Baardmannen drinken whisky.

Danny

Baard
Mmmmm...

Gisteravond even onderuit, hangend op de bank, plaatje (vinyl) op, samen met de buurman tevens goede vriend.
Na de koffie de fles Jameson open gedraaid, de 'whisky glazen' gevuld en even ontspannen en genieten.
De 1e slok beviel goed, zoals in mijn 1e post, erg zacht en mild, maar die verdween na de slok direct in mijn slokdarm.
De 2e slok, eerst even ruiken, laten rollen in de mond en toen wist ik het!
Ik voelde me nog meer man (met baard uiteraard), ik kan niet alleen whisky drinken, maar ik lust het ook!
Ik genoot intens van de smaaksensatie in mijn mond, ik was verkocht!

Ik ben later op de avond op zoek gegaan naar een set mooie glazen en dacht dat een karaf ook niet zo misstaan op de kast. (Gevuld uiteraard).
Helaas heb ik nog niks gevonden wat aan mijn wensen kon voldoen.
Even verder zoeken nog.

De volgende whisky wordt denk ik toch de Chivas 12yo naar aanraden van vrienden en vrienden hier op het forum.
Ik heb ook gehoord dat de Jack Daniel's Tennessee een aanrader is?

Leuk dat er zoveel gereageerd wordt en ideeën worden uitgewisseld!
 
Laatst bewerkt:

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Haha lekker man! :D(Y)

Wat die Jack Daniels betreft. That's the one! Ik zweer bij dat spul! :p
 
Ben niet echt een whisky drinker. Maar een vriend van mij wel. Volgens hem is het echt een aanrader om eens naar een dedicated shop in Schotland te gaan voor dat spul. Kun je op je gemak proeven en volgens hem is het daar écht kwaliteit.

En als dat te ver weg is, is dit misschien een goeie: http://jdwilliamswhiskybar.com/nl/
 

Danny

Baard
Schotland, doen we even ;) Hebben we wel gelijk een mooi ritje te pakken met de motor :D
Er zal overigens in Rotterdam ook wel een whisky bar zitten. @Hans ?

Toevallig stuit ik op een set glazen met karaf.
Het is uiteraard een mooie en luxe toevoeging om je interieur te verfraaien.

Maar wat vinden de whisky drinkers, is een investering in zo'n set waard? Wat is jullie mening?

bohemia-whiskyset-7-delig-1-karaf-en-6-glazen.jpg
 

Bunny

Baard
Ah daar waren de glazen al :p Voor het drinken van whisky zijn er 3 soorten glazen die het vaakst voorkomt.

De Tumbler: breed glas, stevige basis en grote opening. Heel geschikt voor whisky on the rocks en houdt gemakkelijk vast. Door de grote opening verdwijnen de fijne geuren wel sneller.
whiskey-drink-glasses-table-cube-ice.jpg


Tasting glas: dit model glas wordt veel gebruikt bij proeverijen en is hartstikke geschikt voor voor de totale beleving van whisky, Je neus past er net in en door het tulpvormige vorm komen de geuren heel geconcentreerd tot je. Nadeel is dat dit glas heel fragiel is.
whisky_tastings.jpeg


Glengoyne glas: Dit glas is het ontwikkeld omdat er eigenlijk geen standaard whisky glas is en elke pub het in een ander glas schenkt. Het is een combinatie tussen de bovenste twee, de tulpvorm van de tasting glas en de stevige basis van de tumbler.
Optimized-IMG_9437.jpg


Mijn tip is dat je ze allemaal eens aanschaft en gaat uitzoeken wat jouw voorkeur heeft :)
 

Sander

beards be like...
Schotland, doen we even ;) Hebben we wel gelijk een mooi ritje te pakken met de motor :D
Er zal overigens in Rotterdam ook wel een whisky bar zitten. @Hans ?

Toevallig stuit ik op een set glazen met karaf.
Het is uiteraard een mooie en luxe toevoeging om je interieur te verfraaien.

Maar wat vinden de whisky drinkers, is een investering in zo'n set waard? Wat is jullie mening?

bohemia-whiskyset-7-delig-1-karaf-en-6-glazen.jpg
Ben dan geen whiskydrinker, maar zulke zaken vind ik wel erg gaaf in huis staan. Ik heb altijd zo'n wereldbol-dranktafel willen hebben. En daar horen dit soort karaffen en glazen natuurlijk in. Dus voor de sier? Jazeker! Ligt er natuurlijk aan wat het ongeveer kost, maar tot 100 euro vind ik het erg gaaf. Pas wel op dat die kleine van je straks nergens vanaf kan blijven :)

6268372567a42cb77a8205485f0ba921.jpg
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja zo'n barglobe is heel vet.
Heb vorig jaar nog geboden op een hele mooie op marktplaats. Maar de prijs liep mij op een gegeven moment een beetje te veel op..
 

