Baardadvies gevraagd

Wilco79

Stoppelbaard
Na me zo'n 20 jaar te hebben geschoren wat bij mij zowel bij droog- als bij natscheren steevast tot huidirritatie leidde, dacht ik "laat ik mijn baard eens laten staan". We zijn nu twee weken verder, en op de foto's zien jullie de huidige stand van zaken. Ik ben er (nog) niet echt tevreden over: op mijn kin, onder mijn neus en onder mijn kin groeit het als een tierelier, maar op de wangen (en dan met name de linker: voor de kijkers rechts) schiet het nog niet echt op. Is dat een kwestie van geduld, of is dit een kansloze missie? Ik ben nu 35, dus ik weet niet of ik op dit gebied nog veel progressie kan verwachten. Qua genen zou het goed moeten zitten, mijn vader had op z'n 35e een baard als vader Abraham en haar tot op z'n schouders (dat waren de jaren '70).

Graag dus jullie input en advies. Moet ik nog even een paar weken geduld hebben, of zit een volle baard er gewoon niet in voor mij, en moet ik de scheermessen maar weer slijpen, dan wel een ander baardmodel kiezen?
 

Bijlagen

  • 046.JPG
    046.JPG
    855,9 KB · Weergaven: 165
  • 047.JPG
    047.JPG
    867,5 KB · Weergaven: 154
  • 048.JPG
    048.JPG
    900,1 KB · Weergaven: 151
  • 049.JPG
    049.JPG
    848,7 KB · Weergaven: 153
  • 050.JPG
    050.JPG
    914,1 KB · Weergaven: 143

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Mijn advies is om het eens een paar maand lekker door te laten groeien. Dan zul je zien waar het echt goed gaat vullen en waar het iets minder wordt. Outlinen kun je dan altijd nog. Volgens mij gaat dat reuze meevallen. (Y)
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Wat de andere forumleden al zeiden, voorlopig laten groeien, na 2 weken valt er bij de meeste
mannen nog niets over te zeggen op een enkele uitzondering na (bijvoorbeeld @Danny) die
een baardgroei van een wilde baviaan heeft :D ;)
Daar komt bij kijken dat de één een fantastische baardgroei heeft en de ander niet dus ... laten
groeien die baard en dan kijken wat je er verder mee kan of wilt, succes en stel je vragen als je
ze hebt, de forumleden hier zullen je met alle plezier proberen daar antwoord op te geven (Y)

Groeten Hans
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Check andere topics @ Forum over baardverzorging en dergelijke(Y):)>
[DOUBLEPOST=1428102406][/DOUBLEPOST]
Wat de andere forumleden al zeiden, voorlopig laten groeien, na 2 weken valt er bij de meeste
mannen nog niets over te zeggen op een enkele uitzondering na (bijvoorbeeld @Danny) die
een baardgroei van een wilde baviaan heeft :D ;)
Daar komt bij kijken dat de één een fantastische baardgroei heeft en de ander niet dus ... laten
groeien die baard en dan kijken wat je er verder mee kan of wilt, succes en stel je vragen als je
ze hebt, de forumleden hier zullen je met alle plezier proberen daar antwoord op te geven (Y)

Groeten Hans
@Danny is real Beard-MONKEY:D:)>
 

Danny

Baard
Wat de andere forumleden al zeiden, voorlopig laten groeien, na 2 weken valt er bij de meeste
mannen nog niets over te zeggen op een enkele uitzondering na (bijvoorbeeld @Danny) die
een baardgroei van een wilde baviaan heeft :D ;)

Bitch! :D:D:D Dus zo wordt er over mij gedacht hier, whahaha, ik en mijn vrouw liggen in de stuit :D

Danny is real Beard-MONKEY:D:)

Het schijnt ook dat ik rode billetjes heb ;)

Maar wat jij vooral moet doen @Wilco79 is geduld hebben, 2 weken is eigenlijk nog niks, laat andere mannen geen maatstaf zijn in deze periode, dat zou dan kunnen tegenvallen.
Gooi die mesjes weg, zeker nog voor een maand (Y)
 

dennisB

Baard
Ik heb ruim vier maanden "gespaard" en toen begon het ergens op te lijken, ondertussen wel zorgen dat je normaal soep kunt blijven eten zonder de volgende dag er nog van te genieten! En toen pas een keer de barbier overwogen. Dus veel succes volg vooral de tips die hier genoemd worden, geduld....geduld.....geduld..
 

Wilco79

Stoppelbaard
Bedankt voor de tips. Het scheermes blijft voorlopig nog even in de kast liggen. Misschien dat ik er wel over een paar weken nog even met de tondeuse overheen ga om de boel een beetje te egaliseren. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Gewoon 4 maand geduld en dan pas kijken.

Lang? Ja
Nodig? Absoluut!!

Wel proper houden, lijntjes laten strak trekken door iemand met kennis van zaken en verder goed verzorgen ;)

SUCCES!!!!
 

Floris

Baard
Ik kan weinig toe voegen aan bovenstaande berichten, want het meest waardevolle is gezegd. Namelijk; niet scheren en geduld hebben.
Maar als troost, ik ben ook al een heeele tijd bezig om de zijkanten wat voller te laten worden. Bij sommigen duurt het gewoon lang.
Heb hier geleerd dat iedere baard uniek en mooi is, hoe die er ook maar uit ziet. Elke baard mag er zijn!!!!
 
Banner image
Top