Baard routine ?

Andreas

Baard
Ik heb gemerkt dat minder olie gebruiken beter werkt bij mij. A little goes a long way. 2 a 3 druppels is genoeg anders wordt ie te vettig en gaat ie 'hangen'. Terwijl ik juist een beetje volume wil.

Ik probeer het wassen tot een minimum te beperken, vaak kam ik hem goed uit met een fijne kam onder het stromende water van de douche.

Als ik hem wel goed gewassen heb word het meestal balsem.

Eerst droog fohnen, maar niet te droog. Dan goed uitkammen. Dan de olie of de balsem van onder naar boven, en dan van boven naar beneden en niet meer kammen. Dan zit ie t mooist.

Beetje medium wax in de snor met de puntjes omlaag en dan opzij (ipv opzij en dan omhoog) en t vrouwtje kan me niet weerstaan. Kunnen weer opnieuw beginnen ;)
 

Zwollenaar

Zware baard
Het föhnen van de baard vind ik écht teveel werk.
Ben allang blij als ik 's-ochtends een beetje op gang kan
komen:)
 

Eretmodus

Baard
Dagelijks olie en kammen
Om de 2 dagen wassen met shampoo en conditioner, olie, kammen en bijknippen.

Dagelijks snor met wax

Ik heb nu balsem besteld om samen met de olie te gebruiken
 
Ik begin iedere ochtend al dan niet na het douchen met wat baardolie in mijn haren. Vervolgens borstel ik mijn baard met een goedkope Hema schoenborstel en smeer ik er mijn Morgan's Baardwax in. Daarna ga ik met mijn Mijn Baard grove baardkam doorheen en knip ik de opstandige krullerige haartjes weg.

Als laatste modeleer ik mijn snor met een restje Murray's wat ik nog heb staan en van de barbier niet meer in mijn baard mag smeren, maar toch net wat meer hold bied aan mijn snor. Om daarna mijn vettige vingers nog wat uit te smeren over de overgebleven piekerige haartjes voor dat beetje extra hold.
 

rudolf

Baard
Als ik tijd heb kam ik en doe er olie in. (Heb voor naar het werk gaan het te druk om aan mijn baard te pielen, doe ik wel op mijn werk)
Om de dag scheer ik mijn schedel en zeep met de zelfde zeep ook mijn baard in. Min of 5 laten zitten en uitspoelen dit geeft voor mij de ultieme zachte/geurende baard die ik prefereer.
Haartjes weg knippen heb nog niet gedaan, gewoon glad strijken die dwarse haartjes ze gaan vanzelf het zelfde staan/hangen als de rest.
 

Eretmodus

Baard
Mijn routine een beetje veranderd.

Baard wassen en/of nat maken
Borstelen en terwijl drogen met haardroger.
Olie erin
Koffie drinken
Wax erin en snorrenwax.
 

Linders

Baard
Ik begin iedere ochtend met een lekkere douche. Zonder douche word ik niet lekker fris. Meestal was is minn baard één keer per week met shampoo, en heel som gebruik ik een beetje conditioner zodat hij lekker zacht word.
Daarna droog ik mijn hoofd- en baardharen af met de handdoek. Vervolgens kam ik mijn baard.
Ik smeer direct daarna een beetje balsem (op dit moment Woodsman) in mijn nog vochtige baard, welke ik dan kort droog föhn. Tijdens het föhnen kam ik mijn baard in vorm, en tem ik dus de springerige haartjes. Dit föhnen duurt hooguit een paar minuutjes, aangezien mijn baard al handdoekdroog was. Mijn baard blijft verder de hele dag best redelijk in model.
Regelmatig smeer ik een tijdje later (meestal als de Woodsman geur vervaagd is) nog wat man of the woods baardolie in mijn baard, voor de heerlijke geur en de glans. Daarna nog even snel met de kam er doorheen, en alles is weer netjes.

Soms gebruik ik snorrenwax, maar ik vind dat mijn snor al een vrij net model heeft. Tijdens de slechte dagen bied mijn Woodsman snorrenwax dan de uitkomst.
 

CoolGuy786

Stoppelbaard
Elke ochtend was ik die van mij met Andrelon 2 in 1 shampoo en na het afdrogen gaan er wat druppels arganolie van de kruidvat in. Ook probeer is als het dan mogelijk is de plekken waar geen haar hoort glad te scheren. Is het dagelijks shampooën gezond voor mijn baardje?

upload_2017-1-26_0-25-28-png.4025
 

Nils

Baard
Hallo, wat ik persoonlijk doe is het volgende: baard wassen met een beardwash, in de baard masseren vervolgens enkele minuten laten inwerken. uitspoelen en vervolgens baard conditioneren met een beardsoftener en deze ook enkele minuten laten inwerken en vervolgens uitspoelen. Dan dep ik de baard beetje af en neem ik de haardroger (zonder opzetstuk) en zet deze op de laagste stand, KOUDE lucht en blaas de baard 90% droog terwijl ik mijn vingers als kam gebruik. Als dat gebeurd is neem ik mijn baardolie en/of balsem, en masseer deze in de baard en snor. Vervolgens met een borstelkam de baard beginnen kammen. Dan kleed ik mij aan en dan begin ik met de baard te stylen door de haardroger te nemen (met opzetstuk) ditmaal op lage stand WARME (geen hete) lucht en mijn vingers weer als kam te gebruiken. Ik neem mijn borstelkam erbij en begin de baard te kammen terwijl ik met de haardroger de kam volg, zo heel de baard. haardroger weg, nog even borstelen en klaar. Ik was mijn baard elke dag met water, 3x/week (ma/wo/vr) beardwash, 2x/week (ma/vr) beardsoftener en gebruik elke dag baardolie al neig ik om over te stappen naar een conditionerende baardbalsem met boters en olieen in waaronder argan. Er is geen snelle manier, voor mijn trots neem ik graag de tijd om deze te verzorgen. doelstelling: 2 - 3 jaar beard :) en waarom er onder mijn foto stoppelbaard staat is mij een raadsel ..
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha Nils,
Mooi stukje over je baardverzorging.(Y)(Y) Hier zal menig baardbroeder wat aan hebben. Jouw aanpak lijkt op hoe ik mijn baard verzorg. Mijn aanpak is eigenlijk een eenvoudige versie van jouw aanpak. Mijn baard laat zich makkelijk in vorm brengen en ik heb ook niet veel producten nodig om een goed resultaat te krijgen. Ondanks dat besteed ik er iedere dag veel tijd aan. Veel succes bij het behalen van je doelstelling:)
Texman:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Leuke interessante informatie Nils.

Die status verandert vanzelf naarmate je meer posts hebt ;)
 
Banner image
Top