Sander

beards be like...
Ja zo'n barglobe is heel vet.
Heb vorig jaar nog geboden op een hele mooie op marktplaats. Maar de prijs liep mij op een gegeven moment een beetje te veel op..
Ook al een paar keer gedaan ja. Maar beetje erg duur voor een mooie.

Een ex van mij dacht ooit dat haar ouders er één op zolder hadden. Helaas niet meer, anders had ik er wel een voor mijn verjaardag opgeëist ;).
 

Danny

Baard

Zo'n barglobe is inderdaad vet.
Ik zou best een kamer willen hebben met zo'n oud Engelse inrichting.
Een echte herenkamer zeg maar.
Heerlijk om je daar terug te trekken, een plaatje te draaien, sigaartje te roken en een glas whisky te nuttigen ;)

Men allowed only :D




:rolleyes: Ohhhh wat zal ik mezelf Koning voelen in eigen huis..... :rolleyes:
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Er zal overigens in Rotterdam ook wel een whisky bar zitten. @Hans ?
Tja Danny, ik ben dus totaal niet thuis in dit soort dingen maar ik geef 1 tip:
waarom niet naar Schorem Haarsnijder en Barbier (http://schorembarbier.nl/home/)
eens in de zoveel tijd, daar kan je een goede scheer/knip-beurt combineren met een
goed glas Whisky, lijkt mij voor diegene die daar van houden de ideale combinatie :D
 

Danny

Baard
De karaf set is trouwens besteld.
Morgen binnen! :D

Ik zal de fles dan vullen met een overheerlijke whiskey en zal eens een fotootje schieten hoe de set staat te blinken op het dressoir.

'Kan bijna niet wachten'
 

Yannick

Baard
@Danny Ik ben erg beniuwd!
Heb zelf glazen van Jameson (zaten in een set, zal er vanavond een fototje van maken want ze passen niet in de 3 door @Bunny genoemde soorten)

Motor trip? I'm in!!! gaan we ook ff langs de Bow street Distillery en Guiness Brewery in Dublin langs!

Terug naar de Whiskey's;
Ik heb 4 soorten geproeft,
Jameson, Jack Daniels en 2 schots
Het zal wel aan mijn "Irish roots" liggen, maar de Jameson was met afstand mijn favoriet. De schotse vond ik te scherp en de JD noem ik maar even een "beginners-wiskey" Lekker in de cola.

Iemand ervaring met zogenaamde whiskey stones? ijsblokjes van steen zegmaar. heb ze besteld maar nog niet getest.

Vind het zelf lekker om met wat (baardloze) maten op een rustig avondje met n whiskey of cognac (Courvoisier VSOP is zeker een aanrader, net zo zacht als Jameson Tripple distilled)
 

Yannick

Baard
@Bunny : Dit zijn de glazen die ik heb staan... waar zijn deze dan goed voor? (denk zelf voor mix, maar drink het zelf liever op de steentjes)
Grotefoto-NXMMHVVV.jpg


En Hier de onsmeltbare ijsblokjes:
Grotefoto-AJNKOS4Y.jpg
 

Danny

Baard
Ik ben erg benieuwd hoe die blokjes het doen en of het een beetje een cool gezicht is in het glas.
 

Bunny

Baard
@Bunny : Dit zijn de glazen die ik heb staan... waar zijn deze dan goed voor? (denk zelf voor mix, maar drink het zelf liever op de steentjes)
Grotefoto-NXMMHVVV.jpg


En Hier de onsmeltbare ijsblokjes:
Grotefoto-AJNKOS4Y.jpg
Vallen ook onder de tumbler, stevige basis en grote opening. Zodat, je raadt het al, er ijsklontjes in kunnen.
 

Yannick

Baard
Arjay: de reden dat je het zonder ijs hoort te drinken is omdat dit smelt en dus de wiskey verdund vandaar de uitvinding van deze stenen.
Moet zeggen dat ik wiskey op kamer temperatuur veel lekkerder vind dan koud.
Net wat gedronken (zonder steentjes) maar de fles had even buiten gestaan. Met enige temperatuursdaling tot gevolg.

Bunny; dankjewel voor de uitleg, maar ik vind ze zelf vrij hoog hoor! Had van mij wel 2 cm lager gemogen. Buiten dat; een leuke aanvulling in mijn glazenkast.
 
Banner image
Top