duurt op deze manier wel langer, maar dat geeft niet. Een beetje allerlei modellen uitproberen lijkt me ook wel weer interessant. De hoed past nu wel een stuk beter hoor, Tijn, dus ik ga hem niet omruilen. Ik heb vandaag de Borsalino op gehad naar de barbier. Ik zal nog wel zo'n hoedenspanner bestellen, ik heb vandaag dus door de regen gelopen, vilthoeden die gaan krimpen dus ik heb die spanners wel nodig.
Misschien ga ik vannacht nog werken, ik weet het nog niet zeker maar ik heb zoveel geld uitgegeven aan hoeden en die jas, bij elkaar wel iets van 1100 euro of zo, dus even wat terug verdienen is nog niet zo'n gek idee, we zien wel. Ik moet ook nog een microscoop aanschaffen en gereedschap voor mijn nieuwe hobby, kost ook wel een 1000tje denk ik, komt wel goed.
 

tijn

Zware baard
Het went snel, hoor, kijk, nu vinden wij dit een korte baard, maar eigenlijk is het gewoon een forse volle baard, dat komt doordat ik die lange gewend was en alles korter vond ik maar amper een baard, bij wijze van spreken, zo keek ik er naar de laatste tijd, maar ik merkte wel dat de mensen geen complimenten meer maakten en het een beetje raar vonden, denk ik, kijk dan gaat de leut er wel snel af en word je onzeker je gaat nadenken, en zo aan. Nu laat ik de baard weer lekker door groeien en over enkele maanden weer naar de barbier weer een stukje terug snoeien, op die manier blijft de baard onderin wel dicht en wordt HIJ niet transparant, het duurt op deze manier wel langer, maar dat geeft niet. Een beetje allerlei modellen uitproberen lijkt me ook wel weer interessant. De hoed past nu wel een stuk beter hoor, Tijn, dus ik ga hem niet omruilen. Ik heb vandaag de Borsalino op gehad naar de barbier. Ik zal nog wel zo'n hoedenspanner bestellen, ik heb vandaag dus door de regen gelopen, vilthoeden die gaan krimpen dus ik heb die spanners wel nodig.
Misschien ga ik vannacht nog werken, ik weet het nog niet zeker maar ik heb zoveel geld uitgegeven aan hoeden en die jas, bij elkaar wel iets van 1100 euro of zo, dus even wat terug verdienen is nog niet zo'n gek idee, we zien wel. Ik moet ook nog een microscoop aanschaffen en gereedschap voor mijn nieuwe hobby, kost ook wel een 1000tje denk ik, komt wel goed.
Hahaha ja dat zijn dure grappen. Ik ben ook nog steeds aan het werk. Nog een weekjr denk ik en dan klaaaaaaaar
 

Macx

Baardaap
Hahaha ja dat zijn dure grappen. Ik ben ook nog steeds aan het werk. Nog een weekjr denk ik en dan klaaaaaaaar
Lekker genieten dan hé, Tijn, ik gun je een hele fijne vakantie tijd toe, lekker relaxen en met het vrouwtje leuke dingen gaan doen, komt wel goed denk ik.
Ja, die hoeden dat kan best wel een leuke verzameling worden, maar ik moet dat beter verspreiden over langere tijd, de aankopen bedoel ik, dan blijft het leuk. Die horlogehobby dat lijkt me erg leuk, het zoeken naar interessante klokkies en dan ook nog zelf restaureren en een mooi bandje uitzoeken en dan bij de verzameling leggen, dat lijkt me erg leuk. Ik ben wel technisch aangelegd en hou er wel van om ergens op gefocust te zijn, zeer geconcentreerd ergens mee bezig zijn is heerlijk en als het dan ook nog lukt is helemaal te gek natuurlijk, en dan is er tijd voor een bakkie koffie haha, ff uitrusten weet je wel. ik begin gewoon rustig aan, eerst veel lezen en YT filmpjes bekijken, er is veel te vinden over vintage horloges en het restaureren daarvan.
 

