Baard routine ?

maximum

Zware baard
Ik douche 1x en badder 1x per dag..Beide keren conditineer en 1x was ik de baard:)..Daarna lotion (tegen hitte)erin voor de haardroger..Tijdens droog fohnen in model borstelen..Snor in model brengen met snorrewax..En tenslotte een flinke dot baardolie over de baard(Y):D Beard on:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Twee maal daags de baard wassen??
Oe.. Das mij iets te veel van het goede. Kan nooit goed zijn lijkt me... :confused:
 

maximum

Zware baard
Ik douche 1x en badder 1x per dag..Beide keren conditineer en 1x was ik de baard:)..Daarna lotion (tegen hitte)erin voor het fohnen..Tijdens droog fohnen in model borstelen..Snor in model brengen met snorrewax..En tenslotte een flinke dot baardolie over de baard(Y):D Beard on:)>
Twee maal daags de baard wassen??
Oe.. Das mij iets te veel van het goede. Kan nooit goed zijn lijkt me... :confused:

1x wassen en 2x conditioneren;)
S'ochtends douche ik en in de avond na werk badderen:p
Niks mis mee(Y):)
Worden de doorgaans harde droge en stugge baardharen lekker zacht en handelbaar van:DVoor mij werkt dat het beste(Y):)Grt:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Aangezien afgeraden wordt je haar elke dag te wassen lijkt me het voor je baard ook niet goed. Maar ja, zo ieder zijn eigen ritueeltjes.. ;)
 
Volgens mij is dat per individu verschillend. De ene heeft vetter haar dan de ander. Toen ik nog haar had kon ik geen dag overslaan. Zag ik er echt niet uit met een vette kop haar..
 

Steef

Baard
Na 2 dagen wordt mijn baardje ook te vet, ziet er niet uit, dus ik was hem om de 2 dagen. Ligt er ook wel aan hoeveel olie je er in doet denk ik. En het zal vast voor iedereen verschillen.
 

maximum

Zware baard
Aangezien afgeraden wordt je haar elke dag te wassen lijkt me het voor je baard ook niet goed. Maar ja, zo ieder zijn eigen ritueeltjes.. ;)

Id Arjay 'ieder baardje een ander riedeltje':)Misschien dat 1x per 2 dagen wassen ook zou volstaan..Maar ik ben momenteel erg tevreden hoe hij groeit(Y) Never change a winning team zeggen ze;) Behalve de olie die word momenteel veel geswitched:DEn erg veel ingesmeerd:eek:Ook hier een baardoliejunk:p Beard on:)>
 
Laatst bewerkt:

Caspar

Stoppelbaard
Voor ff snel is het alleen kammen en baardolie.

Als ik er de tijd voor heb wil ik soms föhnen. Daarna baardbalm/wax en snorrenwax.
 

Almer

Baard
Elke ochtend wassen en al kammend droogfohnen, droog is het bij mij niet te kammen.

Dan eerst max 4 druppels olie erin en kijken of het zich laat borstelen op lage snelheid en temperatuur fohnen erbij

Is het te springerig gaat de balm erdoorheen en grof kammen maar dit gebeurd weinig

Dan eventueel met wat olie baard en snor met de hand in model boetseren en bijknippen

Dat is eigenlijk de enige routine die er is s'ochtends. Heb reserve olie op het werk waarmee ik tussen de middag nog eens kijk of het nodig is

Als ik thuis kom met de vingers erdoor om de baard los te maken (klit als een dolle en teveel haarverlies als ik het met de kam doe) en opnieuw in model boetseren

Mijn kammen zijn steeds meer alleen voor het hoofdhaar :)
 

maximum

Zware baard
Elke ochtend wassen en al kammend droogfohnen, droog is het bij mij niet te kammen.

Dan eerst max 4 druppels olie erin en kijken of het zich laat borstelen op lage snelheid en temperatuur fohnen erbij

Is het te springerig gaat de balm erdoorheen en grof kammen maar dit gebeurd weinig

Dan eventueel met wat olie baard en snor met de hand in model boetseren en bijknippen

Dat is eigenlijk de enige routine die er is s'ochtends. Heb reserve olie op het werk waarmee ik tussen de middag nog eens kijk of het nodig is

Als ik thuis kom met de vingers erdoor om de baard los te maken (klit als een dolle en teveel haarverlies als ik het met de kam doe) en opnieuw in model boetseren

Mijn kammen zijn steeds meer alleen voor het hoofdhaar :)

Hier is ook goed droog fohnen en daarna flink uit borstelen de winnende formule;)Alleen 3 druppels olie is hier een derde buisje leeg knijpen:D:pEen kam heb ik nooit gehad:)..Beard up:)>
 

Stouwe

Baard
Ik ga binnenkort beginnen met de olie. 9 van de 10 ochtenden moet er balsem aan te pas komen om de boel te stylen. Wat is nu de juiste volgorde, olie-balsem of balsem-olie?
The beard baron weet te vertellen dat je na het douchen sowieso moet oliën. Als er daarna balsem overheen gaat maakt niet uit?
 

Fernand

Baard
Ik ga binnenkort beginnen met de olie. 9 van de 10 ochtenden moet er balsem aan te pas komen om de boel te stylen. Wat is nu de juiste volgorde, olie-balsem of balsem-olie?
The beard baron weet te vertellen dat je na het douchen sowieso moet oliën. Als er daarna balsem overheen gaat maakt niet uit?

Volgorde is bij mij eerst olie en indien nodig op de plekken waar nodig balsem
 

maximum

Zware baard
Ik ga binnenkort beginnen met de olie. 9 van de 10 ochtenden moet er balsem aan te pas komen om de boel te stylen. Wat is nu de juiste volgorde, olie-balsem of balsem-olie?
The beard baron weet te vertellen dat je na het douchen sowieso moet oliën. Als er daarna balsem overheen gaat maakt niet uit?

Ieder baartje een ander riedeltje;)Hier komt alleen balsem of wax in de snor(Y)Alleen liters olie in de baard:DBeard up:)>
 
Hahahaha.. Nog wel een vette kop soms maar geen haar meer.. Mijn mouche/soulpatch maakt overigens een kleine groeispurt opeens..
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
@ Zwollenaar: er is eigenlijk geen "verkeerde volgorde" want ieders routine is anders naar gelang de baard en het eigen "aanvoelen".

Zolang het voor jou goed zit is dat dus gewoon prima (Y)
 
Banner image
Top