Baard schilfers

Dennis83

Stoppelbaard
Hellow baard genoten . Ik heb advies nodig tegen baardroos schilfers . Ik geraak er niet goed vanaf ook al was ik hem 3x per week en gebruik elke dag baar olie of balsem . Ik gebruik de olie
Apothecary87 of de balsem van Bossman en baardschampoo van Zeus
 

zenn

Zware baard
Je moet je afvragen waarom je huid droog is en hoe je hem beter kan moisterizen?

Wellicht is het te vaak wassen, kan ook een allergische reactie zijn op ingredienten, en moisterize je direct na het douchen?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
TE vaak wassen is zeker even slecht als niet wassen.
Eventueel uitspoelen met proper water en de zeep/shampoo achterwege laten tijdens de meeste wasbeurten?
 

Weeble

Volle Baard
- 1x per week je baard wassen is voldoende. De andere keren kun je je baard wassen met een conditioner
- Gebruik je ook olie voor het slapen gaan? Zo niet, dan zou ik daar mee beginnen
- Gebruik een soft peeling/gezichtsscrub voor de huid onder je baard. Royaal aanbrengen en goed scrubben. Dat kan evt dagelijks (als dit op de verpakking staat). Je huid heeft hierdoor een betere conditie en gehydrateerd ook beter, wat ook weer ten goede is voor je baard.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Dennis83 ,
Erg vervelend dat je zo'n last heb van huidschilfers.
Vaak is dat een probleem dat optreed als je je baard voor het eerst laat staan.
Het kan echter ook een allergische reactie zijn op een bepaalde grondstof die verwerk is in een baardproduct.
Het kan ook zijn dat je door het gebruik van baardshampoo te veel eigen huidvetten weg wast waardoor je huid uitdroogt en gaat schilveren.
Ik raad het volgende aan;
Was je baard twee tot driemaal in de week met een weinig neutrale shampoo (zonder toevoeging van een geurende olie e.d.)
Spoel op de andere dagen je baard grondig uit met lauw warm water.
Dep je baard droog. Je mag je huid onder je baard niet ruw behandelen want dan raakt deze beschadigd waardoor je juist allerlei irritatie in de hand werkt.
Gebruik voor de rest geen ander baard producten.
Zodra de schilfers en de irritatie verdwenen zijn kan je voorzichtig beginnen met olie en of balsem ( beiden is al gauw te veel).
Gebruik zo min mogelijk producten door elkaar en gebruik ook er ook niet te veel van.
Je huid kan zo langzaam wennen aan de producten die je wil gebruiken.
Elders op het forum heb ik vorige week ik een stukje geschreven over essentiële olie welke vaak verwerkt zitten in baard olie en andere baardproducten.
Kijk daar ook even naar want dat is ook voor jouw van belang. https://baardforum.nl/threads/mijn-baard-avontuur.1965/page-4#post-61455
Succes Texman:)>
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Inderdaad wat ze zeggen rustig beginnen.. en doe alleen een olietje... zeker als je baard wat kort is... dan hoef je nog niet te modelleren etc...
 
Banner image
Top