Texman

Koning Baard

Macx

Baardaap
Hier een foto van de nieuwe baard en stropdas die ik bij de aankoop van de jas heb gekregen, en de nieuwe hoed, die na de knipbeurt nu wel goed past.
Sinds heel lange tijd weer eens een wit overhemd met stropdas en hoed, ik ga weer de nacht in en misschien tot straks en anders tot morgen, fijne zondag allen.
20231022_000521.jpg
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx,
Er is toch nog een aardig stukje van je baard afgegaan.
Maar het staat erg goed(vorm) dus niets mis mee (Y)(Y)(Y).
Dit is trouwens ook iets dat je moet ervaren. Je baard is geen statisch ding je kan er van alles mee doen. Ik denk dat je hierdoor ook wat makkelijk met je baard om kan gaan.
Dus alleen maar goed, Texman :)>
Nu kan de baard weer lekker door groeien hé, voor mij hoeft ie niet strakker gezet te worden hoor. Ik kreeg niet zulke goed kritieken over het barbierswerk van Tino op de baardenclub van FB, 1 zo'n gast daar die vond het helemaal niks, en zou nooit genoegen hebben genomen met dit slechte barbierswerk. Ik dacht, is maar goed dat hij niet hier zulks commentaar geeft en hier geen lid is want dan zouden beginnende baardmannen het heel moeilijk gaan krijgen om het vol te houden, ik weet dat Nederlanders erg direct zijn, maar het is niet leuk, ik vind het gewoon een klootzak en een lul-de-behanger.
 

Giant

Zware baard
Hier een foto van de nieuwe baard en stropdas die ik bij de aankoop van de jas heb gekregen, en de nieuwe hoed, die na de knipbeurt nu wel goed past.
Sinds heel lange tijd weer eens een wit overhemd met stropdas en hoed, ik ga weer de nacht in en misschien tot straks en anders tot morgen, fijne zondag allen.
Bekijk bijlage 27252

De brede baard staat je goed. De barbier heeft goed naar de voorbeeldfoto gekeken.
Het plaatje is met de hoed en stropdas nu mooi compleet.
Je valt zo op in de positieve zin.
 

Texman

Koning Baard
Nu kan de baard weer lekker door groeien hé, voor mij hoeft ie niet strakker gezet te worden hoor. Ik kreeg niet zulke goed kritieken over het barbierswerk van Tino op de baardenclub van FB, 1 zo'n gast daar die vond het helemaal niks, en zou nooit genoegen hebben genomen met dit slechte barbierswerk. Ik dacht, is maar goed dat hij niet hier zulks commentaar geeft en hier geen lid is want dan zouden beginnende baardmannen het heel moeilijk gaan krijgen om het vol te houden, ik weet dat Nederlanders erg direct zijn, maar het is niet leuk, ik vind het gewoon een klootzak en een lul-de-behanger.
Dit is nu precies de reden waarom ik niet op sociale media actief wil zijn :eek:.
Onze hele maatschappij zit vol met mensen die te pas en te onpas zonder enige terughoudendheid hun mening ventileren. En als je iedere keer die berichten leest kan je daar behoorlijk gestrest van worden.
Ik hou het voor mij zelf liever wat rustig.
En als iemand hier op het forum zo te keer gaat dan blokkeer ik deze persoon direct, wel zo lekker rustig :)>.
 

Macx

Baardaap
Dit is nu precies de reden waarom ik niet op sociale media actief wil zijn :eek:.
Onze hele maatschappij zit vol met mensen die te pas en te onpas zonder enige terughoudendheid hun mening ventileren. En als je iedere keer die berichten leest kan je daar behoorlijk gestrest van worden.
Ik hou het voor mij zelf liever wat rustig.
En als iemand hier op het forum zo te keer gaat dan blokkeer ik deze persoon direct, wel zo lekker rustig :)>.
Ja, ik ben het met je eens.
Ik vind dat Tino best goed werk heeft gedaan, maar als er maar 1 zo'n lulhannes tussen zit dan is dat toch niet leuk, ik kan er wel tegen, maar een beginnende baardman als die zulk commentaar te lezen krijgt, zou kunnen beslissen om er alles weer af te scheren, omdat hij onzeker wordt en dan er maar weer alles eraf. Ik denk dat hij gewoon een beetje jaloers is joh! haha
 
Banner image
Top